Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommer detta att fungera?

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Z-4 (Datorhögtalare) 6 8.796052 (151) Inga priser
ON by NetOnNet ABS 1.1 (Surroundhögtalare) 9 8.333332 (2) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 17 October 2011 - 21:57

Unregistered85002a53
  • Unregistered85002a53
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Sitter idag med ett par inte allt för upphetsande (men bang-for-your-buck) Logitech Z-4 vid min iMac: https://www.prisjakt...ukt.php?p=62384

Funderar på att byta ut Satelliterna/Dem högtalarna som huserar på skrivbordet, men behåller själva subban (mest pga att jag har väldigt dåligt med pengar, men vill kunna piffa till det iaf liiiiiiite).

Funderar på ABS 1.1 från Netonnet https://www.prisjakt...kt.php?p=921974
att ha dessa som Satelliter/Skrivbordshögtalare, fast kopplade till subban då.

Men går det att koppla dessa högtalare via RCA till subban som det är idag? För nu så är sateliterna kopplade till subban, och subban är i sin tur kopplade med 3.5 till iMacen.
Kommer detta funka eller tänker jag fel nu?

Jag vet att det inte kommer vara i närheten av det bästa ljudet out there, men det är vad jag har råd med som mest just nu och inom en överskådlig framtid dessutom.

Redigerat av Unregistered85002a53, 17 October 2011 - 22:42.

Postad 17 October 2011 - 22:30

Unregistered286e127e
  • Unregistered286e127e
  • Mästare

• 3926 inlägg
  • 0
Släng hela Logitechmöget istället.
Högtalarna du länkade är aktiva och kopplas till datorns line out på ljudkortet.
Logitechsubben är inget att skryta om,vet att den har 4" baselement så du behöver inte säga att den är bra.

Redigerat av Unregistered286e127e, 17 October 2011 - 22:35.

Postad 17 October 2011 - 22:41

Unregistered85002a53
  • Unregistered85002a53
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Släng hela Logitechmöget istället.
Högtalarna du länkade är aktiva och kopplas till datorns line out på ljudkortet.
Logitechsubben är inget att skryta om,vet att den har 4" baselement så du behöver inte säga att den är bra.

Nej den är ju inget att skryta med, men hade tänkt ha den så länge tills jag har råd med en bättre subba ;) Enbart för att få pyttelite boost i umpa-bumpa departementet.

Postad 17 October 2011 - 22:48

Unregistered286e127e
  • Unregistered286e127e
  • Mästare

• 3926 inlägg
  • 0

Nej den är ju inget att skryta med, men hade tänkt ha den så länge tills jag har råd med en bättre subba ;) Enbart för att få pyttelite boost i umpa-bumpa departementet.

Tror snarare att den gör stor nytta för ljudet att vara avstängd. ;)

Postad 17 October 2011 - 23:08

Unregistered85002a53
  • Unregistered85002a53
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Tror snarare att den gör stor nytta för ljudet att vara avstängd. ;)

Det får jag nog testa mig fram för att kunna avgöra till 100% ;) Men kommer det funka är frågan kort och gott!? :)

Postad 17 October 2011 - 23:14

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

• 1314 inlägg
  • 0
Lite taskig attityd tycker jag. Jag har själv lekt med subbor bestyckade med 4 tummare och väl avstämda så låter de ibland lika bra om inte bättre än större subbor trots sin försvinnande storlek. Det man INTE får med små element utan att det kostar är ljudtryck. Stora ljudtryck.

Men illa behöver det inte låta och brukar inte göra heller i dessa prisklasser i förhållande till vad grejerna kostar...

Men att koppla aktiva högtalare till en subba som vill "driva" satelliterna med sitt inbyggda slutsteg är nog inte så lyckat...
Risken är att man skadar de aktiva högtalarnas ingångar, även om jag inte tror det så länge man är försiktig med volymen...

Postad 17 October 2011 - 23:32

Unregistered85002a53
  • Unregistered85002a53
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Lite taskig attityd tycker jag. Jag har själv lekt med subbor bestyckade med 4 tummare och väl avstämda så låter de ibland lika bra om inte bättre än större subbor trots sin försvinnande storlek. Det man INTE får med små element utan att det kostar är ljudtryck. Stora ljudtryck.

Men illa behöver det inte låta och brukar inte göra heller i dessa prisklasser i förhållande till vad grejerna kostar...

Men att koppla aktiva högtalare till en subba som vill "driva" satelliterna med sitt inbyggda slutsteg är nog inte så lyckat...
Risken är att man skadar de aktiva högtalarnas ingångar, även om jag inte tror det så länge man är försiktig med volymen...

Okej, kan du förklara ännu mer ingående? :) Uppskattar att folk tar sig tid att förklara :)
Spelar i dagsläget inte Satteliterna på mer än 50-60% av deras kapacitet (sett till hur mycket man kan vrida på via dosan för subban samt satelliterna), och subban spelas på mellan 40-60% som max.

Postad 18 October 2011 - 07:23

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4217 inlägg
  • 0

Tycker det låter som en riktigt dålig idé. Anslutningarna må vara RCA (det är det på mitt gamla Altec Lansing-system också), men det är ju fortfarande förstärkt högtalarsignal, inte vanlig signalnivå. Har svårt att tänka mig att det är en bra idé ens på låga volymer.

Nej, antingen passiva högtalare som kopplas till subben (kolla impedans och effektkrav/-tålighet!) eller aktiva högtalare utan subben IMO.

Postad 18 October 2011 - 12:35

Unregistered85002a53
  • Unregistered85002a53
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Tycker det låter som en riktigt dålig idé. Anslutningarna må vara RCA (det är det på mitt gamla Altec Lansing-system också), men det är ju fortfarande förstärkt högtalarsignal, inte vanlig signalnivå. Har svårt att tänka mig att det är en bra idé ens på låga volymer.

Nej, antingen passiva högtalare som kopplas till subben (kolla impedans och effektkrav/-tålighet!) eller aktiva högtalare utan subben IMO.

Okay det tackar vi för då!
Kanske får sikta in mig på ett nytt budget-system á la 2.1 ändå då.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.