Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TV + köpa till trådlöst nätverkskort, lite frågor

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 October 2011 - 13:27

Unregistered74b7f676
  • Unregistered74b7f676
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej,

Jag kommer med största sannolikhet att köpa en Panasonic Viera TX-P50G30Y (https://www.prisjakt...kt.php?p=848213) men eftersom det inte ingår ett trådlös nätverkskort så är jag sugen på att köpa ett, min fråga kanske är löjlig men jag undrar om det är något speciellt kort jag måste köpa?

Har sett att Panasonic har en egen (se nedan) måste det vara en sådan eller kan jag köpa vilket trådlöst nätverkskort som helst och så kommer det att fungera bra med TV:n?

Har ni några rekommendationer?

Är det värt att lägga pengar på det? Har ju även en PS3:a som jag kan streama till, men det var ett tag sen jag försökte och då laggade det en hel del.

Postad 04 January 2012 - 15:34

Labonka
  • Labonka
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Lyfter upp frågan igen.

Kan det gå bra att använda en USB-dongle från vilken tillverkare som helst (ex Belkin, DLink, Netgear) eller måste det vara samma fabrikat på TV som på USB-dongle för att det skall fungera??

-har själv en Panasonic TX-P46GT30Y och det finns klart billigare trådlösa nätverkskort (USB-donglar) och fungerar det lika bra med något annat fabrikat så är ju det helt klart intressant för att spara på slantarna

Hoppas att någon har svar.

/L

Postad 04 January 2012 - 15:51

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Tveksamt om det funkar med nån annan dongle än panasonics egen. Om du är ute efter att streama film är mitt tips att istället köpa en mediaspelare typ en Boxee box eller liknande. Kommer garanterat fungera mycket bättre än att streama direkt till TVn

Postad 04 January 2012 - 16:53

Labonka
  • Labonka
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Jo precis, en mediespelare är ju ett tänkbart alternativ men då kanske man inte får med tjänsten Viera Connect - om nu det är värt att "kämpa" för. Å andra sidan följer det väl med olika web-applikationer med Boxee, typ SVT Play eller?

Tack för input iaf

/L

Postad 04 January 2012 - 18:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Eftersom det behövs drivrutiner för prylar man kopplar in och man inte kan installera sånt på en tv så är det ganska logiskt att det endast är panasonics egna som fungerar. D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.