Jag fick precis hem min nya 5 meters Hdmi kabel som jag suttit mellan dator och tv och när jag skulle inviga kabeln och mysa till det i soffan så upptäckte jag att då jag släckte lampan så blev tvn svart i nån sekund.. jag trodde jag såg i syne men nej, vad kan detta bero på?
HDMI reagerar då jag tänder/släcker lampa
Postad 07 December 2011 - 18:10
Jag fick precis hem min nya 5 meters Hdmi kabel som jag suttit mellan dator och tv och när jag skulle inviga kabeln och mysa till det i soffan så upptäckte jag att då jag släckte lampan så blev tvn svart i nån sekund.. jag trodde jag såg i syne men nej, vad kan detta bero på?
Postad 07 December 2011 - 18:49
Postad 07 December 2011 - 18:51
Postad 07 December 2011 - 19:01
Postad 07 December 2011 - 20:23
Låter som strömfall(finns sägerligen någon tjusig fackmanna term för detta ) när jag tänder och släcker lampan i datarummet på ovanvånigen så hör man att det blir dåligt med ström till förstärkaren där.
Jaaa, det låter vettigt.. man blir lite smått orolig över att datorn eller tvn skulle ta skada av detta :/
Låter inte helt stabilt
Gammalt hus? Dåliga kablar?
Njaaaa, gammalt och gammalt.. byggt nån gång under 60-talet
Postad 07 December 2011 - 20:41
Postad 08 December 2011 - 16:28
Eller om det är att det blir en liten strömspik, något är det som blippar till iaf. En elektriker kan säkert förklara vad som händer.
Ska höra vad akustik-snubben på jobbet säger
Postad 08 December 2011 - 20:31
Postad 08 December 2011 - 22:18
Akustiksnubben vet antagligen inte så mycket, om han nu inte är elgubben samtidigt
Haha nee om hon bara var akustik, precis.. innan har han varit elektriker
satte mig precis i soffan o tänkte kika på en film via datorn.. släcker naturligtvis lampan och blir lika fascinerad över detta.. krånglar inte när man kör något annat genom hdmi, kanske bör tillägga att datorn och tvn inte är i samma rum
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
177 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?