Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonicproblem TX-32PK25F

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic TX-32PK25 (TV) 1 7.4375 (15) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 03 February 2003 - 23:55

Unregistered54dfbb50
  • Unregistered54dfbb50
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Jag har en 32" TX-32PK25F som jag nyss fått från service pga horisontella ränder i bilden under vissa ljusförhållanden.

På service har dom bytt nätdelen som driver bildröret och justerat bilden.
Efter tre dagar som kändes som en evighet fick jag tillbaka tvn, kopplar in den och se samma problem igen, köper en kvaltitets signalkabel för tvsignalen, en dyr scart har jag sedan tidigare till Dvd:n som jag kör med RGB signal men ingen skillnad
Vad göra?
Har prövat alla inställningar man kan göra på tv:n utan resultat...

suck det blir väl att lämna in fanskapet igen på service!!!

Rubrik ändrad för ökad tydlighet // Black Rob

Postad 04 February 2003 - 00:03

Unregistered9225c452
  • Unregistered9225c452
  • Veteran

• 1571 inlägg
  • 0
Hej Magnus och välkommen till forumet. Detta problem har diskuterats ett antal gånger så jag föreslår att du [url="http://"https://www.minhembio.com/forum/search.asp"]söker[/url] för att få mer hjälp.

T ex på dimpelare eller liknande.

Postad 04 February 2003 - 00:32

Unregistered07b67224
  • Unregistered07b67224
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Ett förslag du kan testa iaf. Dra ur den ordinarie antennkabeln ur tv:n och se om det blir nån skillnad.

En polare till mig hade liknande problem på sin Thomson 32" fast det var en linje vetikalt rätt över bilden, syndes inte skarp men var allmänt störande.

Linjen försvann när han kopplade ur den vanliga antennkablen.

Postad 04 February 2003 - 09:20

Iqulah
  • Iqulah
  • Lärjunge

• 375 inlägg
  • 0
Det är varken fel på dig eller kabeln. Det är TV:n det är fel på. Jag har samma problem med min PK25:a. Jag fick också tillbaka min efter några dagar. Till mig sade dom att de hade bytt ut "vertikalkitet" vad det nu är. När jag fick tillbaka TV:n hade den samma linjer i bilden som när jag lämnade in den. Den är nu inne för andra gången och jag hoppas verkligen dom åtgärdar problemet, annars häver jag köpet . Det finns många andra på detta forum som har eller har haft samma problem. Lämna tillbaka TV:n direkt!

Postad 04 February 2003 - 12:01

Unregistered57457843
  • Unregistered57457843
  • Beroende

• 1046 inlägg
  • 0
Har samma problem med samma tv. Lämnade in och fick efter lite om o men en ny tv. Den är bättre men jag har sett fenomenet även på denna.
Har märkt att man inte ser linjerna om man sitter lite längre ifrån tv:n...

Visst är de där linjerna irriterande ! Dock är min bild så GRYM !!! när jag ser digital-tv, så jag kanske inte vill byta bort den ändå...

Postad 04 February 2003 - 20:10

Unregistered54dfbb50
  • Unregistered54dfbb50
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Har idag rotat runt i servicemenyn utan resultat, de flesta variablerna är ju som godag yxskaft. Man vet inte vad som gör vad.
Mycket märkligt att Panasonic som ska vara ett kvalitetsmärke inte justerar appraterna direkt från fabrik, eller räknar dom iskallt med att endast ett fåtal klagar på bilden?
Luktar kostnadsoptimering eller?
Nä det blir en ny vända till servicevekstan, en perfekt bild tycker jag att man kan kräva a en sån här tv.
Har bättre bild på barnens 20" Philips med inbyggd video
Fortsättning följer..........

Postad 10 February 2003 - 18:09

Unregistered54dfbb50
  • Unregistered54dfbb50
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Har idag lämnat in min tv. Man får väl se om dom gör något åt den. Passade på att titta på de Panasonic som var uppsatta i butiken, en kunde jag se ränder i bilden direkt + dimpelare den andra såg jag bara dimpelare i.

Så det verkar som det blir svårt att fixa detta.

Hur påstridig kan man vara ang. detta[?] Om dom inte fixar problemet kan man få köpet hävt eller utbytt mot ett annat märke? Stod och sneglade lite på en LG 32" som såg ut att ha perfekt bild [V]

Postad 12 February 2003 - 16:02

Iqulah
  • Iqulah
  • Lärjunge

• 375 inlägg
  • 0
Om de reparerar samma fel 2 ggr utan resultat så har du rätt att häva köpet enligt konsumentköplagen!

Jag fick tillbaka min i fredags med samma j***a linjer i bilden trots utbytt "mainboard" dessutom hade den börjat tjuta högljutt! Som extra grädde på moset hade de gjort en buckla i vänster högtalargaller!

TV:n åket tillbaka till OnOff och jag är nu en nöjd ägare till en Sony KV32FX66. Mycket bättre bild! Hoppas inget händer med denna!

Postad 18 February 2003 - 21:56

Unregistered54dfbb50
  • Unregistered54dfbb50
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Fick igår tillbaka min tv från service utan några större förhoppningar om att felen skulle vara fixade.

Och mycket riktigt slår på tvn och ränderna uppenbarade sig direkt, dimpelarna är nu nedtonade men de horisontella linjerna syns mycket bra + att det har tillkommit ett grovmaskigt fisknät på den högra kanten.
Och på den vänstra sidan kan man ana ett streck under vissa ljusförhållanden.

Så det verkar som man har köpt fel märke. Får väl lämna tillbaka den nu och byta märke.
Det enda man önskar sig är ju en problefri tv.

Postad 28 February 2003 - 15:09

Unregistered60fc2fa3
  • Unregistered60fc2fa3
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Ja, dessa problem rapporterade jag med stigande irritation om redan hösten 2001. Det är Panasonics platta Quintrixrör som har denna underbara egenskap kallad moiré. Genom att ändra inställningarna i servicemenyn kan man påverka mönstret så att det blir mer eller mindre påtagligt. Problemet är dock i grunden bildrörets fokus. Om man justerar fokus på rattarna (man måste då plocka av bakstycket) kan problemet minimeras. Men det går inte att få perfekt fokus i hela bilden, utan man får välja en kompromiss, så lite moiré ute i kanterna får man leva med. Min garanti har gått ut nu, och jag var väl egentligen ganska säker på att verkstan inte hade gjort något om man släpat hela åbäket till affären. Även utan moiré så finns det en hel del problem med den här modellen. Nästa TV börjar på L och slutar på oewe, that´s for sure!

Postad 04 March 2003 - 21:24

Unregistered54dfbb50
  • Unregistered54dfbb50
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Efter ha lämnat i tvn en tredje gång var det igår dags att syna vad serviceverkstan gjort och vi startade den i butiken och nu såg det värre ut än någonsin, snacka om sönderskruvad maskin. Så det var inte mycket att diskutera det var bara att välja en ny burk och det blev en Philips 8807.

Efter att jag skruvat ihop det medföljande tvmöbeln och kopplat ihop allt var det dax att testa.
Inga besvikelser här inte, tom min sambo (som är måttligt intresserad elektronik) såg en mycket stor skillnad i bildkvalité. Inga ändringar i bildmenyn behövdes göras, fabriksinställningarna funkar perfekt.

YYYYeeeeeSSSSS!!!!!! äntligen en Tv som infriat mina förväntningar (än så länge, hoppas bara att det förblir så också) Grymt bra bild!!!!!

////Från en med fd Panasonic problem////[:D]

[:)]

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.