Kan inte minnas att den buzzade någonting alls innan bytet. Det är klart hörbart när jag sitter i soffan med normal ljudvolym och ökar ju ljusare bilden blir. Lyssnar jag över TV:n i "värmeledningshålen" hörs det rejält och verkar inte komma från någon specifik plats i TV:n, utan låter jämnhögt oavsett vart jag sätter örat över TV:n.
Den enda förändring som har skett är att panelen har bytts, vilket medförde att teknikern öppnade bakstycket, plockade bort alla kretskort och dylikt, bytte ut panelen och därefter på med alla kretskort osv. samt bakstycken igen. Annars allt annat lika. Samma kablar in i TV:n på samma ställen, strömkontakterna till TV:n och digitalboxen tillbaka på samma plats i samma uttag osv.
Efter att ha läst en del i olika forum får jag känslan av att det är lite utav ett lotteri om en plasma av den här typen buzzar eller inte, men jag blir inte klok på vad källan är? Sitter "felet" inneboende i den nya panelen? Eller är det serviceteknikern som har slarvat eller förstört något när han skruvade loss och sedan tillbaka bakstycket och alla kretskort mm?
Innan jag kontaktar supporten igen och beklagar mig känner jag att det vore bra att ha lite mer kött på benen, och vilka är bättre att vända sig till än er! :-)