Ber om ursäkt i förväg om jag är helt ute och cyklar nu men jag har googlat sönder för att försöka få reda på mer information om min situation, utan resultat - även fast det borde vara ett ganska vanligt problem.
Jag har haft BBB sedan jag flyttade in, Routern (DLink DIR 855) har fungerat perfekt sedan dess också. Nu i veckan har vi beställt en Canal Digital Box via BBB och det fungerar bra sålänge jag kopplar in nätverkskabeln dikrekt i väggen, men inte genom routern. Och vi måste ju ha det genom routern - annars kan vi ju inte ha internet till våra datorer samtidigt?
Först och främst är jag NOLL kunnig när det gäller nätverk men jag har en god vän som försökte hjälpa mig igår över telefon. Vi testade att enable'a DMZ på min router (via 192.168.x.x). När det inte hjälpte bekräftade han det en annan bekant sagt tidigare - att jag behövde göra en brygga ...
Min fråga nu är - hur gör jag en brygga? Eller finns det något annat sätt att "lura" boxen på så den tror att den är ikopplad direkt i väggen?
Redigerat av marja, 02 February 2012 - 12:57.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?