Började spela det igår och måste säga att de hittills uppfyller alla mina förväntningar jag haft sedan ja spela klart 2an!
Mass Effect 3 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
9
|
(3)
|
89:- | |
Mass Effect 3 - Collector's Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Mass Effect 3 (69 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 07 March 2012 - 08:36
Började spela det igår och måste säga att de hittills uppfyller alla mina förväntningar jag haft sedan ja spela klart 2an!
Postad 07 March 2012 - 08:52
Postad 07 March 2012 - 08:54
---
On Topic: Jag har inte ens testat demot än. Åsikter?
Redigerat av BrittBastard, 07 March 2012 - 08:57.
Postad 07 March 2012 - 09:00
Att importera karaktären gav inte såå mycket tyckter jag. Man fick en hel del Paragon/Renegade-poäng från början har jag för mig och lite fusk-skills.
Postad 07 March 2012 - 10:21
Jag importerade min karaktär från ME2 så ja fick börja på Level 31. Vilket innebar att mina första squadmates fick Level 29 lr nått
så blev rätt mycket poäng att placera ut på deras skilltrees.
Sen är de ju såklart så att fiendena levlar med dig. Så ja börja på Insanity igår och insåg 4 timmar senare att ja bara kommit 1 timme in i spelet.
Så ändra ja till Veteran, tänkte spela igenom spelet för storyns skull en gång först och sedan börja om från 0 på Insanity.
Jag lät bli att spela demot helt o hållet. Ville inte bli spoila. Det är ett givet köp helt klart.
Men har man inte spelat de tidigare spelen så rekommenderar jag helt klart att börja med att spela igenom 2an.
(för oss ps3 ägare)
Postad 07 March 2012 - 20:03
Postad 08 March 2012 - 23:20
Frågan är, vilken utgåva ska man köpa?
Normala, N7 Collectors Edition eller PSN-versionen?
Jag vill egentligen ha PSN-versionen men den kommer ju kosta 699kr + att första DLC:t man får med i N7 Collectors Edition kostar 90kr. Så spelet skullle kosta 789kr med fördelen att man har hela spelet på hårddisken.
Tokångest här nu. Vilken har ni köpt?
Postad 09 March 2012 - 08:37
Postad 09 March 2012 - 08:45
Normandy hissen är i alla fall fortfarande värdens långsammaste hiss.
Tar bara några sekunder på min PC. Men sen laddar allt från hårddisk också.
Postad 09 March 2012 - 08:53
Lägg ner och skaffa ME2 för bövelen. Mellan 1:an och 2:an finns det 1600 (om jag kommer ihåg rätt) variabler som skickas över när man fortsätter med sln save. Hur många som finns mellan 2 och 3 vet jag inte. 2:an är också ett av dom absolut bästa spelen som finns.
Köpte min via PSN, kunde inte hålla mig. 789kr är inte billigt men det gör inget, man vet att spelet är långt och riktigt bra.
Postad 09 March 2012 - 09:01
Postad 09 March 2012 - 09:30
Postad 09 March 2012 - 09:33
Postad 09 March 2012 - 09:41
Postad 09 March 2012 - 10:04
Kopiera över savefilen till en usb-enhet från din gamla ps3 och kopiera över den till nya.
Det var såpass simpelt,tackar!
Postad 09 March 2012 - 10:05
Postad 09 March 2012 - 10:12
Lätt värt att pausa o börja med 2an som är helt magiskt.
Postad 09 March 2012 - 10:21
BB, gör dig själv en jättetjänst...
Postad 09 March 2012 - 10:29
Jo, men det är väl det att tiden det tar att lira både 2:an och 3:an inte riktigt finns.2 timmar in i 3an är inte såå långt!
Lätt värt att pausa o börja med 2an som är helt magiskt.
Postad 09 March 2012 - 12:36
Jo, men det är väl det att tiden det tar att lira både 2:an och 3:an inte riktigt finns.
Jag får ta och maila dig min savefil så du kan fuska lite,men då får du leva med vissa av mina antagligen dåliga beslut i 2;an
Postad 09 March 2012 - 18:43
Bara ljudet får en att le
Läste att ps3:an skulle ha lagg problem i spelet men har inte märkt nåt än i alla fall.
Postad 11 March 2012 - 13:55
Postad 11 March 2012 - 14:18
Skulle iofs förvåna mig mycket om PS3-versionen inte hade problem med dippar i frameraten då 360-versionen absolut har det. Det är alldeles tydligt på flera ställen, bland annat utomhus i Citadel eller varenda gång man använder ficklampa.Nääe ja har inte heller märkt något sådant. Men de är väl som vanligt 360boys som hittar fel på PS3an som inte finns.
Postad 11 March 2012 - 15:01
Blind eller? Frameraten dippar rätt ofta, speciellt vid cutscenes. Under vissa strider med många enheter får man frameratedips när det händer mycket. Inget nytt iofs.Nääe ja har inte heller märkt något sådant. Men de är väl som vanligt 360boys som hittar fel på PS3an som inte finns.
Postad 11 March 2012 - 15:33
Postad 11 March 2012 - 15:59
;-)
Postad 13 March 2013 - 23:31
lirar ettan nu. jag vet att jag kan föra över den karaktären till tvåan. får jag något för det? Någon fördel ellet något sånt?
Postad 13 March 2013 - 23:42
Postad 14 March 2013 - 07:02
Postad 14 March 2013 - 14:25
Lira ettan och fråga i tråden om trean? Sicken forumhaverist. Jag startade upp trean för ett par dagar sen (mitt första i serien) och funderade på att skapa en riktigt asful karaktär men sen tänkte jag att om det blir dryga avsnitt framöver så är iallafall kvinnliga shepard riktigt jäkla snygg att se på så det fick bli hon. Med nåt snyggt att se på och cola light vid sin sida (som möjliggör ätande av de mest illasmakande rätterna - worst case scenario såklart) så klarar man det mesta.Liten fråga om mass effect-serien.
lirar ettan nu. jag vet att jag kan föra över den karaktären till tvåan. får jag något för det? Någon fördel ellet något sånt?
Postad 14 March 2013 - 15:00
dessutom, endel som lirat trean har kanske fört lver sin karaktär från tvåan och pang! Svar!
Postad 29 March 2013 - 21:34
Järnhandskarna på för att fixa ett fruktat dödskallegäng. När det är över får alla gå i terapi.
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 29 March 2013 - 21:35.
Postad 06 April 2013 - 07:16
Postad 06 April 2013 - 12:06
Postad 06 April 2013 - 12:12
Det är väl bara att ta det rätta alternativet? Jack?och det blir svårt att nu snart välja mellan Miranda och Jack (läcker och sexig vs sårbar och vacker) - ha, vilka problem man har.
Postad 06 April 2013 - 19:38
Innehåller mass effect 3 något liknande "endgame"-uppdrag som efter att man hämtat reaper*** från ********? Finns det något skede i spelet då såna tråkiga saker kan hända och man utsätts för en tidspress?
Postad 07 April 2013 - 20:26
Postad 20 April 2013 - 08:18
Mass Effect och Mass Effect 2 var mycket bra. Mass Effect 3 vet jag inte vad jag ska säga om. Var utvecklarna trötta och ville bara jävlas? Mycket mer pang, pang (bra sådant ifs) men mycket mindre utvecklande av relationer och utforskande av världar som jag tyckte om i ettan och tvåan. Inget skannande av planeter som jag tyckte var ganska avkopplande imellan striderna och inget körande på planeterna.
Jag borde inte ha spelat det utan låtit Mass Effect 2 suttit kvar i minnet som ett av dom bästa spel jag spelat. Hoppas någon kommer att göra något liknade till den nya generations konsoler. Extra allt vad det gäller grafik, AI och inga laddtider (hissåkande).
Postad 20 April 2013 - 09:52
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 20 April 2013 - 09:53.
Postad 20 April 2013 - 12:57
Mass Effect 4 kommer ju till nextgen (med en ny huvudperson) och jag är rätt säker på att man kollat på all feedback och kritik man fått för att göra ett bättre spel än trean var.Jag borde inte ha spelat det utan låtit Mass Effect 2 suttit kvar i minnet som ett av dom bästa spel jag spelat. Hoppas någon kommer att göra något liknade till den nya generations konsoler. Extra allt vad det gäller grafik, AI och inga laddtider (hissåkande).
Postad 20 April 2013 - 19:09
Efter Mass Effect 2 kom väl en del gnäll av dom som inte gillade vissa saker eller inte spelet alls och Bioware släppte sitt tänkande och började anpassa sig efter gnällspikar. Kanske som nedan:
- Planetskanning är tråkigt, ta bort (jag tyckte det var kul och man fick utforska sytemen vilket jag tror var meningen)
- Köra omkring på planeten är segt, jag vill bara skjuta zombisar hela dagen (notering som ovan)
- Snälla ta bort kodupplåstning för dörrar och annat för jag klarar det inte (jag tyckte det var kul och en extra krydda)
- Min son tar kameran lågt och är bara intresserad av damernas bakdelar och bröst, ta bort (jag är vuxen och tyckte det var kul att ibland köra en 360 graders låg runda i hissen med brudarna då man väntade, förtjust i bakdelar som man är)
- Kvinnor som Jack ska inte ha något utrymme.
- Det är inget tryck i stridandet, jag vill ha det som GoW eller CoD (är det ett sådant spel?)
- Jag är en macho kille och vill inte ha en massa romanser och dialoger.
- Det är tråkigt att hålla på med "teambuilding", vill inte prata med alla och skiter i vad dom har att säga (?)
- Det är för lite vapen och tillbehör och jag har hur mycket tid som helst att lära mig allt om detta, mera, mera.
- Spelet är sexsistigt och kränkande, tona ner detta. Dessutom var är alla homosexuella och andra minoriteter? (förbannade politik som ska in överallt)
...
...
Man kan väl hålla på längre men det räcker väl. Kvar blev ett GoW/Halo med lite dialog och romans och tunnare historia istället för att utveckla dom unika och charmiga delarna. Karaktärerna i ettan och tvåan var ju jätteroliga att lära känna och det fanns ju inga nya roliga i trean. Allt jobb man la ner för att lära känna dom känns nu meningslöst. Framförallt intresset för Jack. Man hade kunna lagt till mer planetutforskande men la till mer stridande. Man kunde istället ha erbjudit lite strategispelande och kanske lite strider med rymdskepp som omväxling. Men det verkade inte som glöden hos utvecklarna inte fanns kvar utan dom fixade enbart klagomål.
Men man kan ju hoppas att dom då bygger vidare på positiv feedback från oss som älskade Mass Effect 2, gör sin grej och skiter i alla andra som gnäller (inklusive mig ibland).
Postad 21 April 2013 - 23:51
Planetscanningen var väl det folk klagade på mest. Andra grejer har de antagligen lagt in för att de tror att det är det som säljer, de fokuserade på tok för mycket på strider i trean. Men det klagade folk också på i tvåan, att det var ett rum, du ska döda folk, sen kommer nästa rum med saker du kan ta skydd bakom, döda mer aliens etc. Där lyssnade de dock inte, de bara förstärkte det gånger 1000.
Och som du säger, de knöt inte ihop säcken bra alls varken med slutet eller alla val man gjort. Det var skoj att satsa på Jack hela tvåan och sedan inte få se henne alls i trean (tror inte jag fick det av någon anledning). Men det är också väldigt svårt att göra det, lite väl ambitiöst.
Allt detta kan de nu ta lärdom av och se till att inte upprepa i fyran, jag har stora förhoppningar på det. Samma med Dragon Age, där kan de ta med sig att t.ex. inte köra med samma j-vla klonade grottor överallt.
Postad 22 April 2013 - 07:24
så är det nogYou are preaching to the choir =P
Jag läste din recension efter spelet och håller väl med i det mesta fast du verkar var mer positiv. Jag antar att det beror mest på att jag inte hade distans till tvåan. Övergången från ettan till tvåan var inte alls lika jobbig som övergången från tvåan till trean.
Jag brukar inte läsa recensioner ingående före spel men man kanske ska börja göra det. Kan inte fatta att jag missat Mass Effect denna generation. Jag provade en demo för många år sedan och tyckte den var dålig och brydde mig inte om spelserien förrän nu då man fick Mass Effect 3 utan konstnad på PSN+.
Roligt att man spelade Mass Effect nu för man får ännu högre förhoppningar på nästa generation av spel. GTA, Far Cry, Mass Effect mfl. kommer nog alla bli fantastsiska att spela. Man får väl hoppas på en hel del nya spel i samma stil också.
Ja, hade man satsat på Liara rakt igenom så hade man nog fått en behagligare resa, hon var go. Men det är sällan man väljer enkla lösningar då annat är mer spännande.Själv kan jag inte motstå Liara.
Vad hände med dig då Zartok, du körde väl också serien rakt av?Fan, jag är över hälften in i spelet nu. har fått ihop över hälften av mätaren. vill inte att det ska ta slut!
Man får nog hålla med nu då besvikelsen lagt sig, Mass Effect 3 är ju ett bra spel ändå.Ha! Min approach var nog bättre då: att börja med trean för då tycker man den är bra och har "no complaints" liksom
Postad 22 April 2013 - 07:52
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Mass Effect 3
18 bilder
53 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?