Canal Digital Kundtjänst och reklamation --- WARNING
9 svar till detta ämne
Postad 25 april 2012 - 17:44
Tonymg
-
Tonymg
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag hade ett depositionskort från CanalDigital tidigare, då kom ett erbjudande som jag tyvärr nappade på, trots min tidigare erfarenhet av Canal Digital kundtjänst. Jag hoppades att de har förbättrat sig. Kort och konsist
1) Du får olika svar om villkor beroende på vem du pratar med
2) Du får olika svar om pris beroende på vem du pratar med
2) Du får löfte att leveransen kommer inom inom en viss tid, men när tiden gått, visar sig att det inte ens var beställd
4) Du får löfte igen att det är beställt, men det visar sig vara fel
5) När leveranse är klar, då får inte fakturan
6) Du får olika svar när fakturan kommer
7) Du får olika belopp på fakturan beroende på vem du pratar med
8) Du eskalerar till reklamation
9) Du får vänta ett bra tag tills du får svar
10 ) ....
Och stor goes on
Och nu steg 48 eller 40 är du fortfarande sur för att du till sist efter 2 månader tjat fick rätt, men inget att kompensera besväret än
50) Du poängterar att i över 2 månader har du tjatat och vi vill se vad dem svara ....
Om du skiter i dina pengar och är inte alls bry dig vad som gäller och orkar att vänta och inte är känslig mot det som sägs ska gälla, då har du inga problem med dem.
Det som är solklart, är att dem är mycket snälla i alla fall. Jag har i mina många kontakter med dem inte fått någor otrevlig person, men lång borta från en väl fungerade kundtjänst och kundfocus tyvärr
Vill bara dela detta i forumet som en warning så att ni andra vet också.
Hoppas verkligen att ledningen bry sig och ordna detta, för att jag tror inte jag är någon speciell pettig person, men bara en person som orkar att involvera mig och poängtera fel. Många andra rakt ut sagt skiter i detta, och det enda som säger är att nej fy fan, men det är genom kritik som företagen blir bättre.
För min del, efter denna saga, blir aldrig mer Canal Digital, det kostar mycket i tid och pengar att hålla på att tjafsa med dem och hoppas att efter några år har dem blivit bättre
Postad 26 april 2012 - 10:25
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 303 inlägg
Hej Tonymg, Det är riktigt trist att du upplevt problem och vi ber verkligen om ursäkt för att informationen varit otydlig. Samtidigt så vill vi tacka dig för din feedback då det du beskriver är ett utav våra förbättringsområden. Vi håller just nu på att adressera problemet i ett stort projekt för att säkerhetsställa att alla våra medarbetare har det systemstöd som behövs för att kunna ge er kunder korrekt och relevant information. Det handlar kort och gott om att kvalitetssäkra den information som är i omlopp hos oss och som kommuniceras ut till er kunder vid kontakt med exempelvis kundservice. Vi tar gärna emot nya idéer och olika förbättringsförslag genom vår företagstråd här på min hembio ( https://www.minhembi...howtopic=281631). Vänliga hälsningar, Miriam
Postad 26 april 2012 - 23:49
Tonymg
-
Tonymg
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej Miriam, du är bra och duktig, och du ska veta att det finns ett uttryck på amerikansk engelska som säger mycket väl om ditt svar, nämligen "Talk is cheap". Att ni är ledsena och gör allt för att förbättra situationen, är en standard svar. Det finns säkert mallar för detta svar som man kan använda. Det som egentligen borde göras i mitt fall var att ni till exempel bjuder på en månads gratis abbonemang för besväret eller ger något rabbat, något som inte är som "Talk is Cheap". Alla ber om ursäkt, eftersom det är så billigt att göra så. Det kostar inget att be om ursäkt. Skulle jag till exempel ber om ursäkt att jag inte betalade avgiften och ni ändå låter mig vara kund hos er. Nej, nej, nej, det kommer påminelese. Där är inte "Talk is Cheap" som gäller, utan där gäller det "Show me the money". Jag faktiskt föreslog detta efter alla ursäkt som jag fick från er, men ni gjorde inte det. Där kommer amerikanskan in: "Talk is cheap" förstår du.
hur som helst, lycka till Miriam och hoppas ni får ordning på röran hos er. När min period är över då säger jag tack och hej till CD. Det spelar väl ingen roll en kund mer eller mindre hos er, men ett systemfel gör att till sist tappar man marknadsandelar och blir inte först och bäst i branchen. Eran VD kan sedan fixa hur många PowerPoint han vill om era visioner, men till sist är det ni som gör det åt honom och där han ni misslyckats. Kolla hur IKEA hanterar sina kunder och klagomål. De är inte bäst, men det är årtal skillnad mellan er och IKea när det gäller att hantera kunder. Inte konstigt att i en vanlig branch att sälja stolar och bord har Ikea kommit dit som det har kommit, men i en branch där det finns bara i princip 3 aktörer är ni fortfarande långt, sedan ska vi inte snacka om konkurrent situationen i Sverige för satellite TV. Det är en skandal för sig själv. I USA skulle ni hade gått i konkurs efter en kort tid, ändå önskar er lycka till, eftersom ni som jobbar där är trevliga. Det är era chefer som är icke kompetenta och klarar inte god planering och resultatet blir det det har blivit
Postad 27 april 2012 - 17:46
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
CD har alltid haft organisationsproblem, röriga ägare och otydlig ledning, känner många tekniker som slutat där som berättat sina historier att dom var glada komma ur det sjunkande skeppet.
Postad 28 april 2012 - 10:33
Tonymg
-
Tonymg
-
Rookie
-
4 inlägg
Tyvärr min känsla är samma som du säger, alltså det är inte personalen som är fel på, personalen är trevliga, Kolla på svar som Miraim skrev. De bry sig och det har processer att kolla vad som skrivs om dem och svara. Så att eloge för det till CD och Miriam, men det är brist på många andra metoder och rutiner. Och när man pratar om rutiner och metoder är det ledningen som är ansvarig. Jag vet inte vilka investerare som ligger bakom CD, kanske några rika från Norge, som som inte är så hungriga som andra investerare för avkasning. Jar har sett hur många av våra rika grannpojkar och tjejer investerar utam klar ledning och krav. Men jag vem som äger CD. Och det är lite synd att vi har bara Viasat och CanalDigital i Sverige för TV satelitte marknad, vi är ett litet land och jag förstår att att aktörerna ser inte stor vinst att investera här i jämförelse med avkastning som samma investering gör i något annat land (då förklaras kanske några rika från Norge ligger bakom, ingen anning). Resultatet är att vi får leva med dessa två aktörer tyvärr. Jag vet inte om Viasat, men CD har varit verkligen struligt. Jag kan inte tänka mig att VIASAT är avsevärt bättre heller. Har ingen erfarenhet från dem
Postad 28 april 2012 - 14:50
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Jag kan inte tänka mig att VIASAT är avsevärt bättre heller. Har ingen erfarenhet från dem
Nämn inte MTG som äger Viasat, har jobbat för dom för många år sen, pallar du inte trycket har man inte där att göra är deras motto.
Redigerat av BGPv4, 28 april 2012 - 14:51.
Postad 28 april 2012 - 17:34
pryzze
-
pryzze
-
Lärjunge
-
-
352 inlägg
Det låter som Telia.
Kan det vara så att samtliga leverantörerär lika dåliga?
Kommer en med kvalité och omtanke om kunderna skulle de kunna
ta stora marknadsandelar.
//Pryzze
Postad 28 april 2012 - 19:16
Tonymg
-
Tonymg
-
Rookie
-
4 inlägg
Pryzee, utmaningen är att markanden i Sverige är inte så stor. Om varenda svensk från nyfödd till dem ligger nära döden, ska abbonera, då blir det ~9 miljoner abbonemang, man räknar då vilken marknadsandel man ska få, man vet att teoretisk, men aldrig realistiskt pratar vi om något runt 1 till 1,5 M potential kunder för satelit, alltså potential, men inte i verklighet. Tänk att du ska investera XXX i Sverige för att få YYY som avkastning. Då räknar du om du investerar XXX i ett annat land, och då får mera än YYY, då är inte Sverige ett starkt alternativ. Ändå finns två aktörer här i alla fall. Det är en förklaring att vi har få aktörer i Sverige. På satelit sidan, så gott jag vet är Canal Digital och Viasat, sedan har vi andra alternativ, men det är inte satelit. Tyvärr är det så likadant om du kollar på marknaden för livsmedel, Tyska Lidl försökte, men inte helhjärtat, hade dem satsat fullt ut i Sverige, då ska ICA tappar sin position ordentligt, Vi har också Williys också, så satsar nu hårt, sedan har vi andra självklart. Man ska aldrig jämföra livsmedel med TV satelit marknad, det är inte en korrekt jämförelse, men bara som en annan aspekt på det. Men säkert sitter hos riskanalytiker och räknar hur mycket man ska stoppa in för att få en hyfsad bra avkatning, och hittills blev svaret VIASAT och CD. Jag menar man kan hota att man inte blir kund hos CD eller VIASAT. Det var inte så länge sedan att COMHEM ville köpa CD, men det blev stoppat, tack och lov för det, annars skulle vi blivit ännu mera i händer på färre aktörer.
Vad jag har lärt mig att så länge det inte finns en stark konkurens, finns det inte så mycket att en kund kan göra. Tyvärr är den krassa verkligheten vi bemöter just nu. För satelit TV har vi inte CD, då blir det VIASAT, och enligt dig är det valet mellan PEST eller KOLERA. Som sagt jag har ingen erfarenhet av VIASAT, men min erfarenhet av CD är att personalen är mycket trevliga, jag har aldrig blivit bemött på ett otrevligt sätt, men personalen saknar en klar ledning och system för att hjälpa dem att hjälpa oss. Det saknas processer, menthoder, verktyg, rutiner, och allt detta är ansvaret hos ledningen. Ser ledningen inget hot att "shit can hit the fan", då får man såna typ av svar som jag fick från CD här. Vad kan man göra, hotar man att man inte är kund hos CD, då är det VIASAT som gäller, blir man grining på VIASAT då är det CD som gäller. Är man grining på både CD och VIASAT, då ska man lägga Satelit TV åt sidan och välja andra typ av TV leverans.
Postad 01 maj 2012 - 17:55
Unregistered2f2370a8
-
Unregistered2f2370a8
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Undrar när CD kommer på den enda raka lösningen: Sälj och administrera abonnemang och programutbud!
Tillåt användarna att skaffa vilken digitalbox som helst som kan använda CD-kortet. Ni slipper därigenom allt supportarbete med att åtgärda allt tjafs om krånglande boxar, den supporten sköter box-leverantören, och ni kan ägna er åt att underhålla programutbudet och abonnemangen.
Om boxen skulle krångla (sällsynt och ofta självförvållat) finns massor av support i form av olika fora, tillverkarnas supportsiter och faq.
Jag har sedan 2007 en av deras HD PVR 101-ST (utbytt 2 gånger), men sedan ca 3 år har den stått och möglat i en garderob. Hade i ett tidigare liv (ca 2000 eller så) ett Viasatabonnemang, men de drev mig till fullständigt vansinne med hur de hanterade abonnemang och fakturor i samband med övergången till digital-TV. Vad jag läst om dem på senare tid verkar inte heller särskilt lockande.
Jag kör CD sedan ca 10 år, men inte med deras box(-ar), och tycker programutbudet är bra i det paket jag valt. Tyvärr kommer väl inte CD att svara på detta, enligt min lilla hjärna, självklara lösningsförslag.
Postad 01 maj 2012 - 22:15
Latmann
-
Latmann
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Ang kundtj å reklamationer....Klagade ang släckningen av MTV-HD, och fick två månaders avgifter krediterat på nästa faktura...800 kr, enligt löftet av kundtjänst- Vantage 7100 TS, USB-HDD
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|