Någon som upplevt detta och som ev har någon lösning.
Problem med "NET" på Onkyo TX-NR 709.
Startad av
laddie15
, May 15 2012 08:28
3 svar till detta ämne
Postad 15 May 2012 - 08:28
Har problem med nätverksfunktionen på min 709:a. Normalt när "Net" aktiveras så startar" connecting" och efter några sekunder är man igång. Nu har detta slutat funka. Den vill inte koppla upp sig utan diplayen blir istället svart. Har kollat att uppkopplingen är ok. Funkar både i Sonos och tv:n men inte i receivern, och detta har kommmit plötsligt.
Postad 18 May 2012 - 07:50
Har du provat att rycka ur strömsladden till receivern i några sekunder? Hela enheten brukar behöva en hård omstart då NET-delen hänger sig, iallafall på min 609. Antar att den på 709 är ganska lik.
Postad 19 May 2012 - 14:10
Fick rådet av supporten att göra en fabriksåterställning, blir väl kanske samma sak att rycka strömsladden? Provade precis och omstarten funkade perfekt, nu funkar det igen. Man håller in "VCR/DVR" samtidigt som man trycker in av/på-knappen. "Clear" skall då lysa i displayen.Har du provat att rycka ur strömsladden till receivern i några sekunder? Hela enheten brukar behöva en hård omstart då NET-delen hänger sig, iallafall på min 609. Antar att den på 709 är ganska lik.
Tack för ditt tips i alla fall, skall jag prova nästa gång det hänger sig. Då slipper man kanske fabriksåterställningen?
Postad 19 May 2012 - 14:27
Ja, återställning låter onödigt. Kopplar du bara ur och in strömsladden slipper du bli av med några inställningar.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
31 bilder
41 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?