Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tänk om man skulle bygga eget ändå, hur bra kan det bli?

227 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 26 October 2012 - 14:49

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Ja...

Tanken florerar just nu om jag kanske inte skulle bygga 2st slutna lådor ändå, för att se hur mkt kapacitet jag kan nå, och för att samtidigt lära mig mkt nytt under resans gång.

Lådorna får isf vara av sluten modell och element och slutsteg kommer få hålla högsta klass (bara det bästa duger).

Lådorna kommer få proffs målas och lackas.

Det finns ju ett antal av er här på forumet som faktiskt vet vad det handlar om, vad säger ni, skulle vi kunna gå igenom ett kompetent system här i denna tråden och se om jag kan få fram ett subb-system som även får mig att anse och tycka som er angående bra men svindyra köpesubbar.

Jag är alltså öppen för förslag, och vill som sagt lära mig ett och annat under resans gång, om BAS!

Detta blir isf mitt första seriösa Hembiobas-bygge.

Antar att man får börja med lådan och dess material och innervolym till elementen jag/vi har valt ut?

Mvh
Micke

Redigerat av EtageMedia, 26 October 2012 - 16:47.

Postad 26 October 2012 - 15:57

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0
jag skall ev ge mig in på diy och då skall jag faktiskt inte ens bygga lådorna helt själv utan en firma i göteborg.

blir 2st slutna lådor (inte helt hundra än..kan bli portade me) med eminence lab 12 element (samma som sitter i bk monolith+ av nyare snitt)
element + färdigbyggda lådor hamnar på ca 5500kr för båda sen tillkommer ju lack men det fixar jag själv.

borde ge bra prestanda för pengarna och när man vill ha mer beställer man ytterligare 2st och då bör man ha prestanda som skrämmer faneeren av vilken dd/svs som helst.......hoppas jag ialf.......

Redigerat av robert293, 26 October 2012 - 16:38.

Postad 26 October 2012 - 16:47

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Jag ska ändra Rubriken lite.

Postad 26 October 2012 - 16:47

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0
jag är jättenyfiken på vilket tips etage får och om han gör verklighet av det

Redigerat av robert293, 27 October 2012 - 07:17.

Postad 26 October 2012 - 16:48

Unregistered40087
  • Unregistered40087
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Troligen kan man om man bygger sub själv få ett lägre pris.
Men vad kan orsaken vara att en köpsub som en del påstår är sämre?
Nog måste väl de konstuktörer som har detta som yrke åtminstone ha någotsånär kunskap om hur man konstruerar en sub även om den inte skulle nå bakermans kunskapsnivå?
Är det så att marknaden för dessa extrema byggen är för liten eller vad beror det på?

Postad 26 October 2012 - 16:50

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4905 inlägg
  • 0
Då återgår vi till topic tack!

Postad 26 October 2012 - 16:52

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

alltså lägg ner otrevligheterna nu.... jag är jättenyfiken på vilket tips etage får och om han gör verklighet av det <_<
jag har själv under åren ändrat uppfattningar ett flertal gånger under tiden man testat olika saker och ideer.

Jag håller med, varför bråka om så onödiga saker.

Fick iden idag att bygga ngt rejält, påkostat, och faktiskt TA REDA PÅ hur bra och hur nöjd ett DIY subbas-system kan göra mig.

Detta är enligt mig en kul tanke och det kan bli en j-vligt lärorik resa på många olika plan.

Plus att det är alltid kul att skapa (jag är hantverkare)

Nog måste väl de konstuktörer som har detta som yrke åtminstone ha någotsånär kunskap om hur man konstruerar en sub även om den inte skulle nå bakermans kunskapsnivå?
Är det så att marknaden för dessa extrema byggen är för liten eller vad beror det på?

Väldigt bra frågeställning.

Postad 26 October 2012 - 16:58

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Alla vill ha sin del av kakan. Det ska inhandlas ett element. En konstruktör ska beräkna fram rätt låda.
Det ska inhandlas material till lådan. Den ska byggas. Företaget som byggt lådan vill tjäna pengar.
Likaså återförsäljaren.

Det är MASSOR av led som vill tjäna pengar.

Bygger man själv lägger man ett antal hundra timmar på att lära sej åtminstone grunden för hur allt funkar, simulerar på olika element, köper det elementet man tycker passar ens ändamål, och slår ihop en egen låda.

Man kapar alla mellanhänder helt enkelt.
Ett bra element är relativt billigt. Även för Velodyne, SVS eller vad det nu kan vara.

Det funkar dock inte bara att ta ett element och slänga det i en låda som passar bra i hemmet.
Det måste simuleras och beräknas noga för att få till bra.
Allt annat är dömt att misslyckas redan innan man börjat.

Postad 26 October 2012 - 17:00

Unregistered9d54ba4f
  • Unregistered9d54ba4f
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0

"Problemet" är att 95% av alla som köper sub köper den för dess "lilla" format och utseende. Prestanda läggs det inte särskilt stor vikt vid. Alltså blir majortiteten av köpsubbarna konstruerade därefter, d.v.s. utseendemässigt tilltalande för marknaden, men långt ifrån välpresterande jämfört med vad som går att få om man har prestanda som primärt mål.

Postad 26 October 2012 - 17:02

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Skall du bygga för motsvarande pengar vad en eller två DD18+ kostar?
Kan du ha stegen i ett angränsande rum?
Hur stora lådor kan du tänka dig?

Postad 26 October 2012 - 17:04

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Ställer väl en första ren fråga och hoppas på moderata svar:

Vad och hur ska jag nu välja element, själv är jag lite inne på JL:s element, som enligt mig verkar intressanta...

Subbarna ska vara slutna, prestera så bra som det är möjligt, slå alla köpesubbar på marknaden och lådan måste vara mindre än PB13U, två lådor/subbar har jag tänkt börja med... med 1st element i varje.

Postad 26 October 2012 - 17:05

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Det är väl bara att lägga en order på 2st LMS Ultra då, men dom vill ju ha rätt stora lådor.. ;)

Postad 26 October 2012 - 17:09

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Skall du bygga för motsvarande pengar vad en eller två DD18+ kostar?
Kan du ha stegen i ett angränsande rum?
Hur stora lådor kan du tänka dig?

Sätt gränsen i pengar ungefär där ja (men det behövs väl inte?)

Stegen måste (vill jag ha) i samma rum.

Lådorna behöver inte va minimala, men gärna så kompakta som möjligt, alltså behöver jag ett element som trivs i lådor mindre än lådan en PB13 har.

Det är väl bara att lägga en order på 2st LMS Ultra då, men dom vill ju ha rätt stora lådor.. ;)

Elementen Bakerman använder sig utav då, är dessa element bäst, punkt?

Hur många liter är PB13:s låda på?

Postad 26 October 2012 - 17:12

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0

Lådorna behöver inte va minimala, men gärna så kompakta som möjligt, alltså behöver jag ett element som trivs i lådor mindre än lådan en PB13 har.

Yttervolymen på SVS'en är ju lite drygt 200 liter..

Tyvärr trivs dom elementen Bakerman använder bäst i lådor med en innervolym över 200liter.

Postad 26 October 2012 - 17:17

Unregistered9d54ba4f
  • Unregistered9d54ba4f
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0
Jag ska också bygga upp basmodulsystem som botten och köra mina Ref 1.2 som toppar. Kommer att köra på samma element och slutsteg som en till här på forumet.

Elementen blir 4 st 15" Dayton Reference 15 HF från Partsexpress i USA, blir ca 8500-9000 kr hem till dörren inkl. frakt, tull, moms och allt.
http://www.parts-exp...tnumber=295-468

Kommer att bli två moduler med 2 st element i varje, totalt 320 liter = 160 liter per element. Det ger ett Q-värde på 0.7.

Dessa kommer jag driva med ett Behringer Inuke 6000 DSP steg som har 8-bands peq så jag kan justera till en jämn frekvenskurva från ca 15 hz - 80 hz. Kostar kring 4000 kr hem till dörren från Thomann.de.
http://www.thomann.d...sp_endstufe.htm

Ska låta någon som kan bygga lådorna, så jag lär försöka leta på något snickeri eller någon annan som kan bygga med bra resultat även finishmässigt, då de ska stå bredvid 1.2 utan att skämmas :)

Jag tror det kommer bli ett bra bassystem utifrån mina krav.

Postad 26 October 2012 - 17:17

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 1

Dom kan han ju dessutom köpa mycket billigare än oss andra vanliga dödliga.
Nästan gratis till och med.

Postad 26 October 2012 - 17:19

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Bakermans spelar röven av allt jag har hört hitills, så tycker du kan bygga med LMS 18" och bli överaskad.
10K per element det blir rätt många det, men mer än 4st tror jag inte en normalt dödlig behöver om man nu inte har ett väldigt stort rum.
Skall du bygga lådorna själv så blir det ju inte heller någon större kostnad.
Ino´s Cr80s med infratillsatsen vet jag inte riktigt vad den går på, men runt 6K har jag för mig.
Steg OM du kan ha dom utanför lyssningsrummet Behringer 2500 eller var det 4000 som var samma.

Postad 26 October 2012 - 17:26

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Bakermans spelar röven av allt jag har hört hitills, så tycker du kan bygga med LMS 18" och bli överaskad.
10K per element det blir rätt många det, men mer än 4st tror jag inte en normalt dödlig behöver om man nu inte har ett väldigt stort rum.
Skall du bygga lådorna själv så blir det ju inte heller någon större kostnad.
Ino´s Cr80s med infratillsatsen vet jag inte riktigt vad den går på, men runt 6K har jag för mig.
Steg OM du kan ha dom utanför lyssningsrummet Behringer 2500 eller var det 4000 som var samma.

Jag har ju två QSC PL380 som drivning. Det går åt..

Postad 26 October 2012 - 17:28

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Eller så kunde du köpt ett par element till och fått mera prestanda ;)

Postad 26 October 2012 - 17:30

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Det kanske jag gör också... ;)

Tror dock inte att jag får plats med fler tyvärr... :angry:

Redigerat av Bakerman, 26 October 2012 - 17:39.

Postad 26 October 2012 - 18:04

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1684 inlägg
  • 0

Fick iden idag att bygga ngt rejält, påkostat, och faktiskt TA REDA PÅ hur bra och hur nöjd ett DIY subbas-system kan göra mig.

Kul initiativ! Resultatet kan bli mycket bra. Två slutna känns inte som en bra start dock, snarare två portade tänker jag. Men hur som helst: Först borde du ta dig hem till någon i dina trakter som kan demonstrera ett DIY-system eller liknande. Var i landet bor du, ungefär?

Postad 26 October 2012 - 23:19

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Och vad ligger budgeten på för element och hur många och stora lådor får det vara?

Postad 27 October 2012 - 06:47

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Och vad ligger budgeten på för element och hur många och stora lådor får det vara?

50-100K
Motsvarande en eller två DD18+,

Postad 27 October 2012 - 07:26

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0
50-100k.....det blir 10-20st av de jag ämnar att beställa.

borde spela hyggligt :D

Redigerat av robert293, 27 October 2012 - 07:27.

Postad 27 October 2012 - 10:47

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Dom kan han ju dessutom köpa mycket billigare än oss andra vanliga dödliga.
Nästan gratis till och med.

Snyggo! Du fortsätter att imponera på mig=)

Ja, jag kan köpa dessa element utan moms tillägg, men att påstå att det är gratis är väl att ta i, för det stämmer ju inte.

Redigerat av EtageMedia, 27 October 2012 - 10:59.

Postad 27 October 2012 - 10:56

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Budgeten får bli vad som krävs, 2st extrema element, 2st fina lådor, och riktigt bra steg till det.

Det låter väl som att jag kommer landa på 30tkr? Eller vad tror ni, är även sugen på en slavbas konstruktion....

Postad 27 October 2012 - 13:48

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Skall det börja snålas nu alltså, trodde du ville ha reda på vad man fick för motsvarande pengar mot DD18+??
4st LMS
1st Ino 80s med infratillsatsen
+ Lämpliga steg
Så hamnar du ju ändå under vad två DD18+ kostar.

Postad 27 October 2012 - 15:43

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Jag ska inte snåla, men tror du att jag ska bygga ett system som SKA kosta 100 000kr bara för att?

Jag kommer bygga ett system med dom bästa elementen, det bästa passande steget till dom och två j-vligt påkostade lådor, kostar detta 100 000kr? isf så köper jag två DD18plus istället.

Och om du hade läst ordentligt så ser du att jag ska ha två element och två lådor, inte fyra.

Vad är Ino 80s med infra tillsatsen?

Och enligt er så ska man ju få prestanda som krossar DD18plus för väldigt mkt mindre pengar.

Postad 27 October 2012 - 15:52

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Jag har ju två QSC PL380 som drivning. Det går åt..

Inte köpta på Ljudia hoppas jag?

Krävs det såpass påkostade steg för att driva 2st LMS?

Lägg upp lite bilder på dina då..

Postad 27 October 2012 - 16:07

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0

Jag ska inte snåla, men tror du att jag ska bygga ett system som SKA kosta 100 000kr bara för att?

Jag kommer bygga ett system med dom bästa elementen, det bästa passande steget till dom och två j-vligt påkostade lådor, kostar detta 100 000kr? isf så köper jag två DD18plus istället.

Och om du hade läst ordentligt så ser du att jag ska ha två element och två lådor, inte fyra.

Vad är Ino 80s med infra tillsatsen?

Och enligt er så ska man ju få prestanda som krossar DD18plus för väldigt mkt mindre pengar.

2st lms ultra och ett par klass d moduler (1000w+) och antimode box.

borde hamna på max 30-40k allt som allt...kanske lägga 10k till för att få lådorna i fin möbelklass.

Redigerat av robert293, 27 October 2012 - 16:08.

Postad 27 October 2012 - 16:15

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Låter ju om du har för mycket pengar på inläggen innan och trodde att budgeten var satt till 100K

Postad 27 October 2012 - 16:18

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Låter ju om du har för mycket pengar på inläggen innan och trodde att budgeten var satt till 100K

Asså vad snackar du om!!??

Till LMS Ultra så vill jag då ha så små lådor som möjligt, hur ska jag ta reda på detta å hur många liter bör jag ha minst?

Jag har inget simuleringsprogram för subbar.

Postad 27 October 2012 - 16:22

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Vilket är det optimala materialet för lådorna?

2st lms ultra och ett par klass d moduler (1000w+) och antimode box.

borde hamna på max 30-40k allt som allt...kanske lägga 10k till för att få lådorna i fin möbelklass.

Ok, ungefär som jag tänkt då.. och detta ska krossa två st DD18plus, eller en st?

Vad behöver jag antimoden till, manuell eq?

Redigerat av EtageMedia, 27 October 2012 - 16:23.

Postad 27 October 2012 - 16:28

Blixten_no1
  • Blixten_no1
  • Lärjunge

• 408 inlägg
  • 0
http://www.faktiskt....46117&list=full

Där har du nått att läsa en stund eller två.

Postad 27 October 2012 - 16:32

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
SÖKES:

Fjärrkontrollerbart slutsteg med extrem "driva två st LMS Ultra kapacitet" och det ska vara tyst och snyggt.

Finns det ens ett sådant steg? med fjärrkontrollen vill jag kunna ändra inställningar för basen då...

Postad 27 October 2012 - 16:35

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Du har ju fått receptet utav mig och även andra.
Inlägg 27 så är du hemma sen.

Postad 27 October 2012 - 16:37

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

http://www.faktiskt....46117&list=full

Där har du nått att läsa en stund eller två.

Ja jag har läst denna tråd tidigare, ska skumma igenom igen.

Redigerat av Jensen, 27 October 2012 - 19:37.

Postad 27 October 2012 - 16:49

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0
Köp in element nu och räkna ut för optimal lådvolym som basarna vill ha. Sen startar du en byggtråd där vi kan följa ditt bygge. Efter det kan du fritt välja ett bra slutsteg som passar din ekonomi och basarna. Börja där så blir det nog bra.

Mvh

Postad 27 October 2012 - 16:49

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Ser att ni länkade till min tråd när jag byggde mina lådor.
Känns ganska skönt att man lämnade vissa avgörande delar av bygget ute. :)

Postad 27 October 2012 - 17:00

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Nu har jag inte läst igenom hela tråden men eftersom du bygger slutet så tycker jag du ska börja med att sätta en gräns för hur stor lådan får vara. Sedan kollar du på ett stor element av högkvalitet, säg 15-18". Ett 8" element i sluten låda kommer tyvärr inte spela djupt och starkt samtidigt. Ska du spela djupt och högt så ska det flyttas mycket luft och då är det bra med så stora element som möjligt.

LMS Ultra skulle nog duga, tror jag ;)

Postad 27 October 2012 - 19:40

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6401 inlägg
  • 0
Dolt en del inlägg nu. Har ni inget vettigt att komma med, utan bara vill dumma er, så kommer ni inte vara kvar så länge på detta forumet. Tänk på att respektera varandra.

Postad 27 October 2012 - 20:44

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Ser att ni länkade till min tråd när jag byggde mina lådor.
Känns ganska skönt att man lämnade vissa avgörande delar av bygget ute. :)

Haha tror du att jag i min vildaste fantasi hade tagit tips om ngt eller härmat ditt bygge :lol:

Postad 27 October 2012 - 20:51

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 1
Ne blir nog köpesubbar istället ändå, har läst otroligt mkt under dagen och kvällen, kommit fram till att man väldigt lätt får problem i kedjan och på vägen med hemmabyggen och PA-utrustning, det är inte min kopp av te, sen att utseendet inte håller måttet om du inte tar extrem tid till bygget är oxå en tråkig faktor.

Man bygger helt enkelt inte lika snygga lådor och reglage som en fabrik gör med sina produkt-liner.

Andrahandsvärdet är noll! ne en köpesubb av rang och kvalitet är min grejj, inte mdf-byggen med PA-steg.
Fläktar i stegen och hög energiförbrukning <_<

Redigerat av AlexanderE, 27 October 2012 - 23:14.

Postad 27 October 2012 - 21:02

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 1
En hemmabyggd subb är heller inte lika kontrollerad och välanpassad som en påkostad köpesub är och blir i verkstaden, slutstegen är välanpassade, konstruktion och element är testade och hela konstruktionen i sig är enligt tillverkaren gjord som sig bör.

Att köpa sig en st bra subb, och sedan köpa fler antal av den subben vid behov blir min melodi.

Till er som svarade och gav ärliga tips i denna tråden, tack!

:) ;) :rolleyes:

Postad 27 October 2012 - 21:06

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Nja... Bygg någon stor klass D förstärkare. Sedan kontaktar du Ingvar Ahlberg på www.manovi.se och köper CNC-skuren björkplywood av honom. Då kan det bli rätt snyggt och bygger du en egen klass D förstärkare på 1000-2000W så räcker det nog rätt bra skulle jag tro.

Postad 27 October 2012 - 21:13

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Nja... Bygg någon stor klass D förstärkare. Sedan kontaktar du Ingvar Ahlberg på www.manovi.se och köper CNC-skuren björkplywood av honom. Då kan det bli rätt snyggt och bygger du en egen klass D förstärkare på 1000-2000W så räcker det nog rätt bra skulle jag tro.

Mkt möjligt...

Men denna gången blir det fortsatt sökning av en bra köpesubb, det är där mitt behov ligger, känner jag nu.

Det skulle kanske möjligtvis bli aktuellt om ett par år när jag ska köpa hus att bygga ett bas-system, men fram tills dess så blir det ngn utav dom kompetenta subbarna där ute.

Postad 27 October 2012 - 21:18

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Komorok:

Hur mkt luft flyttar en sådan låda med dubbla 12" som du har?

Inos toppsystem ska ju detta vara.

Postad 27 October 2012 - 21:55

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
4,5 liter kanske. Kommer inte ihåg.

Postad 27 October 2012 - 22:22

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0
blev inget med mitt diy projekt heller....hämtar ev en focal sw900 imorgon istället.

Redigerat av robert293, 27 October 2012 - 22:23.

Postad 27 October 2012 - 23:53

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0

En hemmabyggd subb är heller inte lika kontrollerad och välanpassad som en påkostad köpesub är och blir i verkstaden, slutstegen är välanpassade, konstruktion och element är testade och hela konstruktionen i sig är enligt tillverkaren gjord som sig bör.

Att köpa sig en st bra subb, och sedan köpa fler antal av den subben vid behov blir min melodi.

Till er som svarade och gav ärliga tips i denna tråden, tack!

:) ;) :rolleyes:

Ja mitt var seriöst. Men du gör som du själv vill och lycka till nu i djunglen av köpesubbar.

Dock så ska du veta att de flesta högtalar tillverkare, även de använder sig av mdf skivor till sina kabinett.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.