Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köpråd

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 November 2012 - 08:21

bitcomplex
  • bitcomplex
  • 01100001001

• 387 inlägg
  • 0
Har börjat fundera på att införskaffa ett xbox som julklapp till familjen. Men känner verkligen att jag har dålig koll. Har själv inte spelat spel sedan SNES (typ).

Tanken är först och främst att ersätta lite passivt tv-tittande med lite aktivitet, så kinect är prio ett.

Men därefter tar mina kunskaper stopp. Någon som kan fylla i tomrummen?
  • xbox live? Hur nödvändigt är det? Bara ytterligare ett sätt för ms att tjäna pengar?
  • Vilka kinectspel är bäst? Först och främst för barnen (3 och 6 år gamla). Men även om det finns några andra med riktigt bra kontroll och så.
  • Visst finns det nes/snes-emulatorer till xbox? Är de bra? Funkar de med samma roms som till andra andra emulatorer?
  • Vad är vitsen med att använda xbox som mediaextender? Kör MCE idag för allt, men xboxen kommer stå precis bredvid, vet inte om jag vinner minsta lilla på det?
  • Om man ska köpa begagnat, något man ska tänka på? Nyare maskiner är bättre anpassade för kinect, eller hur är det?
  • Mindre fråga (mest av lathet kanske :blush: ). Har xbox coax? Enda ljudingången som är ledig på receivern...
  • Om det inte vore för att kinecten är vit i starwars-bundlen så hade jag nog köpt den direkt. Någon som har en svart kinect och vill byta? ;)

Postad 14 November 2012 - 19:05

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Kan inte svara på alla dina frågor men...

1. Inte nödvändigt så länge man inte ska spela online. Går dessutom att köpa billigare xbox live via http://www.cheapxboxlivecodes.com/ eller ebay om man nu vill ha guldabonnemang. Har handlat från båda sidorna utan problem. Du får dessutom 1 mån gratis guld när du skapar en användare så det är bara att testa och se om det är något som är värt att betala för.

2. Har tyvärr inte kinect själv.

3. Har inte hört talas om att det går att lägga in några emulatorer. Möjligtvis om man har nån slags flashad xbox.

4. Vet inte vad MCE är för något men jag tycker inte xboxen är speciellt grym som mediespelare. Enda bra är väl att det finns en Netflix-app men jag har själv inte testat den. Gissar på att appen är betydligt bättre på t.ex Apple TV.

5. Köp "slim" varianten med 250gb hårddisk så du kan installera spel samt så tror jag du slipper ha en extra strömkabel till Kinecten. Dessutom tystare.

6. noll koll tyvärr...använder bara optisk själv och har inte kollat på andra möjligheter.

Postad 15 November 2012 - 07:28

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Finns ingen koax.

Postad 15 November 2012 - 07:46

bitcomplex
  • bitcomplex
  • 01100001001

• 387 inlägg
  • 0
Tack för era svar. xbox börjar bli mindre attraktivt nu :/

(btw, med MCE menade jag Windows Media Center - förkortningen hände väl med från Media Center Edition-tiden)

Postad 15 November 2012 - 21:23

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 1
Vad gäller Kinect så är det lite hit eller miss. När den fungerar som den ska så känns det som magi men oftast undrar man varför den inte registrerar rörelsen när du själv tycker du gör rätt.

Vad gäller bäst spel till den skulle jag tro att Dance Central är högt på listan. Double Fine Action Theatre (minns inte exakt vad det heter) passar också bra som partyspel. Dottern gillade Kinectimals, men hade svårt för att det bara var på engelska. Annars är det mesta skräp till den.

Har du inte bråttom; vänta ett år tills nästa Kinect kommer med NextBox 720 (eller vad den nu ska heta). Där lär de fixat många av barnsjukdomarna med Kinect.

Postad 16 November 2012 - 00:35

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
Finns annars optisk till koax adapter här. http://www.kjell.com...vandlare-p37412

Postad 16 November 2012 - 01:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Finns annars optisk till koax adapter här. http://www.kjell.com...vandlare-p37412

Den fungerar inte särskilt bra, har provat.

Postad 16 November 2012 - 13:54

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Emulatorer körs bäst på surfplatta idag.

Xbox Live är riktigt trevligt men spelar man inte så mycket online är det inte nödvändigt.

Jag har en Kinect men det finns få bra spel till den tyvärr. Dance Central fungerar bra för lite äldre barn men yngre kan ha svårt. Sikta in dig på Carnival games, Kinect Adventures, Kinect Sports den typen av spel passar nog dem.

Postad 16 November 2012 - 13:57

bitcomplex
  • bitcomplex
  • 01100001001

• 387 inlägg
  • 0
Börjar luta mer och mer mot ett Wii istället (inte U). Snällare/roligare spel och säkert en hel del upp och röra på sig ändå. + klassisk handkontroll och klassiska trevliga spel. (Tinboy: Vad använder du för kontroll till surfplatteemulator?)

Men sen, som ni säger, vänta Xbox och Kinect till nästa iteration av konsolen. :)

Postad 16 November 2012 - 14:26

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Jag kör SuperGNES och så kan man använda BT Controller för att låta sin telefon agerar handkontroll.

Postad 16 November 2012 - 17:32

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 1

Vilka kinectspel är bäst? Först och främst för barnen (3 och 6 år gamla). Men även om det finns några andra med riktigt bra kontroll och så.

Nu verkar du ju redan ha bestämt dig men jag kan ju bidra med lite kunskap på området ändå...

Har både en Xbox med Kinect och en Wii med två kontrolluppsättningar inkl Motionplus, som numera är inbyggt i kontrollerna, samt en balansbräda. Min grabb på fem år och som fått leka med detta sedan han var tre år (knappt fyra år för kinecten) gillar båda varianterna men Kinect smäller nog trots allt högst. Fast Wii Sports Resort är uppskattat det med.

Till Xboxen är det Kinectimals och och Kinect Sports som gäller och att kontrollen missar då och då stör inte honom nämnvärt - han har kul ändå.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.