Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Koppla TV (LG 47LD450) med inbyggd mottagare till inspelningsbar HDD/DVD

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 januari 2013 - 00:19

TickyNucker
  • TickyNucker
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har en TV, LG 47LD450, med CA-modul och programkort för Boxers programutbud (Boxer Mix).

Det jag skulle vilja är att koppla min HDD/DVD-spelare, Pioneer DVR-530H-S till TV: n för att kunna spela in program.

I TV:ns manual står det "Timerinspelning/Påminnelse: Denna funktion är tillgänglig när inspelningsutrustning, som använder pin8 inspelningssignalering, har anslutits till TV-OUT(AV1) utgången med hjälp av en SCART kabel. Inspelningsfunktionen stöds enbart digitalt och inte analogt."

Vad jag förstår ska jag alltså kunna använda timerinspelningsfunktionen i TV:ns EPG och DVD-spelaren slås på automatiskt (från standby-läge) och spelar in. Stämmer det?

TV:n har 1 st scart: TV-OUT(AV1) och DVD-spelaren har 2 st scart: AV1(RGB)-TV och AV2 (INPUT 1/DECODER).

Jag har provat att koppla en scart från TV:ns (AV1) till HDD/DVD-spelarens (AV2), men får meddelandet "Se till att timern på videospelaren är inställd." TV:n verkar "spela in", men HDD/DVD-spelaren går inte igång alls.

Ska jag göra någon inställning av HDD/DVD-spelarens AV2? Står i manualen att den kan ställas till: Kompositvideo, S-Video, RGB eller Decoder. (AV2 kallas även för AV2/L1 in).

Någon som har tips? Jag kan VÄLDIGT LITE, så skriv gärna så en idiot förstår. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.