Launchtrailern nedan:
https://www.youtube....h?v=U356b_x0_4U
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 28 January 2013 - 09:49
Öh, finns det verkligen ingen tråd? Vet ju att många är intresserade.
Launchtrailern nedan: https://www.youtube....h?v=U356b_x0_4U Postad 28 January 2013 - 10:08
Jag tycker det ser bra ut! Det tycker jag visserligen om alla trailers... Älskade Dead Space, även om det inte gick att spela till slut eftersom jag var tvungen att hålla en hand för ögonen när jag spelade... Hoppade över 2:an. Vet ej varför. Kom väl andra spel i vägen tippar jag. Ska ladda hem demot ikväll och testa. Är det lika horribelt läskigt som ettan, så kommer jag få svårt. Postad 28 January 2013 - 10:24
Rekommenderar att man kollar på "The story so far" för en sammanfattning av berättelsen inför trean.
http://www.youtube.c...h?v=aEVmDaDM5xw Postad 28 January 2013 - 11:33
Var ettan läskigare än tvåan? Jag har bara tvåan men inte spelat än. Bör man kört ettan först eller går det ändå?
Postad 28 January 2013 - 11:50
Ja ettan är läskigare och bättre än tvåan imo. Utvecklarna hävdar själva att de fokuserat mer på action i tvåan.
Du skyndar ju inte med spel direkt så varför inte köra ettan först så du får hela storyn. Postad 28 January 2013 - 15:43
Har kört demot och tyckte inte det var läskligt. Kanske dels för att jag har spelat de två första så man vet vad man ska förvänta sig och att miljöerna var väldigt ljusa. I alla fall de som utspelar sig i snön.
Postad 28 January 2013 - 18:53 Får man verkligen veta allt det där om Markers ursprung i spelen? Postad 28 January 2013 - 20:30 Jag kollade upp innan jag köpte tvåan och valde då att skippa ettan men det börjar liksom bli lite för många nu som säger att ettan var bättre. Då börjar jag vrida lite på mig och inte vilja missa det. Jag har "dessvärre" så många spel som ligger relativt orörda också så man undrar när det ska bli av isåfall. För jag är nog mer sugen på t ex Dragon's Dogma, jag tror det kanske kan vara det äventyrsspel jag vill spela under året iallafall. Jag har planer på att tvinga mig igenom Amnesia också men sist så stängde jag av för det var för läskigt Postad 28 January 2013 - 21:07
Om man säger så här, Dragons Dogma kan ta en jäkla massa tid. Dead Space 1 och 2 spelar du ut på... ja iaf 10 timmar, kanske mindre vardera.
Mdag spelade ju igenom Enslaved nyss, tog en helg. Det går ju snabbt om man bara sätter sig och tar itu med "jobbet" Postad 03 February 2013 - 19:46
Köpte på origin, preloadade, stängde av internet, ändrade datum på datorn till 8 feb, startade spelet, satte igång internet, aktiverade, spelar
Funkar galant i offline-mode. Postad 04 February 2013 - 11:31
Hajpen var till tusen nu tills helgen kom.
Hade ledigt fredag och lördag och tänkte komma i "mode" för DS3 då jag inte lirat första eller andra spelet på hur länge som helst så var tanken att klara ut ett av dem. Det blev Dead Space 2. Startade en helt ny kampanj utan att bära med mig det jag hade från tidigare genomspelningar. Efter att ha spelat ungefär en timme stängde jag, besviken till 110% och hajpen för DS3 dog och brann upp. Första Dead Space vill jag minnas som en enorm upplevelse utan liknelse på väldigt länge, åtminstone för mig personligen. Dead Space 2 visste jag att jag inte uppskattade alls lika mycket men ändå att det var ett bra spel, trodde jag åtminstone. Jag vet inte vad det var som gjorde det till en så hemsk upplevelse för mig men jag kunde inte stå ut. För mig blir det att vänta med Dead Space 3, lite tid och många spelsläpp så måste man prioritera och DS3 sjönk som en sten för min del. Postad 04 February 2013 - 17:40
Jag tyckte demot var helt ok, som actionspel då alltså. Ganska långt demo också.
Postad 05 February 2013 - 09:30
Spelade prologen och två banor till igår. Snyggaste snöstormen hittills? Den var väl i demot också antar jag.
Spelar på hard och jag tycker jag får extremt mycket ammo och health alltså, än så länge. Postad 05 February 2013 - 11:05
Coop är väl det jag tycker verkar häftigast med 3an. Sen verkar ju grafiken vara maxad mot våra gamla konsoler, slipper man lagg så är jag nöjd.
Hoppas dom gör det mer skrämmande än 2an, även fast jag sket knäck så var 1an läskigare än 2an. Postad 05 February 2013 - 11:20 Vänta tills anstormningen kommer Postad 05 February 2013 - 11:56 Jag vill inte veta sånt =/. Redigerat av Zoiler, 05 February 2013 - 11:57. Postad 05 February 2013 - 12:25
Jag har inte spelat det heller men mönstret lär ju fortsätta, typ pelarhallen i ettan eller tvåan
Postad 05 February 2013 - 13:24 Nej alltså, det är mycket mer resurser än i de tidigare spelen. Jag har hur många skott som helst, jag går alltid klart plus när jag mött fiender. Jag började med 30 skott i cuttern nu har jag 200 och 300 i ett annat vapen. Jag kör på hard, näst svåraste (impossible finns också). Dock, det kan ju ändras. En gaffer:
Redigerat av Zoiler, 05 February 2013 - 13:30. Postad 05 February 2013 - 15:57
Inget är så stressframkallande som att ha... drösvis med ammo? *host* Men bra actionspel tyckte jag demot verkade vara iafa som sagt. Det kanske går i Resident Evil 6 fotspår? Och RE6 tyckte du ju om (jag spelade aldrig). Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 05 February 2013 - 15:59. Postad 05 February 2013 - 16:20
Tja, har hoppat till någon gång iaf, men glömde att de kör med billiga tricks
Jag tycker inte det är dåligt, jag tycker bara jag har mycket ammo. Allt annat hittills är bra. Jag spelar självklart singleplayer också, känns inte som det ska spelas coop direkt. Postad 05 February 2013 - 22:51
Efter några timmar till, japp, det är Dead Space. Det vill säga... kuuusligt
Partikeleffekterna är nog fan generationens snyggaste! Ser löjligt bra ut. Karaktärerna, not so much. Edit: Btw, alternativa sidouppdrag? Intressant. Edit2: När jag spelade igår alltså... jag hade precis flytt från ett rum med massa necromorphs och in i en liten korridor på typ 2 kvadratmeter som bara hade en dörr framför och bakom mig. Då tror jag såklart att jag är säker men nej.. tro fan att en av dem kommer ut genom ventilationssystemet i väggen precis bredvid mig. Hoppar till så handkontrollen nästan flyger i marken och med ingen plats att röra sig på skjuter jag i panik innan jag till slut får ner honom. Trampar på honom för att få ijtam och då passar nästa monster på att komma ut ur ventilationen och göra slarvsylta av mig =/ Redigerat av Zoiler, 06 February 2013 - 09:48. Postad 10 February 2013 - 14:24
Verkar inte vara något vidare drag runt Dead Space 3 på detta forumet? Kört några timmar nu och tycker det är helt okej faktiskt. Vilka vapen kör ni som kört ett tag?
Postad 11 February 2013 - 00:18
Har vart sjuk så har inte kunnat köra något sen sist. Är på bana 5 och tycker det är roligt so far. Iom att man inte fått så mycket resurser än så är det plasma cuttern som gäller mer eller mindre.
Postad 11 February 2013 - 10:05
Jag är också någonstans runt kapitel 5-6, kört mestadels plasma cutter men hagelsprakar-varianten var/är helt ovärderlig i fall där man är trängd och behöver skjuta sig loss från ett hörn Postad 11 February 2013 - 10:30
Har hört att sidouppdragen ska vara ganska mycket copy paste, men att vissa är bra. Suck, vill också ha någon slags hagelbrakare eller force gun. Vissa kör ju för fan med lightsaber =/.
Postad 11 February 2013 - 15:27
Jag har bara gjort ett, det var egentligen mest att slakta utomjordingar i massor, fick en del roliga grejer men ja frågan är om det var värt tiden F.ö. så har jag använt rätt liten vapen, svårt att veta vad man ska satsa på, går det att lista ut vilket vapen som är bra mot vilken moståndare på något sätt? Förutom att själv testa sig fram då Redigerat av Guarana, 11 February 2013 - 15:28. Postad 11 February 2013 - 16:43
Har läst om de som gjort extremt starka vapen som gör det pisslätt att spela på svåraste svårighetsgraden. Sånt kan ju breaka ett skräckspel om man säger så.
Postad 11 February 2013 - 19:22 Det kan även mikrotransaktioner göra... Postad 11 February 2013 - 20:12
Ja, men båda grejerna är ju lätta att undvika. Dessutom kan man samla själv till det man vill, tydligen ganska lätt också om man så vill.
Som med många spel får man den upplevelse man själv gör det till. Postad 12 February 2013 - 11:47
Nu är jag på kap 9, jäklar kapitel 5-6 nånstans där var rätt långt. Man tar sig inte igenom spelet på en dag direkt, det är ganska påfrestande dessutom när man sitter på kvällen med hög volym och försöker ta in miljön. Men nu har fler fiender börjat komma, på ett mindre bra sätt imo. Fick köpa shotgun och maxade skadan på den, klart effektivare än cuttern.
Postad 12 February 2013 - 15:54
Ja shotgun är effektiv mot många av varelserna, men plasma cuttern är utmärkt mot dessa benrangel som har typ ett klickande ljud och börjar skrika lite lätt emellanåt, som dyker upp på planeten med snö.
Den där glitchen märkte jag av häromdagen men att sitta och springa in och ut ur den där dörren en längre stund - vem orkar det Postad 12 February 2013 - 17:30
Jag har en fullt uppgraderad shotgun med granatkastare som andravapen nu. Det fixar alla fiender utan de man måste skjuta på avstånd men då räcker cuttern. Då kan man koncentrera resten av resurserna på armorn.
Postad 12 February 2013 - 17:39
Ok- nu börjar jag
...eller strax, först uppgradera till 4,31 men sen Nu! ...eller först uppgradera till 1,01 på spelet nu då, kanske Redigerat av Benkke, 12 February 2013 - 17:45. Postad 12 February 2013 - 19:50
Älskar DS1&2, kommer jag gilla detta också? Skiter man fortfarande knäck?
Postad 12 February 2013 - 20:55
Du kommer definitivt att gilla detta. Men du kanske inte kommer vara rädd spelet ut direkt. Jag är på kap 10 av 19 (fan vad långa de är??) och nu har jag sån firepower och armor att jag inte längre blir rädd, jag är en tank mer eller mindre. När jag bara hade cuttern var jag mer nervös och hoppade till flera gånger.
Men vid sällsynta tillfällen kommer det monster i hissarna (Benkke, var med på det). Då är man inte med direkt! Men visst är det klart värt att spela. Storyn är ju intressant om inte annat, läser alla textloggar och lyssnar på meddelanden. I Dead Space 3 så beger du dig till necromorphernas hemplanet så det är ju mysigt... Postad 12 February 2013 - 20:59
Dj-***** vad dom kommer snabbt, dom tog trappan i två steg. I de förra hade man mycket mera tid på sig
Postad 12 February 2013 - 23:46
Ja, de är asmycket snabbare. Och nu när jag är på kap 13 (tydligen) så är det tyvärr shootfest 2k0. De kommer i horder, gärna när man är i små utrymmen. Så min shotgun är numera värdelös. Måste bygga ett assault rifle eller nåt för trots att jag har fullt med ammo hela tiden så har jag problem för att de är så j-vla snabba och många. De är som myror, det kryllar av dem.
Tråkig utveckling. Dessutom är det för långt, grundspelet håller inte så här länge när de dessutom spammar fiender mot en så man tröttnar på dem. Postad 13 February 2013 - 12:21
Spelade i ca 3 timmar igår hos en polare.
Tycker det är FÖRJÄVLA snyggt, i rymden, på isplaneten och inne i varje byggnad. Mycket är lagt på utseendet. Sen som tidigare talare, dom är betydligt mycket snabbare, till en början haltar dom långsamt för att sedan hoppa ner på alla fyra och springa jäv* fort. Pistolen användes mest, den funkade överallt i princip. Javelin är totalt värdelös om man inte har den maxad. Bra story, häftiga cutscenes och snyggaste spelet hittils. Postad 13 February 2013 - 13:55
Mycket bu och bä om detta spel. Jag som gillade ettan och tvåan, kommer jag gilla detta?
Postad 13 February 2013 - 14:12
Du har typ exakt samma fråga några inlägg längre upp och ett svar, och sedan intryck från den som var i din situation
Postad 13 February 2013 - 14:13
Jag har också stött på patrull med min shotgun nu, vad kör du för vapen istället? Sedan, klättrandet på bergsväggarna, bara jag som tycker det är mäkta trist och kunde gott ha tagits bort?
Det tror jag absolut, det är inte en kandidat för GOTY 2013 - och att betygen inte blivit mer än dom blivit är förståerligt men det är fortfarnde ett bra spel. Postad 13 February 2013 - 15:41 Det är där jag är nu. Om de inte använder det för mycket så gör det inget. Jag fick ett vapen vid ett sidouppdrag där man skulle hindra Unitology från att komma åt vapenförrådet. Det är en slags spjutkastare som är rätt effektiv. Men jag måste ha något ÄNNU snabbare, en kpist som sagt med stort magasin och snabb reload. Tror jag är det bästa. Eller kanske det där sågbladet som man bara kan ha framför sig. I och för sig finns det något vapen som inte gör mycket dmg utan bara fokuserar på att få bort fienderna, typ som ett kraftfält som kastar bort dem skulle jag anta. Det kanske kan vara något att ha som andrafunktion. Man kan experimentera mycket. Postad 13 February 2013 - 16:10
Ingen annan som nämner grafiken? Tycker det är ett av de snyggaste spelen till ps3 hittils, Uncharted är på samma plats enligt mig.
Postad 13 February 2013 - 16:36
Jag berömde dem lite om du läser mina tidigare inlägg, typ:
Det är faktiskt mycket snyggare än man kan tro. Ljus- och partikeleffekterna är sjuka. Texturerna också över snittet. Tyvärr ser karaktärerna ut som skit vilket drar ned helhetsupplevelsen lite. Postad 13 February 2013 - 18:04 Håller med dig, karaktärerna ser ut som vilket 2005 spel som helst. Kan ju vara för man råkat spela La Noir osv osv...man blir mer kräsen Postad 13 February 2013 - 18:31
Nja, de är bara dåliga helt enkelt, under medel. Känslouttryck funkar ju absolut inte.
Postad 14 February 2013 - 19:35
Kombinationen evengelizer shotgun, eller vad den heter, tillsammans med rocket launcher samt "safety guard" är helt ok måste jag säga
Redigerat av Guarana, 14 February 2013 - 19:35. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |