Har för 5-6 år sedan byggt en HTPC som står under TV:n och har varit en snäll trotjänare. Nu när jag flyttat och har lite annan utformning på lägenheten har jag gått i funderingar att piffa upp min burk. Tänkte även dra en kabel till en vanlig skärm så den går att använda som pluggdator (bakom hela tvn i en hörna).
Jag har dator med följande komponenter:
Moderkort:
Gigabyte GA-MA78GM-S2H v1 (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Video, Gigabit LAN, IEEE-1394)
CPU
DualCore AMD Athlon 4850e, 2500 MHz (12.5 x 200)
RAM (2 st)
Corsair XMS2 CM2X1024-6400 1gb
DDR2 SDRAM 400mhz
Hårddisk: Tillverkare Samsung Hårddiskfamilj SpinPoint F1 Moderkortstyp 3.5" Formaterad kapacitet 750 GB Hårddiskar 3 inspelningsytor 5 Fysiska dimensioner 147.0 x 101.5 x 26.1 mm Max. vikt 650 g Medelrotationslatens 4.17 ms Rotationshastighet 7200 RPM
CD/DVD:
TSSTcorp CDDVDW SH-S203P
Hade tänkt lägga lite krut och byta ut det mesta (bu eller bä?) till ev. följande (då även spel blir tilltänkt på denna):
Chassit äger jag redan, la bara till det så ni kan se vad jag har! Tänkte behålla det då det är rätt dyrt att köpa ett nytt.
Tycker generellt att det blir rätt kostsamt men det kanske behövs? Vill kunna spela, kolla 1080i/p och även eventuellt köra CAD och beräkna med Matlab på den. Vore även grymt att kunna spela in tv, men det kanske kräver tv kort om det inte går att mata ut tv-signal från tvn? (comhemhus)
Ge lite feedback ni som har något att komma med!
Redigerat av frollic, 25 May 2013 - 06:17.
fixat länkar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
14 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?