Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Montagelim för sandwichade gipsskivor

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 May 2013 - 17:05

Unregistered112481df
  • Unregistered112481df
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har läst lite om green glue,vinyl dukar och sen nått annat gult klet som finns ute.

Är det nån som har några erfarenheter på just montagelim mellan gipsskivor?

jag fann dessa två som jag inte sett innan Norgips Montagelim GSL 600 A20 samt Gyproc G 44 Montagelim. Saknar tvyvärr prisuppgifter...

Kankse skulle ringa runt och kolla om det finns utgånga tuber till special pris.

Mvh Tobias

Postad 01 June 2013 - 11:11

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

• 1219 inlägg
  • 0
Jag hade nog använt mattlim, det är bra konsistens på nåt det är torrt (ganska hårt, men ändå flexiblt)

Postad 11 June 2013 - 09:38

kentaR6
  • kentaR6
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Åker du på närmaste bygghandel så kan du garanterat köpa gipslim där. Har bara använt Danalim gipslim via jobbet, och det har fungerat bra. Skulle säga att alla lim som är just gipslim är likvärdiga, om du inte vill gå den där extra biten och köpa Green Glue eller något sådant.

Postad 12 June 2013 - 15:41

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

• 1219 inlägg
  • 0
Gipslim skulle jag inte rekommendera. Har själv limmat gips med danogips egna lim på jobbet, och tycker att det är helt värdelöst. Det har väldigt dålig vidhäftning, och kan inte alls tänka mig att det är något bra alls för akustikens skull.

Däremot som jag sa innan kan jag tänka mig att mattlim kan vara riktigt bra. Drar man på det med en limspackel eller vad det heter så skulle jag tro att det skulle vara riktigt bra.

Postad 16 June 2013 - 17:15

Unregistered112481df
  • Unregistered112481df
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Gipslim skulle jag inte rekommendera. Har själv limmat gips med danogips egna lim på jobbet, och tycker att det är helt värdelöst. Det har väldigt dålig vidhäftning, och kan inte alls tänka mig att det är något bra alls för akustikens skull.

Däremot som jag sa innan kan jag tänka mig att mattlim kan vara riktigt bra. Drar man på det med en limspackel eller vad det heter så skulle jag tro att det skulle vara riktigt bra.

Har du nått speciellt märke på matt limmet? och antar att det finns en uppsjö av olika matt lim av olika egenskaper?

Tobias

Postad 16 June 2013 - 17:40

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

• 1219 inlägg
  • 0
Näe inte direkt, dom är nog ganska lika. Men något av sådan typ som används till plastmattor eller linoleum.

Postad 19 June 2013 - 07:56

Mike T
  • Mike T
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Det finns Green Glue och Quiet Glue som är likvärdiga. Beställde själv en låda med 24st Green Glue samt applikator ifrån http://www.eqacoustics.com/
Kan bara säga att Will där, var grymt bra och ha och göra med. Betydligt billigare än i Sverige.
Hur resultatet blev, får jag återkomma med efter sommaren när rummet är klart.

Postad 20 June 2013 - 06:36

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Det finns Green Glue och Quiet Glue som är likvärdiga. Beställde själv en låda med 24st Green Glue samt applikator ifrån http://www.eqacoustics.com/
Kan bara säga att Will där, var grymt bra och ha och göra med. Betydligt billigare än i Sverige.

Schysst bygge du håller på med Mike. Ska bli spännande att se hur det blev sen :)

Postad 20 June 2013 - 06:51

Gonk
  • Gonk
  • Lärjunge

• 267 inlägg
  • 0
Jag hade dämplim mellan dubbla gipsskivor på Holodeck 2. Naturligtvis svårt att säga hur mycket det inverkade, men resultatet blev riktigt bra:http://www.swedac-ac...ddamp.htm#DG A2

Postad 22 June 2013 - 07:30

Unregistered112481df
  • Unregistered112481df
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

3 lager gips gediget minsann!!

Får man fråga vad 24 tuber kostade tot. att få hem till dörren?

Tobias

Postad 06 August 2013 - 13:40

Mike T
  • Mike T
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Tackar :-)
Hade missat eran fråga. Jag betalade £305 för allt. Inkl applikator. Jag har 3 tuber över samt applikator utifall nån vill köpa och testa med. Bygget är f.ö i full gång. Blir klart i november skulle jag tro. Ska uppdatera med lite fler bilder ikväll

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.