Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Andersson 55" LED reagerar inte

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Andersson LED5581FDC PVR (TV) 5 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 03 July 2013 - 07:35

rugbyfreak
  • rugbyfreak
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Köpte igår en Andersson LED5581FDC PVR, som jag monterar upp, kopplar in och tittar på under kvällen. Analog signal, digital signal, internet...allt fungerar perfekt. Nu på morgonen så tänkte jag göra lite inställningar och gå igenom funktioner så jag slår på strömbrytaren under TV'n. Standby-lampan (röd) börjar blinka och sen kommer det upp en prompt som säger "Viloläge p.g.a. ingen drift" och så finns det en OK-"knapp"...men inget händer när jag trycker på fjärrkontrollens OK-knapp eller någon annan knapp heller för den delen. Prompten försvinner efter en liten stund, lampan börjar blinka och så börjar det om igen. Jag har stängt av TV'n, dragit ur sladden, testat kontrollknappen på TV'n...men inget hjälper. Ska givetvis kontakta butiken så snart de öppnar men någon kanske har ett förlösande svar innan dess?

Postad 03 July 2013 - 11:41

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0
Det mest förlösande svaret är nog att Netonnet har 3 års GARANTI på Andersson-TV...

Skämt åsido, det där är sånt som händer ibland oavsett märke. Dra ur sladden och låt den vara ur i nån timme.
Hjälper inte det är det dags att reklamera, och glöm då inte att butiken ENLIGT LAG skall stå för dina merkostnader, dvs res-/fraktkostnader.

Postad 04 July 2013 - 05:34

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Kan det vara något "butiksläge" teven hamnat i?

Postad 04 March 2019 - 14:52

Unregistered7dc03404
  • Unregistered7dc03404
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Hej! 

Exakt samma skit händer mig nu. Jag köpte den begagnad o tänkte det var ett slitagefel? MEN om du rugbyfreak köpte den ny för 5-6 år sedan så kom problemet direkt. Blev du avhjälpt? 

Jag har apple tv och en Mac-mini inkopplade i min reciver som sen skickar ut allt ljud o bild till tvns huvud-HDMI. - Har haft denna HDMI in i tre tidigare tv-apparater och aldrig förr har detta skett att det ligger kvar i viloläge trots att man startat apple tv och VET att signal går ut. Signalen går ju fram och apple tv startar fint o man har menyn i bakgrunden MEN den lilla rutan viloläge pga ingen drift ligger kvar? WTF liksom. 

Lyssnar gärna på tips - omstart återställning whatevver. Uppdatering via nätverksuttaget?

MVH Marcus

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.