Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sappa IP-TV Dilog DIP-701

27 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 oktober 2013 - 14:00

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
DILOG DIP701

Bifogad fil  Dilog DIP701.jpg   14,21K   5 Antal nerladdningar

Digital IP-box med möjlighet till hårddiskinspelning via USB
Inbyggd Cryptoguard
Klar för MPEG4/MPEG2 HD/SD sändningar
Elektronisk programguide
Digital optisk ljudutgång
HDMI
Videoformat 576i, 576p, 720p, 1080i.
HDMI

Rätt snabb på kanalbyten men gillar inte gränssnittet. Annorlunda och man får lära om hela tänket hur man navigerar i en meny. Funkar fint att spela in 2 kanaler och titta på en. Kör med en WD Element 500 GB usb-3 hårddisk i boxens usb-2 uttag. Tycker dock det är uselt att inte ha en snabbknapp till sina inspelningar.

Tyvärr inga automatiska serieinspelningar vilket är enormt dåligt. Man får göra något som kallas löpande inspelningar och ändras tiden i tablån blir det fel. Finns ett val som heter återkommande inspelningar men vet inte skillnaden.

Vissa internetrellaterade funktioner är låsta i boxen.

Bild och ljud är så bra man kan önska sig.

Redigerat av ruva, 05 november 2014 - 06:41.

Postad 17 november 2013 - 13:28

kallekula33
  • kallekula33
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Vi kommer få precis samma variant som ni , fiber från NetAtOnce + Sappa grundutbud gällande IPTV.
Vad menar du att man inte behöver några extra kort för att titta på standardutbudet ? Jag utgår från att
alla TV apparater kräver sin egen box + programkort eller jag är fel på det ? Tacksam för snabbt svar.
Dom kickar igång vår tjänst 30/11 och det hade varit bra att ha allt på plats tills dess.

Postad 22 november 2013 - 18:31

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Jo, du har rätt, det behövs ett programkort även till basutbudet.

Redigerat av ruva, 05 november 2014 - 06:42.

Postad 30 december 2013 - 07:47

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Bild på boxens kartong

Postad bild

Redigerat av ruva, 05 november 2014 - 06:42.

Postad 01 januari 2014 - 15:25

Unregisteredc14925b9
  • Unregisteredc14925b9
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Fick igång sappa precis före jul och hade då tillgång till alla kanaler i en veckas tid. Nu har det upphört och jag har bara tillgång till det jag ska ha. Passade på att spela in ett par program från de kanaler jag egentligen inte skulle ha och nu då jag vill se dem så kan jag inte det!
Så det verkar som om man kan bara spela upp det inspelade materialet om man fortfarande har ett aktivt abonnemang för den kanalen? Vilket kan bli problematiskt om man har deras utbud där man kan byta kanaler helt prlötsligt så kan man inte se det man spelat in...

Postad 10 januari 2014 - 14:35

barpappan
  • barpappan
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Manualen till DIP 701.
Samma som Universal och AllTele använder
http://universal.se/...pdf/DIP-701.pdf

I grundutbudet ingår väl de 11 bas kanalerna från SAPA + 5 extra.

Vilka är dem extra kanalerna?
:unsure:

Bifogad fil(er)

Postad 05 juli 2014 - 20:41

Zitram
  • Zitram
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Är ni nöjda med Sappa? Ska själv antagligen få det till villan efter sommaren

Postad 16 juli 2014 - 07:08

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Jag är rätt nöjd men krånglar boxen får man göra en fabriksåterställning och göra om sin favoritlista igen så inte alla betalkanaler är i vägen.

Redigerat av ruva, 05 november 2014 - 06:45.

Postad 21 september 2014 - 07:13

Unregistered69f558b3
  • Unregistered69f558b3
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Det finns automatiska inspelningar men tyvärr går det inte välja bort repriser som dyngar ner hårddisken. Samma problem som med Canal Digitals gamla HD PVR-Box (den de fick ordning på men då plötsligt fick för sig att byta OS på så den började krångla igen... allt man behöver säga om det bolaget).

Postad 12 december 2014 - 11:17

Wessan
  • Wessan
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag skaffade denna igår och kör den tillsammans med en Marantz förstärkare samt en Samsung HDTV.

Om jag satt igång förstärkaren och TVn och bootar upp (dragit ur strömsladden och satt i igen) på Dilogen så kommer bild och allt fungerar bra.

Stänger jag av TVn (men låter förstärkaren och Dilogen vara på) så kommer ljud från Dilogen till förstärkaren (fortfarande bra).
Startar jag då TVn igen, så blir bilden svar (med en ljus tunn remsa till vänster) och ljudet försvinner, som om Dilogen stänger ner för att man inte ska sno signalen eller något.
Stänger jag av TVn igen så kommer ljudet tillbaka.

Det enda sättet att få bild och ljud igen är att dra ut strömsladden på Dilogen och boota upp igen.

Någon som har en aning om vad som pågår?

Dilogen är kopplad via HDMI till förstärkaren. Förstärkaren är kopplad via HDMI till TVn.

Har försökt söka på forumet utan vidare lycka.

Tack på förhand

mvh

Wessan

Postad 21 februari 2015 - 11:51

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Vet ni om denna boxen har stöd för Dolby Digital 5.1 ? står ju ingenting om det på hemsidan eller i den tekniska spec. :blink:

Postad 26 februari 2015 - 18:10

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Den har stöd för DD 5.1. SVT sänder det ibland, TV3 HD ofta och C-more HD Kanaler. Måste dock tyvärr säga att Sappa gjort en Canal Digital. Gett kunderna något som är nästan lika dålig som Canal Digitals utskällda första inspelningsbara HD-Box Sagemcom HD PVR 101-ST 250GB Inte riktigt lika illa men halvvägs.

Postad 15 mars 2015 - 18:02

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Hm, ibland undrar man hur de tänkt till med boxens gränssnitt. Bla är det inte lätt att synka läpprörelserna med ljudet eftersom inställningsblaffan är megastor. Gäller att skådespelarna står helt still och pratar.

20150315_085309.jpg

Postad 24 maj 2015 - 09:35

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0

Min UDB-HDD vilar aldrig? (Spin-down), går precis hela tiden, även när boxen är i vila, känns som att disken kommer hålla typ sex månader...

Postad 25 maj 2015 - 12:43

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Min UDB-HDD vilar aldrig? (Spin-down), går precis hela tiden, även när boxen är i vila, känns som att disken kommer hålla typ sex månader...

diskar mår bättre av att inte spinna ner, hela tiden.

Postad 25 maj 2015 - 13:09

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

diskar mår bättre av att inte spinna ner, hela tiden.

Mjo, att disken bara skulle hålla månader är naturligtvis orimligt med tanke på hur många diskar som snurrar kontinuerligt år ut och år in, men sett till detta användningsfall är det knappast normalt att den står och snurrar när boxen är i standby.

Postad 11 juni 2015 - 19:57

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Min disk stänger av sig både i viloläge eller om boxen är på och disken inte används. Kan du ha ständig time-shift på?

Rapporterat buggen men inget de rättade till i senaste uppdateringen. Sätter man inspelngar genom epg innan sommartid spelas det programmet in som startar en timme senare (eller tidigare :wacko: )

Postad 06 juli 2015 - 11:24

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0
Ger själva boxen ifrån sig något ljud? Har den inbyggd fläkt?

Postad 06 juli 2015 - 22:17

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Ger själva boxen ifrån sig något ljud? Har den inbyggd fläkt?

Helt knäpptyst box. Har aldrig öppnat den så vet inget om någon fläkt men skulle tro att den kyls passivt.

Redigerat av ruva, 06 juli 2015 - 22:19.

Postad 22 augusti 2015 - 10:11

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Gäller att ha tyst hårddisk också glömde jag skriva. 2,5 tums WD är bra.

Redigerat av ruva, 22 augusti 2015 - 10:14.

Postad 22 augusti 2015 - 23:07

Unregistered69f558b3
  • Unregistered69f558b3
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Jag vill inte sätta inspelningarna automatiskt längre än de är, för då krockar två program som kommer efter varandra och början på den andra kommer inte med. Lösningen är att manuellt förlänga inspelningen en kvart när det är möjligt. Men har aldrig varit med om att det varit så omständligt som det är på Sappas Dilog DIP701

https://youtu.be/iM7W_XiQzBo

Postad 13 december 2015 - 08:14

gechu
  • gechu
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Skulle vilja komma åt inspelat material från surfplatta eller dator. Är det möjligt?

Har även möjlighet att välja Telia som leverantör av IPTV. Deras box verkar vara den här Arris VIP 2853. Någon som vet ifall det går att komma åt inspelat innehåll på den boxen?

Postad 14 december 2015 - 21:13

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Skulle vilja komma åt inspelat material från surfplatta eller dator. Är det möjligt?

Har även möjlighet att välja Telia som leverantör av IPTV. Deras box verkar vara den här Arris VIP 2853. Någon som vet ifall det går att komma åt inspelat innehåll på den boxen?

DILOG DIP701 är låst till Sappa. Går inte spela upp materialet på något annat än boxen. Och spelar du tex in filmer från C-More kan du inte titta på filmerna efter att du säger upp ditt abonnemang.

Vill du kunna spela upp inspelat på dator, surfplatta eller mobil är det Dreambox mm som gäller och då Marknätet eller Satellit. IP-TV generellt verkar vara ett väldigt låst system.

Redigerat av ruva, 14 december 2015 - 21:15.

Postad 07 januari 2016 - 15:29

Skyline
  • Skyline
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Jag skaffade denna igår och kör den tillsammans med en Marantz förstärkare samt en Samsung HDTV.

Om jag satt igång förstärkaren och TVn och bootar upp (dragit ur strömsladden och satt i igen) på Dilogen så kommer bild och allt fungerar bra.

Stänger jag av TVn (men låter förstärkaren och Dilogen vara på) så kommer ljud från Dilogen till förstärkaren (fortfarande bra).
Startar jag då TVn igen, så blir bilden svar (med en ljus tunn remsa till vänster) och ljudet försvinner, som om Dilogen stänger ner för att man inte ska sno signalen eller något.
Stänger jag av TVn igen så kommer ljudet tillbaka.

Det enda sättet att få bild och ljud igen är att dra ut strömsladden på Dilogen och boota upp igen.

Någon som har en aning om vad som pågår?

Dilogen är kopplad via HDMI till förstärkaren. Förstärkaren är kopplad via HDMI till TVn.

Har försökt söka på forumet utan vidare lycka.

Tack på förhand

mvh

Wessan

Såg att det var ett tag sedan denna post, men har det löst sig för dig?

Har nästan samma problem fast med tv pioneer Kuro KRP-500A och pioneer SC-LX81 förstärkare.

Start jag inte allt i rätt ordning så kommer ingen bild eller ljud.

Får jag det att fungera och byter signal källa på förstärkaren så blir ingen bild eller ljud när jag byter tillbaka.

Enligt förstärkaren så får den en signal från hdmi fast det är svart.

Det konstiga är att får jag igång allt och byter upplösning i dilog dip-701 så blir allt svart igen.

Fungera om man kopplar digital boxen direkt till tv, Men bilden fryser vid jämna mellan rum.

Har testa olika hdmi kablar och ingångar på förstärkaren, men ingen skillnad.

Har test med ett tio tal olika andra apparater med hdmi till förstärkare och det fungera alla utan problem.

Någon som har något tips?

Postad 08 januari 2016 - 22:01

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Såg att det var ett tag sedan denna post, men har det löst sig för dig?

Har nästan samma problem fast med tv pioneer Kuro KRP-500A och pioneer SC-LX81 förstärkare.

Start jag inte allt i rätt ordning så kommer ingen bild eller ljud.

Får jag det att fungera och byter signal källa på förstärkaren så blir ingen bild eller ljud när jag byter tillbaka.

Enligt förstärkaren så får den en signal från hdmi fast det är svart.

Det konstiga är att får jag igång allt och byter upplösning i dilog dip-701 så blir allt svart igen.

Fungera om man kopplar digital boxen direkt till tv, Men bilden fryser vid jämna mellan rum.

Har testa olika hdmi kablar och ingångar på förstärkaren, men ingen skillnad.

Har test med ett tio tal olika andra apparater med hdmi till förstärkare och det fungera alla utan problem.

Någon som har något tips?

Fungerar klockrent  med min Sony TV och Reseiver. Har inte era problem. HDMI - handskakning kan trilskas mellan vissa märken.

Redigerat av ruva, 08 januari 2016 - 22:03.

Postad 02 mars 2016 - 23:04

Unregisteredad8d67ff
  • Unregisteredad8d67ff
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

jag undrar nog nästan om inte tevens egna inbyggda digital box är bättre .fAT MED IP BOXAR SOM GÅR I DET INTERNA NÄTET SÅ BLIR DET MER KOMLISERAT .jag har dock sett att i den engelska och arabiska världen så finns det ip tv som går via publika internet tex http://satvision.se/...an-parabol.html

Postad 23 september 2016 - 20:41

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Har haft boxen i två år nu men fortfarande har Dilog inte läst problemet med att boxen startar om när man spolar i inspelningar. Uruselt och till de som spelar in är boxen inget att rekommendera. Provat med 4 olika hårddiskar.

Postad 06 juni 2017 - 20:21

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Nu ser det ut som om de löst problemet med att boxen inte hänger sig när man spolar i inspelningar. Återsår att se om de fixat sommar till vintertid buggen vid återkommande inspelningar. Kommer märka det när normaltiden tyvärr är slut.

Redigerat av ruva, 27 februari 2018 - 21:14.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.