Kommentarer till Bastornsbygge av megagurka
Postad 24 November 2013 - 21:32
Postad 25 November 2013 - 22:06
Tackar. Nja, subbar brukar inte funka så bra upp till 250 Hz. Jag har byggt golvställ för Acoustat-panelerna och tagit bort baslådorna. De blir mycket mindre skrymmande utan lådorna.Snygga. Ser roligt ut att göra. Funderar starkt på att göra mig av med basarna på spectran. Dom är så gigantiska och tjejen klagar 1 gång i veckan nu. Tror duben xtz sub med inbyggd dsp kanske kan göra jobbet istället.
Nej, dom har legat ute över ett år nu.Måste dock sätta min in i hur högt den går i htz. Fin fina torn dock. Är det du som lagt ut spectra på hifimagasinet?
Postad 28 November 2013 - 22:48
Postad 01 December 2013 - 15:12
Postad 01 December 2013 - 19:16
Tror inte du kommer inte ha så mycket tryck i panelerna under 250 Hz, man behöver två paneler och värre transformatorer då (typ Spectra 22 och större). Det har diskuterats i megatråden på diyAudio.
Visst kan du använda vanliga högtalare för basen om du kör med miniDSP. Att baselementen är vid sidan om elektrostaterna är givetvis inte optimalt, men jag tycker inte man märker det utom om man lyssnar väldigt noga på ljud runt delningsfrekvensen. Du är välkommen att komma på en provlyssning om du vill
Postad 01 December 2013 - 22:19
Riktigt vacker center som sagt. Jag väntar in min yamaha2010 nu och ska prova lite framöver att skruva på filtrar köpa minidsp osv så får jag se hur det blir. Om jag stöter på problem är det skönt att veta att man har en expert här med ideerDet är en Final 150i som jag använder som center. Det var nåt år sen jag köpte den.
Tror inte du kommer inte ha så mycket tryck i panelerna under 250 Hz, man behöver två paneler och värre transformatorer då (typ Spectra 22 och större). Det har diskuterats i megatråden på diyAudio.
Visst kan du använda vanliga högtalare för basen om du kör med miniDSP. Att baselementen är vid sidan om elektrostaterna är givetvis inte optimalt, men jag tycker inte man märker det utom om man lyssnar väldigt noga på ljud runt delningsfrekvensen. Du är välkommen att komma på en provlyssning om du vill
Postad 02 December 2013 - 19:00
Postad 02 December 2013 - 19:04
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
27 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas här?