Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Reciever till 2.1 för huvudsakligen musik

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 December 2013 - 20:38

Molehill
  • Molehill
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Är på jakt efter en reciever som kommer kopplas till en TV, men huvuduppgiften till 95% kommer vara musiklyssning.
Kommer köra med två vägghängda högtalare och en subbas. Är inte helt hemma på olika recievers ljudkaraktärer då jag tidigare i princip endast kört 2-kanal.
Anledningen till att jag behöver denna är att jag behöver kunna koppla in TV:n samt gärna smidigt kunna dela bort de lägsta frekvenserna till vägghögtalarna.

Var tror ni om de kopplade produkterna? Är endast musikreproduktion som spelar roll. Jul med Ernst kommer frugan digga lika mycket oavsett ljudåtergivningen. På gott och ont...

Är naturligtvis medveten om ljudideal är individuellt. Tycker dock att andra personers erfarenheter och lyssningsintryck alltid är intressant och en bra början.

Tacksam för tips!

Postad 21 December 2013 - 16:19

Civerth
  • Civerth
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Om du inte tänker koppla några apparater till TVn via recievern och inte tänker uppgradera till 5.1 så kanske en NAD D3020 kan vara något? Liten, smidig och strömsnål och förmodligen mer valuta för pengarna per kanal. Har endast lyssnat lite kort på den, men jag tyckte att den lät bra med ett par B&W DM685.

Postad 15 January 2014 - 22:49

Caper
  • Caper
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Jag föll pladask för D3020 efter ha läst en massa recensioner och på forum om den.
Får de vilken dag som helst och kopplar då in den till HTPC:n via USB.
Kommer köra 2.1.

Tror det blir kalas!

Postad 27 February 2014 - 11:17

Costanza
  • Costanza
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0

Jag föll pladask för D3020 efter ha läst en massa recensioner och på forum om den.
Får de vilken dag som helst och kopplar då in den till HTPC:n via USB.
Kommer köra 2.1.

Tror det blir kalas!

Hur upplever du din D3020 nu efter ett tag?
Vad har du for hogtalare till?

/C

Postad 27 February 2014 - 11:24

iMats
  • iMats
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Köpte en Onkyo 818 för lite mer än ett år sedan i samband med att jag köpt två subbar. Tänkte att det blir enklare med subbarna med delning osv samt att XT32 lockade. Har ju även läst massa om hur bra dagens hemmabioförstärkare är och att det inte är någon direkt skillnad. Sålde den efter 7-8 månader och köpte en Hegel H80 istället och för musik låter det så mycket bättre. Tyckte Onkyon aldrig lät riktigt bra för musik, tamt och utan kraft i anslag. Visst, det lät rent och fint och XT32 har visserligen en hel del poänger.

Rekommenderar dig att låna hem innan du bestämmer dig!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.