Jag har Dynaudio Focus 260 hemma och tycker det är helt fantastiska högtalare. Jag har dessvärre tröttnat på min stärkare (Unison Nuovo) och ska köpa ny. Lyssnade på Bladelius TYR 2 som jag tyckte lät riktigt bra. Sedan fick jag prova Thor 3 och naturligtvis blev det bättre. Största skillnaden är basen. Den blev mycket tightare och det är det stora fördelen för mig. Tyr 2 får inte samma grepp på basen så vissa jazz skivor som tex Jazz på Svenska blir för mycket kontrabas. Man kan naturligtvis leva med en Tyr 2 men jag kan inte bestämma mig om jag kommer ångra mig framöver eller om det visar sig vara nog med en Tyr 2. Kanske att Focus 260 är lite svårdrivna?
Är det någon annan som har denna kombination? Erfarenheter? Naturligtvis vill jag att svaret ska vara att Tyr 2 är nog
Många på forumet har kommenterat att Tyren har bättre bas. Visst känns det så fast för mig är det inte en positiv grej. Nu är det bara vissa skivor som jag tycker det blir riktigt jobbigt (för rund/stor bas). Kör bara vinyl och den nya stärkaren kommer inte göra något annat än bara det. Lägenheten är inte stor och jag spelar aldrig särskilt högt. Låg till medium volym max.
Tips?
tack.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Bladelius-klubben!
16 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?