Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

InFocus IN118HDx, nåt att ha?

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 July 2015 - 14:02

Unregistered15cc18f6
  • Unregistered15cc18f6
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej på er alla!

Jo, jag har hängt här ett tag och med stort intresse läst era trådar. Själv söker jag underhållning till min källare, som kan bli både ljus och helt mörk, då det finns fönster med mörkläggningsgardiner.

Jag har velat fram och tillbaka om jag ska ha tv eller projektor. Sista tiden har jag tänkt mest på tv, eftersom det är trevligt med 4K....

Men å andra sidan, jag kommer sitta ca 3m från tv/duk och då förmodligen ingen nytta av 4K....Jaja...

Hur som helst, jag kommer få ca 320-330cm från lins till duk, om jag väljer projektor. Lagom dukstorlek blir ca 200x120cm.

Jag har som många andra tittat på Benq 1070, men är orolig att bilden blir för stor på det avståndet. Att montera projektorn närmre, i taket, är inte så kul, eftersom total takhöjd är ca 208cm....

Jag har testat olika uträkningssidor, men de verkar alla komma fram till olika resultat!

Hur som helst, nu håller jag på att undersöka InFocus IN118HDx. Det finns väldigt lite att läsa om den. Har bara funnit en svensk recension och den ägaren var mycket nöjd.

Nu kommer någon kanske säga att den projektorn inte är avsedd för hembio? Kanske det, men den har ju 3D och det är väl inte tänkt till powerpointpresentationerna iaf!

Eftersom det finns hur många nöjda kunder som helst med Benq och Epson, tänker jag att det kanske är så att ingen "vågat" testa InFocus IN118HDx? Det är ju mycket pengar om det blir fel...

Finns det någon som testat denna projektor eller liknande model och kan komma med lite åsikter som är bättre än mina gissningar? :)

Tacksam för alla tankar!

Hälsningar

Johanna

Postad 28 July 2015 - 22:35

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

• 3370 inlägg
  • 0

Ser ut som en tretton-på-dussinet presentations/utbildnings-budgetprojektor och som sådan är det antagligen inte så värst mycket bättre eller sämre än någon annan i samma klass och med snarlik specifikation. 

Den höga specade ljusstyrkan tyder på att det är den typ av färghjul som används i presentationsprodukter. Hög ljusstyrka i vitt men kan inte lysa lika intensivt i färger vilket ger en skev färgåtergivning. Jämfört med Hemmabio-inriktade modeller riskerar det vara betydligt sämre, men det kan å andra sidan vara "good enough" ifall man har låga krav. Men det blir väldigt mycket chansning kring den här typen av produkter. De är konstruerade för att konkurrera med låg prisnivå, inte med hög kvalitet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.