Tjena!
Har nyligen fått en Samsung UE55JU6875 4K TV. Problemet är att när jag kollar sport (framförallt ishockey och fotboll) så hänger inte bilden med, i dessa fall pucken och bollen. Om någon skjuter ett hår slagskott så "hackar" sig pucken fram, likadant om någon skjuter en fotboll lite hårdare. Jag har gått igenom inställningarna och testat massa olika, men blir aldrig någon skillnad. Jag har slagit av alla extra bildalterativ som dynamisk bild, auto motion plus osv.
Jag hittar inga kalibreringar på internet från just denna modell. Är det någon som vet en likvärdig TV som jag kan kalibrera ifrån, eller har någon en kalibrering på just denna modell?
Alla tips är bra tips just nu. Känner att när man köpt en så dyr TV borde iaf bilden hänga med utan att det ska hacka när man kollar i högupplöst (Full HD).
Tack på förhand
SAMSUNG UE55JU6875 4K Inställningar
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
4 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
Postad 06 april 2016 - 20:38
Postad 06 april 2016 - 22:39
Redigerat av Unregistered697ee3ef, 06 april 2016 - 22:40.
Postad 07 april 2016 - 13:50
Japp, det stämmer. Jag kollar viaplay genom appen som finns i TVn så att säga
Postad 07 april 2016 - 14:25
Felet ligger med rätt stor säkerhet inte i tv:n, utan i insignalen (alternativt appen/mediaspelaren).
Postad 07 april 2016 - 14:44
Viaplay hackar för mig med när jag kollar på fotboll/hockey, dock så funkar film och serier bra. Har 100mbit fiber så felet ligger i deras undermåliga sändningar. Cmore likaså när man kollar på hockey.
Postad 07 april 2016 - 15:46
Finns det något sätt att förbättra sändningen genom lite bättre inställningar, eller ska jag få leva med det som det är?
Postad 08 april 2016 - 00:32
Postad 08 april 2016 - 04:56
Ska tillägga att det inte är sändningen som hackar/laggar utan själva bollen/pucken eller vad det nu är som sker när det är snabba rörelser så att säga.
Finns det något sätt att förbättra sändningen genom lite bättre inställningar, eller ska jag få leva med det som det är?
Du kan alltid pröva på dokusåpa-effekten (ryser). Slå på någon bildförbättring (på teven) och se vad som händer. Sedan förstår jag inte riktigt vad du menar med att sändningen inte hackar.
Postad 08 april 2016 - 11:42
Hmm, ska testa om det går via mitt PS4. Hoppas det då jag stör mig rejält på puck lagget. Var det likadant för dig med lagg?Viaplay appen kör i 50hz.. Vet inte om du på nåt sätt kan ställa in tvn att gå i 50hz när du använder viaplay appen. Kör viaplay via Xbox One där jag kan ställa in xboxen att köra i 50hz. Och då försvinner boll o puck lagget.
Postad 09 april 2016 - 11:15
Hmm, ska testa om det går via mitt PS4. Hoppas det då jag stör mig rejält på puck lagget. Var det likadant för dig med lagg?
Är likadant för alla som använder viaplay. Men använder man viaplay på en enhet som man kan ändra hz så kan man undvika det

Postad 09 april 2016 - 11:17
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar