Hej !
Jag var iväg igår och förnyade setupen i min lilla 2-kanals hörna. Det blev ett par Canton GLE-490 från NoN för, vad jag tycker, ett bra pris.
Glad och sprallig far jag hem och kopplar upp dessa till min Denon AVR-3805, jag vet.. Det ÄR en hemmabioreceiver, men den har lovordats en hel del för sitt ljud i 2-kanal och har en hel del kraft.
Första tonerna som når mina öron är riktigt behagliga, lättlyssnade, ljudet släpper på ett härligt sätt och där finns en hel del botten. Nu har jag bara spelat dom i 2-3 timmar så inspelningen är låångt ifrån klar.
Hela anläggningen står i ett riktigt litet rum just nu, c:a 8-9 kvm, men skall flyttas till en ny "mancave" så fort det är färdigtapetserat....
Fråga; när jag spelar lite högre så tycker jag att ljudet tappar kontroll, det börjar låta nära på dåligt. Diskant och mellanregister stökar ihop sig och börjar låta burkigt, samtidigt som basen inte är lika kontrollerad. Vad skulle NI säga, beror detta på att dom inte är inspelade, eller är det rummet som ställer till det, tänker på storleken då i första hand... Ni som har GLE-490, tycker ni att dom håller kontrollen och spelar rent och snyggt även vid högre volumer ?
Mycket tacksam för input och tips.
// Jörgen
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Canton GLE *
59 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?