Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Surroundförstärkare till KEF KHT-2005.3 5.1

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 February 2017 - 15:31

Luap
  • Luap
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Hej! 

Jag sitter på ett par KEF KHT-2005.3 5.1 (https://www.prisjakt...kt.php?e=314011) som jag har haft tillsammans med en pioneer-reciever i alla år. Dessvärre har recievern lagt av helt, så det är dags för nytt. 

I och med att jag inte har haft koll på all utveckling de senaste åren, finns det någon som kan tänka sig att hjälpa mig med lite köpråd?

Förutsättningar:

1. 90% film 10% musik

2. Max 5-6000 SEK men gärna så prisvärt som möjligt. Pluspoäng för erbjudanden ;-)

3. Fixa spotify-streaming i någon form

4. Svart färg.

Det är viktigt att förstärkaren inte begränsar mina nuvarande högtalare (5.1, se ovan) och den får gärna vara något framtidssäker inför ev. uppgraderingar.

Stort tack på förhand! 

/Luap

Redigerat av Luap, 24 February 2017 - 15:32.

Postad 25 February 2017 - 08:49

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

• 3145 inlägg
  • 0

Hej, jag skulle tittat lite närmare på RX-V781.

En maskin som verkar ha ett anständigt pris (5900:-) med hänsyn taget till vad den klarar av  och den verkar ha kostat mer tidigare

Kan inte se något direkt du försakar vid val av denna och med tanke på hur din uppsättning med högtalare ser ut idag så borde den ha effekt så det räcker.

Den har 7.2 preout på alla kanalare så skulle du behöva mer effekt i framtiden är det bara att köpa ett slutsteg.

Har också alla moderna funktioner, zon 2, Dolby Atmos, DTS-X, och senaste versionerna av de mesta som överhuvudtaget är intressant.

Postad 25 February 2017 - 10:33

Luap
  • Luap
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Det ser ut att vara ett riktigt bra alternativ och det jag lutar åt nu! Har även sneglat lite åt Onkyo TX-NR656, men det verkar inte riktigt vara samma typ av maskin. För ett relativt otränat öra, skulle jag höra någon skillnad? 

Som sagt, inne på att köpa Yamahan men leker ändå lite med tanken att komma undan billigare. Ljud och bild har recenserat båda två och där verkar Yamahan som sagt vara märkbart bättre, men det jag funderar på är om mina högtalare flaskhalsar ur långt tidigare ändå.

http://www.ljudochbi.../yamaha-rx-v781

Som sagt, har inte järnkoll på förstärkare så jag får ta och be om ursäkt för dumma frågor på förhand.

Stort tack!

Hej, jag skulle tittat lite närmare på RX-V781.

En maskin som verkar ha ett anständigt pris (5900:-) med hänsyn taget till vad den klarar av  och den verkar ha kostat mer tidigare

Kan inte se något direkt du försakar vid val av denna och med tanke på hur din uppsättning med högtalare ser ut idag så borde den ha effekt så det räcker.

Den har 7.2 preout på alla kanalare så skulle du behöva mer effekt i framtiden är det bara att köpa ett slutsteg.

Har också alla moderna funktioner, zon 2, Dolby Atmos, DTS-X, och senaste versionerna av de mesta som överhuvudtaget är intressant.

Postad 25 February 2017 - 15:33

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

• 3145 inlägg
  • 0

Tror inte du hittar något bättre inom budget om du inte sätter dig in ordentligt i vad som är viktigt för just din "set up" och handlar begagnat.

Sedan nämner du att du vill att den skall vara framtidssäker "vad nu det innebär när det dyker upp nya funktioner varje år".

Har inte kollat jättenoga men det verkar inte som Onkyon har Pre Out vilket innebär att du inte kan bygga ut i framtiden "om du behöver mer effekt". Tror absolut att Yamahan är det bättre valet.

Postad 25 February 2017 - 16:13

Luap
  • Luap
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Tror inte du hittar något bättre inom budget om du inte sätter dig in ordentligt i vad som är viktigt för just din "set up" och handlar begagnat.

Sedan nämner du att du vill att den skall vara framtidssäker "vad nu det innebär när det dyker upp nya funktioner varje år".

Har inte kollat jättenoga men det verkar inte som Onkyon har Pre Out vilket innebär att du inte kan bygga ut i framtiden "om du behöver mer effekt". Tror absolut att Yamahan är det bättre valet.

Stort tack, då blir det en Yamaha. Trevlig helg!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.