Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Elcykel-tråden

7 svar till detta ämne elcykel
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 September 2018 - 14:11

Unregistereda43b68e1
  • Unregistereda43b68e1
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0

Jag är säkert inte den enda här som går i tankarna att köpa elcykel? Tänker mig att vi i denna tråd kan dela erfarenheter kring elcyklar och kring vilka modeller som är prisvärda. 

Just nu får man ju även tillbaka 25 % av priset upp till 10.000 kr med elfordonspremien. Dock läste jag precis på Naturvårdsverkets hemsida att det endast fanns kvar 60 miljoner kr av den totala budgeten på 386 miljoner kronor den 4 september. Kan därmed vara en bra idé att slå till snarast om man inte vill vänta till nästa år för att få pengarna utbetalda.

Fick lite inspiration från denna artikel som sammanställt några bäst i test elcyklar, blev därmed sugen på elcykeln Haibike sduro trekking 6 som tydligen blev 1a i ett test från testfakta. Kanske finns någon här som har en elcykel från Haibike och som kan dela med sig av sina erfarenheter? 

Postad 06 September 2018 - 14:48

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0
Haft ögonen på Ampler och VanMoof, gillar utseendet skarpt (cleant).

https://amplerbikes....-bikes/curt#buy

https://www.vanmoof..../electric-bikes

Har inte kollat men antar att premien gäller även vid EU-köp?

Redigerat av lobo, 06 September 2018 - 14:49.

Postad 06 September 2018 - 15:55

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Det är väl inte säkert att man får pengar alls om man köper nu? Är inte de tilldelade pengarna slut och det är beroende på vad som händer efter valet och när den nya budgeten sätts av vinnande block som man vet om mer pengar kommer sättas in eller om detta koncept skrotas.

Postad 06 September 2018 - 15:57

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0

Wow, Ampler väger bara 14 kilo! Det orkar man ju faktiskt cykla på när batteriet dött.

Själv cykelpendlar jag med antingen 8kg racer eller 10kg cyclocross, dvs beroende på väder (stänkskärmar). Vintertid åker hjulparet med dubb på cyclocrossen.

Postad 06 September 2018 - 22:18

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0
Har pendlat till jobb 2 mil tor i 8 månader nu på en Trek conduit+ (shimano step system). Med begränsningen 25km/h har jag svårt att rekommendera en elcykel, många cyklar nog snabbare själv. (Jag har hittills inte testat en elcykel som funkar bra utan assistans och jag har testat många innan jag köpte). Vi har såklart alla olika referenser men 25..., 35 hade nog varit perfekt.

Som tur är finns det lite tweaks för komma runt detta och då är det ett otroligt trevligt färdmedel. (Givetvis använder man med dessa tweaks endast cykeln på privat mark!).

Postad 06 September 2018 - 22:53

Pioneerman
  • Pioneerman
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Nä de 25km/h som man får hjälp med en elcykel är tyvärr för lite, som du säger så hade 35km/h varit mer passande...

Har en Crescent Elder som jag köpte i somras, är kanon å kunna cykla utan att bli trött vilket gör att man kan ta cykeln de 6-7km som jag har in till stan...

Postad 07 September 2018 - 06:06

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4142 inlägg
  • 0

... är kanon å kunna cykla utan att bli trött vilket gör att man kan ta cykeln de 6-7km som jag har in till stan...

Blir man trött efter 6 km cykling så är det dags att träna mer ;)

Postad 08 September 2018 - 14:30

drue
  • drue
  • Lärjunge

• 451 inlägg
  • 0
Har kört på tre olika Scott e-sub-cyklar nu (en till mig, en till frun och en ny till mig då den andra blev påkörd och behövde kasseras) och är extremt nöjd med dessa. I dyrare segment, 25-30’ men det är värt det enligt mig. Bra komponenter rakt igenom, Boschmotorer monterade i vevpartiet som driver behagligt utan ryck, hydrauliska skivbromsar som får stopp på åbäket och skön dämpning i framgaffeln. Tumme upp från mig.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.