Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pris fråga på beg paket

17 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 oktober 2023 - 20:24

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

Fråga, har jag satt rimliga/orimliga priser på detta paket som har jag till salu här på Marknaden?

Allt i princip nyskick.

* Hembio Receiver Marantz NR1607 7.1 med ing. för Phono, Pris 3000:-

* Vita bokhylle högtalare Dali Zensor 3, Pris 2000:-

* Vit subwoofer Dali Sub E9F 220 watt, Pris 4000:- Paketpris 8000:-

Redigerat av ljudnisse, 02 oktober 2023 - 21:02.

Postad 02 oktober 2023 - 21:33

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 0

Ja du har nog för höga förväntningar.

Begagnad hifi tappar oerhört snabbt värde och du kommer realistiskt (med lite tur) kanske få ut 1/3 av nypriset. Nu verkar du ha lagt dig runt 2/3.

Men bortsett från det så finns det antagligen inte så många här som är intresserade, oavsett pris.De flesta som hänger här numera är veteraner med anläggningar som är betydligt bättre än det du försöker sälja.

Jag tror att du kan ha större lycka på blocket, men även där kommer det nog inte vara superenkelt. Det är inte ont om begagnade surroundsystem.

Postad 03 oktober 2023 - 10:50

nyborjare
  • nyborjare
  • Forumräv

• 932 inlägg
  • 0

Håller med. allt begagnat är i dag väldigt svårsålt , folk vill helst ha allting gratis o lägger man ut en produkt oavsett vad det är på blocket eller liknande vill folk köpa det till minst halva priset , synd att det blivit så , att allting tappar värde gäller allt från elektronik till möbler .

Så fort man köpt nåt nytt o packat upp - 50 % 

Postad 03 oktober 2023 - 11:23

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 0

En stor anledning, i.a.f. för mig är att man köper något som inte går att reklamera, och oftast inte har garanti.

Och så är det ju det där med utbud och efterfrågan. Det finns som sagt inte ont om begagnade surround-system i den lägre prisklassen.

Postad 03 oktober 2023 - 12:50

nyborjare
  • nyborjare
  • Forumräv

• 932 inlägg
  • 0

En stor anledning, i.a.f. för mig är att man köper något som inte går att reklamera, och oftast inte har garanti.

Och så är det ju det där med utbud och efterfrågan. Det finns som sagt inte ont om begagnade surround-system i den lägre prisklassen.

JO det är sant när det gälle den här typen av produkt men jag ser samma på annat , möbler, mattor, tavlor , barn tillbehör etc etc , säljaren får inget betalt men köparen kan vinna mkt på att inte handla i butik i alla fall i kronor

Postad 03 oktober 2023 - 14:31

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1 174 inlägg
  • 0

JO det är sant när det gälle den här typen av produkt men jag ser samma på annat , möbler, mattor, tavlor , barn tillbehör etc etc , säljaren får inget betalt men köparen kan vinna mkt på att inte handla i butik i alla fall i kronor

Var köper du dina begagnade barn någonstans? :rolleyes:

Postad 03 oktober 2023 - 14:34

nyborjare
  • nyborjare
  • Forumräv

• 932 inlägg
  • 0

Var köper du dina begagnade barn någonstans? :rolleyes:

Aha du är en sån som mår dåligt av särskrivningar :) jag kan fler om du vill  :D

Postad 03 oktober 2023 - 17:22

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

Begagnad hifi tappar oerhört snabbt värde och du kommer realistiskt (med lite tur) kanske få ut 1/3 av nypriset. Nu verkar du ha lagt dig runt 2/3.

Men bortsett från det så finns det antagligen inte så många här som är intresserade, oavsett pris.De flesta som hänger här numera är veteraner med anläggningar som är betydligt bättre än det du försöker sälja.

Jag tror att du kan ha större lycka på blocket, men även där kommer det nog inte vara superenkelt. Det är inte ont om begagnade surroundsystem.

Ok fattar varit i "branschen" 45år :)
Med priset jag satt är under halva nypriset sen kan man ju pruta.
Tänker att Marantzen har senaste formaten, streaming osv. Och att subben ff säljs på Hifi-klubben för 7tusen.
Jaja får väl se hur det går....

Postad 03 oktober 2023 - 18:05

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 0

Tänker att Marantzen har senaste formaten, streaming osv. Och att subben ff säljs på Hifi-klubben för 7tusen.

Jag tittade bara som snabbast på prisjakts historik och det såg ut som om det var ganska nära 2/3, men jag kanske räknade fel. Det har hänt förut :)

Subben säljs ju nu av just hifiklubben för 5798:- så där har jag i.a.f. rätt.

Men jag tror som sagt att ditt största problem på det här forumet är att du inte hittar målgruppen för dina saker här. Blocket är nog lättare att hitta en köpare på, men då får man vara beredd på allt vad det innebär med bedragare, prutare, och annat elende.

Postad 03 oktober 2023 - 18:20

nyborjare
  • nyborjare
  • Forumräv

• 932 inlägg
  • 0

Måste man  komma med kommentarer typ denna, då kanske man inte ens skall fråga på forumet , om man inte vill ha åsikter eller råd när folk svarar med sin erfarenhet och kunskap .För som jag skrivit tidigare det är så ett forum fungerar , man svarar med de man kan o tycker sen får mottagaren göra vad man vill med den åsikten.Om man ställer frågor typ värdet och endast söker "medhåll" blir man nog besviken på forumet . Men om du ställer frågan till mig så ja .. jag har varit i "branschen" i 45 år , i alla fall om man med det menar att jag köpt o använt hi-fi produkter  :D

Redigerat av nyborjare, 03 oktober 2023 - 18:22.

Postad 03 oktober 2023 - 19:08

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 0

Måste man  komma med kommentarer typ denna, då kanske man inte ens skall fråga på forumet , om man inte vill ha åsikter eller råd när folk svarar med sin erfarenhet och kunskap .För som jag skrivit tidigare det är så ett forum fungerar , man svarar med de man kan o tycker sen får mottagaren göra vad man vill med den åsikten.Om man ställer frågor typ värdet och endast söker "medhåll" blir man nog besviken på forumet . Men om du ställer frågan till mig så ja .. jag har varit i "branschen" i 45 år , i alla fall om man med det menar att jag köpt o använt hi-fi produkter  :D

Jag tolkade det som att han höll med, och inte på något sätt som otrevligt eller som försök till att fiska medhåll.

Och det var mig han skrev till så jag har tolkningsföreträde ;)

Postad 03 oktober 2023 - 19:59

nyborjare
  • nyborjare
  • Forumräv

• 932 inlägg
  • 0
Jepp så kan man säga att du har .absolut men det är ett öppet forum som inte ger tolkningsförbud för andra läsare

Postad 03 oktober 2023 - 20:28

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

Vad är det för påhopp???
Försöker bara motivera min prissättning som JAG tyckte var rimlig.
Lägg ner!!!
Svaret var öht inte ställt till dig!

Postad 03 oktober 2023 - 20:36

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

Jag tolkade det som att han höll med, och inte på något sätt som otrevligt eller som försök till att fiska medhåll.

Och det var mig han skrev till så jag har tolkningsföreträde ;)

Tack!

Postad 03 oktober 2023 - 21:17

nyborjare
  • nyborjare
  • Forumräv

• 932 inlägg
  • 0

Detta är ett forum vi läser alla trådarna om vi inte får göra detta och komma med inlägg kan du skicka ett privat mail till vem du vill . Du får ha vilken åsikt du vill o förvara vilken åsikt du vill men om det bara gäller dig... att bara du får skriva egna åsikter ... då är det du som skall lägga ner!

Sen får du försöka förstå skillnaden på "påhopp" eller att ha åsikt om en text eller inlägg någon skriver , jag har åsikter om ett inlägg på ett forum.

Gör inte det till ett påhopp eller att jag kränker någon . jag känner inte dig , vet inte vem du är eller ännu mindre, har åsikter om dig som person.

Redigerat av nyborjare, 03 oktober 2023 - 21:40.

Postad 04 oktober 2023 - 08:45

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

Detta är ett forum vi läser alla trådarna om vi inte får göra detta och komma med inlägg kan du skicka ett privat mail till vem du vill . Du får ha vilken åsikt du vill o förvara vilken åsikt du vill men om det bara gäller dig... att bara du får skriva egna åsikter ... då är det du som skall lägga ner!

Sen får du försöka förstå skillnaden på "påhopp" eller att ha åsikt om en text eller inlägg någon skriver , jag har åsikter om ett inlägg på ett forum.

Gör inte det till ett påhopp eller att jag kränker någon . jag känner inte dig , vet inte vem du är eller ännu mindre, har åsikter om dig som person.

Jo jag ser att du har åsikter i många ämnen här på forumet.
Get a life!
Jag kommer inte bemöda mig att svar dig vidare, tack å hej!

Postad 04 oktober 2023 - 08:52

nyborjare
  • nyborjare
  • Forumräv

• 932 inlägg
  • 0

Jo jag ser att du har åsikter i många ämnen här på forumet.
Get a life!
Jag kommer inte bemöda mig att svar dig vidare, tack å hej!

Har haft ett bra liv, de mesta ligger bakom mig, du har helt missförstått ett forums användningsområde , om ingen har åsikter eller skriver dessa finns inget forum . Jag har inte med en enda rad kritiserat dig som person utan kommer med egen åsikt som då kan uppfattas av mindre begåvade som kritik och här menar jag inte ens dig utan som sagt detta är ett ett öppet forum , vem som känner för det kan ta det hur man vill . Däremot du ger dig  på personangrepp och uppmanar mig till att skaffa mig ett liv ,

Postad 16 oktober 2023 - 16:21

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

Hej igen, vill bara berätta att jag nu sålt allt i delar för totalt 8000kr som jag tänkt mig. Mkt tomtar på Blocket och Marketplace men till slut hittade jag seriösa köpare på allt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.