🙂
https://nintendoever...-launches-2025/
Metroid Prime 4: Beyond finally revealed, launches 2025
https://youtu.be/mMAgmdR8jwU
Redigerat av Drake001, 02 April 2025 - 18:55.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Metroid Prime 4: Beyond [Switch/Switch 2]
Startad av
Drake001
, Jun 18 2024 15:49
58 svar till detta ämne
Postad 18 June 2024 - 15:49 🙂 Redigerat av Drake001, 02 April 2025 - 18:55. Postad 18 June 2024 - 19:13 Det va fan på tiden
Får se om Switch 2 släpps innan eller efter spelets release. Vill helst spela på nya konsollen, om spelet är optimerat, eller får en patch, för att utnyttja nya hårdvaran. Postad 18 June 2024 - 20:03
Launchspel om de är smarta. Postad 19 June 2024 - 19:06
Switch 2 ryktas ju kunna använda sig av RT.
Detta vore väl ändå ett perfekt spel, för lite RT reflektioner och skuggor? Speciellt Samus rustning/vapen/boll, skulle nog se extra snyggt ut. Postad 27 March 2025 - 20:50 Gissar på att vi får release datumet, nästa vecka (under visningen av Switch 2), då jag misstänker att detta blir en av release titlarna. Hoppas det är bättre än 3:an iaf. Postad 27 March 2025 - 21:57
Det känns givet att det blir ett release spel. Dom lär nog ha jobbar på ett nytt Super Mario också kan man tro. Switch 1 lär väl i princip bli värdelös nu till sommaren :-) Postad 27 March 2025 - 22:21
Är det ett 3D Mario (vilket det borde va), så hoppas jag det blir mer i stil med Galaxy än Odyssey.
Jäkla tråkigt att det inte är Oled skärm på Switch 2. Men dom behöver väl en anledning, till att släppa en uppgraderad modell ett par år senare Postad 27 March 2025 - 22:54
Verkligen, dom vill väl mjölka enheter. Har man inte så bråttom kanske en OLED variant släpps inom 1-2 år.
Jag hade inte haft något emot en helt stationär konsol heller med lite mer prestanda.
Postad 28 March 2025 - 04:50
3:an var bra tills man fastnade på bossfight. Postad 28 March 2025 - 10:40
Ja, eller en dockstation, med kraftigare GPU, likt hur man kan koppla ett grafikkort till en laptop. Samt extra kylning, så dom kan kräma ur allt ur CPU:n.
Men, ja, en hederlig kraftig stationär konsoll, hade jag varit mer hypad för.
Får iaf hoppas på att vi slipper spel som dyker ner till 360p, denna generationen. XC2, var en mardröm att spela, då allt blev grötigt som fan. Var svårt att skilja en fiende, mot ett träd, på avstånd Som tur är, så har spelet dynamisk upplösning, så lär få ett jäkla lyft på 2:an. Håller tummarna på att Nintendo släpper patcher, som låser upp frameraten också.
Får hoppas att det kommer en remaster, med bättre kontroller, så kanske jag ger det en ny chans igen. Postad 28 March 2025 - 11:32
Jag hade nöjt mig med en trainer
Postad 28 March 2025 - 11:42
Postad 28 March 2025 - 12:48 Hade samma med resident evil 4 wii edition. Men det gick att träna hjärnan gick bättre efter ett par dagar. Körde på en 32" hf ready tv Postad 28 March 2025 - 15:05
Xenoblade Chronicles X på Switch har tydligen ett dolt 60-fpsläge.
Men det är ju Nintendo vi snackar om. Kommer de erbjuda patcher gratis? Eller släppa exklusiva Switch 2-versioner av Switch-spel (Switch 2 Edition) som man måste betala för
Angående launchspel: Ja 3D-mario är nog rätt givet vid det här laget och Metroid. Metroid lär se en bra bit bättre ut på Switch 2 än Switch. Och det ryktas ju om att de har haft färdiga remasters av MP2 och MP3 sedan lång tid tillbaka. Redigerat av Zoiler, 28 March 2025 - 15:10. Postad 28 March 2025 - 15:24
Ja dom måste ju självklart släppa deluxe versioner på tvåan, för att fylla ut tomrummet mellan sina nya spel. Mario Kart 8 Deluxe 2.0 🤣 Postad 28 March 2025 - 17:22 Samus goes psychic! Det ser ju lite coolt ut.
Postad 02 April 2025 - 17:48 Lägger denna även här
https://www.youtube....h?v=nOxagmr04vM
Jag hade nog förväntat mig, en maxupplösning på 1440p från konsollen. Glad över att dom kan använda sig av DLSS nu. Redigerat av Svante Skoog, 02 April 2025 - 17:50. Postad 03 April 2025 - 04:33
Säger de nåt om DLSS?
Den här videon visar iaf att det bara är högre upplösning som skiljer mer eller mindre. Zelda-spelen är tydligen också barebones minimum effort. Snabba cash-ins med andra ord. Postad 04 April 2025 - 07:09
I stand corrected, skillnaden är större här.
https://www.youtube....gkLdmoAy8&t=75s Postad 04 April 2025 - 12:44
Såg treehouse videon.
Varför får jag alltid creepy sekt känsla, av Nintendo's Amerikanska "programledare"? 😂 Postad 04 April 2025 - 12:57
Det är som personerna i deras trailers typ Postad 04 April 2025 - 13:01
Ja jag vill inte veta vad dom där familjerna har grävt ner i källaren 😂 Postad 12 September 2025 - 15:16 Släpps 4:e December.
Tyvärr, är det open-world...
Ny trailer: https://www.youtube....h?v=G9xHt7GVoqU Postad 15 November 2025 - 08:21 Ökenvärlden ser ut som et Xbox One eller PS3 spel Och varför en motorcykel, är det Mario Kart goes Metroid Prime? Postad 15 November 2025 - 11:59 Jag fick ändå mera positiv hype för spelet efter denna trailer. Ökenvärlden/motorcykkel är ju bara typ som Hyryle field/Epona. Redigerat av Demon Slayer, 15 November 2025 - 11:59. Postad 15 November 2025 - 22:06 Ser detta lite som en Mach Rider spin-off, med motorcykeln
Ja inomhus miljöerna ser mer imponerande ut.
Edit: verkar va en störig NPC karaktär, som kritiken kommer från. Får hoppas han dör tidigt Redigerat av Svante Skoog, 17 November 2025 - 11:36. Postad 17 November 2025 - 11:35 Nintendolife frågade utvecklarna om det var open world, men istället är det som Hyrule fields, i de gamla Zelda spelen. Postad 17 November 2025 - 15:33
Det var ju lugnande, trodde just att öknen bara skulle vara en liten del av det hela. Men då blir det mer av en hubb som connectar allt. För den som inte var med på den tiden i OoT, så agerade fältet som ett centralt nav dit man gick efter varje tempel osv. Postad 02 December 2025 - 18:59 Ligger på 81 på metacritic.
Once you strip away the needless open-world padding, there's an excellent game underneath. I can't comprehend why this game was made open-world. The backtracking you have to do is downright offensive.
Happ, som väntat. Ett spel i Metroid-huvudserien som ligger runt 80 =/.
Få se hur länge de tänker rida på open world-vågen i alla sina serier. Allt behöver inte vara open world. Bara för att de lyckades med BotW och Odyssey (försäljningsmässigt iaf) så lägger de in det i allt. Pokemon, Fire Emblem. Donkey Kong, Metroid. Till och med Mario Kart lol. Vad är nästa? Mario igen? Yoshi's Open World? Smash? Balloon Fight - A Balloon Odyssey? Redigerat av Zoiler, 02 December 2025 - 19:04. Postad 02 December 2025 - 20:15 Excitebike - Freeroam bonanza, jump the sphinx or the Taj Mahal! Duck Hunt - Hunt ducks around the world, what is "duck in Thailand - find out! Golf - World Golf (play 32 countries) Wrecking crew - global hood wrecking, wreck castles in Saudi arabia or ghettos in Brazil Punch out - punching snow, sand, wind and rain - around the world in 82 punches! Postad 03 December 2025 - 11:47 Spelet tar ungefär 16 timmar att gå igenom (20 om man vill göra 100%), så den öppna världen, verkar ändå va som Hyrule fields, där man åker till nästa dungeon, och krossar lite kristaller och skjuter ner fiender på vägen. Men onödigt inslag iaf.
Hoppas denna "flopp"(?), inte dödar framtida 2D Metroid också...
Undrar hur original versionen av MP4 såg ut? Kanske det läcker ut nåt material i framtiden. Redigerat av Svante Skoog, 03 December 2025 - 14:30. Postad 03 December 2025 - 17:00 Den första var ju tydligen katastrof eftersom dom skrotade hela skiten och alla fick sparken typ. Men hade vart fint med ett bra spel efter 18års väntan. Postad 03 December 2025 - 21:10
Eller så vägrade första teamet att klämma in Marvel humor och en öppen värld i sin version, vilket gjorde att Nintendo flippade ur och skrotade spelet. 😂
Postad 03 December 2025 - 22:25
Jag är fortfarande bitter över att fastna på boss halvvägs igenom corruption. Suveränt lir fram tills dess dock för en som inte kört tidigare lir.
Postad 03 December 2025 - 23:16
Jag tror man kan ändra svårighetsgrad under bossfighterna, såg någon review på det. Metroid har dock aldrig varit ett enkelt spel betydligt svårare än Zelda spelen. Postad 04 December 2025 - 16:09
Vill minnas den var låst? Har följde youtube guider gjorde allt rätt hade bara inte monsteraim Postad 08 December 2025 - 22:30
Har spelat några timmar under helgen, och mycket av den kritik som spelet har fått, va redigt överdriven.
Speciellt ang den "öppna världen", som inte alls är så stor som jag läst om. Det känns mer som i de gamla 3D Zelda, när man färdas till nästa "dungeon". Det här är inte gigantiskt som Breath of the Wild m.m. Soldaterna, är inte så irriterande heller. Men känns lite konstigt, när Samus inte säger ett enda ord till dom, under dialogerna. Redigt med "I don't give a fuck" känsla ungefär 🤣 Än så länge, är det mycket bättre än trean. Men får se hur det håller rakt igenom. Oväntat skarpt och snyggt, för att i grunden va ett Switch 1 spel. Hade varit kul att se ett Prime spel, som var byggt 100%, för Switch 2 hårdvaran. Men misstänker att det lär dröja länge innan nästa spel i serien. Skulle nog vilja se nåt nytt härnäst, som ett 3D Metroid i third person, som inte är mediokert som Other M 😂 Edit: Glömde å ge nån typ av betyg för spelet. Än så länge, så är det ett 7 av 10 spel. Bättre än trean, men saknar mycket av atmosfären och utmaningen från ettan. Som med många moderna Nintendo spel, så saknas lite av den där gamla magin. Redigerat av Svante Skoog, 08 December 2025 - 22:50. Postad 09 December 2025 - 09:07
Finns alltid folk som vill kritisera mer än det är värt. Postad 10 December 2025 - 19:55
Jag får ta å höjja betyget, till en 9:a istället.
Blir bättre å bättre, och har allmänt svårt för att sluta spela, just nu 😁 Ang öknen igen, det tar kanske ett par minuter att åka mellan zonerna. Kanske blir mer åkande senare in i spelet, men detta va fan inget att gnälla över 😂 Postad 10 December 2025 - 22:23
Är det ett sätt att dölja laddningstider? Redigerat av oqvist, 10 December 2025 - 22:24. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |