Släpps den 20 november.
Verkar va oldschool inte mainstream breddat om man ska tro detta https://www.thegamer...gsc-game-world/
Mycket goda minnen av Call to priphyat. Första Stalker kändes lite oslipat men grym stämning. Priphyat minns man som närmast perfekt.
De skulle bara våga göra Disney av Stalker 2
Systemkraven är smått brutala. 32 gb minne rekommenderas.
Postad 17 november 2024 - 20:15
Postad 17 november 2024 - 22:18
Tur jag uppdaterade från 16gb till 32gb i våras.
Postad 20 november 2024 - 15:18
Hade tänkt passa blev snål kändes dyrt sen får jag ett mail idag att jag skulle ha förbokat ultimate edition i februari... 62 euro så en bättre deal än förboka nu iaf Måste bara kolla så det inte är en genialisk spampost
Postad 21 november 2024 - 01:15
Har laddat ner på Game Pass nu.
Hört både bra och dåligt om spelet. Så får se om det håller måttet.
Postad 21 november 2024 - 06:36
Sett övervägande mycket positiva omdömen.
Fördelen med Game pass är ju som alltid att man kan testa och se. Hade ev inte köpt detta annars.
Postad 21 november 2024 - 08:26
Känns som man måste uppgradera sin 1TB disk nu, börjar bli lite intressanta spel till PC/Xbox och hårddisken blir snabbt full.
Postad 21 november 2024 - 11:26
Har laddat ner på Game Pass nu.
Hört både bra och dåligt om spelet. Så får se om det håller måttet.
Sjukt onödigt det är på gamepass

Postad 21 november 2024 - 15:11
Vet inte om jag orkar spendera tid på det här spelet.
Det känns typ som ett remastrat spel från 2008.
Stelt, klumpigt å lite FÖR old-school, för min smak.
Fans av dom gamla spelen, uppskattar nog "retro" känslan, betydligt mer än vad jag gör, som inte spelat dom tidigare spelen
Postad 21 november 2024 - 16:15
Vet inte om jag orkar spendera tid på det här spelet.
Det känns typ som ett remastrat spel från 2008.
Stelt, klumpigt å lite FÖR old-school, för min smak.
Fans av dom gamla spelen, uppskattar nog "retro" känslan, betydligt mer än vad jag gör, som inte spelat dom tidigare spelen
Allt står och faller med om dom lyckas sätta stämningen. Skulle gjort det för vr.
Lite kluven om jag ska testa idag eller låta det mogna tills jag fått råd med ett 5080

Postad 22 november 2024 - 11:35
Lite kluven om jag ska testa idag eller låta det mogna tills jag fått råd med ett 5080
Man hör många kommentarer om early access.
Nog värt att vänta några månader, eller tills det släpps en "Game of the Year" edition.
Postad 22 november 2024 - 15:09
Nog värt att vänta några månader, eller tills det släpps en "Game of the Year" edition.
Klämde lite på det. Verkar inte va så trögdrivet. Ser inte så värst bra ut på max inställningar så går utmärkt sänka. Första 3 minuters intryck

Postad 26 november 2024 - 19:37
Men verkar ganska dåligt optimerat. Och vad jag förstår så är det inte det bästa med handkontroll,
Kör på 7900 xtx och ryzen 9 7900 x.
Planen var först att gå med 4080 super men blev för dyrt.
Uppgraderade från i5 och gtx 980, så ett stor steg framåt i prestanda och grafik.
Kan vara värt att kolla in senare, när det förhoppningsvis är bättre optimerat och är fri från buggar.
Postad 03 december 2024 - 17:10
Testat lite mer efter patchen. Känns absolut lite ryskt gammalt. Optimeringen är väldigt ojämn det är lätt att luras att man kan köra på epic. Men gick ner i en liten sketen bunker och helt oförklarligt tvärdök fpsn och det var totalt omöjligt att lista ut varför. Gick att få till genom att sänka diverse inställningar. Tog också bort det äckliga skärpefiltret som är på som standard och bort med all motionblur och depth of field. Men oavsett inställningar så är liret bra fult kan jag tycka så gör lite att inte köra på höga grafikinställningar.
Striderna man dör fort på Stalker helt klart. Viktigt med snabb aim så gamepads kommer ha det tufft men finner det svårbegripligt att du inte tillåts ändra kontroller i spelet??? Missar jag något?
Fick ut 3 söksensorer sen dog liret i en mellansekvens så väntar nog ett tag till.
Kom att tänka på att det är lite likt Generation zero ändå i atmosfär. Springa runt i svenska 80-talsskogar med synth i lumpenmiljöer slår faktiskt atmosfären i
Stalker 2 med råge. Robotarna känns lite intressantare än anomalierna så här långt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar