Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Jamo d590 - nån med erfarenhet av dessa högtalare?

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 April 2003 - 02:28

Unregistered581c5a79
  • Unregistered581c5a79
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
hejsan!
Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av Jamo d590. Om man får nämna uppgraderingsdjävulen så har den definitivt kommit på ett litet besök hos mig![};)]
Jag har varit och lyssnat på högtalare som b&W 603 , kef q5, audio pro Blue, samt några andra märken men måste säga att jag tycker Jamos d590 har låtit best av dessa nämnda. det som utmärkt dessa högtalare är det ren ljudet och den lutiga ljudbilden! finns det någon med erfarenhet eller åsikter om dessa högtalare så skriv gärna![:P]

Välkommen till forumet!

Som ny medlem skall du få ett ovärderligt tips på vägen: Använd tydliga ämnesrubriker!

Huvudregeln är att man aldrig skall behöva klicka sig in i en tråd för att se exakt vad den handlar om, då räcker det alltså INTE med endast ett produkt- och/eller tillverkarnamn.

Jag ändrar ämnesrubriken åt dig för denna gång så ser du hur det kan se ut.
/preacher

Postad 30 April 2003 - 05:55

Unregisteredef0df7b7
  • Unregisteredef0df7b7
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Hej Samdgk!

Jag har ett par 7.7 eller d590 som dom numera heter som jag är MYCKET nöjd med. Jag har även lyssnat på B&W samt Audio pro högtalarna du nämner och jag tycker att d590 låter bäst av dessa men det är ju givetvis en "smak-sak". Har inte hört på några kef högtalare så där kan jag tyvärr inte uttala mig.

Du kan ju även söka på "produkt" och se vad andra som har d590 gett dom för betyg.

//

WH

Postad 30 April 2003 - 11:06

Unregisteredcc3c1234
  • Unregisteredcc3c1234
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Hej!

Om du leter bland lite äldre trådar här på forumet kan hitta mitt inlägg om Jamo D590. Jag jämförde med bl a Infinty Alpha 50 och Canton LE 109, av många ansedda som mycket bra högtalare. Enligt min uppfattning utklassade Jamo dessa högtalare. Både Infinty och Canton ställdes så i skamvrån att det var lika generande för dem som det var för Tre Kronor att förlora mot Vitryssland i OS förra året. Jamo D590 testades även nyligen i HiFi&Musik med mycket bra betyg. Även här blev Infinity Alpha 50 akterseglad.

Postad 30 April 2003 - 19:26

Unregistered581c5a79
  • Unregistered581c5a79
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Audiophile
Hej!

Om du leter bland lite äldre trådar här på forumet kan hitta mitt inlägg om Jamo D590. Jag jämförde med bl a Infinty Alpha 50 och Canton LE 109, av många ansedda som mycket bra högtalare. Enligt min uppfattning utklassade Jamo dessa högtalare. Både Infinty och Canton ställdes så i skamvrån att det var lika generande för dem som det var för Tre Kronor att förlora mot Vitryssland i OS förra året. Jamo D590 testades även nyligen i HiFi&Musik med mycket bra betyg. Även här blev Infinity Alpha 50 akterseglad.

Postad 30 April 2003 - 19:32

Unregistered581c5a79
  • Unregistered581c5a79
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Tack så mycket för de svar jag fått! Jag testade även precis som du också infinitys och cantons högtalare men de kom som sagt inte i närheten av d590. Specillet vad gäller renhet och luftighet i ljudet så hade de inte en chans! Kul att fler delar min uppfattning, speciellt eftersom jamo inte har det bästa "ryktet" hos många. En beställning är gjord nu så det är bara att invänta postens hemkörning![;)]

Postad 02 May 2003 - 12:01

Unregisteredcc3c1234
  • Unregisteredcc3c1234
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Samdgk (vad betyder det?)

Jag delar din uppfattning. Jamon hade större upplösning i princip alla register. Särskilt Infinitylådan grötade till sig i mellanregistret, som grumlade ihop sig med mellanbasen vilket i sin tur gjorde att även basen blev odefinierad. Märklig konstruktion från ett så välrenomerat företag med stora resurser. Ja jag tycker också att det är kul när ett företag (Jamo) med blandat rykte gör en så bra produkt som D590. Fler borde tänka på detta och inte bara köpa högtalare på grund av dess "fina namn". Jag har ännu inte köpt nya högtalare men överväger noga D590, som tyvärr bara finns i körsbärsfanén, passar inte så bra hemma med mina möbler i ljus björk. I annat fall tar jag nog ett lite djupare tag i plånboken och köper M Omnisat. Har inte bestämt mig.

Postad 02 May 2003 - 13:32

Unregisterede26cbc19
  • Unregisterede26cbc19
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Tja! jag har just haft hela D590 paketet, uppgraderade mig till D830 (concert8) jag gillade mina D590 för att de var snygga, mycket lufftigt mellanregister. basen är bra och stabil! de klarar smärtsamma ljudnivårer utan att gevika! det ända jag inte tålde islutändan var den spretiga och vassa diskanten! jag prövade allt! kablar olasering mm! annars super bra!!! KÖP!

Postad 03 May 2003 - 03:25

Unregistered581c5a79
  • Unregistered581c5a79
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
samdgk står för mina initialer av mitt namn, mellannamn samt efternamn![:D]
Åter till högtalareämnet, så var jag faktiskt och lyssnade på mirages omnisat på The Rock i lund. Lyssnade på dem tillsamans med en onkyo tx sr 600e eftersom jag har en sådan själv och ljudet var fantastiskt klart!! Väldigt god service där för övrigt! Ljudet påminde lite om d590 faktiskt, speciellt när det gällde det mycket rena och luftiga ljudet. Miragen hade en helt otroligt "bred" ljudbild och diskanten var nog inte lika vass som jamon. Har hört från fler att jamon har en ganska vass diskant, hoppas det inte blir för ljust med min Onkyo![?] Var faktiskt väldigt nära att köpa miragen men tyckte att det var lite för mycket pengar just nu, fick trots allt jamon för 7995:- så jag tror och hoppas att jag gjort en god affär... Vad gäller d830 som Gujan hade köpt så har de ett fruktansvärt bra ljud, gott köp!!

Postad 15 July 2003 - 01:09

Unregistered45e73766
  • Unregistered45e73766
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag är väldigt nöjd med mina d590:or klart och fint ljud men min förstärkare är för klen för att driva dom fullt ut i musik så när jag köper en ny förstärkare då j-vlar nån som har nåt bra förslag så sänd mig ett mess

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.