Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem med SONY SLV-SE820

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 June 2003 - 23:32

Unregistered698d6eb5
  • Unregistered698d6eb5
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag har en SONY SLV-SE820 video som jag har lite problem med.
Det verkar som att varje gång man drar ur nätsladden så riskerar man att videon går sönder. Felet yttrar sig i att displayen är helt svart och knapparna på fronten inte fungerar som de ska. Exempelvis kan ett tryck på "play" innebära att videon börjar spola tillbaka bandet eller spela in. Enda sättet att styra videon när den blir såhär är att använda fjärren, som fortfarande funkar. Det går dock inte heller att spela några band eftersom bilden är kass.

Det är nu andra gången detta fel inträffar. Första gången blev det helt enkelt strömavbrott och denna gången drog jag ur nätsladden eftersom de åskade.

Första gången detta hände åkte videon in på garantireparation och i pappren från verkstaden står det bara att någon komponent för 25 :- blivit utbytt.

Nu har det alltså hänt igen och garantitiden på videon går ut i Augusti. Det känns därför inte så kul att veta att jag nu snart riskerar att få betala reparation av videon varje gång den av någon anledning blir strömlös.

Så till mina frågor:
* Hur lång tid efter ett köp har man rätt att häva köpet då det finns ett uppenbart fel från fabriken ? Är det så att butiken skall få 3 "chanser" att åtgärda felet innan man kan häva ett köp?

* Att videon riskerar att gå sönder varje gång den blir strömlös måste väl anses vara ett fel från fabrik ?

* Garantitiden går som sagt ut i Augusti någon gång. Vad händer om samma sak inträffar efter detta datum. Är det då jag som får betala eventuell reparation ?

Postad 20 June 2003 - 23:43

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1189 inlägg
  • 0
Vad jag vet så har man alltid tre månaders garanti på en reparation, vare sig det är garantifall eller inte.
Om du lämnar in den på reparation nu i juli och videon lagas så har du garanti på den reparationen fram till samma datum i oktober men detta gäller då endast på reperationen som gjordes och är ingen förlängning av den vanliga garantin på hela apparaten som gäller till augusti.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.