I den här prisklassen skulle jag nog även kolla in
LG RD-JT51.
SVGA LCD är ju inte särskillt kul. Har kollat in VT46, det var inte high-life direkt. Då är SVGA DLP klart trevligare.
51:an är förvisso på tok för ljusstark men det går ju kirra ner med ett filter och/eller grå duk.
Problemet är ju de gamla regnbågarna... Om jag inte minns helt fel så sa LG representant på CC mässan att det förvisso rörde sig om ett RGBW-hjul (=sämsta möjliga förutsättningar vad det gäller "regnbågsfrihet") men att detta hjul hade svarta segment mellan färgfälten, detta för att minska fenomenet.
Dessutom snurrade det, enligt LG-killen, i "4x" till skillnad från andra lågpris dlp:ers "2x"!.
När jag såg den på mässan visades inga scener som gjorde att man helt säkert kunde säga att denna proj var mindre regnbågig än exempelvis Infocus X1. Men i teorin borde den ju alltså vara det. Bilden var föresten ganska jobbig men får man bara ner ljusstyrkan så tror jag inte det skulle bli så krävande (dessutom var den brusig men det skyllde LG-folket på att det var ett prototyp ex).
I vilket fall som helst, baserad på det lilla jag har sett, så TROR jag att om man bara anstränger sig lite så har 51:an en bild som åker i åttor runt exempelvis VT46.
Men som sagt, jag har sett denna projje för lite (och i ofärdigt skick) för att säga nått med säkerhet. Så se detta bara som ett tips, inte som någon sanning på något sätt
Har inte sett de andra men de finns nog ingen anledning att tro att LP240 och framförallt Emp30 är nämnvärt mkt roligare än VT46. Emp30 är ju iofs väldans billig.
Redigerat av pacman, 08 December 2003 - 12:46.