Postad 28 October 2003 - 12:32
Jag funderar på att införskaffa ett par nya golvhögtalare då mina nuvarande inte har dubbla anslutningar. Det är ett par MS 206 vilka jag i övrigt e jävligt nöjd med. Passar bra till min Nad T742. Då ett slutsteg även ska köpas blir det nog biamap i framtiden. Prisnivå ligger mellan 5000-7000:-. Högtalarna ska klara att spela hårdrock av alla dess slag.
Postad 28 October 2003 - 12:48
AE Evo 3:or spelar hårdrock, och även det mesta annat, väldigt bra under förutsättning att man har bra cd-spelare & förstärkare. Pris 6.500.
Postad 28 October 2003 - 14:09
Jag har kan också rekommendera Acoustic Energy Aegis EVO 3. Har inte haft tillfälle att lyssna på just den högtalaren men däremot har jag lyssnat på föregångaren Acoustic Energy Aegis 3 med en några år gammal Sony QS reciever, tror det var en str-db840.
Kombinationen funkade mycket bra med ett fylligt mellanregister och en klar diskant som aldrig blev vass. Basen var också helt OK men blev perfekt med lite hjälp av en MJ Acoustics pro 50 sub! Högtalarna drog lite åt det varma hållet vilket jag gillar.
Lyssnade på allt från Wreeswijk och Johnny Cash till Foo Fighters och Tool, hittade inte en skiva som inte lät bra. Funderar starkt på att själv köpa EVO 3 eller stativarna EVO 1 till min Yamaha 740.
mvh Swen
Kombinationen funkade mycket bra med ett fylligt mellanregister och en klar diskant som aldrig blev vass. Basen var också helt OK men blev perfekt med lite hjälp av en MJ Acoustics pro 50 sub! Högtalarna drog lite åt det varma hållet vilket jag gillar.
Lyssnade på allt från Wreeswijk och Johnny Cash till Foo Fighters och Tool, hittade inte en skiva som inte lät bra. Funderar starkt på att själv köpa EVO 3 eller stativarna EVO 1 till min Yamaha 740.
mvh Swen
Postad 28 October 2003 - 15:04
Var och lyssnade på EVO 3 på Radiolagret i Gbg och dom lät grymt bra.Hög detaljrikedom och bra bas.Fick även chansen att jämföra dem mot ett par wharfedale Emerald 97 och där tyckte jag att EVO 3 vann klart.Mest pga att dom spelade mkt renare och bättre mellanregister.
Men jag köpte till slut JBL E90 för jag ville ha lite större högtalare.Men ljudet är ungefär samma som EVO 3.Detaljrikt och rent med en bra bas.Men kan nästan lova att du inte blir missnöjd med EVO 3 iaf.
Men jag köpte till slut JBL E90 för jag ville ha lite större högtalare.Men ljudet är ungefär samma som EVO 3.Detaljrikt och rent med en bra bas.Men kan nästan lova att du inte blir missnöjd med EVO 3 iaf.
Postad 28 October 2003 - 18:10
Låter som ett par intressant alternativ ni kommit upp med. ett problem är bara att jag måste få sålts mina nuvarande högtalare först. Är inte direkt ekonomisk oberoende tyvärr.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?