Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hjälp med Mitsubishiprojjar

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 November 2003 - 16:17

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
Jag har via kontakter fått chans att köpa utgående Mitsubishiprojjar till, som det sägs, mycket fördelaktiga priser. Då detta inte är ett märke som tagits upp så ofta har jag inte hittat något matnyttigt då jag gjort en sökning på forumet. På mitsubishis hemsida och projektorcentral har jag fått lite data, men data och verklighet är inte alltid samma sak. Då jag är rätt kass på projjar är jag dessutom lite osäker på hur jag ska tolka all data.

Projektorerna det gäller är SL1 och XL1 (, LCD-modeller). Vad jag förstår så är de (i alla fall teoretiskt) lite bullriga (kanske inte på eccomode?), men har hyfsad upplösning och ljusstyrka. Lite snålt med ingångar(?). Tyvärr är det 4:3, men jag gissar att jag kan leva med det (?) eftersom jag har ett krav på bildkvalitet som skulle motsvara Genexxa om det gällde ljud (=ganska lågt) :wub: .

Billigaste priser jag vid en snabb sökning har hittat är 12' för SL1 och 18' för XL1 och jag gissar att mitt pris hamnar ca 30-35% under det . ("Ordinarie" listpriser har legat nästan på det dubbla i jämförelse med det billigaste jag hittat.)

Så till fråorna:
Är det någon som har några erfarenheter av dessa, allmänna åsikter i ämnet eller tips om vad man kan ge för splirrans nya projjar av ovanstående typ med full garanti (och ändå säga att det är billigt).

Om Ni vet något om dem så jämför gärna med något annat "billighets" såsom Z1, Panna 200 och 300 och Nev 46. Om ni bara spekulerar så motivera gärna varför ni tror och tycker som Ni gör.

Tack på förhand!

Edit: Chansar på att puffa upp den.

Redigerat av Unregistered37573cc1, 24 November 2003 - 11:10.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.