NOLL!!!!!! döda pixlar(dlp). Detta är de väl ensamma om?!.
Nu vill se se Infocus, Sony och övriga ta efter!!!!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 01 December 2003 - 14:29
optoma skall ha ett stort slag i magen pga att H76 aldrig tycks dyka upp. Vad de däremot skall ha en stor eloge till är att de lämnar 3 års garanti och tillåter
NOLL!!!!!! döda pixlar(dlp). Detta är de väl ensamma om?!. Nu vill se se Infocus, Sony och övriga ta efter!!!! Postad 02 December 2003 - 11:05
Bra jobbat Optoma men om jag inte kommer ihåg fel så lämnar även Epson och Hitachi 3 års garanti.
Mattias. Postad 02 December 2003 - 12:55
För att citera besvikna personer på Avs-forum som väntat men givit upp på H76 (precis som undertecknad
Postad 05 December 2003 - 13:34
Gibbah, H76'an (med HD2+) kommer att hamna runt 65.000kr, enligt Projektor System.
Jag såg för övrigt H30'an på Cinema Concept's projektormässa, men tyckte den hade lite väl mycket RGB-flimmer, samt att jag inte vet om jag gillar användandet av en låst 4:3-panel i 16:9-läge (får väl titta på den pånytt någon gång framöver, kanske) - däremot fick jag veta att exemplaret hos Cinema Concept inte var det fullständiga/slutgiltiga (även denna information enligt Projektor System). Postad 05 December 2003 - 16:09
Är lite nyfiken på Optoma ThemeScene HT56, den verkar hel-intressant.
Tror det är en lagom modell jämfört med H76 och H30. Kanske mindre regnbågar än H30 men ändå inte så dyr som H76. Ska kolla in den på The Rock i Lund någon gång. Någon som har sett den? Postad 06 December 2003 - 12:46
Jo, jag har sett den och tyckte den var jämförbar med infocus 5700 på alla punkter utom två. Den hade ett störigt fläktljud som liksom ven och klickade. Sen hade den ungefär lika mycket regnbågar som H30 d.v.s. helt fruktansvärt i mina ögon. Men då skall man ha i minnet att jag har problem med regnbågar på nästan alla DLP. Annars ok.
Postad 06 December 2003 - 13:15 Tror jag säkert. Men folk kanske drar sig för att skriva ner intryck på flera ställen, blir lite jobbigt. Använd sökfunktionen. Men kort sammanfattning: Rent bildmässigt den bästa bild jag har sett bland de projjar som kan köpas för <= 30.000 kr(svenska priser). Redigerat av pacman, 06 December 2003 - 13:15. Postad 06 December 2003 - 16:43
Yepp, har sett den och funderar på köpa den.
Tja! Jag har inga problem med regnbågar alls, brukar låna en PLUS DLP från jobbet(den är några år gammal men ger en riktigt bra bild, i klass med H56)...dock låter den som en J37 ungefär). Jag hade nästan bestämt mig för Optoma H56... väntar bara på att min Samsung DVD-HD935 kommer...så man kan prova om det funkar med DVI mellan de två innan inköpet... Nu är ju Sharp Z201 på intågande och den kan också bli aktuell. Eftersom jag inte ser regnbågar, å inte nån i närmaste kretsen heller(på gen gamla PLUS:en med okännt antal X i sitt färghjul) så är just nu enbart DLP aktuellt. Jag har inget att invända mot Optoman på någon punkt egentligen. Såg "några stjärnor" när den demades för mig...det såg ut som en bildpunkt blinkade till vitt som en stjärna ungefär...detta hända kanske 1ggr per minut(kollade i 45min) på helt olika platser på bilden...hoppas att det var dvd:ns fel(fast det var en dyr Linn med en svindyr komponentkabel mellan), jag har inte sett ett enda sånt blink på de hemlånade PLUS:erna trots kanske 200tim tittande. Kommer testa detta noga med både bärbar dator/VGA-inkoppling och DVI innan jag eventuellt slår till. Postad 07 December 2003 - 13:36
Tack för dina kommentarer.
Tycker den låter mycket intressant. Ska försöka se den under nästa vecka. Postad 07 December 2003 - 17:26
Snålvarg, har du sett den slutgiltiga versionen av H30?
Jag såg nämligen H30'an på Cinema Concept's projektormässa, men den H30'an de hade där var inte den slutgiltiga - det saknades tydligen ca 20-30% i prestanda enligt Projektor System, som jag talade med för ca 1-2 veckor sedan. Postad 08 December 2003 - 11:27
Apropå H76, det är fler som väntar på den, detta citat från http://www.projector..._news120303.htm
Also, we still plan to review the Optoma H76. Currently we do not have one, and we have no idea when we will. To our knowledge production units have not yet arrived in the United States. Once we get an H76 and are able to see it up close and personal, readers of this page will be the first to know about it. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |