Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vad är VB tekniskt sett?

35 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 February 2004 - 11:49

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0
Vad är Vertical Banding tekniskt sett?

Jag vet hur det ser ut men vad är det som "felar" egentligen?

Postad 21 February 2004 - 20:44

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Det finns redan gott om trådar om detta. De är samlade under min poll-tråd. kolla där! :D

Postad 21 February 2004 - 21:57

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

• 1907 inlägg
  • 0
Jag har läst allt och följt med, dock ej allt i AVSforum.
Frågan johan78 ställer förtjänar ett kort svar pga utformningen.
Det verkar inte som det finns någon vettig teknisk förklaring till detta.
Teorier finns det om kringutrustning som kablar och DVD-spelare och
nu till och med olika på dvdskivor(ja så är det faktiskt).
Jag har köpt en AE500 och har VB. Som de andra letar jag nu bland
dvd-spelare och kablar för att hitta en lösning som minimerar detta.
Sen kan man ju ställa in projektorn oxå. Via hemliga menyn.

Bara en novis åsikt! Det verkar som teorin med billigare komponenter
och kanske snabbare utvecklingstakt är en vettig förklaring.
Sony gör ju projektorer som vad jag vet inte lider av VB.
Det där med att vi blivit mer felkänsliga (kräsnare) tror jag inte ett
dugg på, vi har alltid varit kräsna.

Tyvärr så är Perra1´s kommentar borta. Han verkar ju ha koll
på allt som jag har kvar att lära mig och lite till (skämt) få är så
tekniskt kunniga. Emumannen tror jag sitter inne med en del info¨
om detta oxå.

Skulle vara kul om Perra kunde ge sin syn?

Redigerat av Unregisteredafe9e410, 21 February 2004 - 21:58.

Postad 21 February 2004 - 22:14

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Perra bekräftade egentligen bara det som Emumannen skrev. Dessutom skrev han att om man försöker justera bort VB:n mjukvarumässigt så blir det ofta andra delar av bilden som blir lidande.

Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 21 February 2004 - 22:16.

Postad 21 February 2004 - 22:27

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0
Det finns många VB-trådar men ingen där jag har fått svar på vad VB egentligen är. Vad i elektroniken som ger upphov till VB?. Kan det vara så att kvalitén har sjunkit helt enkelt? Att företagen sparar in och gör sämre komponenter?

Jag vet inte hur det var på tidiga LCD-projjar, existerade VB då?

Jag har minimal VB som jag inte störs av, det är bara nyfikenheten som gör att jag söker svar på denna fråga.

Postad 21 February 2004 - 23:01

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Grejen är att det blir minst sagt rörigt att ha 10 trådar om samma sak. Hänvisar därför till de andra trådarna. Dessutom finns det svar på de flesta av dina frågor i de gamla trådarna.

Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 21 February 2004 - 23:03.

Postad 21 February 2004 - 23:39

Eskapisten
  • Eskapisten
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
Jag är mer eller mindre helt okunnig om vad som får saker att funka, men hyfsad på att använda dom :D

Min förvirrade gissning är att det beror på att det är ruskigt svårt att ge jämn ström till lcd:n. Det är väl strömmen till lcd-cellerna som bestämmer om de ska släppa igenom mycket eller lite ljus och varierar spänningen över lcd-matrisen så varierar ju ljusstyrkan. (Variera måste den ju för att bygga upp bilden men när spänningen skiljer sig mellan pixlar som ska ha samma ton så blir det problem.)

Ju ljusare bild desto högre spänning och då blir avvikelserna som tydligast. Att VB verkar synas mest i ljusa scener som kräver mest "kräm" skulle möjligen kunde stödja min teori.

Men som sagt, jag gissar bara utifrån hur jag TROR att det funkar.

Postad 23 February 2004 - 21:13

Unregistered39268
  • Unregistered39268
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0
Jag tror starkt på att VB är ett omskalningsproblem som man finner vid PAL sändningar (720 X 576 pixlar och 1280x720 (720p)paneler). Panasonic PT-AE300E har inga rapporterade VB, medans många PT-AE500E har det.

PT-AE300E: 960pixlar i panelen/720 pixlar från boxern eller dvd ger 4/3. 540 pixlar sändning (överscan)/540pixlar(panel) ger 1/1. Alltså inga konstigheter då man skalar om bilden. ABCD->A[(B+C)/2]D där [(B+C)/2] blir färgen "mittemellan". Tvärt om får man ABC -> A [(A+:)/2)] [(B+C)/2] C.

PT-AE500E och PLV-Z2:an 1280 pixlar i panelen/720 pixlar ger 16/9. Öppna photoshop och gör en sampel med 16 pixlar och reducera den till 9 pixlar och tvärt om. Vid reducering: ABCDEFGHIJKLMNOP skall reduceras till ngt som liknar [(A+B/2] [(C+D)/2] [(E+F)/2] [(G+H]+2] [SKRÄP] [(I+J)/2] [(K+L)/2] [(M+N)/2] [(O+P)/2].

[SKRÄP]= man kan slumpa fram position på detta, jag la in det i mitten men det kan ligga i början, slutet eller var som helst. Formel tex ([(G+H]+2]+[(I+J)/2])/2. ...etc. Hur du än gör blir det inte snyggt. Dessutom ska det beräknas många gånger per sekund och det gäller många rader per frame. Det räcker med fel signal på en pixel så att 3 närliggande pixlar påverkas. Lägg till detta NTSC och PAL uppdateringar/konverteringar av frames så blir det ännu roligare. Just detta fel är enligt min teori VB.

Redigerat av Unregistered39268, 23 February 2004 - 21:28.

Postad 24 February 2004 - 00:44

Unregistered5dff399f
  • Unregistered5dff399f
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Intressant teori du har där. Men brukar VB bara uppså när bilden skalas upp? Har inte en del fått det med 1280x720 (1:1 pixelmapping) också?

Postad 24 February 2004 - 01:56

Unregistered39268
  • Unregistered39268
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0
Tycker det är märkligt att PLV-Z1 ägare (964x544 Pixlar) inte heller har det medans PLV-Z2 (1280x720) har VB i överflöd. Kanske har jag fel, kan även vara ngt i tillverkningsprocessen av högupplösta paneler?

Postad 24 February 2004 - 07:26

Unregistered9280cc58
  • Unregistered9280cc58
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
NTSC på AE500 ger exakt lika mkt VB på min...

Postad 24 February 2004 - 09:15

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

• 2077 inlägg
  • 0
fellow är IMO helt rätt ute - det jag skrev var det Anathema sa, men också med det tillägget att jag tror att det är pixelmappningen som felar.

Om man har en spelare eller scaler med ställbar pixelmappning, typ Momitsu Brainwave, ska man med andra ord om jag har rätt kunna "förbättra" själva VB situationen genom att räkna antalet vertikala band och sedan minska sidoupplösningen med samma antal pixlar - då bör felet försvinna. Alternativt kan man lägga till pixlar också, men jag är osäker på formeln för det.

En trolig anledning till att personer får olika resultat är att de har olika DVD spelare, vilka i sin tur har olika "overscan" dvs. ger olika antal pixlar i bredd till projektorn att arbeta med. Att det är olika på olika filmer beror även det på att de har olika antalpixlar (overscan) i bredd mellan olika filmer.

mvh

/Pär

Postad 24 February 2004 - 10:56

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0
Med andra ord så är inte högre upplösning alltid av godo.

Vilka upplösningar är optimala för bästa möjliga skalning? förutom dom uppenbara 480 och 576.

Postad 24 February 2004 - 11:28

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

• 2077 inlägg
  • 0
Det är inte upplösningen det är fel på utan anpasningen till densamma - anpassningen till 480 eller 576 kan också gå fel....

mvh

/Pär

Postad 24 February 2004 - 11:41

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0
Jag är övertygad att det är panelerna som orsakar VB, och då tänker jag främst på den gröna panelen.

Tycker att man tydligt kan se VB om man går in och ställer om flicker för grön panel så att den blinkar, alltså måste felet bero på panelen i sig...

:P ;)

Postad 24 February 2004 - 12:04

prosen
  • prosen
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0
Instämmer med zippiz! Verkar dock som man kan ha lite tur och få ett "lyckoexemplar" utan VB.

Postad 24 February 2004 - 12:16

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

• 2077 inlägg
  • 0
Eller anpassningen av det material som skall passera genom detsamma!

Jag hävdar inte att jag har rätt, men jag har sett detta fenomen försvinna genom den metod som jag talade om, dvs räkna antalet vertikala band och sedan minska med motsvarande antal pixlar för horisontalen...

Jag har också sett samma projektor med två olika källor och samma material, ena gången med - andra gången utan VB. Det säger mig att det inte borde vara direkt är relaterat till en panel, utan snarare anpassningen mot densamma.

Men som sagt, jag påstår inte att det är min idé som är lösningen eller anledningen - bara att jag har sett problem lösas och uppstå på de sätt jag beskriver.

mvh

/Pär

Postad 24 February 2004 - 12:44

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0
Tråkigt att det ska behöva vara såhär, med dagens teknologi kan man tycka att såna problem borde inte finnas.

Inkompabilitetsproblem skulle jag vilja säga, vissa källor klarar inte att skala rätt för en viss projektor.

Postad 24 February 2004 - 21:28

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

• 1907 inlägg
  • 0
Jag har fortfarande inte fått min Pioneer DV868 och HDMI kabeln.
Att det skiljer mellan spelare har jag konstaterat. Frågan är hur det blir där?
Om jag fortfarande har kvar lika mycket VB som i The Leauge så lämnar jag
tillbaka den. Ett exempel på en film som funkar för mej är Matrix Reloaded.
Jag bytte film ikväll efter 25 minuter, där gick min gräns.
Jag hoppade framåt där ubåten dyker upp till ytan mitt i havet, fy för den lede.
Just nu kör jag Panasonic A360 med ixus Scart. En annan sak som jag upplevt
är att de filmer som har VB visar oxå en liten extra kontur om objekt.
Ca en 20/del av objektet som en liten aura. Jag fortsätter och testar.

Däremot tycker jag denna tråd är bäst av VB trådarna då vi får en
teknikförlaring kortfattat och teorier. Att konstatera att de finns vet vi redan.
Kan någon som har en AE500 som inte lider av VB med filmen Leauge ange
vad de kör med för DVD och kabel samt inställning av projektorn.

Jag kan ju enkelt trolla bort VB genom att dra ner ljusstyrkan därför vill jag ha
inställningarna oxå för att verifiera att det inte är bortjusterat med felaktig
inställning.

Om vi spinner vidare kanske vi kan hitta ett läge där vi kan leva
med projektorn med hjälp av de som är sakkunninga i detta vilket jag inte är.
Däremot kan jag testa mig fram med olika spelare och kablar.

Dessutom borde vi ha en referenskiva med mycket VB som kan trollas bort.
Vem bestämmer vilken skiva?

Perra och ni andra hoppas ni kan hjälpa till med en lösning ;) :P :P

Postad 24 February 2004 - 22:16

Unregistered39268
  • Unregistered39268
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

Tråkigt att det ska behöva vara såhär, med dagens teknologi kan man tycka att såna problem borde inte finnas.

Inkompabilitetsproblem skulle jag vilja säga, vissa källor klarar inte att skala rätt för en viss projektor.

Panasonic PT-AE500E och Sanyo PLV-Z2 var enligt min mening aldrig tänkta till PAL/EU länderna, de är ju byggda på NTSC HDTV 720p tekniken. Astra kommer köra sina HDTV kanaler baserade på PAL HDTV 1080i tekniken, och jag har mycket svårt att se varför någon i EU skulle använda 720p när 1080i finns som utarbetad standard. HDTV 720p eller 1080i lär vi aldrig se via marknätet, tar ju för stor plats. SAT kör ju i GHz frekvensområdet och där är 1080i lätt att genomföra.

Att PT-AE500E över huvudtaget säljs i EU är en gåta för mig, ännu större gåta är SCART kontakt på den ihop med 720p panelerna. Menmen, vissa köper hellre Volvo med 300 hästar än 120 hästars Lotus Elise, stora tal säljer bäst.

Postad 24 February 2004 - 22:25

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Ojdå, lite OT kanske men jag antar att du kommer få en del mothugg för detta från 500-folket ;) hehe...

Postad 24 February 2004 - 22:56

Eskapisten
  • Eskapisten
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
Jag tror inte riktigt på skalningsproblemet. Där det syns mest verkar ju vara stora ljusa mer eller mindre enfärgade delar, snö, dimma och sånt. Finns inte mycket att misslyckas med för en omskalningsalgoritm helt enkelt. Sämsta möjliga skalning borde väl vara att bara sträcka ut en pixelkolumn i sidled för att fylla ut det som saknas i upplösning, det bör ju inte påverka färg/ljusstyrkan nåt nämnvärt.

Troligen används nåt smartare system för skalning, t ex att interpolera fram den saknade pixelkolumnen genom att ta medelvärdet av färg och ljusstyrka på pixlarna till höger och vänster. Då borde det kunna bli en del märkligheter om pixlarna som man interpolerar från skiljer sig åt mycket i färg eller ljusstyrka. Men eftersom problemet som sagt verkar synas mest i ljusa jämnfärgade ytor så blir det ju knappast några sådana extremfall.

Och varför skulle det i såna fall vara så mycket lättare att skala utan biverkningar på höjden men med sämre resultat på den ledd som har mest pixlar att "leka med"?

Kul att spekulera i alla fall ;).

P.S Amrisarna gnölar om VB med så det beror nog inte på att upplösningen skulle vara dåligt anpassad för PAL.

P.PS. Jag såg precis i en annan tråd att nån såg VB på helt vit och helt röd bild, det borde utesluta skalningsproblemet tycker jag. Oavsett avrundningsproblem så lär väl ingen apparat misslyckas med att skala helt vitt?

Redigerat av Eskapisten, 24 February 2004 - 23:20.

Postad 25 February 2004 - 00:08

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

• 2077 inlägg
  • 0
Omskalningen handlar inte om färger, det handlar om pixelperfekt mappning, dvs hur många pixlar som spelaren levererar mot hur många pixlar dislplayen visar - eller enklare sagt vilken typ av overscan som en spelare har. Det är också därför man kan "ställa" in anpassningen för mappningen och på så sätt förbättra förhållandet mellan spelare och display.

Men fortfarande hävdar jag inte att jag har rätt, men jag har sett att teorin jag beskrev har fungerat in-real-life! Men det kan ju bero på andra faktorer som jag har förbisett också... men men, en dag kanske någon smart person kommer på vad det är...

mvh

/Pär

Postad 25 February 2004 - 23:51

Unregisteredabb40bc2
  • Unregisteredabb40bc2
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0
Antagligen bidrar jag bara med mer huvudbry när jag säger att jag har VB oavsett upplösning på min Liesegang Solid S via vga.
Den "riktiga" upplösningen på projektorn är 800x600 och den skalar alltså inte om alls när jag kör 800x600 på skrivbordet (?).
Sen om jag skulle "ta bort" en massa (över 50) pixlar från den horisontella upplösningen för att kompensera banden så är det inte mkt till upplösning kvar, det kan ju bara skapa omskalningsartefakter, eller är jag ute o cyklar?
På en helt vit bild ser jag inte så mkt av VB, men däremot på mörk grå t.ex.
Som ett litet tillägg har jag precis likadan VB via s-video och composite

Hoppas på fler tankar och möjligheter till förbättring av problemet.

Postad 26 February 2004 - 06:21

Unregistered9280cc58
  • Unregistered9280cc58
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Jag har också precis lika mkt VB och på exakt samma ställen vad jag än matar för källa. Dator / XBOX / Dvd .... Component/Scart/Composit ... EXAKT samma VB och på precis samma ställen! Det måste sitta i panelerna...

Postad 26 February 2004 - 12:48

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0

Jag har också precis lika mkt VB och på exakt samma ställen vad jag än matar för källa. Dator / XBOX / Dvd .... Component/Scart/Composit ... EXAKT samma VB och på precis samma ställen! Det måste sitta i panelerna...

Låter mer som skit på linsen tycker jag :angry:

Postad 27 February 2004 - 12:46

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

• 1907 inlägg
  • 0
Jag gjorde en ny tråd om AE500 och inställningar efter BigScreens test.
Den handlar i grunden inte om VB, men problemet finns ju där.
Vid justering enligt deras inställningar på analog överföring minimeras
VB. Men å andra sidan så kommer andra problem. Jag får blödningar tex
i the Leauge på bilens strålkastare och gatlampor. Som en dimma några
decimeter i sidorna. Men fortfarande väntar jag på att få Pionners 868
och HDMI-DVI kabel då detta är sättet jag skall driva projen med.
Detta framkommer ju oxå i testet. Det ger bäst bild. Konturer runt
objekt som någon skickade meddelande om benämns oxå.
Vi är några som får konturer i filmer med mycket VB.

Postad 27 February 2004 - 14:55

Unregistered0802927f
  • Unregistered0802927f
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Panasonic PT-AE500E och Sanyo PLV-Z2 var enligt min mening aldrig tänkta till PAL/EU länderna, de är ju byggda på NTSC HDTV 720p tekniken. Astra kommer köra sina HDTV kanaler baserade på PAL HDTV 1080i tekniken, och jag har mycket svårt att se varför någon i EU skulle använda 720p när 1080i finns som utarbetad standard. HDTV 720p eller 1080i lär vi aldrig se via marknätet, tar ju för stor plats. SAT kör ju i GHz frekvensområdet och där är 1080i lätt att genomföra.

Att PT-AE500E över huvudtaget säljs i EU är en gåta för mig, ännu större gåta är SCART kontakt på den ihop med 720p panelerna. Menmen, vissa köper hellre Volvo med 300 hästar än 120 hästars Lotus Elise, stora tal säljer bäst.

SVT har redan testat att sända i 720p@50Hz via marknätet. Alla australienska HDTV-kanaler sänds marksänt.

Postad 27 February 2004 - 15:25

Unregistered0802927f
  • Unregistered0802927f
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
VB beror i vart fall inte på en viss upplösning på panelen, t ex 1280x720. Min Yamaha LPX-500 med 1280x720-paneler har ingen VB alls och jag har inte hört om nån annan LPX-500 som haft det heller. LPX-500:s systerproj Epson TW-100 som har samma paneler har dock många haft problem med VB på så inte heller verkar det bero på panelen i sig. Så problemet verkar ligga i firmware och/eller resten av elektroniken i projjen.

Epsons ersättare till TW-100, TW-500 har även den rapporterats lida av VB medan Yamahas ersättare till LPX-500, LPX-510 när den visades på CES inte hade nån. Kanske vet Yamaha nåt som Epson mfl inte vet, eller så väljer de flesta projtillverkare undantaget Yamaha att spara in på det som orsakar VB...

Postad 27 February 2004 - 16:16

Unregisteredd70da980
  • Unregisteredd70da980
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Så vitt jag har förstått beror VB på felaktig spänningsmatning till panelerna. När Z2:an uppdaterades, för att bli av med detta problem, skall det ha varit just den punkten som korrigerades. Kommer tyvärr inte ihåg var jag läste det dock...

Postad 27 February 2004 - 17:11

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

• 2077 inlägg
  • 0
Själva tekniken för att distribuera signal till LCD (och till viss del även DLP) displayerna är genom elektrisk laddning. Om upplösningen på det material som skickas inte överensstämmer, eller "haltar" så låter det sannolikt att elektriska överspänningar kan uppstå som då kanske kan orsaka VB.

mvh

/Pär

Postad 27 February 2004 - 22:18

Unregistered39268
  • Unregistered39268
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

SVT har redan testat att sända i 720p@50Hz via marknätet. Alla australienska HDTV-kanaler sänds marksänt.

"Sveriges Television har för närvarande inga planer på att börja HDTV-sändningar."

Källa: http://www.svt.se/di...guide/hdtv.html

De har kört lite testsändningar men dessa tog för stor plats. HDTV finns redan i Sverige/Europa via sattelit och då är det 1080i som gäller.

Redigerat av Unregistered39268, 27 February 2004 - 22:20.

Postad 03 March 2004 - 09:55

Dan.k
  • Dan.k
  • Lärjunge

• 397 inlägg
  • 0
Ni som har VB kommer det fram även med DVI/HDMI???

Postad 04 March 2004 - 21:29

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0
jag märker VB även med DVI

Postad 05 March 2004 - 21:53

Unregistered0802927f
  • Unregistered0802927f
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

"Sveriges Television har för närvarande inga planer på att börja HDTV-sändningar."

Källa: http://www.svt.se/di...guide/hdtv.html

De har kört lite testsändningar men dessa tog för stor plats. HDTV finns redan i Sverige/Europa via sattelit och då är det 1080i som gäller.

Var stod det att de tog för stor plats? Det skäl som verkar rimligast är att dom inte tycker efterfrågan är tillräckligt stor jämfört med kostnaden att införa HDTV. Men även SVT kommer såsmånigom att sända i HDTV och först o främst då via marknätet, när SVT i HDTV även kommer till satellit hänger på Canal Digital resp. Viasat.

Via satellit gäller inte bara 1080i. Finns satellitkanaler som sänder i 720p resp 480p oxå. Bara för att Europas enda HDTV-kanal sänder i 1080i betyder inte det att det är standarden alla HDTV-kanaler i Europa kommer använda sig av.

Edit: stavfel

Redigerat av Unregistered0802927f, 06 March 2004 - 02:54.

Postad 06 March 2004 - 13:14

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0
Lite offtopic i denna tråden men: Mycket av det som vi ser på tv är i HDTV-format (som tex Sopranos) men sänds som vanlig tv för att man inte vill investera i en massa saker som väldigt få kan utnyttja.

Jag tror det är vi, ljud och bild entusiaster som kommer att driva på HDTV utveklingen här i Europa. Vi köper bättre och bättre displayer trots att vi inte kan komma över någon större mängd HD-material. Vi blir bara fler och fler och tillslut är vi så många att det kanske skulle löna sig för tv-bolagen att börja sända HDTV, och då kommer även allmänheten få upp ögonen för det och rullijansen är igång.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.