Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för Paraglider

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 July 2004 - 13:16

Paraglider
  • Paraglider
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

Så har jag och tjejen gått o blivit med hus. Självklart köptes ett hus med källare där vi har tänkt ha ett dedikerat hembiorum! ;) Jag har inspirerats hårt av alla mycket seriösa och snygga projekt här på forumet senaste året. Vi får se vad det blir av vårt projekt...

Redigerat av Paraglider, 16 October 2004 - 05:30.

Postad 11 September 2005 - 11:01

Paraglider
  • Paraglider
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Hej igen,

Nu har det gått ett år sedan vi flyttade från vår lilla lägenhet på 45kvm till vårt nya hus. Och självklart köptes huset med källare så jag kunde förverkliga min dröm om ett eget biorum!

Det har tagit sin tid men jag har gjort allting själv (förutom elen) och jag har heller inte haft bråttom. Allt är inte klart men tillräckligt klart för att visa. Jag har ingen brådska att göra det sista 5% klart heller. Nu känns det bara otroligt skönt att glida ner i soffan och sätta på en schysst rulle.

Fråga om det är något som ni har funderingar / undran över jag svarar gärna. Eller säg bara vad Ni tycker!

Postad 11 September 2005 - 11:17

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6401 inlägg
  • 0
Hej! :D

För vara den första som säger, bra jobbat! Ser mycket snyggt ut! Spotsen i taket gör det kanonsnyggt! Och so du säger, så finns det saker att fixa till ;) Det första jag tänke rpå är väl att dölja subarna vid fronten då!

Gärna fler bilder när du börjar bli färdig!! :(

Postad 11 September 2005 - 11:51

Paraglider
  • Paraglider
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Jensen: Tack så väldigt mycket! Känns otroligt skönt med en första positiv reaktion.

;) Jo att dölja dom är prio 1 troligtvis kommer jag hinna göra det i veckan. Som det är nu reflekteras det väl mycket ljus och sen ser det ju inte helt schysst ut heller...

Postad 23 November 2005 - 17:02

Paraglider
  • Paraglider
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Nu har jag gått och blivit med en riktigt bra reciever. Det blev en Denon AVR-3806. Det var främst rumskorrektionen som lockade Men även mer kraft till min frontar stod högt upp på listan.

Nu fungerar allt i perfekt harmoni. Men jag märker stor skillnad på vilken typ av DVD/kvalitet jag stsoppar i DVDn. Igår såg jag "Rules Of Attraction" en inte alltför avancerad rulle och effekterna var inte många. Mesta utspelade sig genom "centern" Men eftersom dialog oftast utspelas där så gör rummskorrektionen att rösterna och effekterna smälter ihop och blir mer homogena i i högtalarna så det är egentligen svårt att tala om vänster / höger / center. Rena effekter med en bil som åker från vänster till höger hörs ju klockrent.

Däremot "Batman Begins" som jag såg förra veckan där kan vi snacka om effekter :) Även " Lemony Snicket's Historien om Syskonen Boudolairs tragiska "..." har grymma effekter speciellt när dom är i huset som hänger över klippkanten. När det håller på och blåsa bort håller man själv i sig i soffan :P

Nu vill jag bara se en film med 7.1 så jag får användning för mina SBR/SBL (speaker back right/left) Någon som har nått bra tips?

Postad 06 April 2006 - 21:54

Paraglider
  • Paraglider
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Lite nya bilder ditlagda i mitt galleri.

Fler kommer, jag lovar :-)

Postad 27 January 2007 - 14:39

Paraglider
  • Paraglider
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
En ny fräsch bild intern 2007, Projektorn levererar ett fantastiskt tryck i bilden.

I am happy :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.