Postad 12 juli 2004 - 18:27
Men din lösning är onekligen snygg!
Postad 12 juli 2004 - 18:29
Postad 27 juli 2004 - 17:39
Postad 27 juli 2004 - 18:47
Ville ha design modellen men den fanns inte där mamma köpte min soda. Men visst är det underbart att ha en. Har flear kompisar som har köpt sånna efter att ha sett min. Den vanligaste komentaren är VA finns dom igen.
Kort kommer på den i mitt galeri senare.
Postad 27 augusti 2004 - 19:44
Postad 11 september 2004 - 02:41
179+69
Har själv funderat lite på det men tyckt att det är lite riskabelt/klumpigt med glödlampor eller mini lysrörsarmaturer bakom en PVC duk för 5000 :s
Men med en ljusslinga blir det inte samma värmekoncentration och ljuset blir jämnare (får nog sätta på en dimmer för 6 mtr ljusslinga blir väldigt ljust)

Det är sånna här tips man letar efter - TACKAR

Boogie
Postad 29 september 2004 - 17:18
Har just renoverat alla väggar o tak. och letar efter en behaglig färg.
Så vilken färg har du nu på väggarna?
Häls: Cineoholic
Postad 01 oktober 2004 - 08:54
Ja berätta nu vilken färg det är!!Tänkte fråga vilken färg du har målat väggarna i,, jag är ute efter en lite beige kaffe latte liknande färg och du verkar ha hittat den nyansen jag söker.
Har just renoverat alla väggar o tak. och letar efter en behaglig färg.
Så vilken färg har du nu på väggarna?
Häls: Cineoholic
case
Postad 01 oktober 2004 - 17:01
Men för alla andra, för det är förvånasvärt många som frågat om just färgen. Jag måste ha träffat rätt.
Det är en ALCRO färg som heter (inte cafe latte, men nästan) CAPUCCINO, färgkod finns säket det med men den var med i deras väggfärgskatalog och där stod inga färgkoder. Säg bara namnet i en affär som säljer alcro färg
Den ser rätt mörk ut i katalogen och jag chansade lite när jag tog den. Men har man bara fönster med lite sol i så blir den kanon.
Lycka till
Postad 01 oktober 2004 - 19:37
Ska kanske tillägga att du även har det väldigt trevligt inrett, inte bara bra färgsmak alltså!!

Trevlig helg, jag har en Oban som väntar!!
case
Hämtade hem en halvliter idag samt en mindre provburk av en färg som heter SHI-TAKE som jag tänkte ha till vår mörka hall.
Målade med CAPUCCINO i vardagsrummet,men den blev helt på tok för mörk, lite synd för vi gillar den ändå!! Efter det så målade jag med SHI-TAKE i hallen och den var klockren!!!! Helt perfekt!!!! Efter ett tag så sa min sambo "Är inte den färgen väldigt lik den vi har i barnens rum?" Och det var den, det går inte att se någon form av nyansskillnad mellan färgerna trots att SHi-TAKEN är en ALCRO färg och den vi har hos barnen är från NORDSJÖ.
Vi kommer förmodligen att vilja ha en blandning av CAPUCCINO och SHI-TAKE i vardagsrummet, men har inte bestämt oss riktigt.
case
Redigerat av Unregistered40127, 02 oktober 2004 - 14:57.
Postad 02 oktober 2004 - 17:54
Startrek rulez!
PJ
Postad 08 december 2004 - 14:35
Postad 09 december 2004 - 00:10

Postad 15 maj 2005 - 22:48
Vad heter den och vart hittar jag den:)
Svara gärna i min GB, tack på förhand.
Postad 15 maj 2005 - 23:24
Nästa gång ska jag bemöda mig med att läsa i GBn innan jag ställer frågorna:)
Tack endå.
Kim
Postad 15 november 2005 - 00:03
Postad 28 december 2005 - 14:52
Välkommen till min gästbok
Mycket snyggt!! Kommer du ihåg vad du har för färg på väggen?
Postad 28 december 2005 - 21:15
Den absolut vanligaste frågan är vilken färg jag har i vardagsrummet och
det är en Alcro färg som heter Cappucino, den har givetvis ett färgnummer
också. Men det kan jag inte, men det skall räcka att säga namnet.....
hälsningar
Niklas
Postad 17 januari 2006 - 13:36
Fråga. Är det Bonde bänk i björkfanér du har med alternativa ben?
Edit: Hittade infot i ditt album. Det första man blir blind på ...

Redigerat av Palle, 17 januari 2006 - 13:56.
Postad 07 februari 2006 - 00:32
Postad 21 maj 2006 - 22:47
Både och faktiskt!
på bilderna i galleriet har jag en egengjord mdf (2 st i olika storlekar faktiskt, gjorde först en stor och efter några månader en mindre) Men just nu har jag en ramspänd euroscreen fast det finns inga bilder på den. Men det kommer
Niklas
Postad 26 juli 2006 - 16:05
Hej !
Både och faktiskt!
på bilderna i galleriet har jag en egengjord mdf (2 st i olika storlekar faktiskt, gjorde först en stor och efter några månader en mindre) Men just nu har jag en ramspänd euroscreen fast det finns inga bilder på den. Men det kommer
Niklas
Jag går själv i dukplaner och kan inte bestämma mig för om det blir ramspänd eller målat trä, skulle vilja veta varför du byter från din målade till en ramspänd nu och om den ramspända är märkbart bättre?
Postad 26 juli 2006 - 22:24
Det blev faktiskt en ren tillfällighet att jag byte till "riktig" duk. Jag blev kontaktat av Bjurab som gör euroscreen dukar om att dom ville använda en av mina bilder i en katalog dom skulle göra, som "tack" för att dom fick det så fick jag en ramspänd duk väldigt billigt. Det är därför jag har bytt, och i ärlighetens namn så är den något bättre. Främst tycker jag att den reflekterar mer ljus än vad min egna fina duk gjorde. Sen är den även betydligt snyggare att titta på med en bra mycket snyggare ram runt än vad jag lyckades göra på min egna.
Men hade inte jag fått det erbjudandet hade jag haft kvar min egna och varit nöjd och glad med den. Jag hade aldrig köpt den för 7000 som den skulle kosta.
Att göra sin egna kostar ju bara 3-400 i matrial och jag hade nog börjat med det först och kanske köpt en egen sen om jag ansåg att den inte dög
Niklas
Postad 04 januari 2007 - 02:30
Har fått för mig att köpa mig ett par Avance Dana 670 som du har... undrar dock vilken finish (träslag) dina är i?
Tack på förhand
MVH
Magnus
Postad 17 september 2007 - 12:49
MvH....
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar