Då var det min tur att lägga ut lite info ang. Original 2008 !
Jag får börja med att säga att det var inte denna cd spelare jag hade tänkt mig från början, utan hade riktat in mig på Cayin CDT-15A. Nu var det dock så att denna var slut i lager och det fanns ingen info ang. lagerförändring. Jag beslöt då mig för att hoppa på samma "skepp" som många andra i gruppbeställningen som jag höll i och då ta Original 2008 istället.
Då börjar vi med bilderna !!!
Får ta och börja med att visa vad som gör att man har ett leende som går från öra till öra

Fingrarn kliar som bara den och jag håller mig själv tillbaka för att vara duktig att dokumentera det hela. I tankarna har jag upprepande meningar -hoppas den inte är så ful som den är på bilden!

Hmmm, den ser fin ut med 2 st turkosa hörnor och 2 st gråa hörnor.

Då är det bara att sätta på sig "arbetskorna" och börja ta i med hårdhandskarna.

ÅååÅÅåååÅåå, vad den väger men upp på bordet, det ska den !!

En liten låda ! Hmm, vad kan det va i den ?

Då så, då är det på med latex handskarna och fram med skalpellen ! Förs tittar vi på fronten !

Ååå sedan på, sidan..

Ååå sedan tittar vi efter i baken

Nää, syster det ser ut som vi får öppna upp honom !!

Kan du se hjärtat, syster ?

Inte där heller !

Där har vi det, det ser ju bra ut !

Tjockleken ser ju bra ut där. Skulle syster vilja ta ett mått och meddela Dr Sound ?

Det vore bra om du tog mått, runt om..

Ååå, det sista..

Då går vi över till lite mer allvar !
När dessa bilder tog så hade jag inte kopplat in cd´n, utan vill göra en dokumentation över den.
Vi kan ju börja med fjärkontrollen. Som det redan har skrivits tidigare i anda trådar så väger kontrollen en hel del. Sist jag höll i en kontroll av den vikten var när jag satt lugnt och skönt i en soffa och lyssnade på Roger Waters från en Wadia cd för 82 000. Denna cd hade samma tyngd i sin kontroll och med detta ingav den en "smärre" respekt. Jag tycker även att Originals kontroll i hög grad, ger respekt. Här är det inte frågan om något plast "smäck" !!
När det gäller cdspelaren i sig så väger även den in sin respekt med 15 kg. När jag började lossa på de 4 guldförklädda insex skruvar som satt i topplocket och så småning om fick bort topplocket, höll jag på att falla av stolen. Locket var en massiv bit med en tjocklek på dryga 6mm, det vädrade kvalité i mängd.
Locket borta och jag beskådade ett chassi som hade en tjocklek mellan 2-9 mm, kvalité, kvalité.
När det gäller innanmätet på cd´n så är jag inte så "haj" på det, utan ville mest ta bilder så att andra kunde få ta del av det. Dock så konstaterade jag att nätdelen var väl slutet i en del för sig och då av samma tjocklek på metall som bottenplattan, dvs. 2-3mm.. även här, kvalité åå kvalité
När det då gäller ljudet från denna "klimp", det får jag återkomma till senare, eftersom jag inte vill lyssna på den innan den är "inspelad", står nuvarande på repeat och kommer så att göra till imorgon.
Jag kan säga så mycket som, när det gäller att göra ett val av cd spelare från fjärranöster så rekomenderar jag verkligen denna, detta utifrån hur uppbyggnaden av cd´n är. Denna typ av chassi återfinns oftast bland de betydligt dyrare fabrikaten, så som ex. Wadia, Burmester, A.R.T, B.A.T etc.
Dock vill jag inte lägga Original 2008 i samma klass som dem med tanke på komponent val, det är ju mer än namnet som gör att en kostar 520$ och en annan kostar 5500$

Ljudintryk kommer senare !!
(Jag slog ihop din nya Original 2008-tråd med den här då det är onödigt med flera //Joakim)
Redigerat av Unregistered74764db1, 17 september 2004 - 21:46.