Håller på att spela in den nu, kommer med en kort res senare...(TUNG)
Postad 01 september 2004 - 12:23
Postad 01 september 2004 - 13:37
Redigerat av Unregisteredd0edda5e, 02 september 2004 - 06:08.
Postad 01 september 2004 - 13:46
Postad 01 september 2004 - 14:58
Man är ju riktigt sugen att åka till dig och klämma och känna lite!!

Det är ju i princip samma stärkare som A10!!!

/TiGgR.
Postad 01 september 2004 - 15:04
Jag kör ett par AudioTronic Point One Stativare med band-diskanter och 6.5"Dynaudio bas...ca 40kg st+stativen på ca 20kg st...Det e stabilt!!
Ps Hur lång tid tog det för din tjockis att bli inkörd? Lite vass en tycker jag
men basen e riktigt tajt och mjuk nu, banden som e lite för skrikiga en.....
Redigerat av Unregisteredd0edda5e, 02 september 2004 - 06:09.
Postad 01 september 2004 - 16:38

Men det försvann efter några dagar och idag spelar den bättre än min tidigare kombo av Vincent SA-T1 med McIntosh MC7100...
Jag har Aurum Cantushögtalare med band-diskanter och jag kan inte påstå att CAV'en spelar åt det ljusa hållet... Inte nu när den är inspelad.
(Men jag har bara lyssnat på den med mina högtalare!!)
/TiGgR.
Postad 01 september 2004 - 16:54
enda nackdelen är väl det här med subutgången eftersom
jag nästan enbart ser på film.
//Rickard
Postad 01 september 2004 - 16:57
Ser ju inte ut att finnas så värst mycket knappar.
//Rickard
Redigerat av kalenen, 01 september 2004 - 17:51.
Postad 01 september 2004 - 17:53
Jag ser att det följer med en lagom FET signalkabel med A8'an åxå!!

Jag hade tänkt låna hem lite andra kablar att jämföra med men har inte orkat!!!
/TiGgR.
Postad 02 september 2004 - 06:18
Ser ju inte ut att finnas så värst mycket knappar.
//Rickard
Som ni ser finns det INTE så mycket knappar och inställningar! vilket jag var väl medveten om, då jag BARA är ute efter välljud och kraft! Ligger 3optiska och 3analoga ingångar! Hög/väns front/bas samt mitt och 2st högnivå för sep bas-styrning! Det som finns är att man kan styra ljudnivån baskanalerna och diskantstyrning...Mycket mer en så finns det inte i inställningsväg, vilket JAG uppskattar då jag aldrig använder mig av div ljudförvrängningar!
Ljudbilden e fortfarande av den ljusa karaktären, men det tog ju ngra dagar för TiGgers att bli varm och mjuk! så jag hoppas på det också, bara att köra den deyget runt nu ngra dar!
Annars får jag väl sälja den, då jag ej uppskattar ljudet av den ljusare sorten

Redigerat av Unregisteredd0edda5e, 02 september 2004 - 06:21.
Postad 02 september 2004 - 08:47
Jag körde ju separat bas/diskant, och det gillade inte band-diskanterna! (vasst)
Så nu testar jag att köra som vanligt och det blir helt annan upplösning i ljudet, kanske en vanlig diskant uppskattar separat drivning bättre?
Har en gammal Passiv Paradim subb liggandes som jag skall testa senare i dag!
Postad 02 september 2004 - 09:20

Börjat testa styrkan i den nu med...om jag säger så här...(KRAFT) i massor, ligger under huven på denna best!!...Mätarn ligger runt 10w och det e klar ljudbild med mycket tajt bas, framför allt låter det mycket bra i 2kanal, Jag kör ju bara med x-boxen och ingen RIKTIG cd! Men ändå låter det mycket bra, förmodligen ngra snäpp bättre med cd-spelare! har ej dragit över 10w nivån en men om jag jämför med min gamla yamaha så va detta MAXgränsen som Yaman kunde leverera någorlunda rimligt ljud på!! Nu e ju inte watten ngt att hänga upp sig på men lite kul med barnslig mätare att kika på!! Spelar runt 6-10w på mätarn som stiger till 150w...så det finns massor av kraft i denna skapelse...Skall kanske knalla och köpa en center idag, få se vad min sambo tycker om det

Postad 02 september 2004 - 11:48
Du har inte lyft på huven och tittat?? Om inte så gör det och ta en bild och visa oss nyfikna

En sådan fet pjäs måste vara fet inuti.
Postad 02 september 2004 - 13:46
Kolla Ballzy's galleri!! Där finns det fina grejjer!!Låter kul..
Du har inte lyft på huven och tittat?? Om inte så gör det och ta en bild och visa oss nyfikna![]()
En sådan fet pjäs måste vara fet inuti.

/TiGgR.
Postad 02 september 2004 - 15:35
om man kanske blandar märken på högtalare.
Postad 02 september 2004 - 16:24
Går aldeles utmärkt att ställa in nivån för respektive högtalare !!
Kanske inte det du menade?
Postad 02 september 2004 - 16:51
Oki doki, det var precis det jag menadeVad menar du med level?
Går aldeles utmärkt att ställa in nivån för respektive högtalare !!
Kanske inte det du menade?

Postad 02 september 2004 - 19:01
Vart köpte du den? Vad fick du ge? Man går ju i köpastankar..Då har A8an landat i mitt vardagsrum!!

Postad 02 september 2004 - 19:19
-SÖK Funktionen-
Nu har jag laddat med min gamla paradim sub!
Riktigt tight och tung bas!! Snuskigt rent lirar subben...som jag förövrigt var på väg att slänga i somras

Så högnivån e klockren och nu spelar den mjukt och rent förstärkarn....

Börjar likna kärlek bannemej....

Redigerat av Unregisteredd0edda5e, 02 september 2004 - 19:20.
Postad 02 september 2004 - 19:30
Är det alltså så att "högnivåsubutgången" inte hänger med när man höjer volymen? Verkar vara enda felet jag kan se annars.
Verkar vara precis det som jag söker... ett komplement mellan surround och kompetent stereostärkare, helt utan massa plast krimskrams och onödiga funktioner som man alldrig använder.
Redigerat av Fluffy, 02 september 2004 - 19:31.
Postad 02 september 2004 - 20:12
Tror det är lågnivåutgången för subbas som inte hänger med vid volymändring.Är det alltså så att "högnivåsubutgången" inte hänger med när man höjer volymen? Verkar vara enda felet jag kan se annars.
//Rickard
Postad 02 september 2004 - 20:17

Jag har ju RÖR i förstegsdelen!!!

/TiGgR.
Postad 02 september 2004 - 20:18
Blir nog perfekt att driva lite Cerwin med

Postad 02 september 2004 - 20:34
Högnivån lirar klockrent, basen e både rapp,mjuk och riktigt hård!!!
Var själv skeptisk till för ngra timmar sen...Högnivån lirar MYCKET bättre en vad CVs inbyggda steg, som jag kan jämföra med då jag hade en LW-12 förut!! Helt annan punch och tigthet e det nu...

Postad 02 september 2004 - 22:08
Eller är det som Kalenen säger att det är lågnivå kontakten som inte justeras med volymen...?
Kul att du är nöjd föressten... är helt såld på CAV:s design... hur läckara som helst. Låter dom bra och har riktig urkraft verkar det vara precis vad jag söker.
Postad 02 september 2004 - 22:11

Redigerat av Unregisteredd0edda5e, 02 september 2004 - 22:16.
Postad 02 september 2004 - 22:35

Postad 02 september 2004 - 22:43
Tror att det funkat med en STOR högtalare och köra på dem separata stegen bas/diskant!
Min sambo sa igår! Va snygg den e frammifrån, Men va stor och klumpig den är! måste det va så!!

Redigerat av Unregisteredd0edda5e, 02 september 2004 - 22:46.
Postad 02 september 2004 - 22:45

Sov sött och dröm lite om din nya stärkare.

Redigerat av Fluffy, 02 september 2004 - 22:46.
Postad 04 september 2004 - 21:26

Postad 05 september 2004 - 11:30

Om jag har fattat rätt Ballzy, så reglerar rattarna på framsidan nivåer till front bas mm. Finns det ingen "master" volym som höjer allt när det är inställt korrekt?
Så undrar jag också om maskinen "ställs om" när man vill lyssna på stereo? Alltså ett "direct" läge eller dylikt. Och ifall det är fallet, har man fortfarande kvar högnivå-basen i stereoläget?
Letat som en tok efter info eller i bästa fall en manual till A8, dock har jag inte hittat någonting. (Har någon en länk så mottager jag det tacksamt). Kikat på DKdesign också, men dom skriver ju bara vilket "super-duper" ljud det är, inget om hur apparaten för övrigt fungerar.
Visst, det ska vara "no-nonsence" och det är bra, men LITE info om funktioner och handhavande skulle vara kul innan man köper blint.
Tacksam för lite info.
Postad 05 september 2004 - 12:01
Bor du i sthlm e du välkommen att lyssna på den!!!
Tag med bullpåse....Så fixar jag nybryggt!!!
Postad 05 september 2004 - 12:44

Tack för erbjudandet annars.
Postad 05 september 2004 - 13:08
Av dem 4 rattarna på stärkarn, så från vänster! diskant, sen bas, sen har du ratt3+Set-knappen som reglerar nivån på alla högtalare, högnivå-väljare och sköter om div inputs...sen den sista reglerar volymen...(Master)......
Sen har den ingen omställare till stereo utan sköter om det själv...
Den matar det den får in så att säga...Väldigt få finesser...Och Ja Högnivån lirar även på 2kanal...
Hoppas det va svaret på frågan!!!
Postad 05 september 2004 - 15:22

Blir nog en A8...

Postad 05 september 2004 - 22:11

Postad 06 september 2004 - 09:36
Den saknar neo6/dp2 vilket e lite trisst när man glor på tv en hel del under höst/vinter!!
Det enda jag saknar faktiskt! Men köper man utan att ha klämt får jag ju skylla mig själv, va faktiskt inget jag tänkte på och trodde att jag ej skulle sakna!!!!!
Bara en tanke så du vet!!

Postad 06 september 2004 - 13:35

Sen har jag inga andra synpunkter , förutom att den e så JÄVLA tung så den går ju inte att lyfta (försökte själv igår)

Gjorse ett litet stativ till den igår som skulle in under tvn....Har riktigt ont i ryggen idag

Jag vet att jag gnäller...men har ont som faan i ryggen...

Postad 06 september 2004 - 15:04
Det är nästan skamligt att inte sådana här instruktioner följer med i manualen som standard.. (Rak i ryggen alltså, och några timmar på gym)Har riktigt ont i ryggen idag
...
Bifogad fil(er)
Postad 06 september 2004 - 15:14
Kul bild...Det är nästan skamligt att inte sådana här instruktioner följer med i manualen som standard.. (Rak i ryggen alltså, och några timmar på gym)Har riktigt ont i ryggen idag
...

Postad 06 september 2004 - 16:43

Kan kanske behövas hjälp!!

Postad 06 september 2004 - 17:55

Ballzy: Jag använder aldrig pro logic iom att jag aldrig ser på TV typ. Enda som jag kräver är DD och DTS för DVD-filmer. Och ett bra stereoljud förståss, det är det viktigaste. Så jag håller tummarna nu att den lever upp till förväntningarna.
Fick fakturan idag så nu ska det krånglas på banken imorrn.

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar