Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Alternativ till KISS DP-558?

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
KiSS DP-558 80GB (DVD-spelare) 1 5,62 (12) 5 790:-
2 relaterade trådar

Postad 09 september 2004 - 09:39

nimhed
  • nimhed
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
KISS DP-558 verkar ju aldrig släppas.

Någon som har ett bra alternativ? Det jag är ute efter är inspelningsbar till hårddisk, samt överföring till datorn(slänga VHS:en åt fanders). Det som gjorde att jag speciellt attraherades av DP-558 var att man slapp betala för en dvd-brännare(vill man bränna kan man ju göra det på datorn). Priset blir ju då lite mer humant. En annan sak var ju nätverkskortet i DP:n, som jag ser som ett mycket bättre alternativ än t.ex firewire. DivX är ju inte heller fel. Om sen spelaren kan visa jpg direkt utan massa trams med "kodac photo CD" eller annat skulle det förgylla min vardag.

En liten följdfråga:
Vi har ju KISS DP-558. I princip samma maskin som 558 men utan TV-tuner. Är det någon som vet om man ändå kan spela in program till hårddisken från en digitalbox?(Då behövs ju ingen konvertering från analog till digital). Vad ska man i så fall tänka på i köpet av digitalbox(marksänd)?

Postad 09 september 2004 - 09:52

nimhed
  • nimhed
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
I följdfrågan ska det ju givetvis stå DP-508 och inte DP-558

Postad 08 oktober 2004 - 12:37

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Är lite intresserad av att veta om någon testat Kiss DP-558/508 eller, som rubriken antyder något alternativ till dem?

Postad 08 oktober 2004 - 12:48

nimhed
  • nimhed
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag såg idag att JMEData annonserade på pricerunner att de hade KISS DP-558 i lager, men när man sedan tittar på jme:s hemsida står det att den är "tillfälligt slut". Kanske denna intressanta DVD-spelare äntligen har släppts?

Postad 11 oktober 2004 - 09:33

BulanS
  • BulanS
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Det verkar tusan som att den finsn ute nu...

Fick ett mail på jobbet om att en av våra dist. hade den hemma nu..

Någon som testat och haft sig med en sådan här ännu tro?
Den har ju till skillnad från många andra lite mer möjligheter iom att man kan koppla ihop den med pc:n via ethernet..
http://www.kiss-tech.../?p=558&v=users

Kollar man i manualen så ska man formatera disken första gången man installerar den..

6. Hard Disc Formatting
Once done, you will be asked to format (erase) your Hard Disc. KiSS advise you to do this the first time you connect your player.
Remember that formatting the hard disk will delete all content held on it.

Kan det kanske betyda att man skulle kunna byta ut disken mot en större för att sen formatera och använda i spelaren?.. hoppas..

Wohooo!.. såg nu att man kan ju utöver kopiera filer TILL den, även kopiera filer FRÅN den...

Downloading files from the Player's Hard Disk via FTP - Accessing the files on the PC
Now that the FTP is set on your player, go to your PC. make sure that the two of them are correctly connected to the same
newtork. Check the "PC to DVD Connection" chapter of this manual if you are unsure. On your PC, open your Internet Browser
(ex: Internet Explorer, Netscape, Safari...). In the address panel (where you normally type the address of the web site you want
to reach ex: www.google.com), type the IP address of the player (ex: ftp://172.168.024.005) (See above paragraph). Your browser
will ask you to enter a "User Name", "Password" and "Domain". In the "User Name" section, type: ANONYMOUS. This name is
default and shouldn't be changed. In the "Password" section, type the one you entered on the player (See above paragraph). Leave
"Domain" blank. Click "OK". The Internet Browser now displays the content of your player's Hard Disk. Click a file name to start
downloading it to your PC's Hard Disk.

Fasen.. nu blev jag ju helsugen på en sån här istället för en Pioneer 520...

Redigerat av BulanS, 11 oktober 2004 - 09:39.

Postad 10 november 2004 - 11:15

lillgren
  • lillgren
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
läs på vad jag tyckte om min dp-558 på: https://www.minhembi...60

Postad 10 november 2004 - 16:15

oahnve
  • oahnve
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Ngn som testat den som vet om den fungerar bra i det svenska digital-tv-nätet? Jag har UPC med en Motorola-box och är lite sugen på att skaffa en 558, men vill veta att tv-delen fungerar bra.

Någon som hört något nytt om 600-serien angående när den släpps och varför man vill ha den?

Postad 10 november 2004 - 16:17

lillgren
  • lillgren
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
som blandannat står i min post som jag länkade till ovan så går det inte att spela in via scartkontakten

Postad 12 november 2004 - 14:24

oahnve
  • oahnve
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Ok, men vet du om den överhuvudtaget fungerar på min UPC-låda? Har dålig koll på vad som krävs när det gäller dig-TV, men har läst att det finns standard hit o standard dit...

Ang scart-inspelning har jag läst att det ska komma i nästa fw upgrade, men innan det kommer känns det präktigt värdo med en 558.

Postad 12 november 2004 - 17:03

lillgren
  • lillgren
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
förtillfället kan jag inte svara på det då jag skickat tillbaka den
men det är möjligt att det kanske går efter fw uppdateringen

//lillgren

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.