Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Golv/taklist med inbyggd kabelkanal

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 October 2004 - 12:07

Decibel
  • Decibel
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Är och planerar golvnivå till mitt dedikerade biorum, vill dock inte ha en jäkla massa kablar som ligger överallt, finns inget fulare :lol:

Kom att tänka på lite olika lösningar för att kunna dra kabeln i golvlisten, har provat både vinklade bitar och rektangulära lådformer, men enklaste vore om det finns färdiga lister som har en eller flera rör färdiga för just kablage.
Skall ej vara någon el utan enbart ljud/nätverk.

Om någon gjort en egen lösning mottages också det tipset tacksamt !

Hyr ännu dock men har fått tillåtelse till vissa förändringar såvida jag vid flytt sätter igen och återställer hål jag gör ;)

Redigerat av Decibel, 23 October 2004 - 12:09.

Postad 23 October 2004 - 12:36

Unregisteredeee306cc
  • Unregisteredeee306cc
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Jag satt en lekt på väggen några centimeter ovanför golvet och drar alla kablar under den. Sen har jag skruvat på en vanlig list utanpå den. Ovanpå lekten har jag även lagt en ljusslang. Se mina bilder.

Postad 24 October 2004 - 08:46

johneriksson
  • johneriksson
  • Forumräv

• 617 inlägg
  • 0
var hos en kille igår som hade en golvsockel i plast, den kunde man knäppa loss o då fanns det två skilda kabelkanaler, man kunde dra ström i den ena o signal i den andra t ex. Den var riktigt snygg o i hörnen fanns det speciella hörnlister så det var jättefint. Nu minns jag inte vad det var för tillverkare, men det kan jag ta reda på.
Han har köpt dom på Ahlsell.

Postad 24 October 2004 - 11:50

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Märket johneriksson menar låter som Thorsman.Dessa är väldigt bra och finns i olika storlekar.Har även testat ett annat märke men som man sätter fast med dubbelhäftande tejp som oxå funkar bra,dessa är även billigare.Finns att köpa på K-rauta.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.