Vad är det för skit dom har i sina burgare egentligen, extremt mycket fett?
Alla andra som Max, Burger King blir jag inte dålig i magen av.....
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 23 October 2004 - 20:29
Är det nån mer som blir dålig i magen av just McDonalds burgare?
Vad är det för skit dom har i sina burgare egentligen, extremt mycket fett? Alla andra som Max, Burger King blir jag inte dålig i magen av..... Postad 23 October 2004 - 20:42
ja jag har slutat äta hamburgare helt och mår mycket bättre inte bara i magen
/jonas Postad 23 October 2004 - 20:42
Se filmen Super Size Me.
Själv slutade jag äta på McDonalds efter att jag sett den. Åt där tidigare minst två ggr/vecka, många veckor uppemot sex ggr. Postad 23 October 2004 - 20:53
Kan vara tecken på allergi. Ev. orsakat av soya (om de fortfarande använder det).
Postad 23 October 2004 - 21:14 du..dom använder nog både det ena och det andra där. Postad 23 October 2004 - 21:23
Jo men jag har för mig att just soya var "uppe" för ett par år sedan. Sedan undrar jag om deras verkligen är sämre än resten?
Postad 23 October 2004 - 21:37
Mcdonalds är överlägset godast
Sibylla är fettburgare Max smakar som Sibylla men är 100% nörkött Burger king smakar bara FÖR mycket grillat Mcdonalds däremot är 100% nötkött och alltid god. Har aldrig någonsin blivit dålig av deras mat. Däremot tycker jag hamburgerkedjorna har blivit alldeles för dyra när en måltid kostar samma som en lagad lunch med salladsbord nybakat bröd etc på en vanlig restaurang! Postad 23 October 2004 - 21:45 McDonalds är inga burgare utan bakteriebomber, nästan varenda gång blir jag dålig i magen och flera av mina kompisar blir det också... Vet inte om det beror på om dom har extremt mycket äcklig fett i dom som gör man blir dålig att magen inte tål det. Alla andra som Max tex är ju helt torra och fina och droppar inte massa fett som McDonalds gör, inte heller Burger King.... Kan meddela dig också att McDonalds köttet är inte 100% nötkött utan består av överflödigt kött som slängs på slakterierna, allt för att tjäna pengar, dessutom är köttet importerat både från Tyskland och Brasilien. Soya vet jag att jag inte tål, blir skitkass av det. Postad 23 October 2004 - 21:49 Tror inte mcdonalds vågar ljuga i sina deklarationer om innehåll, de har även de i särklass mest kontrollerade miljöerna annars kan franshiseägaren bli utkastad.McDonalds är inga burgare utan bakteriebomber, nästan varenda gång blir jag dålig i magen och flera av mina kompisar blir det också... Innehållsdeklaration: Alltid 100% rent benfritt nötkött McDonald’s leverantör av hamburgare heter Farlo. De använder endast 100 % rent benfritt nötkött. Till skillnad från vissa andra tillverkare av hamburgare och köttfärsprodukter köper Farlo endast hela putsade styckningsdetaljer av s k A-kvalitet, vilket är den högsta styckningskvaliteten. Fördelarna med att använda hela styckningsdetaljer är att det ökar den mikrobiologiska säkerheten samt att Farlo vid en visuell kontroll av det levererade köttet kan se att de verkligen fått de styckningsdetaljer de beställt. Vi använder inte heller något maskinurbenat nötkött. Rent nötkött anses enligt experter och forskare, bland annat WHO, EU:s vetenskapliga styrkommitté och Livsmedelsverket, säkert ur BSE-synpunkt (BSE=galna ko-sjukan). Vi använder bara rent nötkött i våra hamburgare och har aldrig använt något s k riskmaterial, såsom t ex hjärna, ryggmärg eller tonsiller. Postad 23 October 2004 - 21:51
Rekommenderar dig att läsa följande:
Information om ingridienser Vilken annan restaurang har sådan kontroll? Postad 23 October 2004 - 21:55
Sen är frågan, varför säljer McDonalds bättre än dom andra? Om vi struntar i priserna,varför?
Postad 23 October 2004 - 22:01
Blev riktigt sjuk efter förra gången jag åt på MC. Hade feber och magsjuka i 3 dagar efter att först haft konstant magknip i ytteligare 3 dagar.
Åt fyra vanliga hamburgar, tyckte att den tjedje smakade konstigt och fick ont i magen tämligen omgående. Behöver ju inte bero på hamburgaren, men man kan inte utesluta det... Äter alltid just de vanliga hamburgarna eftersom de enligt en undersökning gjord av B&K i genomsnitt "endast" innehåller 6g fett. Tämligen bra för att vara snabbmat, men slår självklart inte sushi om man endast ser till näringen Sen så är väl inte det vita brödet i hamburgaren någon höjdare heller... Redigerat av Unregistered67623aec, 23 October 2004 - 22:05. Postad 23 October 2004 - 22:04 då skall du absolut tala om det för mcdonalds de hade garanterat följt upp detta och givit dig kompensation, de hatar negativ publicitet. Självklart finns det flera anställda på MC som slarvar med hygienen liksom på andra ställen. Postad 23 October 2004 - 22:09
Jo självklart borde jag gjort det. Men när jag var sjuk så hade jag ingen vidare lust eller ork att bråka. Sen när jag blev frisk, så var jag tacksam för det, plus att det kändes som lite sent att klaga efter så lång tid. Postad 23 October 2004 - 22:43
junkan: Jobbar du på McDonalds eller är du bara en extremt trogen anhängare? Du verkar försvara dom oavsett vad liksom...
Se bara på SuperSizeMe, och då menar jag inte bara den delen med hur han mår, utan även det inflytande McDonalds har i skolor och andra ställen...det är rent utsagt snuskigt hur dom håller på. Och att dom fortfarande hävdar att man kan leva på uteslutet deras mat om man så vill....yeah, right. Leva tills man blir 35 måste dom mena, då man dör av fetma. Nä, McDonalds äter jag enbart på i totalt brist av annat...letar hellre up Max eller Burger King först isf....allra helst Sibylla kanske, då dom smakar hemmagjorda...och riktigt gott. Nu menar jag inte nödvändigtvis att deras mat är så värst mycket bättre....är nog pest eller kolera liksom... Däremot är jag helt emot att stöda McDonalds, då dom redan har på tok för stort inflytande som det är. Redigerat av Unregistered8ee75b8b, 23 October 2004 - 22:44. Postad 23 October 2004 - 22:55 Finns en annan film med en som valde de bästa alternativen och NORMALA portioner på MC och hon hade betydligt bättre värden vid läkarkontrollen efter än före! Hon kör numera MC-dieten ett par ggr per år. Jag jobbar inte på MC men dårar som super-size me finns det gptt om. Tro 17 att du blir fet om du väljer de största dubbla menyerna med milkshake, extra pommes osv 5 ggr per dag. Jag lovar du kan inte äta husmanskost i den mängden utan att bli fet heller. Jag väljer oftast en mcfeast med sprite zero och mininorötter, detta är nyttigare än de allra flesta lunchrestaurangmenyer. Redigerat av junkan, 23 October 2004 - 22:56. Postad 23 October 2004 - 22:59
Har inte hittills, mått dåligt utav McDonald's burgarna.
Dock så smakar burgarna olika, beroende på var man handlar. M.a.o. en burgarna här i stan, kanske inte smakar exakt lika i t.ex. Karlstad. Tycker det är lite konstigt. Det finns väl bara ett recept & därför tycker man att burgarna ska smaka lika...på alla ställen. Det man mest märker, när det gäller olika smaker...är först & främst, hur mycket man saltar burgarna. Burgare är gott, men magen gillar mest kebab. Postad 23 October 2004 - 23:04
Jag ställer mig också till skaran som blir kass i magen av McD, så fort jag äter det minsta ifrån dom så är det kört (med undantag för shaken). Dom som säger att man kan leva på det ger jag inte mycket för.
Helst steker jag en burgare själv, men annars blir det Max eller Sibylla. På BK smakar burgaren för mycket gas/grill. Postad 23 October 2004 - 23:06
Som sagt, det är inte bara för hur han blev som jag dissar McDonalds, utan snarare för att dom har sådant inflytande på tex skolor i USA, där fetman bara ökar för var dag som går....mycket pga McDonalds och liknande resturanger.
McDonalds är den enskilt största resturangen gällande inflytande...så dom kan bestäma precis som dom vill. Och det finns bara en sak som dom prioriterar: pengar. Blir ytterligare 10% av USAs ungdom överviktiga för att dom ska tjäna 10 miljarder till så tvekar dom inte. Postad 23 October 2004 - 23:07 det är ett kommersiellt företag, dör deras kunder finns de inte. De kommer säkert att lansera allt mer nyttig mat, de är inte dumma. Postad 23 October 2004 - 23:08 Att så många blir kassa i magen... kan de bero på att maten intas 0300 efter en blöt kväll på krogen kanske... Inte säkert detta beror på maten... Postad 23 October 2004 - 23:15 Som du precis säger så är det vita brödet eller som jag brukar kalla det för det "spunna sockret" värre än det ev extra fettet som finns på burgare. Om du nu tränar så kolla upp energivärdet på brödet. Har för mig att Max erbjuder sina hamburgare med nån slags fullkornsbröd som alternativ. Postad 23 October 2004 - 23:16 Hur länge har McDonalds funnits i USA? Hur länge har fetman ökat i USA? Slutsats: dom är dumma. (Slutsatsen är även att dom tjänar mer pengar på att proppa in onyttig mat i folk som dör av fetma för tidigt än att sälja mindre, och nyttigare mat till folk som lever länge...antar jag, annars är det rent utsagt väldigt idiotiskt av dom). Postad 23 October 2004 - 23:24
Jag praoade på MCDonald´s för ett par år sen, vart helt förbluffad över hur ordentliga med hygien de var, tappade man ngt på golvet så var de bara att kast det direkt. Låter rätt konstigt att många blir dåliga i magen av McDonald´s tror inte Max och Burger king och framförallt inte Sibylla kan mäta sig i hygien.
Det kan ju ha att göra med som någon sa att det kanske är "fyllekäk" som käkas sent på kvällen. Postad 23 October 2004 - 23:29 Heh...är inte det mer en ganska självklar sak än förbluffande? Postad 23 October 2004 - 23:36 Spelar ingen roll, om du vet hur det funkar i livsmedelsbranschen så vet man om att det fuskas enormt med både innehåll och kvalitet. I McDonalds fall så fuskas det, sanna mina ord... Varför tror du annars dokumentären om killen som käkade deras skitmat blev sjuk och var i farozonen för att det skulle hända något allvarligt. Du verkar inte ha sett dokumentären, om du sett den kan du höra alla kommentarer han ger efter han ätit deras skitmat. McDiarre McFarts McPuke Om McDonalds var så fin mat så skulle man inte heller må så dåligt efteråt. Och vad gäller hygienen på MdDonalds är den under all kritik, sen när hade dom plasthandskar på sig när dom gör burgarna eller tar i maten? I varje fall har Max plasthandskar när dom behandlar maten till kunderna innan det serveras. Max kör också 100% nötkött vilket jag inte tror skit på utan de består av rester från slakten, däremot säger Max att det är Scan äkta svenskt kött, McDonalds går inte ens ut med detta för dom vågar inte, de tar köttet där dom får det billigast. Redigerat av Packetloss, 23 October 2004 - 23:37. Postad 23 October 2004 - 23:41 Tidigare hade McDonalds Skogaholm som leverantör av hamburgerbrödet. Jag kan ju nämna att McDonalds dränker brödet i fett innan det serveras, det är därför du kan se på dina händer när du tar i det att du har enorma fettfläckar på händerna, det är vidrigt. När man äter en Max burgare så är dom torra och fina i bröder, dom dränker inte brödet i fett som McDonalds. Nu har jag så långt till Max där jag bor tyvärr.... Men jag försvarar inte Max heller, men jag säger att dom är bättre. Postad 23 October 2004 - 23:42
Jag tycker att McDonalds mat är vidrig. Jag får nästan kväljningar av att känna oset när man går förbi en McDonalds restaurang. Har ni någonsin smakat på enbart köttet? Det är helt utan smak. Det är som att tugga på en blöt wellpapp eller något.
McDonalds är USAs variant på terrorism. Och det värsta är att föräldrar släpar dit sina barn hur ofta som helst. Jag tycker så synd om kidsen, när man ser 4-5 åringar som är rejält feta sittandes på McDonalds. Usch! Bojkotta skiten, det har jag gjort i 3 års tid. När jag skaffar barn ska de få gå till McDonalds först när de är gamla nog att gå dit på egen hand. -- Patrik Postad 23 October 2004 - 23:44 Nej men vad konstigt att man inte får äta maten som hamnar på golvet Postad 23 October 2004 - 23:48 Om jag fick bestämma skulle jag lägga näringsförbud på McDonalds att bedriva verksamhet i Sverige. McDonalds står för allt det onda, både vad gäller girighet, kapitalism och det visar den sämsta sidan av USA, utnyttjar ungdomar med slavlöner med mera med mera.... Redigerat av Packetloss, 23 October 2004 - 23:48. Postad 24 October 2004 - 00:46 Att frivilligt utsätta sig för något man avskyr verkar osmart Att betala pengar till ett företag man hatar för denna upplevelse verkar helkorkat Att ofta och frivilligt betala för något som man vet att man blir sjuk av verkar fullständigt vansinnigt Postad 24 October 2004 - 03:03
Hej
Alla ni som mår dåligt av mcdonalds och liknade skräp mat låt bli och äta den då Svårare än så är det inte, eller?? Postad 24 October 2004 - 03:55
It shouldn't be. I, for instance, haven't had McDonald's for quite a while. However, like the movie 'Supersize me' points out, people seem to get addicted to McDonald's and other fast food, so for some it is quite hard to quit. I have worked at McDonald's and know that hygine and preperation and all that is very strict - so that shouldn't be a problem. However I don't think anything at McDonald's is healthy... Postad 24 October 2004 - 08:00 Det är nog tur att du inte vet var maten har varit innan du stoppar i dig den. Du har naturligtvis ätit en hel del som t.ex. varit på golvet, och kanske ännu värre. Viktigast är att det tillagas på riktigt sätt.Nej men vad konstigt att man inte får äta maten som hamnar på golvet Det bästa om man vill vara lite "nyttigare" är att låta bli pommes och cola tycker jag. Postad 24 October 2004 - 11:01
Själv brukar jag oftast få ett ordentligt hugg i magtrakten efter jag ätit burgare på McDonalds, och jag är aldrig ute och super så det är inte pg.a fylla heller.
Personligen tror jag det är nånting med dressingen/majonnäsen dom har, eller att en del ställen saltar köttet så förbannat, iaf så äter jag inte där längre annat än när jag blir meddragen eller är tokhungrig och inte hittar nån annan bra, snabb "stå-vänlig mat". När det gäller hygien och allt sånt så kan ett företag kan påstå att dom har världens bästa rutiner osv, men det är ändå upp till dom slavandes för 55:-/tim, 16åriga extrajobbande ungdomarna som knappt kan diska hemma, att hålla dom rutinerna. Har jobbat på max/sundsvall och där har dom bra tankar om hur allt ska gå till, men det är inte lätt att hålla pli på all extra-folk och se till att dom gör allt enligt reglerna, det är alltid nån som fuskar, oavsett företag. Postad 24 October 2004 - 12:25 Hänvisar till mitt tidigare inlägg Postad 24 October 2004 - 12:29
Men Tomas...man kanske ibland är mer eller mindre tvungen att käka där?
Sist jag åt där var när jag och min bror och några till var på biltur på väg upp till Luleå...120 mil alltså, och skulle käka något. Det enda som var öppet så sent på kvällen som man kunde käka hyffsat fort var McDonalds. Ingen favorit, men det fick duga. Kan tänka mig att det finns andra som enbart äter där i undantagsfall, så med "oftast" kanske det menas 2 av de 3 ggrna per år dom äter där, eller hur? Postad 24 October 2004 - 12:32 Just därför jag skrev att jag numera bara äter där i nödfall eller om jag blir ditsläpad...Hänvisar till mitt tidigare inlägg Postad 24 October 2004 - 13:02
Nerevarine och EvilMistress:
Mina kommentarer riktar sig till de personer som hävdar att de alltid/för det mesta/ofta blir sjuka av att äta där, inte till de som av slapphet eller dålig planering inser att det är det enda stället där det går att få tag i mat på, just där och då. Vid ett sådant sällsynt tillfälle kan jag förstå att de som inte gillar maten men som kan äta den utan att bli sjuk ändå käkar där. Däremot är det lika omöjligt att förstå ens vid ett sådant tillfälle att någon som av erfarenhet redan vet att han/hon blir sjuk av maten ändå frivilligt väljer att äta där Att år 2004 skylla på ord/uttryck som tvungen, tvingad, meddragen, ditsläpad, tokhungrig, nödfall, brist på alternativ, och hävda att detta skulle vara skäl nog att frivilligt utsätta sig för något man vet att man blir sjuk av fungerar helt enkelt inte. Även om man vet att man inte kommer att överleva utan mat i några timmar till så finns ingen anledning att utsätta sig för detta. Det enda logiska är ju då att ringa 112 och få hjälp (och näring) den vägen. Postad 24 October 2004 - 13:05
Beror ju helt på hur sjuk man blir....om det är så att magen blir lite osäker en stund kan man ju leva med det, och i många fall säkert våga riskera det för att få i sig nån mat.
Blev man däremot magsjuk sist och typ sängliggandes (eller toasittandes kanske det heter) i en vecka så ska man givetvis inte se lika lätt på saken. Postad 24 October 2004 - 13:32
tjena!
Kan bara säga det att jag har bara dålig erfarenhet av mcdonalds.Om man nu är några poolare som beställer i driven så slår de ju aldrig fel att minst en får nåt som fattas i menyn som man har beställt.När man väl har satt i sig all mat som man har beställt (om man nu fick allt man skulle)så efter en timme så kan Fistävlingen börja....Har aldrig varit med om att man kan få så mycket gaser av ett mål mat.Har varit typ 5 pers här hemma å käkat å ALLA har fått fruktansvärda gaser i magen..Det måste va nåt som inte stämmer med maten på de skit stället.Ja handlar där endast i nödfall. Mvh Roger Postad 26 October 2004 - 01:20 Gaser i magen får man av att matsmältningen fungerar som den ska. Vill du prata gaser föreslår jag surkål, fänkol eller vita bönor. De är väl inte så onyttigt eller? Jag äter på Donken varje dag, helt enkelt för att det är billigt och man får samma smörja varje gång. Är varken fet eller smal. Klockan två på natten finns det bara McD 711 nåt äckligt "husmanskost"-ställe (80 spänn per måltid vem fan har råd med det för fettdypande biffar) och av dessa väljer jag Donken då de är minst sämst. Händer ju även att man tar en pizza e dyl med vänner men det blir "för mycket". Som D700 påpekar så om man inte gillar en sak så undviker man den. Samma som att man går och ser en skitfilm en gång till på bio efter att man redan sett den en gång. Missförstå mig rätt jag anser att McD är ett skitställe och att hemlagat där jag _ V E T _ vad som är i är absolut det bästa valet. Men gillar man inte stället så gå inte dit då. Sen kan man tycka att McD borde lägga mer på personalen och mindre på barnreklam. Min tjej har jobbat där och det är verkligen det sämsta och lägsta av alla yrken. Trappstädare är många steg bättre (åhå fick med en vits där) Postad 26 October 2004 - 09:03
Jag äter inte absolutinte på McD längre av just den enkla anledningen som jag angav innan, och absolut inte på fyllan (som om inte magen redan är tillräckligt uppretad på en). Troligtvis kör jag hellre till statoil & köper mig en påse chips eller en påse Fazer kinapuffar (garanterat nyttigare också
I mitt fall är det inte dressing som är spöket för det väljer jag alltid bort, troligtvis kommer jag aldrig få reda på varför jag blir dålig men det kan kvitta enligt mig finns inte ens McD i min kostcirkel (finns ju 1000tals med kebab ställen istället Postad 26 October 2004 - 13:22
Har aldrig mått dåligt efter ätit på donka. Däremot har man mått dåligt efter en kebabtallrik eller dyl. Sedan måste jag säga att donkas burgare känns mindre fet än många andra bugare man kan köpa, som Sibylla t ex.
Håller med om det junkan säger. Visst, jag ogillar också deras inflytande i skolor mm i USA, men om jag skulle bojkotta allt jag ogillar så skulle jag få bo ute i skogen och äta bär om dagarna bara. Sedan så måste jag säga att Super size me är en rätt vinklad film. Såklart att man går upp massa i vikt om man; *slutar träna, något som man gjort regelbundet innan. *äta mer än vad man orkar med, som han gjorde i filmen. Som det har tagits upp så har en liknade test gjorts av en tjej som fortsatte sitt vanliga liv med träning mm och åt sig mätt, inget mer, och hon gick inte upp massa kilon. Kritisk tänkande folk... Postad 26 October 2004 - 13:51
Tomas, handlar du alltid som du lär?
Att man ger fler chanser är väl bara bra? Jag ätycker själv bättre om att testa själv några gånger när det gäller "småsaker" än att döma efter ett fåtal försök. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |