Hej,
Jag skall köpa en 32" LCD-TV och står i valet mellan D-Boss LT-32HLP (pålitligt märke?) och LG RZ-32LZ50? (eller bättre alternativ för runt 15000:- ?)
Jag ska använda teven mest tillsammans med min dator via DVI-utgången på mitt GFX (Ati Radeon 9800 Pro), samt koppla ljudet ifrån datorn till teven (innan jag köper bättre ljud).
Jag har läst nästan allt här i forumen på Prisjakt, men velar endå.
Fördelar, Nackdelar, Erfarenhteter? Allt som hjälper är välkommet!
Länkar:
LG RZ-32LZ50
D-Boss 32HLP
// Micke.
<{POST_SNAPBACK}>
Är själv i samma läge just nu då LCD-TV verkar vara vettigast för dagen för min del.
D-bossen fick iaf. dålig kritik i senaste hemmabiotidningen främst pga att panelen i den är en generation äldre än dom övriga i testet så den kommer jag inte att köpa då jag själv ändrat mig från att köpa medelmåttig lågupplöst plasma till högupplöst dock något mindre LCD-TV.
Tror jag skall kolla lite seriösare på Hugoson 3012 för 14998kr då den skulle passa perfekt, verkar vara dött i tråden om just den TV:n.
LG:n är inte ens HD-ready då HDCP-stöd via DVI saknas på den. Betydelse rent praktiskt av det har jag inte satt mig in i riktigt.
<{POST_SNAPBACK}>
Vilken TV blev det tillslut? Är du nöjd? Har själv övervägt bägge dom modellerna, men idag lutar det snarare åt Samsungs nya 32 tums LCD:
Samsung LE-32R51BFördelarna med den är (ganska uppenbara):
-bildförbättringsteknik (kan vara guld värt om/när skärmen inte matas med en "perfekt" insignal).
-bättre kontrast (dynamisk 3000:1)
-HDMI ingång, praktiskt taget ett måste inför framtiden med HDTV och digitala signaler "hela vägen" (DVI med HDCP är väl helt ok om ändå alltid tänker skicka ljudet via receivern).
-HDTV ready (utan tvekan, LG:n är mycket riktigt inte det, med DiBoss verkar det mer tveksamt)
-bara "lite" dyrare, dvs mer prisvärd.
-mycket snyggare!
Så om det ej ännu blivit något inköp kanske det är värt att iaf. snegla på den modellen.
Mvh / Tobias
Redigerat av vassago666, 14 maj 2005 - 13:22.