Men min fråga är om nån vet var man kan få tag på billigt tegel, helst gratis...
Kan det finnas på tippen?
Tacksam för svar
Sara
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 16 May 2005 - 16:57
Jag tänkte göra en tv-bänk av två skivor (150 x 75 cm) och sen stapla tegelstenar på sidorna. Tror jag sett det i nåt program på tv.
Men min fråga är om nån vet var man kan få tag på billigt tegel, helst gratis... Kan det finnas på tippen? Tacksam för svar Sara Postad 16 May 2005 - 21:53
borde finnas på tippen fast man får väl inte plocka så på tippen. borde finnas billigt tegel. kolla tidningar. annonser
Postad 24 July 2005 - 12:48
har just byggt en sån bänk
köpte tegel på brädgården 4.40/st kostade det för några skitsnygga stenar köp bara inte eldfast sten kostar nog 10dubbla Postad 24 July 2005 - 23:03
jag valde att blygga med trädgårdsstenar (block).. tycker det är snyggare än tegelstenar. körde med valnötsskivor.. finns bild i galleri
Postad 24 July 2005 - 23:09
Murblock är nog det enklaste att använda. Skulle tro det blir stabilast eftersom tegel inte ligger still. Murblock finns i olika storlekar, fast
du lär inte behöva så många. Postad 25 July 2005 - 20:36
Kasta ett öga i mitt (och andras) galleri, där kan du få mkt uppslag.
/Beta Postad 25 July 2005 - 20:44
Stilig Abessinier
Precis sådär har jag funderat på att göra. Men var får man tag på såna block och träskivor? (Och är inte träskivorna rätt dyra?) Postad 25 July 2005 - 20:53
Det var riktigt snyggt. Gav du 5 spänn styck dör dom bauta stenarna? Mycket fint virke och, vad är det för träslag? Dålig på att se sånt. Postad 13 August 2005 - 14:44
Sådana skivor finns att köpa på Ikea, tror inte de var speciellt dyra , fanns i flera färger (såg vit, svart, bok och ek) dock så verkade de lite tjockare än på hans bild! Postad 16 August 2005 - 13:15
Kolla på ett stort byggvaruhus som Bauhaus, Silvan eller liknande. De här skivorna används mest som bänkskivor i kök mm. De finns i alla möjliga träslag (ek, ask, bok, björk mm.) och ytbehandlingar och är inte så dyra, ca. 500-800 kr för en skiva som är 2000x600mm. Titta här t.ex (från Silvans reklamblad v. 33).
De brukar ha kapverk på plats också, där de sågar till skivan som du vill ha den (med raka och fina snitt) på studs. Det kostar ibland några extra tior, beroende på hur många snitt de behöver göra. Jag blev riktigt inspirerad av det här, och funderar på att göra något liknande istället för att köpa en Oppli till kommande plasman. För samma pengar kan man ju få massiv ek istället för fanerad spånplatta. Postad 17 August 2005 - 21:13
jag hade inte använt lecablock om du inte tänker lacka dem och även då e dem ganska sjöra för tex när man damsuger så vill dem smula men det blir helt klart bättre med lack
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |