Har fått mersmak efter mitt förra projekt (dvd inbyggd i IKEA sängmöbel).
Tänkte nu bygga in en 9" skärm i kryddskåpet ovanför spisfläkten. Inspirerad av någon av guruarna här på forumet (minns inte vem det var som hade byggt in en tv bakom en frostad glasvägg).
Idén är att montera upp en glasskiva och ha skärmen bakom den.
Så här ser det ut idag:
Nov07_019.JPG 913.22K
5 Antal nerladdningarSkärmen har jag använt för att se på film i bilen men efter allt för många nära döden uppleveser bestämde min fru att jag inte fick ha kvar den i bilen (toffelhjälte?)
Nov07_022.JPG 1.27MB
6 Antal nerladdningarJag hade två härdade glasskivor hemma som jag kunde använda, behövdes "bara" skäras till lite grann. Av detta lärde jag mig att det Inte går att skära i härdat glas utan specialverktyg. Provade med special skiva till dremelmultin, KRASCH. Provade sedan med en kakelskärare, KRASCH. Ringde till slut glasmästaren i Floda och fick en 4mm tjock skiva i rätt mått för fjuttiga 30kr.
Hade tänkt att ha en frostad bakgrund. En frost film från IKEA borde funka.
Mätte ut på frostfilmen var särmen skule sitta och skar sedan ut med ett rakblad, lite pilligt men det blev bra.
Nov07_023.JPG 1.12MB
4 Antal nerladdningarSatte sedan fast filmen på glasskivan.
Nov07_024.JPG 1.01MB
4 Antal nerladdningarHade ju tänkt att skruva fast skivan i vinklar som ska sitta i kryddskåpet, behövde därför borra fyra hål. Skaffade två glasborr och nu ligger glasskivan i glasåtervinningstunnan. Den sprack när jag kom igenom med borret.
Menmen, jag har en annan lösning. har redan skaffat en 6mm tjock glasskiva och ska inte borra eller frosta, utan måla och limma.
Fortsättning följer......
Redigerat av ubbe81, 04 January 2008 - 14:00.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?