Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 oktober 2008 - 22:58

otooja
  • otooja
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Har provat Tomtom 7 och den funkar med fullskärm. iGO 8 och Miomap 3 startar inte.

Att dom inte startar är det något som kommer att åtgärdas? Är A-GPS lika bra som vanlig GPS?

Jag har installerat och använt iGO8 v8.0.0.49545. Funkar mycket bra. Jag gissar att något blev fel när du installerade eftersom programmet ej startar.

Postad 28 oktober 2008 - 23:21

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Mobile voice command.... så Coolt :(

http://www.youtube.c...?v=uLAbwT521Fs

Postad 28 oktober 2008 - 23:48

Unregistered006eb26d
  • Unregistered006eb26d
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Mobile voice command.... så Coolt :lol:

http://www.youtube.c...?v=uLAbwT521Fs

Den videon väckte ett jädrans HA-begär... :(. Svenska vore ännu grymmare.

Postad 29 oktober 2008 - 01:23

otooja
  • otooja
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Kan man göra så att bokmärken från Opera synkas mot den vanliga PC:n på samma sätt som bokmärkena från Explorer synkas? Eller måste man ha opera på sin PC då?

Postad 29 oktober 2008 - 03:36

danielturner
  • danielturner
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Jag har aldrig varit så vilsen som med min nya Xperia, känner mig stendum. Övergången från win till osx var en barnlek jämfört med att sätta sig in i detta, helt galet.

Postad 29 oktober 2008 - 05:55

tzd
  • tzd
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Följt denna tråd med stort intresse i avvaktan på nästa SE leverans. Undrar dock om det medföljer 4 GB miniSD kort? Vad jag förstått så medföljer det men det är filmen hancock på det och det går inte att formatera om det? Rätta mig mer än gärna om jag har missuppfattat det :(

Tänkte jag skulle införskaffa mig ett nytt sdkort men om man har 4GB från början så räcker det i ett par månader för mig. Då kan jag ju satsa på 32GB versionen istället :lol:

Undrar även om ni som fått igång iGO 8 skulle kunna publicera/pm installationsanvisningar? Googlade lite igår och hittade en del info, dock för HTC Diamond men det kanske fungerar på samma sätt?

Postad 29 oktober 2008 - 06:00

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Följt denna tråd med stort intresse i avvaktan på nästa SE leverans. Undrar dock om det medföljer 4 GB miniSD kort? Vad jag förstått så medföljer det men det är filmen hancock på det och det går inte att formatera om det? Rätta mig mer än gärna om jag har missuppfattat det :(

Tänkte jag skulle införskaffa mig ett nytt sdkort men om man har 4GB från början så räcker det i ett par månader för mig. Då kan jag ju satsa på 32GB versionen istället :lol:

Undrar även om ni som fått igång iGO 8 skulle kunna publicera/pm installationsanvisningar? Googlade lite igår och hittade en del info, dock för HTC Diamond men det kanske fungerar på samma sätt?

Jag fick med ett 4gig microsd kort, men fick inte med filmen...

Postad 29 oktober 2008 - 08:31

Unregistered006eb26d
  • Unregistered006eb26d
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Tänkte jag skulle införskaffa mig ett nytt sdkort men om man har 4GB från början så räcker det i ett par månader för mig. Då kan jag ju satsa på 32GB versionen istället :D

På SIBA så prutade jag och hade mig och fick telefon och ett minneskort billigare. De hade bara 4 GB i lager så jag tog ett sådant då jag fick det billigt. Döm av min förvåning när det sedan sitter ett kort i telefonen :lol: Det visste han inte på SIBA. (Han visste heller inte att det var microSD då han ville sälja ett M2 kort till mig).
Nu har jag köpt ett 8GB istället. Mitt original kort har jag raderat, inga problem. Min film låg på telefonen och det var Trailern till BOND 007. Finns det kort med hel film på?

Redigerat av Unregistered006eb26d, 29 oktober 2008 - 08:33.

Postad 29 oktober 2008 - 08:57

Xon81
  • Xon81
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Klarar X1an 32gb kort när dom kommer? Jag har typ 10kb kvar så mer minne hade inte skadat.. :(

Postad 29 oktober 2008 - 09:21

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Gamla P1an är bara något större. Flertal som köpt det skyddsfodral som följde med den. Fanns för under 100-lappen på någon webbshop. Vi diskuterade detta ett antal sidor bakåt. Fanns lite bilder & tips där om du är intresserad.

Jo jag läste det där, har granskat måtten på båda modellerna enligt prisjakt

P1

55x106x17 mm

X1

53x110x16,7 mm

Det jag undrar över är om höjden som skiljer 4 mm har sån stor betydelse oavsett vilket fodral man köper

Postad 29 oktober 2008 - 09:34

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0
Ingen som har upplevt samma problem som en annan med s2p? Installation funkar men programmet startar inte som det ska. Börjar bli galen på grejerna.

Postad 29 oktober 2008 - 09:35

MapleDouglas
  • MapleDouglas
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som inte kan stänga av den Optiska plattan utan att den aktiveras igen efter ett tag? Någon som vet en lösning? :(

Postad 29 oktober 2008 - 09:40

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Klarar X1an 32gb kort när dom kommer? Jag har typ 10kb kvar så mer minne hade inte skadat.. :(

Yepp! Den stödet 32GB när det kommer! Ska försöka klara mig på 4gb tills dess. Stör mig lite att interna disken e så liten. vill installera alla program där så att det funkar även om man byter kort. Plus att jag ofta laddar med usb-sladden i datorn, och är jag i usb-läget då kan jag inte köra dom program som ligger på kortet!

/Joel

Postad 29 oktober 2008 - 09:44

stingray_454
  • stingray_454
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Mycket intressant tråd :(

Måste bara tipsa om den klart bästa appen jag hittat hittills - en bra Remote Desktopn (terminal services)-klient till xperian. Med den ruskigt bra skärmen blir den faktiskt riktigt användbar, och sjukt mycket snabbare än alla VNC-klienter som finns där ute. Inga problem att koppla upp sig mot hem/jobbburken för lite akutfix var man än befinner sig: länk

En annan sak jag undrar om fler har problem med är uppkopplingen. Om jag slår på 3g/gprs via Com Manager så kopplar den upp och säger att allt är ok, men alla program som använder nätet, typ Opera, får bara felmeddelanden när man försöker komma åt något. Om jag däremot stänger av det i Com Manager och går direkt in i Opera så att den kopplar upp sig när jag skriver in en adress, då fungerar allt prima. Någon annan som har problem med detta?

Postad 29 oktober 2008 - 10:06

Buffaz
  • Buffaz
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Hm.. för mig tror jag det bara är att köra exe-filerna när jag har active sync igång och då skickar den över programmet till telefonen nästa gång jag synkar.
Har haft problem med ett par exe-filer då jag har en 64-bitars version av windows och vissa program får för sig att dom bara går att köra i 32-bitars windows.

//Joel

Tack det löste sig till slut efter jag hade gjort en ominstallation av Active Sync, vet inte vad som strulade men nu funkar det :(

Postad 29 oktober 2008 - 10:10

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Har precis köpt min X1a idag och något som tog 5sek att ordna på de flesta SE telefoner lyckas jag inte med, nämligen att få igång push email.

Gmail (IMAP) och egen MDaemon server (IMAP) är kontona som jag vill ha push på istället för 5min intervaller. Funkar utmärkt på min C902, W880i mfl.

Någon som vet hur man gör?

Tyvärr hanterar inte den inbyggda e-postklienten Pocket Outlook i Windows Mobile push för annat än Exchange. Så att du inte har fått det att fungera med imap är inte så konstigt.

Själv använder jag e-postklienten FlexMail 4 mot min MDaemon-server. Dels hanterar den IMAP IDLE för att få pushfunktionalitet och dels är den i mitt tycke en mycket bättre klient.

http://www.pocketinformant.com/

Ett annat alternativ är Emansio som istället kan ses som ett tillägg för Pocket Outlook. Tar inte lika mycket minne och är snabbare. Dock verkar utvecklingen ha stannat av och det finns inte längre någon support att få.

http://www.emansio.com/

Postad 29 oktober 2008 - 10:16

Boffla
  • Boffla
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Köpte min på phonehouse den 10/10 och då fick jag med ett 4gb kort som låg med X1:an i samma kartong. Efter en vecka fick jag ett brev på posten med ett 1gb kort och på detta låg filmen Hancock. Hela minneskortspaketet hade Hancock som tema så SE och minnestillverkaren verkar ha ett samarbete.

Postad 29 oktober 2008 - 11:20

Butcher_swe
  • Butcher_swe
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Det funkade inte först för mig heller.. ringde då tele 2 och bad dom skicka inställningarna igen. Men dom sa då att dom inte hade fått dom ännu. Men nån dag senare så hämtade jag inställningarna genom telefonen igen och då funkade det. Så testa att hämta mms inställningarna igen.

Okej:-) hur hämtar man dom då? har provat o ta bort den inst som ligger där för mms men det går icke...
Mvh Magnus

Postad 29 oktober 2008 - 11:56

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Okej:-) hur hämtar man dom då? har provat o ta bort den inst som ligger där för mms men det går icke...
Mvh Magnus

Gå till inställningar/ anslutningar/ anslutningsinställningar

Där kan du välja din operatör o bör kunna få rätt inställningar...

/Joel

Postad 29 oktober 2008 - 12:43

erito
  • erito
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
s2u2 slutade fungera då jag bytte grafikinställningar. Efter ominstallation fungerar det ändå inte så jag misstänker att ngt ligger kvar o spökar i någon config eller registry. Fler som haft det problemet?
Kan inte byta tillbaks till DirectDraw för configen startar inte (eller visas inte).

Postad 29 oktober 2008 - 13:18

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Buffar den här..

Är det nån som testat det här och i såfall, hur fick du hem filen? Skapade/hade en användare på Modaco? Lust att lägga upp filen isåfall eller skicka via mail till mig?

//Joel

Jag kör med HTCs tangentbord.. Var lite strul med att få igång då den info jag hittade i XDA's forum var lite diffus, så här är min egen beskrivning av installationen. :(

• 1) Ladda ner och installera htc_ezinputxt9.cab på telefonen.
  • 2) Starta Filutforskaren eller Resco Explorer.
    Gå till Windows katalogen på telefonen och döp om filen "ezinput.dll.0409.mui" till "ezinput.dll.041d.mui" (alltså ändra 0409 till 041d). Det kan hända att du måste ställa in Filutforskaren/Resco Explorer att visa dolda filer för att kunna hitta ezinput filen.
  • 3) Ladda ner och installera Illodin Fin Keys T9.cab för att få svenskt språk på tangentbordet.
    Gå in under Alternativ i tangentbordsväljaren och välj Svenska som språk.
  • 4) Ladda ner och installera T9 Input 14 Languages Update.cab för T9 stöd på svenska.
  • 5) Ladda ner och installera SIPChange_Camel-Fix.CAB.
    Kör SIPChange och välj det tangentbord du vill ha som default.
    Klart!

Nån som har koll på andra mobiler som har någorlunda samma storlek som xperia? Märkligt att det inte finns skyddsfodral som passar nallen.

Tänkte möjligtvist att köpa något läderfodral för att sedan själv anpassa den till x1an

http://www.skalshop.se kolla på P1ans fodral där.. Jag har beställt ett för 89kr.. Det heter "P1i ficka IPP-60" Tyvärr var dom slut på lager så jag får nog vänta ett tag, gissar att alla som köpt X1or har beställt den fickan hehe..

Postad 29 oktober 2008 - 13:21

TheRoggan
  • TheRoggan
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Har följt X1:an sen i Februari. Har beställt en och väntar (som många andra) på leverans. Har en beställning hos ThePhoneHouse (web shoppen) via jobbet sen ca 2 veckor tillbaka nu.

Hörde med en phonehouse butik idag (kista), tidigare så var det v44 som var angivet för nästa inleverans. Tidigare så var det angivet att de skulle få in ganska många, men idag så verkade det tveksamt och även v44 (denna vecka) lät inte speciellt troligt...

Finns det nån som har insider info på nästa batch och varför det dröjjer? De kör vi verkligen stenhårt på marknadsföringen men utan någon tillgänglighet i hela landet...

Det positiva är ju att det verkar som nästan alla som lyckats lägga vantarna på en är väldigt nöjda! :-)

/Roger

Postad 29 oktober 2008 - 13:25

langer
  • langer
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
HAr någon installerat NoniGPSPlot, har installerat det men får inte kontakt med några sateliter.
Någon som har en ide vad som problemet kan vara?

MVH
langer

Postad 29 oktober 2008 - 14:16

Unregistered2fc90cb8
  • Unregistered2fc90cb8
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
ahhhhh, var inne på Tele2.se och beställde en X1 igår , för tidigare har det stått "bevaka" men nu var det borttagit. Så det verkade som dom hade fått in nya. Men det sket sig , idag står det "bevaka" på den igen. Så jag ringde och kollade, och jodå , dom skulle fått en leverans igår, men dom är försenade. Hon kunde inte svara på hur länge heller :(

Nån mer som beställt därifrån ?

Edit: Var inne på Phonehouse i Borås nu och kollade , dom väntade oxå på den... leveransen var försenad även där...

Redigerat av Unregistered2fc90cb8, 29 oktober 2008 - 15:14.

Postad 29 oktober 2008 - 14:34

cYBeraX
  • cYBeraX
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hej
Jag har lite problem med iGO 8 till min X1,
jag lade in hela programmet på minneskortet/program
och klickar jag på igo8.exe så startar programmet
utan problem och funkar kanon, men hur kan man göra
för att få med igo8.exe som en genväg under program?
Så att det hamnar bland alla andra program

Postad 29 oktober 2008 - 15:32

danielturner
  • danielturner
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

HAr någon installerat NoniGPSPlot, har installerat det men får inte kontakt med några sateliter.
Någon som har en ide vad som problemet kan vara?

MVH
langer

Ändra till COM4 i Advanced Setup, sen får du ge den lite tid bara.

Redigerat av danielturner, 29 oktober 2008 - 15:35.

Postad 29 oktober 2008 - 15:43

Dalarn
  • Dalarn
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
börjar bli lite trött på väntandet....ingen kan ge besked när den finns på lager heller... har någon här haft en htc diamond o bytt upp sig till x1???
synpunkter??
funderar på att köpa en sån istället... har man köpsug så

Postad 29 oktober 2008 - 15:49

tzd
  • tzd
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Mmm även jag väntar sedan ett par veckor tillbaks. Bud på att flyga hit en batch med färska x1 :(

Postad 29 oktober 2008 - 16:20

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

börjar bli lite trött på väntandet....ingen kan ge besked när den finns på lager heller... har någon här haft en htc diamond o bytt upp sig till x1???
synpunkter??
funderar på att köpa en sån istället... har man köpsug så

Näääääääääääää, gör det inte. Du kommer att ångra dig grymt sen :( Har haft både Touch Diamond och Touch Pro och nej - saknar dem inte :)

Postad 29 oktober 2008 - 16:24

PJM
  • PJM
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hämtade ut en silvrig X1 från Media Markt i Nacka idag, dom har haft båda färgerna inne sedan i Torsdags då dom öppna.

Postad 29 oktober 2008 - 17:31

Butcher_swe
  • Butcher_swe
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Gå till inställningar/ anslutningar/ anslutningsinställningar

Där kan du välja din operatör o bör kunna få rätt inställningar...

/Joel

Japp det funka :) men bara en gång :) nu funkar det inge mer :(
tror jag blir lite frustrerad*S*
/Magnus

Postad 29 oktober 2008 - 18:32

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Ojoj, vilken tur att man la på mobilt bredband på abbonemanget igår för nu kommer jag stå utan riktig uppkoppling i 2 veckor.
WMWifiRouter fungerar dock ypperligt på X1an så my ass is saved :(
...annars hade det blivit en mörk tid framöver.

Postad 29 oktober 2008 - 18:49

stingray_454
  • stingray_454
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Ojoj, vilken tur att man la på mobilt bredband på abbonemanget igår för nu kommer jag stå utan riktig uppkoppling i 2 veckor.
WMWifiRouter fungerar dock ypperligt på X1an så my ass is saved :(
...annars hade det blivit en mörk tid framöver.

Skönt att höra, plockade hem demon igår men har inte hunnit testa den än, var lite osäker på om den skulle fungera :)

Postad 29 oktober 2008 - 18:59

mortengutt
  • mortengutt
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Prøver igjen, ikke fått noe svar på mitt forrige innlegg.

Hvordan får man opp album art på mp3'ene i mediaspilleren når man bruker mac og itunes? Noen som vet?

Prøvd å dratt album cover over til mp3'en i itunes, dette funker på andre SE-telefoner, men ikke Xperia. Noen som har tips?

Postad 29 oktober 2008 - 19:12

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Prøver igjen, ikke fått noe svar på mitt forrige innlegg.

Hvordan får man opp album art på mp3'ene i mediaspilleren når man bruker mac og itunes? Noen som vet?

Prøvd å dratt album cover over til mp3'en i itunes, dette funker på andre SE-telefoner, men ikke Xperia. Noen som har tips?

Jag listade ut att bildfilen måste heta folder.jpg för att visas i mediaspelaren och corplayer.

Postad 29 oktober 2008 - 19:19

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Plötsligt har det börjat ta ca 1-2 minuter att öppna anteckningar! Alltså inte dom enskilda utan programmet "anteckningar". Klickar på det och får den där snurrande badbollen i nästan 2 minuter! Vad sjutton kan ha hänt?

//Joel

Postad 29 oktober 2008 - 19:25

Kongo69
  • Kongo69
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej hopp!

Lurar på att beställa en sådan här från Tre... Undrar egentligen bara om Tre har operatörslås på den? Med tanke på att den är obrandad kan man ju hoppas på att de har "glömt" låsningen också :(

Någon annan 3-kund, eller annan, som kan bekräfta/dementera?

Phanx!

Edit: Borderline OT, sorry isf... hitta ingen mer lämplig tråd :)

Redigerat av Kongo69, 29 oktober 2008 - 19:30.

Postad 29 oktober 2008 - 19:53

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
Min GPS fungerar inte, har testat tre-fyra olika GPS - testprogram och den hittar en del satelliter men den ger ingen fix. Har tweakat allt som går, till och med ändrat till rätt region i registret under QuickGPS. Har ringt supporten och de säger att det måste vara hårdvarufel...

Trist.

J

Postad 29 oktober 2008 - 20:06

martin991
  • martin991
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Hej hopp!

Lurar på att beställa en sådan här från Tre... Undrar egentligen bara om Tre har operatörslås på den? Med tanke på att den är obrandad kan man ju hoppas på att de har "glömt" låsningen också ;)

Phanx!

Jag köpte min begad av en som köpt från tre. Ingen låsning eller tre-loggor... Bara att köra... Om alla är så vågar jag inte svara på. Sen gick jag över till tre ändå men det är ju en annan historia...

Postad 29 oktober 2008 - 20:20

Arne75
  • Arne75
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Någon som vet om jag skulle få någon prestanda förbättring om man tar ett ultra kort före ett vanligt? Jag vet att ett ultra kort är snabbare men kan telefonen hantera den högre läs och skrivhastigheten som ett ultra kort har?
Tänker mest på när man kollar på film i telefonen.

Postad 29 oktober 2008 - 20:33

mortengutt
  • mortengutt
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Jag listade ut att bildfilen måste heta folder.jpg för att visas i mediaspelaren och corplayer.

Altså at jeg må legge folder.jpg sammens med artistens album? For når jeg har gjort dette så kommer det likevel ikke opp i mediaspilleren.

Postad 29 oktober 2008 - 20:39

mortengutt
  • mortengutt
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Noen som har lastet ned noen bra gratisspill som dere kan poste opp her? Vært kjekt å slippet å lete rundt, er ny på WM så bruker noe tid, hehe.

takk takk :-D

Postad 29 oktober 2008 - 20:44

mortengutt
  • mortengutt
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Altså at jeg må legge folder.jpg sammens med artistens album? For når jeg har gjort dette så kommer det likevel ikke opp i mediaspilleren.

Har gjort følgende.

Laget en mappe på minnekortet mitt som heter: Britney Spears
Så en ny mappe som heter: Womanizer Single
Der igjen ligger Britney Spears - Womanizer.mp3 OG folder.jpg

Men når jeg går i mediespilleren kommer ikke album art opp.

Noe jeg har gjort feil eller?

Postad 29 oktober 2008 - 21:06

Ekis52
  • Ekis52
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Hej hopp!

Lurar på att beställa en sådan här från Tre... Undrar egentligen bara om Tre har operatörslås på den? Med tanke på att den är obrandad kan man ju hoppas på att de har "glömt" låsningen också ;)

Phanx!

Jag har tre och olåst telefon. Dom första som kom var olåsta men det går inte att utnyttja alla tre.s tjänster på dom. bla deras 3-mobiltv eftersom deras program inte finns i telefonen. Jag köpte min på expert.

Postad 29 oktober 2008 - 21:38

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Har gjort følgende.

Laget en mappe på minnekortet mitt som heter: Britney Spears
Så en ny mappe som heter: Womanizer Single
Der igjen ligger Britney Spears - Womanizer.mp3 OG folder.jpg

Men når jeg går i mediespilleren kommer ikke album art opp.

Noe jeg har gjort feil eller?

Har inte heller lyckats få bukt med denna. Mediaspelaren verkar bara ibland att plocka upp folder.jpg. Det kan kanske vara storleken på bilden som spökar? Prova någon annan spelare. S2P finns ju att ladda ner här: http://forum.xda-dev...ad.php?t=417511

Postad 29 oktober 2008 - 21:43

oee
  • oee
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hallå,

Har haft telefonen sedan lansering nu och börjar fölika med med dess brister=)

Ett par frågor som jag hoppas någon skulle kunna svara på för att göra mitt liv lite enklare:

- Jag har SPB Shell (fullversionen) men tycker den är usel ihop med telefonens knappar. Är det jag som missat något vitalt eller går det inte få "påläggningsknappen" (högra telefonlurs-knappen) till att gå tillbaka till SPB-hemmaskärm? Som det är nu så innebär ett klick på denna knapp att telefonen hela tiden går tillbaka till Window mobiles standard-startskärm.

- Likadant panelknappen, går det får den att göra andra grejer än att visa panelvyn?

- Hur lyckas jag ändra mapp var telefonens kamera ska spara bilder? Har letat ihjäl mig känns det som...

- Vilket är bästa sättet att få en bättre batteriindikator i telefonen? Gärna i procent (och ja, jag vet att det finns i SPBs fullversion men den gillar jag som sagt var inte alls just nu)

Är det sedan bara jag som inte lyckas ladda telefonen genom usb på Mac? Telefonen säger att den laddar men lamporna på sidorna blinkar inte och batteriet får inget kräm...

//O.

Redigerat av oee, 29 oktober 2008 - 21:48.

Postad 29 oktober 2008 - 21:46

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Glöm nu inte att gå in på denna sida http://www.mobil.se/..._MOB436.dbp.asp och rösta på X1:an :-)

/P

Postad 29 oktober 2008 - 22:16

the-guvnor
  • the-guvnor
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

- Vilket är bästa sättet att få en bättre batteriindikator i telefonen? Gärna i procent (och ja, jag vet att det finns i SPBs fullversion men den gillar jag som sagt var inte alls just nu)

Kör med ett som heter Batti eller nåt sånt, sök på xda.

Postad 29 oktober 2008 - 22:18

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
.

Redigerat av apanoladotcom, 30 oktober 2008 - 15:28.

Postad 29 oktober 2008 - 22:50

Zoobo
  • Zoobo
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Kör med ett som heter Batti eller nåt sånt, sök på xda.

http://www.pocketpcf...batti-v2-1.html

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.