Ja, nytt huvud och alla tillbehör följer med.Om jag skaffat erat viasat hd abbonemang med den PVR boxen, mÄste jag dÄ byta huvudet pÄ parabolen? Har en vanlig sÄn billig box nu med en mottagare. SÄ undrar hur det blir dÄ. FÄr man isf sÄnt med dubbla huvuden med boxen eller Àr det nÄgot man mÄste köpa sjÀlv? Satt och tÀnkte bestÀlla hd paketet nÀmligen. Undrar Àven om filmerna pÄ TV1000HD Àr Àkta hd eller nÄgot ni skalat upp bara, eller skruvat up bitraten pÄ?
Pace TDS850NV 250GB
(Digitalboxar)
|
1
|
(13)
|
Inga priser |
Postad 28 August 2009 - 04:53
Postad 28 August 2009 - 11:37
Postad 28 August 2009 - 12:02
Jag har för mig att jag sÄg en massa olika nordiska kanaler i kanallistan.Undrar Àven om den danska och norska versionen av tv3 gÄr att fÄ in pÄ den hÀr boxen? Och den dÀr 3+ kanalen. Och om det blev sÀmre bildkvalitet med denna boxen jÀmfört med gamla dÄ jag sÄg att dom körde nÄgon splitter pÄ kabeln inte nÄgot nytt parabolhuvud?
Bilden blir inte sÀmre bara för att man anvÀnder en splitter! FÄr du svag signal sÄ beror det pÄ för lÄnga kablar, dÄlig kontakt eller felaktigt riktad antenn och inte pÄ att du har nÄgra splittrar. Men visst ökar risken för dÄlig kontakt nÄgonstans ju fler skarvar du har.
Postad 28 August 2009 - 12:07
Postad 30 August 2009 - 15:54
Har "Instant Rewind"-funktionen igÄng. Ska spela in Formel1 frÄn Spa och startar inspelningen manuellt ca 10 i tvÄ. Resultatet blir att boxen spelar in hela prerace 13.30 till 14.00 plus nÄgon extra minut och sedan stÀnger den av inspelningen. HallÄ! Jag bestÀmde att starta 13:50 och jag vill bestÀmma nÀr jag ska stÀnga av! Detta om jag inte anvÀnder epg:n för att styra inspelningen. Man ska vÀl för tusan kunna spela in Àven utan att anvÀnda epg:n om man vill???
SnÀlla Viasat: Gör om gör rÀtt! Boxen Àr ju riktigt bra i övrigt!
Postad 31 August 2009 - 12:53
Det Àr inte ett feltÀnk en mycket bra funktion som Àven tar och spelar in buffern upp till 1 timme kan vara dÀr
Snisse
Postad 01 September 2009 - 20:43
Postad 01 September 2009 - 21:48
Förmodligen för att du har mycket mindre med störande ströljus dÀr nere.Lite konstigt men jag flyttade ner hd boxen till gillestugan och dÀr nere fungerade orginalfjÀrren mycket bÀttre Àn uppe i huset. Jag har inte provat min harmoney one dÀr nere sÄ det vet jag inte hur det Àr med den.
Postad 02 September 2009 - 11:05
Postad 02 September 2009 - 12:24
Boxen Àr alltid igÄng och kyls sÄledes alltid av flÀkten, sÄ denna Àr igÄng i stand by men inte hÄrddisken, sÄvida du inte spelar in nÄgot. Det enda som hÀnder om du stÀnger av den Àr att den slutar att ge bild, hÄrddisken stannar och det tÀnds en röd lampa. Detta för att fÄ en sekundsnabb uppstart (till skillnad mot Sagem som gör en hel boot varje gÄng). För att fÄ en hel omboot mÄste man dra ur sladden. (Jag lyckades fÄ burken att hÀnga sig en gÄng och dÄ var det sladden som gÀllde.)Hur mycket lÄter denna box? Snurrar hÄrddisken alltid, Àven i stand-by?
Vid normalt titt-avstÄnd och burken i ett skÄp med delvis fördragen glaslucka sÄ kan jag inte höra den alls, ens om jag drar ner volymen. LÄter gör den, men inte mer Àn tex en normal laptop.
Postad 03 September 2009 - 21:36
Min burk sa inget. Hur installerar man den? Jag drog ur sladden och bootade om, men nu vill den inte starta utan stÄr bara och surrar. :SFinns ny mjukvara ute nu
Edit:Den ville visst vila i en kvart med sladden urdragen innan den ville boota igen. Skumt. Men nÄgon ny version fick jag inte, det stÄr juli-09 pÄ min. Men de brukar ju inte skicka ut till alla samtidigt ifall det skulle skita sig. Du fÄr vÀl rapportera om du hittar nÄgra nyheter i din version.
Redigerat av agpath, 03 September 2009 - 22:18.
Postad 04 September 2009 - 12:00
Det skulle vara bra med lite info pÄ viasats hemsida om eventuella uppdateringar och hur man gÄr tillvÀga för att fÄ hem dom.
T
Postad 04 September 2009 - 12:09
Jag lÀste nÄgonstans ett inlÀgg frÄn Viasats support dÀr de förklarar att de först installerar sina uppdateringar pÄ ett fÄtal boxar. Sen vÀntar de en tid och ser hur det funkar. Om ingen klagar sÄ pumpas den ut till resten av boxarna. Detta ska göras helt automatiskt vid start av boxen och det finns inget man kan göra för att sjÀlv initera en uppdatering.Det undrar jag ocksÄ hur man ska göra för att hÀmta uppdateringen. Första gÄngen jag körde igÄng sat mottagaren för nÄgra veckor sedan sÄ hÀmtade den en uppdatering automatiskt utan att jag gjorde nÄgot, vad jag vet i alla fall.
Det skulle vara bra med lite info pÄ viasats hemsida om eventuella uppdateringar och hur man gÄr tillvÀga för att fÄ hem dom.
T
Postad 04 September 2009 - 15:36
Finns ny mjukvara ute nu
Har du mÀrkt nÄgra förÀndringar i den nya mjukvaran jÀmfört med den gamla?
Postad 04 September 2009 - 16:57
Har sjÀlv ingen box men sÄg att de slÀppt ny mjukvaraHar du mÀrkt nÄgra förÀndringar i den nya mjukvaran jÀmfört med den gamla?
skulle innerhÄlla bl.a 5.1 ljud via HDMI
Postad 05 September 2009 - 07:41
Snisse
Postad 05 September 2009 - 22:27
Postad 06 September 2009 - 09:41
T
Postad 06 September 2009 - 12:12
Postad 07 September 2009 - 08:20
Jag bestÀllde Viasat HD i december ifjol. NÀr jag fÄtt boxen upptÀckte jag direkt att fjÀrrkontrollen var kass. Jag var tvungen att byta kanal framme pÄ boxen.
NÀr jag kontaktade Viasats kundsupport sÄ pÄstod de att det var min TV (Samsung LE46A866) som det var fel pÄ, Àven fast det bara var digital boxen som krÄnglade. De sa Àven att problemet kunde försvinna om jag drog en tunn duk över digital boxen. Jag trodde att det var ett skÀmt. Efter att bytt ut fjÀrrkontrollen tvÄ gÄnger och digital boxen tre gÄngen sÄ reklamerade jag hela paketet.
FjÀrrkontrollen Àr mycket kÀnslig och störs ut extremt lÀtt. Tydligen Àr det TV:ns dynamiska kontrast som stör ut fjÀrrkontrollen. All annan utrustning i mitt vardagsrum fungerar perfekt. Det Àr bara Pace boxen som inte fungerar.
Helt vÀrdelöst att inte HD-boxen fungerar med HD-TV apparater med dynamisk kontrast. Det kÀnns som om det Àr en rÀtt sÄ vanlig kombination.
Postad 07 September 2009 - 14:29
Jag köpte en ny full HD av fabrikat Philips det blev inte mycket bÀttre!
Sen skickade Viasat en ny fjÀrr det hjÀlpte naturligtvis inte!
Men jag tycker att det blivit bÀttre med nya 117 releasen
Ăr det nĂ„gon annan som upplever samma sak?
Snisse
Postad 07 September 2009 - 15:18
TyvÀrr finns ju ingen statistik pÄ hur mÄnga som Àr dÄliga. Förmodligen har detta paket sÄlt som smör, sÄ i % kanske det inte Àr sÄ farligt?!
/Magnus
Postad 07 September 2009 - 16:04
Viasat var mycket fula nÀr de försökte fÄ mig att behÄlla boxen. Jag fick brÄka en hel del med dem innan de tillÀt mig reklamera. En kund som inte har den tekniska kunskapen, och inte stÄr pÄ sig, fÄr inte byta boxen. Viasat gör allt för att kunden ska behÄlla denna skit produkt.
Som tur Àr sÄ Àr jag ganska insatt i dessa frÄgor och kunde mala sönder deras argument. Det vÀrsta var nÀr de föreslog att jag skulle dra en tunn duk över boxen för att fÄ den att fungera. Det fick tankarna att gÄ till skÀmtet om att man skulle fÄ fÀrg TV om man drog en nylonstrumpa över sin svart-vita TV. Det var det mest patetiska argument jag hört, och jag lÀt dem ocksÄ förstÄ det.
En person som inte Àr insatt blir överkörd av Viasats kundsupport. Det finns nog en hel del kunder som sitter med boxar som inte fungerar och tror att de Àr deras fel att den inte gör det.
/Joel
Postad 07 September 2009 - 20:28
Och varför kör du med hög dynamisk kontrast? Ditt vardagsrum Àr vÀl ingen utstÀllningshall i en köplada!Min uppfattning Àr att alla boxar Àr dÄliga. Det beror pÄ vilken TV du har. Har du en ny LCD TV med hög dynamisk kontrast sÄ kommer boxen inte att fungera.
För övrigt sÄ Àr det precis samma problem med Canal Digitals box.
Postad 08 September 2009 - 07:26
Det blev bara marginellt bÀttre nÀr jag sÀnkte dynamiska kontrasten. Den missade fortfarande 90% av alla knapptryckningar. Jag vet inte exakt vad det Àr som gör att dessa TV skÀrmar stör ut IR mottagningen hos digital boxen. TV:n "lÀcker" i alla fall ljus i IR omrÄdet och det stör ut fjÀrrkontrollen till digital boxen.
Det som stör mig Àr att alla andra fjÀrrkontroller, till receivern, blueray, etc., fungerar perfekt. Det var bara fjÀrrkontrollen till digital boxen som stördes ut. Den mÄste vara felkonstruerad.
Postad 08 September 2009 - 08:05
PÄ nÄgot sÀtt blir det reflexer och/eller ströljus som stör och som sagt sÄ har Sagem precis samma problem med sin box. Förmodligen Àr det fjÀrren som Àr kass i konstruktionen och inte boxen i sig, för det funkar mycket bÀttre med en Harmony.Hej,
Det blev bara marginellt bÀttre nÀr jag sÀnkte dynamiska kontrasten. Den missade fortfarande 90% av alla knapptryckningar. Jag vet inte exakt vad det Àr som gör att dessa TV skÀrmar stör ut IR mottagningen hos digital boxen. TV:n "lÀcker" i alla fall ljus i IR omrÄdet och det stör ut fjÀrrkontrollen till digital boxen.
Det som stör mig Àr att alla andra fjÀrrkontroller, till receivern, blueray, etc., fungerar perfekt. Det var bara fjÀrrkontrollen till digital boxen som stördes ut. Den mÄste vara felkonstruerad.
Postad 11 September 2009 - 08:31
Pratade med supporten och de sa att de fÄtt in den nya 855 nv, men den skulle slÀppas först nÀr de programmerat dem. Jag bestÀllde hÀromveckan och fick "nöja" mig med 850nv, hoppas den duger. De sa att det inte skiljde sÄ mycket, den nya hade 320 gb men annars typ samma.
Ni som fÄtt fri standardinstallation...gjordes det snygg med kabeldragning och sÄ? Jag menar det kan ju ta ganska lÄng tid att installera snyggt.
/Mange
Postad 11 September 2009 - 15:03
Den duger utmÀrkt, men det skulle inte skada med ytterligare 70 Gb! Den skiljer lite i design ocksÄ.Ni som har viasat hd...
Pratade med supporten och de sa att de fÄtt in den nya 855 nv, men den skulle slÀppas först nÀr de programmerat dem. Jag bestÀllde hÀromveckan och fick "nöja" mig med 850nv, hoppas den duger. De sa att det inte skiljde sÄ mycket, den nya hade 320 gb men annars typ samma.
Postad 13 September 2009 - 19:20
Postad 13 September 2009 - 19:25
Ni som har viasat hd...
Ni som fÄtt fri standardinstallation...gjordes det snygg med kabeldragning och sÄ? Jag menar det kan ju ta ganska lÄng tid att installera snyggt.
/Mange
Min kabeldragning gjordes vÀldigt fint och utan protester. Fick nÀmligen min parabol uppsatt precis under taknocken. Enligt viasat sÄ Àr det endast 3 meter över marknivÄ som gÀller.
Postad 14 September 2009 - 08:27
Vad spelar marknivÄn för roll? Jag har satt upp den sjÀlv under nocken pÄ garaget, Àr vÀl pÄ grÀnsen till 3 m, men det viktiga mÄste ju vara fri sikt?Min kabeldragning gjordes vÀldigt fint och utan protester. Fick nÀmligen min parabol uppsatt precis under taknocken. Enligt viasat sÄ Àr det endast 3 meter över marknivÄ som gÀller.
NÀr jag tittar pÄ inspelade filmer sÄ hamnar texten ofta i osynk. Kommer flera sekunder i förvÀg. Trycker jag pÄ paus/play sÄ hamnar det i synk igen, men bara i nÄgra minuter.
Ni som fĂ„tt ny mjukvara: Ăr detta fixat?
Postad 21 September 2009 - 12:45
Postad 21 September 2009 - 17:19
Jag har fortfarande inte fÄtt den nya versionen som en del hÀr har sagt att de fÄtt! Vilken version har ni som fÄtt den? Min version Àr daterad juli-09. SÀkert att det inte Àr samma? Boxen uppdateras ju efter den första uppstarten eftersom den inte levereras med den senaste versionen.
Release nummer 117 ska det vara
Postad 21 September 2009 - 18:42
Har mÀrkt att den fungerar bÀttre pÄ dagtid, varför vet jag inte. Men nÀr mörket kommer och man har dÀmpad belysning sÄ blir den kass.
Ringde supporten och de frÄgade om jag hade en tv med ambilight, vilket jag inte har. Har en vanlig 42" lcd. De pratade om "ir störningar". Ok men varför störs inga andra apparater av detta??
En tekniker skulle ringa imorgon sÄ jag hoppas detta löser sig. Men enligt forumet verkar ny kontroll inte hjÀlpa. Funderar pÄ om det Àr sjÀlva boxen som Àr dÄlig eftersom volymknapparna fungerar pÄ tv:n.
FortsÀttning följer...
Postad 21 September 2009 - 21:23
Det Ă€r den versionen som jag har och som Ă€r daterad juli-09. Den installerades nĂ€r jag satte pĂ„ boxen första gĂ„ngen. Nu förstĂ„r jag inte vad som menas att det skulle finnas en "ny" release? Ăr den i sĂ„ fall fortfarande under beta-test pĂ„ ett begrĂ€nsat antal boxar.Release nummer 117 ska det vara
Postad 21 September 2009 - 21:28
FjĂ€rren Ă€r en ergonomisk katastrof, men Ă€ven med en Harmony Ă€r det inte helt lĂ€tt att fĂ„ den att ta kommandon. Jag har tweakat min One, Ă€ven med hjĂ€lp av Logitechs support, i veckor och Ă€r fortfarande inte helt nöjd. Troligen skulle en mjukvaruppdatering kunna fĂ„ boxen att ta kommandon lĂ€ttare. Det funkade skapligt för Sagem som hade liknande problem (den enda bugg som finns/fanns pĂ„ bĂ„da boxarna...)Har haft denna box sedan i fredags och har hunnit testa en del. Det enda som hittills som varit negativt Ă€r att fjĂ€rrkontrollen mĂ„ste vara den sĂ€msta i vĂ€rlden. FĂ„r trycka 3-10 ggr för att fĂ„ den att reagera med boxen. Vad Ă€r detta liksom??? Ok om man köpt en skitkontroll för 49:- nĂ„gonstans. Men denna box kostar ju drygt 5000:- i handeln. Volymknapparna fungerar bra, men dĂ„ Ă€r det ju tv:n den kommunicerar med. Ăr det boxen eller en sanslöst vĂ€rdelös fjĂ€rrkontroll?
Har mÀrkt att den fungerar bÀttre pÄ dagtid, varför vet jag inte. Men nÀr mörket kommer och man har dÀmpad belysning sÄ blir den kass.
Ringde supporten och de frÄgade om jag hade en tv med ambilight, vilket jag inte har. Har en vanlig 42" lcd. De pratade om "ir störningar". Ok men varför störs inga andra apparater av detta??
En tekniker skulle ringa imorgon sÄ jag hoppas detta löser sig. Men enligt forumet verkar ny kontroll inte hjÀlpa. Funderar pÄ om det Àr sjÀlva boxen som Àr dÄlig eftersom volymknapparna fungerar pÄ tv:n.
FortsÀttning följer...
Postad 21 September 2009 - 21:36
Har haft denna box sedan i fredags och har hunnit testa en del. Det enda som hittills som varit negativt Ă€r att fjĂ€rrkontrollen mĂ„ste vara den sĂ€msta i vĂ€rlden. FĂ„r trycka 3-10 ggr för att fĂ„ den att reagera med boxen. Vad Ă€r detta liksom??? Ok om man köpt en skitkontroll för 49:- nĂ„gonstans. Men denna box kostar ju drygt 5000:- i handeln. Volymknapparna fungerar bra, men dĂ„ Ă€r det ju tv:n den kommunicerar med. Ăr det boxen eller en sanslöst vĂ€rdelös fjĂ€rrkontroll?
FortsÀttning följer...
Fungerar bÀttre om du slÀcker ner mysbelysningen va? Har för mig att kontrollen störs ut av lampor. Kanske dÀrför den fungerade bÀttre pÄ dagen? Om du har lampor framme vid TV'n kan som sagt dom vara boven.
Postad 22 September 2009 - 19:02
Kollade vilken mjukvara jag hade. Det stod 117 nÄgonstans, och en massa juli-datum för olika saker. Hörde om en uppdatering i september, men den kanske inte har slÀppts Ànnu?
/Magnus
Postad 23 September 2009 - 08:17
Jag Àr inte sÄ sÀker pÄ att det Àr relevant att skylla pÄ belysningen. Jag har bakgrundsbelysning (hemmagjord) bakom min plasma och det Àr ingen skillnad pÄ (o)kÀnsligheten om det Àr tÀnt eller slÀkt, dag eller natt nÀr jag anvÀnder min Harmony One. Jag mÄste rikta den exakt rakt mot boxen för att det ska funka. DÄ Àr Harmonyn vÀldigt kraftfull och för de andra apparaterna kan jag rikta den i taket och det funkar. Det borde inte vara annat Àn att sjÀlva boxen i sig Àr kass pÄ att ta emot kommandon och inte att det skulle vara fel pÄ fjÀrren.Ja men det Àr ju helt sjukt om man inte ska kunna ha lampor tÀnda. Teknikern ringde inte pÄ utsatt tid sÄ jag fÄr ringa tillbaka. Service kanske inte Àr viasats styrka, eller?
Kollade vilken mjukvara jag hade. Det stod 117 nÄgonstans, och en massa juli-datum för olika saker. Hörde om en uppdatering i september, men den kanske inte har slÀppts Ànnu?
/Magnus
Edit: Jag har ju dock lite svÄrt att klaga pÄ detta hos Viasat, eftersom jag inte anvÀnder orginalfjÀrr, sÄ gissa vad de skulle skylla pÄ? :S
Redigerat av agpath, 23 September 2009 - 08:19.
Postad 23 September 2009 - 11:24
Jag provade (helt omedvetet) att starta om boxen... och riktade fjÀrren Ät alla möjliga hÄll i rummet och boxen reagerar, dvs IR lampan lyser ilsket rött för varje kommando jag skickar. MEN sÄ fort boxen har startat upp och visar bild sÄ börjar elÀndet igen. Den reagerar bara pÄ var 4-6 kommando vilket Àr helt Ät ****.
Postad 23 September 2009 - 20:27
September mjukvaran, nÀr kommer den? Kan den kanske lösa problemet?
Postad 23 September 2009 - 21:25
Viasat skickar en ny fjÀrrkontroll, och jag hoppas verkligen det löser sig. Det Àr mycket anmÀrkningsvÀrt att en sÄ dyr produkt har sÄ dÄligt kontroll. Fungerar det inte med en ny kommer det kÀnnas som ett dÄligt skÀmt.
Ă terkom direkt med resultat.....
Postad 24 September 2009 - 07:27
För det första sÄ tror jag inte ett dugg pÄ att byte av fjÀrr hjÀlper. Min Àr ju ocksÄ kass, men klarar mig ok med en Harmony istÀllet. För det andra undrar jag varifrÄn uppgifterna om ny mjukvara kommer? Kan nÄgon bekrÀfta att ni har en nyare Àn juli-09?Viasat skickar en ny fjÀrrkontroll, och jag hoppas verkligen det löser sig. Det Àr mycket anmÀrkningsvÀrt att en sÄ dyr produkt har sÄ dÄligt kontroll. Fungerar det inte med en ny kommer det kÀnnas som ett dÄligt skÀmt.
Postad 24 September 2009 - 07:42
Blir lite orolig nÀr jag lÀser denna trÄd men ÄÄÄÄ andra sidan har jag haft CDŽs boxar och vÀrre kan det vÀl inte bli :-)
VÀntar bara pÄ fÄ hem kortet sÄ fÄr vi vÀl se hur det fungerar.
Jag kommer ocksÄ anvÀnda mig av min Harmony fjÀrr sÄ vi fÄr vÀl se...
Postad 24 September 2009 - 09:50
Ja och trots en del trubbel med fjÀrren sÄ har ju Àven CDs box liknande problem med den fjÀrren sÄ det Àr ju i varje fall ingen försÀmring. För övrigt sÄ fungerar ALLT mycket bÀtter Àn pÄ Sagems box!Tja dÄ har jag sagt upp CD och bytat till Viasat..
Blir lite orolig nÀr jag lÀser denna trÄd men ÄÄÄÄ andra sidan har jag haft CDŽs boxar och vÀrre kan det vÀl inte bli :-)
VÀntar bara pÄ fÄ hem kortet sÄ fÄr vi vÀl se hur det fungerar.
Jag kommer ocksÄ anvÀnda mig av min Harmony fjÀrr sÄ vi fÄr vÀl se...
De 2 saker som jag irriterar mig liiite pÄ Àr att vid uppspelning av program frÄn disk sÄ slÀpar textning nÄgra sekunder samt att vid stopp av uppspelningen sÄ vÀxlas till live-visning av TV istÀllet för att ta mig tillbaka till listan, vilket jag anser vara fel. Efter uppspelning vill jag ju tillbaka till listan för att kunna radera det som jag har sett!
Postad 24 September 2009 - 20:28
Kan sÀga att den nya kontrollen verkar fungera avsevÀrt mycket bÀttre. Men jag ska inte ropa hej Àn. Har för mig att den första fungerade bra den första dagen. Men om den hÄller sig som den Àr nu Àr jag hyffsat nöjd. Visst Àr de flesta andra kontroller bÀttre, men denna duger. à terkommer senare nÀr det gÄtt en tid.
En annan fundering jag har kring boxen Àr upplösningen. Man kan ju vÀlja 576p, 720 och 1080i. Har en full-hd tv och undrar vad man bör ha. Har valt 720p, inte av nÄgon anledning utan det bara blev sÄ under installationen. Men det Àr ju inte mÄnga kanaler i nulÀget som har hd. Det som Àr hd Àr vÀl i 720p? Resten Àr vÀl 576? Man vill ju skala bilden sÄ lite som möjligt. Vad Àr den teoretiska bÀsta instÀllningen?
/Magnus
Postad 24 September 2009 - 21:06
SVT HD Ă€r 720p. Ăvriga HD-kanaler Ă€r 1080i. VĂ€xla mellan och jĂ€mför pĂ„ samma kanal och se vilket som ger bĂ€st bild. Det varierar sĂ€kert mellan olika TV-apparater.DĂ„sĂ„ dĂ„ kom den nya fjĂ€rrkontrollen. Man kan inte klaga pĂ„ lĂ„nga frakttider iaf. Ringde till dem tisdagkvĂ€ll och den kom idag.
Kan sÀga att den nya kontrollen verkar fungera avsevÀrt mycket bÀttre. Men jag ska inte ropa hej Àn. Har för mig att den första fungerade bra den första dagen. Men om den hÄller sig som den Àr nu Àr jag hyffsat nöjd. Visst Àr de flesta andra kontroller bÀttre, men denna duger. à terkommer senare nÀr det gÄtt en tid.
En annan fundering jag har kring boxen Àr upplösningen. Man kan ju vÀlja 576p, 720 och 1080i. Har en full-hd tv och undrar vad man bör ha. Har valt 720p, inte av nÄgon anledning utan det bara blev sÄ under installationen. Men det Àr ju inte mÄnga kanaler i nulÀget som har hd. Det som Àr hd Àr vÀl i 720p? Resten Àr vÀl 576? Man vill ju skala bilden sÄ lite som möjligt. Vad Àr den teoretiska bÀsta instÀllningen?
/Magnus
Postad 25 September 2009 - 05:52
Postad 25 September 2009 - 07:45
Ok, men dÄ har jag ju den senaste versionen, 117. Konstigt dÄ att det stÄr juli-09 i min box nÀr den kom sept-09. Men det Àr vÀl datum för nÄgot annat...??Alla ni som inte fÄtt uppdateringen Ànnu, man kan tydligen göra en manuel/forced download, se http://avforum.no/fo...283-post71.html (Àven lite annan bra info om reset etc.) Har ej sjÀlv testat detta.
0 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
1
6 bilder
91 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?