Optoma har väl schyssta projektorer va? Tänkte på min nästkommande projje!
Redigerat av Limpanlindholm, 12 november 2009 - 20:20.
EPSON LÄMNAR ICKE 1700 TIMMARS LAMPGARANTI!
Startad av
Limpanlindholm
, nov 10 2009 16:18
43 svar till detta ämne
Postad 10 november 2009 - 16:18 Optoma har väl schyssta projektorer va? Tänkte på min nästkommande projje! Redigerat av Limpanlindholm, 12 november 2009 - 20:20. Postad 10 november 2009 - 16:37 Jag fick lampan utbytt utan kostnad och blev mycket nöjd med den proffsiga servicen från Projektor System. Så jag kan rekommendera Optoma, de verkar i mitt fall vara måna om sina kunder. Postad 10 november 2009 - 16:42 Antagligen sätter de garantin så p.g.a att det vanliga är att lampan går mycket, mycket längre än dina 250h. Då är det "utbytesgaranti" på 3mån eller 500h. Men eftersom din inte ens hade gått 250h från ny så tycker jag att Epson borde ge dig betydligt bättre garanti. Och du ska ju helt klart ha minst 1200h lampgaranti på den nya eller 2år. Det går an att snacka och lova hit och dit om garantier, men när det väl gäller, ja då var inte Epson mycket att ha längre. Postad 10 november 2009 - 17:21 Postad 13 november 2009 - 13:10
Fick du ingen projje oxå för de där 9500kr? Jäkligt dyr garanti annars måste jag säga.. Postad 13 november 2009 - 13:14
Så du menar att de MEDVETET gör dåliga produkter för att slippar garantiåtagande? ![]() Tror de flesta sikta på att göra BRA produkter för att slippa garantiåtagande... Postad 13 november 2009 - 16:25 Dom flesta återförsäljarna använder sig av den utlovade garantin som lockbete för just Epson TW-700 och alla hänvisar till Epson vid ev. problem (jag har mailat och kollat). När jag kollar med med Epson så får jag till svar: "Jag har dubbelkollat och det är 3 månader alternativt 500 timmar som gäller på lampan du får på garantin. Anledningen att det är så att kunderna ganska lätt kan lura Epson på dyra lampor annars. Där med inte sagt att du skulle vara en av dom som skulle försöka." Dr. Death, hur tolkar du epsons garanti då? Redigerat av Limpanlindholm, 13 november 2009 - 16:27. Postad 13 november 2009 - 16:37 Är iofs inte Dr. Death, men jag skulle iaf tolka garantin som så att man är säker på att man får en ny lampa om den gamla går sönder inom garantitiden, en gång, dvs att om lampan går sönder efter 1699 timmar så får man en ny...men det betyder ju inte nödvändigtvis att garantitiden i sig blir totalt 1700 timmar om din lampa går sönder redan efter 250 timmar. Om inte någon handlare eller Epson specifikt sagt 1700 timmar oavsett hur många lampor som går sönder under den tiden alltså ![]() Postad 13 november 2009 - 16:57 Det är dåligt, speciellt i ditt fall. Epson och återförsäljare(i reklam osv) är väldigt noga med att betona just garantierna, 1700h eller 3år. Tyvärr har det skitit sig fullständigt i ditt fall av den enkla anledningen att din lampa har gått sönder alldeles för tidigt, 250h är inte normalt eller acceptabelt någonstans. Normalt sett så går en sådan här lampa lätt sina 1700h eller 3år och klarar sig därmed ifrån garantin. Epson skulle inte tjäna på att vara generösa med garantin om det inte visste att lampan skulle klara det. Du har vad man brukar säga hamnat lite mellan två stolar. Å ena sidan har din lampa gått sönder alldeles för tidigt och du borde nästan reklamera hela projektorn och kräva en ny eller pengar tillbaka. Å andra sidan, och det är här du faller mellan stolarna eftersom din brinntid har varit oacceptabelt dålig. Epson kan ju inte gå in i enstaka fall och ge dig generösare villkor än normalt. En lampa håller som sagt garantitiden ut, oftast. Det som är lite synd är att de inte kan göra ett undantag...för mycket byråkrati antagligen. Hade nu din projektor gått 1600h och 2år och du fick en ny, med garanti på 500h och 3månader, då hade du varit jävligt glad över garantin. Men som sagt, i ditt fall ser det inte schyst ut alls...men din nya lampa lär brinna på i 1500h med lätthet så. Postad 13 november 2009 - 17:10 Nästa gång jag köper projje blir det till att ringa Epson och fråga hur det egentligen ligger till med garantin. Själv tycker jag att Epson har agerat förkastligt i ditt ärende. Om nu epson tror att man gjort sönder lampan medvetet kan dom väl ha som krav att man kommer in med projjen och lampan för att försäkra sig om att man inte gått in i projjen och gjort sönder lampan medvetet. Alternativt skulle ju Epson kunna lösa det hela med en försegling på ngt ställe och på så vis försäkra sig om att man inte varit inne och pillat på ngt. Återigen, dålig stil Epson!!! G Postad 13 november 2009 - 17:12
Om han fick en projje för det där 9500kr??? Klart han fick, men va faan ska han med den till?? Projektorer är ju lika sjukt som skrivare...man köper en, sen blir lampan/patronerna så ###### dyra att det är bättre att kränga resterna och köpa en ny. Då är det ju en bättre affär att köpa en ny projektor med lampa och en FUNGERANDE garanti. Klart som faan att det ska garanteras en fungerande lampa i 1700 timmar. Att han inte får 1700 på den nya är väl solklart men han har ju köpt den med 1700 timmars garanti. Den använda tiden dras ju naturligtvis av annars blir det ju ett åtagande utan slut för Epson. Om nu Epson ska visa sig på styva linan och ge dig 500 timmars garanti på lampa...eller 3 månader...5,5 timme film varje dag i tre månader...bara det är ju sjukt. Är det bluffande Epsonägare som gör att garantin inte gäller så får du väl koppla ur fläkten efter 2,5 månad så har du en ny lampa med 3 månaders garanti igen! Skit ska skit ha! Om lampan går sönder vid 1695 timmar då...bir det 500 hundra nya timmar på garantilampan då?? Jag köpte en ny bil med 9 års elektronikgaranti, min databox gick sönder efter 7 månader...men den har lik förbannat 8 år och 5 månaders garanti på den nya! själv köpte jag en Optoma en gång på El-giganten, lampan gick efter 11 månader...men det tog el giganten på 1 års garantin. Sånt gör att man kommer tebax!! Postad 13 november 2009 - 17:47 Ja, det är precis det jag menar med att falla mellan stolarna. Det kvittar hur länge lampan har gått. Rätt eller fel, någonstans måste man ju dra en gräns, kanske införa en minimitid. Går lampan sönder inom 500h så får man en helt ny, med ny garanti. 500h ska en lampa klara, annars är det att betrakta som ett tillverkningsfel. Går lampan sönder = 500h eller 3mån garanti på den nya utbyteslampan. Spelar ingen roll om den gamla lampan har gått 100h eller 1699h. Där har vi lite av problemet, den som tyvärr fick en måndags lampa, som brann i 100h är inte hjälpt speciellt mycket av den generösa garantin...han slutade med total lampgaranti på 600h... Hur är det med Epson och dess lampor? Hög felfrekvens? Har Epson satt detta i system? Locka in kunder med generösa garantier som i slutändan, om något händer före 1000h, är helt verkningslös och i stort sett sämre än alla andra. Redigerat av Falcy, 13 november 2009 - 17:51. Postad 13 november 2009 - 18:11 Om en projje har rullat 250...och får 500 nya...är det 1700? Nää just det. Om det hade framgått att den nya lampan bara har 500 timmars garanti...jaa, då vore ju det inget konstigt och man hade fått sälja en tredjedel så många projjar. Varför inte be någon av facktidningarna för hemmabio syna dessa mysko garantier i sömmarna...så ska vi se om inte herrn i fråga plötsligen får en lampa med UTLOVAD garanti. Ska det va på det här viset, va va va va??? Har ingen någon positiv erfarenhet av projektorlampor? Vad ska man köpa och av vem? Postad 13 november 2009 - 18:36
Nu tror jag detta är ett extremt olyckligt fall. Min personliga åsikt är att vare sig det är Epson, Saab, Infocus eller Nokia så lämnar dessa företag inte några garantier på sådant man inte kan hålla. Man tjänar inget på att "salta" på garantierna. Min tro är att Epson har bra lampor och därför kan man lämna riktiga schysta garantier. Detta är, tror jag, ett extrem fall. 250h är ju bara löjligt dåligt, som ett skämt. Det ska bli intressant att höra om fler med Epson och kanske då deras TW700, hur långt lampan har gått. Har Epson satt det i system att leverera undermåliga lampor för att på så sätt kunna kringgå garantitiderna är det oerhört graverande... Återigen, någon som har lite statistik på antal lampor som går sönder i TW700? Och framförallt hur många timmar. Redigerat av Falcy, 13 november 2009 - 18:37. Postad 13 november 2009 - 18:38 "Anledningen att det är så usel garanti på utbyteslampor är för att den ursprungliga garantin är nåt som ingår i projektorköpet medan garantilampor eller om du köper nya lampor så är det den garantin på 500h/3 månader som lämnas fick jag sagt till mig av XXXXXXXXXXXX. Annars skulle man i princip kunna få massor av lampor på garanti efter garanti efter garanti och på en förbrukningsvara såsom lampor, pick-upnålar osv så är det kort garanti för att det är just en förbrukningsvara." Man skulle inte kunna tänka sig att uppge detta i annonsen, om än finstilt? I mitt fall har ju en projektortillverkare blivit snuvad på en såld projektor till mig p.g.a av att en annan tillverkare utlovat en garanti som i själva verket är en bluff. Postad 13 november 2009 - 18:46 Ja, det är inget nytt med det. Det har jag skrivit i mina svar här också. Du får en utbyteslampa och självklart kan inte Epson gå in och lämna 1700h på en sådan... Men i detta fallet borde man ju göra något. 250h är ett riktigt dåligt exemplar av lampa och borde inte ens överleva en kvalitets kontroll. Och det enda rätta är att gå in och ge killen en ny lampa, om inte med 1700h så iaf 1450h garanti på den. Man borde införa en minimitid på säg 500-600h. En dålig lampa, redan från fabrik, överlever inte längre än så. Postad 13 november 2009 - 18:50 Det är bara gå till butiken och kräva sin rätt, för det är den som skall stå för garantin eftersom det är mellan kund och butik avtal och garanti överenskommits. Sedan får butiken i sin tur gå vidare till sina avtalsparner, distributörer, generalagenter eller producent och reda ut sina affärer. Redigerat av Huddingebo, 13 november 2009 - 18:50. Postad 13 november 2009 - 18:55 Bifogad fil(er)Postad 13 november 2009 - 19:10 Ha, där slog du huvudet på spiken...du skulle bli jurist!! Thank ya! Redigerat av Tjolahopp, 13 november 2009 - 19:15. Postad 13 november 2009 - 19:38
Kan bara instämma, det där ser jag också som solklart. Jag hade aldrig accepterat något annat! Konsumentverket: "Säljaren ska lämna tydlig information till köparen om garantins innehåll, vad som krävs för att göra garantin gällande" Det är bara att gå på säljaren om de inte har lämnat tydlig information om 1700h timmars garantin endast gäller lampan som sitter i vid leverans. Postad 13 november 2009 - 19:54 än tä! Å än tä! Å än te ändå! Än tä! Bifogad fil(er)Postad 13 november 2009 - 20:03 Postad 13 november 2009 - 20:14
jäpp. Det är 1700h lampgarati som gäller och går din 2a lampa sönder inom den tiden är det bara att kräva en ny och bråka precis så mycket som krävs för att få rätt, för rätt, det har du. Ingenstans i avtalet står det att du på något vis frånsäger dig garantin vid händelse att du måste nyttja garantin en gång inom de angivna timmarna, eller? Jag tror du har hamnat mellan stolar pga stelbent supportpersonal som inte förstår att kundvård är alles. Se till att få prata med högre chef så löser det sig nog ska du se. Epsons 1a linjesupport är stelbent som tusan men folket lite innanför den där första muren är helt reko att ha att göra med. Rätt många företag fungerar exakt likadant i en tid där alla företag måste pressa kostnader på allting för att ens ha ett existensberättigande. Postad 13 november 2009 - 20:34 Redigerat av Limpan67, 13 november 2009 - 20:38. Postad 13 november 2009 - 20:54 Jag fattar inte varför vi tjafsar om detta egentligen. Det finns ingenting i Epsonlådan som nämner att det skulle vara 500 timmars/3 månaders garanti på någon lampa som byts, var kommer det ifrån? Ingen liten gul alarmerande lapp med garantivillkor, ingen lapp på engelska...ingenting. Ett garantivillkor ska vara klart informativ...inget du skall behöva leta reda på. Panasonic då, BenQ, nån som har erfarenhet av dom, törs man köpa en projje från dom, eller är det samma fiffel där? Postad 15 november 2009 - 20:39
Kunde inte formulera citatet bättre!!! Klockrent om ni frågar mig!!! G Postad 16 november 2009 - 13:30 Hur man än vrider på det så är ju garantin väldigt generös ändå, jämfört med hur det normalt ser ut. Postad 16 november 2009 - 14:35 Postad 16 november 2009 - 14:51 Det tråkiga är ju att man skall behöva gå dit hän Då är det bättre att klistra denna tråden under projektorer och låta alla läsa den. För alla kommer väl hit, innan de köper ny projektor ![]() Epson agerar mycket oseriöst i detta fall och det skall de ha bannor för ![]() Postad 24 november 2009 - 20:38
Jag förstår inte vad du gör här, varför gick du inte raka spåret till din lokala konsumentombudsman? Annars går du dit nu och låter henne/honom sköta kontakterna med din lokala butik/epsons support. Ingen av ovannämnda bör ha något särskilt stort intresse av att bli anmälda till ARN och ens riskeras att fällas och bli offentligt svartlistade. Gör i ordning all dokumentering och hur du bemötts kortfattat och ta med kvitton och telefonnummer till återförsäljare (som i första hand är ansvarig) etc men framför allt länkar och broschyrer från svenska epson/tidningsreklam/epsons svenska hemsida med garantilöften. Skulle förvåna mig oerhört mycket om det inte ordnade upp sig fasligt snabbt med ditt lampbyte, det gjorde det iaf för mig. Hoppas det här var till ngn hjälp... /Silverbullit Postad 25 november 2009 - 13:59 Postad 25 november 2009 - 14:48 Man kan inte säga att man ger en garanti som bara gäller så länge som man inte behöver utnyttja garantin. Säg att lampan är trasig när man får produkten och man direkt får ersättningslampan, då ska man inte bli av med garantin. Som sagt tidigare så ska man få nya lampor för att täcka in hela de 1700 timmarna eller 2 år om det så behövs 100 lampor. Däremot kan de självklart få ge utökad garanti dvs om din lampa pajar när det nästan gått 2 år och på extralampan får du 300 timmar till på även om det går över de 2 originalåren. Postad 26 november 2009 - 10:27 ![]() Jag hoppas att det löser sig för de som har råkat ut för denna "värdelösa" garanti.... Själv har jag köpt mina två sista projektorer på Hi-Fi Klubben och använt mig av deras "extra" garanti (givetvis mot en liten merkostnad) och det har fungerat klockrent!!! Bytt tre lampor på livslängd, dvs de var på väg att ta slut eller var pajj. Fick då också projjan rengjord och tillfixad med kalibrering. Tyvärr så hade glassplitter från den trasiga lampan satt sig i fläkt eller dylikt i den första projjen som jag köpte (Sanyo Z4). Men det var INGA bekymmer.... dom bara ordnade det utan kostnad! Den garantin på 5 år betalade jag 995 kr för... ![]() Så valet var enkelt när jag köpte den nya PT4000, även om garantin kostade 1995 kr på den så är det ju halva priset av lampan och jag slipper allt tjafs om jag behöver byta nått... Postad 26 november 2009 - 11:15 Mitt råd är att du skall stå på dig. I mina ögon är det solklart, 1700 timmar är 1700 timmar oavsett hur många lampor de får byta ut åt dig under den tiden. Edit: Skall påpeka att jag säger detta även med tre års erfarenhet av arbete med just reklamationsärenden mot kund i ryggen. Hade du köpt projektorn av företaget jag jobbade på hade jag stridit internt och mot Epson för att att du skulle få rätt. Redigerat av XeCutor, 26 november 2009 - 11:18. Postad 27 november 2009 - 22:40 Jag kontaktade faktiskt vår konsumentvägledare här i Järfälla om det inträffade men blev sågad vid knäskålarna direkt. Det har aldrig varit min starka sida att uttrycka mig i skrift och det kanske är anledningen till den totala oförståelse jag möts av. Läs mina mail till konsumentvägledaren i Järfälla nedan. Det kanske är jag som är efterbliven. Döm själva. Hej! Jag köpte en hemmabioprojektor från Epson för ca 14 månader sedan och kostade 9500 kr. Jag valde projektorn från Epson p.g.a. de generösa garantierna på projektorlampan (nypris lampa ca 4000 kr). Den utlovade garantin på lampan är 3 år alt 1700 timmar, det som infaller först. Min lampa expoderade efter ca 250 timmar. Jag kontaktade Epson, som efter uppvisande av kvitto, gladeligen skulle skicka en ny MEN med en garanti på 3 månader alt 500 timmar!! Detta innebär ju i praktiken att jag blir blåst på 950 timmar alt 22 månader garanti på lampan. Är inte detta vilseledande marknadsföring? Jag erhåller ett snabbt svar som lyder: Hej Roger, Tack för din fråga. Nej, det är inte att ses som vilseledande då garantivillkor är ett frivilligt åtagande hos en säljare. De kan inte återta garantivillkor, men nu får du en ny lampa med andra garantivillkor och det är lagenligt. Även om det finns en garanti så har du alltid rätt att reklamera enligt konsumentköplagen. Du har enligt den alltid rätt att reklamera tre år från köpet. Hör gärna av dig om du har fler frågor. Jag uppfattade det som om frågan missförstods och svarade med följande. Hej igen! Om jag skulle gå och köpa en ny bil, en Hyundai med 9 års elektronikgaranti. Efter 6 månader så går databoxen sönder, ett kostsamt elektronikhaveri som gör att man sneglar åt bilar med lång garanti. Kan då Hyundai då säga att " tyvärr, din fortsatta garanti på den nya databoxen är bara ett år"? Det ursprungliga argumentet för att köpa just den bilen är helt plötsligt borta. Om så är fallet så är ju detta århundradets största skandal. I mitt fall så är det ju tillverkaren av projektorn, Epson, som använder 1700 timmars lampgaranti som försäljningsargument, inte säljaren, i detta fallet El giganten Och ett svar: Hej, Jag förstår hur du ser på det. Men om du tänker att du köper en bil med nybilsgaranti. Under garantitiden byts bilen ut. Du får således inte någon nybildgaranti på ersättningsbilen. Angående dessa villkor står säkerligen något i de ursprungliga villkoren. Nej, jag ser det inte som någon skandal då garantier fortfarande är ett helt frivilligt åtagande av säljaren. Du är fortfarande skyddad genom konsumentköplagen. Jaa, jag vet inte jag. Är det jag som hajjar trögt eller? Postad 27 november 2009 - 22:57
Tack igen för svaret! Jag ska faktiskt spä på ditt beröm för HiFi klubben. Jag har mailat ALLA företag som säljer projektorer med generösa garantier och kollat vad som gäller. ALLA har hänvisat till tillverkarens garantier, i mitt fall då Epson, UTOM HiFi klubben som svarade med ett lååångt mail och förklarade fällorna och påtalade vikten av den försäkring du nämner för att vara 100% garanterad. Så jag måste säga att HiFi-klubben gjorde ett seriöst intryck och kommer nog att få leverera min nästkommande projje när jag komposterat min Epson! Postad 28 november 2009 - 01:29 Jag tycker ditt mail är rätt tydligt och bra. Hade varit intressant att läsa de särskilda villkoren här. Vad säger Elgiganten då? De brukar ju vara hjälpsamma. Postad 28 november 2009 - 02:12 Du har uttryckt dig klart och tydligt tycker jag. Ang. ersättningsbilen i exemplet här ovan är det helt korrekt att man inte får en ny nybilsgaranti, dock behåller man den ursprunliga. I mina ögon är det solklart att lampgarantin även efter bytet gäller tills projjen har totalt gått 1700h eller blivit 3 år. Den nya garantin på lampan tycker jag bara kan komma i fråga om projjen har gått så länge/är så gammal att den via den nya garantin kommer förbi nygarantin. (det skulle isåfall vara dem till heders) Postad 28 november 2009 - 09:11 Nåväl, oavsett hur det slutar är det väldigt bra att infon kom fram. Vi är nog många som tolkat garantin precis som trådskaparen. //P Postad 28 november 2009 - 11:50 Och apropå finstilt så har jag gått igenom varenda liten papperslapp, varenda stavelse i Epsonkartongen och ingenstans finns något som upplyser om 500timmar/3 mån vid garantibyte av lampan. Jag gör en anmälan till ARN iallafall så får vi se vad som händer. ![]() Postad 28 november 2009 - 15:04 Har du gått igenom de särskilda villkoren? Det vore otroligt intressant att läsa det. Ta gärna ett foto på detta och lägg upp. Eller skicka PM till mig. Jag tror nämligen att det står att garantin endast gäller originalet och inte utbyteslampan. (Och det är stor skillnad.) Som jag skrev i mitt första eller andra inlägg i tråden, i de flesta fallen klarar lampan 1700h, annars skulle Epson gå med stor förlust på denna garanti. Men tillverkningsfel osv finns alltid och då faller några "mellan stolarna". Egentligen är 1700h inget märkvärdigt eller? Det ska ju en lampa klara utan vidare bekymmer, tycker jag. Men, återigen, Epson är fula i sin marknadsföring, helt klart. Står det inget angående lampan(förbrukningsmaterial) i de särskilda villkoren så ska ju garantin vara 1700h eller 3år. Oavsett om det är org. lampan eller en utbyteslampa. Tyvärr gäller kanske inte detta då man pratar om just "förbrukningsmaterial" och då kanske Epson inte heller behöver ange detta i sina villkor? Helt klart är det dags att någon kollar på detta och sätter ner foten, rejält. Hoppas att hemmabiotidningen nappar på din idé. EDIT: Enligt Epson's World Wide Warranty så omfattas inte garantier av förbrukningsmaterial. TW-700 heter väl " PowerLite Pro Cinema 810 Projector " i USA? Och "over there" lämnas bara 90-dagar på lampan. Gäller denna "generösa" garanti endast för Sverige undrar jag? Tittar man ute i övriga Europa så är det svårt att hitta någon information alls om att denna skulle ha 3år eller 1700h garanti. Eller letar jag för dåligt? Det har inte med saken att göra egentligen, jag bara konstaterar att denna garanti verkar bara gälla i Sverige?(Skandinavien?) ![]() Och det gör ju, i så fall, saken nästan ännu mer "allvarlig", att Epson Sverige inte gör som de lovar. Redigerat av Falcy, 28 november 2009 - 15:42. Postad 28 november 2009 - 15:54 Hade det hänt mig hadfe jag känt mig lurad och bråkat så långt det bara gick. Eftersom det var en uttrycklig lampgaranti på 1700 h så har jag dessutom svårt att se ett byte till en lampa med sämre garantier som en fullvärdig reparation. Postad 28 november 2009 - 17:03 Ganska osäker på varför man väljer att dra paralleller mot just bilbranschen över huvudtaget när produkten i fråga tillhör elektronikbranschen som skiljer sig på många punkter. Men om vi nu måste göra det så prova denna parallell istället; "Om du köper den här bilen så garanterar vi att bensinen i tanken räcker 70 mil". Om bilen då stannar efter 50 mil så har säljaren inte uppfyllt sitt garantiåtagande förrän han fyllt på tanken så den räcker 20 mil till. Kvaliteten på bensinen som använts vid denna andra tankningen är fullständigt orelevant för kund, eftersom säljaren är ansvarig för att bilen ska gå 20 mil till, inte för att tanka 98-oktanigt med blomsterdoft. Om bilen alltså stannar igen efter ytterligare 10 mil får säljaren alltså snällt masa sig dit ytterligare en gång och fylla på. Detta är inte kundens fel. Det är hans eget, därför att han skrev ett garantiåtagande som var mer säljande än genomtänkt. Nej, om Epson försöker komma undan detta är det bara ytterligare en skandal från deras sida. För vem har glömt fjolårets omtalade Fokusproblem som de också misskötte? Postad 28 november 2009 - 20:42 500timmar/3 månader? Vilka propotioner!! Ska du toktitta på 5,5 timme fim varje dag då för att få valuta för garantin?? 1700 timmar/3 år blir väl ca 1,5 timme film per dag vilket borde stämma bättre överens med verkligheten. Att inte konkurrenterna opponerar sig då mot denna bluffgaranti. Dom blir ju snuvad på att sälja sina maskiner p.g.a. detta. Jämför man garantierna så är det ganska rejäla skillnader. Epsons lampa framstår ju som om den vore tillverkad i skottsäkert glas, titanlegering, platina och kevlar medans andra tillverkare kör med koltrådslampa. Undrar hur många Epsonprojektorer som förblev osålda genom denna tråd. Det hade varit billigare att skicka trådförfattaren 100 nya lampor och en t-shirt. Hoppas verkligen att Hemmabiotidningen tar upp detta! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |