Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell trÄd - Western Digital TV HD *

3005 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 14 November 2009 - 15:12

Ebanhawk
  • Ebanhawk
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0

För min del kommer jag mest att spela upp img. filer (4.3gig) och en en och annan divx fil. Ev. nÄn film med med "lösa" srt filer.
Kommer att spela upp till en Samsung plasma pÄ 50 tum. Undrar om det kommer att fungera?

Kommer att funka fint, tÀnk bara pÄ att du mÄste byta namn frÄn .img till .iso i filerna.
Sen sÄ fÄr du inga DVD menyer i filmerna utan filmerna startar direkt.

SjÀlv har jag en projektor som har HDMI v1.3 och tydligen sÄ har WDTVHDn bara v1.2.
GÄr jag miste om nÄt dÄ eller Àr det ingen skillnad ifall wdtvhdn skulle har v1.3??

Redigerat av Ebanhawk, 14 November 2009 - 15:15.

Postad 14 November 2009 - 15:32

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • ForumrĂ€v

• 967 inlĂ€gg
  • 0

Kommer att funka fint, tÀnk bara pÄ att du mÄste byta namn frÄn .img till .iso i filerna.
Sen sÄ fÄr du inga DVD menyer i filmerna utan filmerna startar direkt.

SjÀlv har jag en projektor som har HDMI v1.3 och tydligen sÄ har WDTVHDn bara v1.2.
GÄr jag miste om nÄt dÄ eller Àr det ingen skillnad ifall wdtvhdn skulle har v1.3??

Har det inte varit massa problem med ISO?

Postad 14 November 2009 - 16:53

Ripr
  • Ripr
  • Wannabe

• 13 inlĂ€gg
  • 0
Jag bestÀllde en WDTV Live och en WD Passport 500GB i onsdags och i gÄr fick jag hem sakerna, trodde jag. Det visade sig att butiken hade skickat en vara fel , man hade skickat en WDTV istÀllet för en WDTV Live. Kontaktade dÀrför butiken och rÀtt version kommer skickas ut pÄ mÄndag.

Hur som helst sÄ har jag under dagen testa WDTV grundligt med allt ifrÄn lÄgupplöst material till högupplös rip frÄn Blu-ray pÄ nÀrmare 40GB och denna lilla fantastiska mediaspelare spelar allt jag matar den med utan minsta problem. Jag har ocksÄ testa flera olika "hackade" firmwares och gillar speciellt "Minimalistic" som Àr en OSD mod. Ett rent och minimalistiskt interface.

Det jag saknar med denna spelaren, som Àven WDTV Live saknar, Àr filminformation. Skulle vilja ha det som Apple TV dÀr man kan lÀsa filmens handling, skÄdespelare etc. Kommer detta i en firmwareuppdatering blir detta den ultimata mediaspelaren för mig.

Ska nu ÄterstÀlla spelaren innan jag packar ner och skickar tillbaka den. Min WDTV Live bör komma pÄ onsdag.

Edit: HĂ€r hittar ni OSD modden om ni vill ha den.

Postad bild

Redigerat av Ripr, 15 November 2009 - 19:21.

Postad 14 November 2009 - 18:30

Ebanhawk
  • Ebanhawk
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0

Har det inte varit massa problem med ISO?

Det har inte jag haft iaf.

Postad 15 November 2009 - 16:06

Anavrin
  • Anavrin
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
Jag har nyligen inhandlat en WD TVHD, men har desvÀrre stött pÄ en del problem.
Vissa bluerayfilmer, framförallt nyare, har inget ljud alls. Det jag misstÀnker Àr att filmerna ligger pÄ dts-ljud, sÄ jag undrar dÀrför vad jag behöver fixa för att jag ska fÄ ljud pÄ filmerna?

Jag har testat med att köpa en optisk ljudkabel utöver hdmi;n, men det blev ingen skillnad.

Skulle ett byte till nya Western Digital Live lösa problemet, eller mÄste jag köpa ett ljudsystem som stödjer nÄgot speciellt? TillÀggas bör att jag har en relativt ny tv, sÄ problemet ligger nog inte dÀr. Mycket tacksam för svar!

Postad 15 November 2009 - 16:07

perri
  • perri
  • ForumrĂ€v

• 799 inlĂ€gg
  • 0
Har nu testat TVHD Live mot nÀtverket.

Fixade det sjÀlv dÄ die besserwisser nÀtverkspolaren hade fÄtt nÄgon virus med knorr pÄ.

Det dÀr med att köra en acesspunkt för att slippa ta upp en av USB ingÄngarna blev bara en massa problem med sÄ det blev en kabel direkt till routern istÀllet.

Den hittade genast min NAS som jag har till mitt Sonos system. Testade att köra ut MP3 och Flac den vÀgen och det lÀt inte direkt upplyftande om man sÀger sÄ...
Men helt rÀttvist Àr det ju inte att spela upp musik frÄn den till ett high end system plus att Sonos modulen kostar nÀstan fyra gÄnger sÄ mycket. LÄter sÀkert bÀttre i en billigare anlÀggning.

Kopplade min film-hÄrddisk till NAS:en och testade att köra lite 1080p film via nÀtverket och det gjorde den helt utan problem. Hade faktiskt inte vÀntat mig det. Inte alls dumt om man i framtiden vill ha en skÀrm och kolla film i sovrummet ocksÄ.

Men det som impade mest var faktiskt Tuben som jag inte hade rÀknat med alls. Verkar som om Live-Àgarna har fÄtt en vip-router rakt in dÄ nertankningen var mycket snabb och man kunde se pÄ allt utan nÄgra som helst ryck. Detta gÀllde ocksÄ HD-filmerna som i proffsvarianterna var riktigt skarpa om Àn med nÄgot begrÀnsat kontrastomfÄng.

Redigerat av perri, 15 November 2009 - 17:04.

Postad 15 November 2009 - 16:11

perri
  • perri
  • ForumrĂ€v

• 799 inlĂ€gg
  • 0

Jag har nyligen inhandlat en WD TVHD, men har desvÀrre stött pÄ en del problem.
Vissa bluerayfilmer, framförallt nyare, har inget ljud alls. Det jag misstÀnker Àr att filmerna ligger pÄ dts-ljud, sÄ jag undrar dÀrför vad jag behöver fixa för att jag ska fÄ ljud pÄ filmerna?

Jag har testat med att köpa en optisk ljudkabel utöver hdmi;n, men det blev ingen skillnad.

Skulle ett byte till nya Western Digital Live lösa problemet, eller mÄste jag köpa ett ljudsystem som stödjer nÄgot speciellt? TillÀggas bör att jag har en relativt ny tv, sÄ problemet ligger nog inte dÀr. Mycket tacksam för svar!

Du mÄste ha en surroundstÀrkare med DTS och optisk kabel. TVHD Live har en nerskalningsfunktion av DTS som görs om till tvÄkanaligt ljud.

Redigerat av perri, 15 November 2009 - 17:07.

Postad 15 November 2009 - 18:27

Ripr
  • Ripr
  • Wannabe

• 13 inlĂ€gg
  • 0
NĂ€r jag spelar musik pĂ„ WDTV sĂ„ klipper den av första tvĂ„, tre sekunderna av lĂ„ten. NĂ„gon mer som har det sĂ„? Är lite orolig att WDTV Live som jag fĂ„r nu till veckan ocksĂ„ kanske har detta problemet.

Postad 15 November 2009 - 21:13

Anavrin
  • Anavrin
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0

Du mÄste ha en surroundstÀrkare med DTS och optisk kabel. TVHD Live har en nerskalningsfunktion av DTS som görs om till tvÄkanaligt ljud.

Okej, men skulle det rÀcka med att bara köpa TVHD Live, eller mÄste jag helt sonika investera i en surroundstÀrkare?

Postad 15 November 2009 - 21:22

Ripr
  • Ripr
  • Wannabe

• 13 inlĂ€gg
  • 0

Okej, men skulle det rÀcka med att bara köpa TVHD Live, eller mÄste jag helt sonika investera i en surroundstÀrkare?

Det rÀcker med WDTV Live dÄ den har intern avkodning och skickar ut ljudet i 2-kanaler.

Postad 16 November 2009 - 09:46

Anavrin
  • Anavrin
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0

Det rÀcker med WDTV Live dÄ den har intern avkodning och skickar ut ljudet i 2-kanaler.

Okej, tack sÄ mkt! FÄr helt enkelt se till att försöka sÀlja min nyköpta WDTV dÄ.

WDTV Live, here I come!

Postad 16 November 2009 - 10:37

POMAH
  • POMAH
  • Wannabe

• 47 inlĂ€gg
  • 0

Återigen.. nĂ„n som har förslag pĂ„ en USB wifi sticka som man kan bestĂ€lla som funkar med WDTVn. Slipper man hĂ„lla pĂ„ och rycka ur usbdisken varje gĂ„ng man ska föra över.
Tack pÄ förhand..

Denna borde fungera: http://www.xtreamer....s/wireless.aspx

204 SEK för studenter med leverans till din dörr: http://www.dustinhom...5010364602.aspx

Postad 16 November 2009 - 11:53

Ripr
  • Ripr
  • Wannabe

• 13 inlĂ€gg
  • 0

Okej, tack sÄ mkt! FÄr helt enkelt se till att försöka sÀlja min nyköpta WDTV dÄ.

WDTV Live, here I come!

Eller nyttja ÄngerrÀtten om du har en sÄdan kvar.

Postad 16 November 2009 - 12:29

hedline
  • hedline
  • Amatör

• 60 inlĂ€gg
  • 0
SÀljer min WD HD mediaplayer för 600:-. Spelaren finns i norrköping och Àr sparsamt anvÀnd. Aldrig anvÀnt fjÀrrkontrollen dÄ jag anvÀnt min multifjÀrr istÀllet. Haft spelaren i drygt 1Är, kvitto finns. Om köparen vill ha den skickad gÀller postförskott, eller www.internetgirot.se om det kÀnns tryggare. Köparen stÄr för frakt och eventuell avgift till internetgirot.se. Skicka PM om intresse finns.
Mvh// Sam

Redigerat av hedline, 16 November 2009 - 13:58.

Postad 17 November 2009 - 09:55

POMAH
  • POMAH
  • Wannabe

• 47 inlĂ€gg
  • 0
Hej, har precis installerat WDLXTV 5.8.1, jag har fÄtt bÄde NFS och wireless att fungera dock sÄ har jag ett g-nÀtverk och kan inte strömma nÄgot innehÄlll över det, jag skulle dock vilja kunna överföra filer frÄn min dator till hÄrddisken kopplad till WD'n.

Jag har försökt aktivera NFS servern pÄ WD'n via telnet och sen göra en fil som heter exports med diverse information, men inte fÄtt det att fungera. Skulle nÄgon hÀr kunna förklara ett enkelt och bra sÀtt pÄ vilket man kan överföra filer frÄn en dator till en hÄrddisk kopplad till WD. Samba, CIFS, NFS eller FTP spelar ingen roll bara det fungerar och Àr lagom snabbt. SKriv gÀrna sÄ utförligt ni kan, Àr inte helt insatt i linux och de olika telnet kommandona Àn.

Mvh Roman M.

Postad 17 November 2009 - 12:08

Ripr
  • Ripr
  • Wannabe

• 13 inlĂ€gg
  • 0

NĂ€r jag spelar musik pĂ„ WDTV sĂ„ klipper den av första tvĂ„, tre sekunderna av lĂ„ten. NĂ„gon mer som har det sĂ„? Är lite orolig att WDTV Live som jag fĂ„r nu till veckan ocksĂ„ kanske har detta problemet.

Eftersom ingen tog sig tid att besvara min frĂ„ga sĂ„ gör jag det sjĂ€lv. I dag fick jag hem rĂ€tt apparat, WDTV Live, och den klipper inte musiken sĂ„ som WDTV gjorde sĂ„ antingen var det ett felexemplar eller sĂ„ sĂ„ gör alla WDTV detta. Är hur som helst glad att inte WDTV Live gör detta.

Sedan vill jag bara skriva ett mycket kort intryck om WDTV Live; den Àr blixtsnabb, alltsÄ rejÀlt mycket snabbare Àn WDTV och OSD:n Àr trevligare ocksÄ. Att streama film fungerar mycket smidigt.

Jag har varit i kontakt med Western Digital och frÄgat efter full ISO-support och svaret jag fick var: "This a feature that has not yet been planned, but we take customer's suggestions into account for future firmware releases".

Hoppas kan man ju alltid göra.

Postad 17 November 2009 - 12:54

wilhelmrama
  • wilhelmrama
  • AnvĂ€ndare

• 105 inlĂ€gg
  • 0

Tack för ditt sakliga inlÀgg. KÀndes bra som motvikt till den pubertala reaktionen...

Klarar alltsÄ inte av reframes pÄ över 5. Ja det förklarar ju en del.
Att sen 23.976 hz numera fungerar bra pÄ WDTV Live kan jag bara skriva under pÄ. Perfekt flyt sÄ att sÀga. :P

SÄ ni som Àr nöjda med WDTV fortsÀtt med det. Ni andra fÄr vÀl göra som jag, bita i det sura Àpplet, ge bort och köpa nytt. Gamla moster Agda behöver sÀkert en bra MP3 spelare för Jularbo och Pettersson-Berger.
Ja menar, den förlusten Àr ju inte helt katastrofal. Speciellt inte om nu Agda rÄkar vara arvtanten... :lol:

FrÄn det ena till det andra... jag jobbar i Jularbo:)

Postad 17 November 2009 - 13:51

perri
  • perri
  • ForumrĂ€v

• 799 inlĂ€gg
  • 0

FrÄn det ena till det andra... jag jobbar i Jularbo:)

Och spelar dragspel eller? Postad bild

Postad 17 November 2009 - 14:44

pege63
  • pege63
  • ForumrĂ€v

• 584 inlĂ€gg
  • 0

Jag bestÀllde en WDTV Live och en WD Passport 500GB i onsdags och i gÄr fick jag hem sakerna, trodde jag. Det visade sig att butiken hade skickat en vara fel , man hade skickat en WDTV istÀllet för en WDTV Live. Kontaktade dÀrför butiken och rÀtt version kommer skickas ut pÄ mÄndag.

Hur som helst sÄ har jag under dagen testa WDTV grundligt med allt ifrÄn lÄgupplöst material till högupplös rip frÄn Blu-ray pÄ nÀrmare 40GB och denna lilla fantastiska mediaspelare spelar allt jag matar den med utan minsta problem. Jag har ocksÄ testa flera olika "hackade" firmwares och gillar speciellt "Minimalistic" som Àr en OSD mod. Ett rent och minimalistiskt interface.

Det jag saknar med denna spelaren, som Àven WDTV Live saknar, Àr filminformation. Skulle vilja ha det som Apple TV dÀr man kan lÀsa filmens handling, skÄdespelare etc. Kommer detta i en firmwareuppdatering blir detta den ultimata mediaspelaren för mig.

Ska nu ÄterstÀlla spelaren innan jag packar ner och skickar tillbaka den. Min WDTV Live bör komma pÄ onsdag.

Edit: HĂ€r hittar ni OSD modden om ni vill ha den.

Postad bild

Det finns men det krÀver en himmla massa jobb frÄn ens sida att fÄ det rÀtt med bilder script osv osv men snyggt blir det, men va fan man fÄr hÄlla pÄ med varje film för sig jÀdrans jobb om man har över 1xxx antal filmer pÄ 1TB HDD

Postad 17 November 2009 - 14:53

Ripr
  • Ripr
  • Wannabe

• 13 inlĂ€gg
  • 0

Det finns men det krÀver en himmla massa jobb frÄn ens sida att fÄ det rÀtt med bilder script osv osv men snyggt blir det, men va fan man fÄr hÄlla pÄ med varje film för sig jÀdrans jobb om man har över 1xxx antal filmer pÄ 1TB HDD

Har sökt men inte hittat nÄgot sÄ lÀnka gÀrna.

Postad 17 November 2009 - 15:00

pege63
  • pege63
  • ForumrĂ€v

• 584 inlĂ€gg
  • 0
sök efter movie sheet display
http://wdtvforum.com...hp?topic=1645.0

Postad 17 November 2009 - 15:15

Lindfors
  • Lindfors
  • LĂ€rjunge

• 376 inlĂ€gg
  • 0

Och spelar dragspel eller? Postad bild

Jag spelar faktiskt dragspel, gÀrna Jularbo :P

Postad 18 November 2009 - 04:22

perri
  • perri
  • ForumrĂ€v

• 799 inlĂ€gg
  • 0

Jag spelar faktiskt dragspel, gÀrna Jularbo :)

Wow alltsÄ! Jag som trodde att ni alla dog ut strax efter Hagströms hÀdanfÀrd. Postad bild

Postad 18 November 2009 - 10:45

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1117 inlĂ€gg
  • 0
Ngn som vet vad som skiljer i v2 av den hÀr? Kopplade produkten till trÄden. Inget nÀtverk pÄ den heller? SÄ det Àr Live man ska ha isÄfall dÄ. Men varför göra en version 2 av denna utan nÀtverk?

Postad 18 November 2009 - 14:25

pege63
  • pege63
  • ForumrĂ€v

• 584 inlĂ€gg
  • 0

Ngn som vet vad som skiljer i v2 av den hÀr? Kopplade produkten till trÄden. Inget nÀtverk pÄ den heller? SÄ det Àr Live man ska ha isÄfall dÄ. Men varför göra en version 2 av denna utan nÀtverk?

Du förvirrar nog dig sjÀlv lite hÀr det finns 3 st olika vers; WD TV Mini, WD TV WD T& V Live som Àr nyaste
Det Àr bara LIVEen som har NIC ingÄng

Redigerat av pege63, 18 November 2009 - 14:30.

Postad 18 November 2009 - 14:28

pege63
  • pege63
  • ForumrĂ€v

• 584 inlĂ€gg
  • 0

sök efter movie sheet display
http://wdtvforum.com...hp?topic=1645.0

DÄ kan det se ut sÄ hÀr tex

Bifogad fil  Sheets.jpg   200.36K   0 Antal nerladdningar

Sen ser det ut sÄ hÀr i min XBMC xbox
Bifogad fil  xbmc2.jpg   104.39K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av pege63, 18 November 2009 - 14:54.

Postad 18 November 2009 - 14:56

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1117 inlĂ€gg
  • 0

Du förvirrar nog dig sjÀlv lite hÀr det finns 3 st olika vers; WD TV Mini, WD TV WD T& V Live som Àr nyaste
Det Àr bara LIVEen som har NIC ingÄng

Jo, sÄ har jag ocksÄ förstÄtt det, men jag undrar vad som skiljer mellan WD TV (Icke live) version 1 och 2?

Postad 18 November 2009 - 16:14

Nils Karlsson
  • Nils Karlsson
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0
Jag kommer inte riktigt överens med min lilla WD T HD.
Den tycks inte "hitta" alla iso-filer. En del blir inte synliga och alltsÄ inte heller uppspelningsbara.

Vad beror det pÄ

Vad Àr det som apparaten identifierar som en iso?

TillÀggas bör vÀl att den hittar de flesta.

Postad 18 November 2009 - 21:38

Ice.
  • Ice.
  • Amatör

• 64 inlĂ€gg
  • 0
SÄdÀr ja. Nu har den kommit, och funnit sin plats bredvid plasman. Vilken kanon produkt. Enkel att ha att göra med.
Har bara ett litet problem. Vid iso filer kommer inte texten upp trots att det finns text med. NÄn som har nÄt tips?

Postad 19 November 2009 - 14:51

DragonZilla
  • DragonZilla
  • AnvĂ€ndare

• 247 inlĂ€gg
  • 0
Hej pÄ er...
Sitter hÀr o tappade bort en trÄd..
Jag tyckte mig lÀsa att nya firmwaren gjorde sÄ den koda dts till stereo? E jag helt ute o cyklar o har drömt allt o mÄste köpa live versionen istÀllet?
Ha det :rolleyes:

Postad 19 November 2009 - 20:09

pege63
  • pege63
  • ForumrĂ€v

• 584 inlĂ€gg
  • 0

Jo, sÄ har jag ocksÄ förstÄtt det, men jag undrar vad som skiljer mellan WD TV (Icke live) version 1 och 2?

Videochippet som Àr bÀttre & sen NIC stöd & stöd för 2 CH DTS downmix

Postad 19 November 2009 - 20:13

pege63
  • pege63
  • ForumrĂ€v

• 584 inlĂ€gg
  • 0

SÄdÀr ja. Nu har den kommit, och funnit sin plats bredvid plasman. Vilken kanon produkt. Enkel att ha att göra med.
Har bara ett litet problem. Vid iso filer kommer inte texten upp trots att det finns text med. NÄn som har nÄt tips?

Heter dom lika dant sÄ ska det komma upp tex
Three Kingdoms.avi
Three Kingdoms.sub
Vilken har du WD TV Mini, WD TV & WD TV Live?

Postad 19 November 2009 - 20:58

Ice.
  • Ice.
  • Amatör

• 64 inlĂ€gg
  • 0
Vid Avi filer med sub texter bredvid funkar det hur bra som helst. Det Àr vid ISO filer texten inte funkar. Testade att göra om iso filen till video ts, men det kom inte upp nÄn text ÀndÄ. Har testat iso filen pÄ datorn och dÀr Àr det inga problem.

Oj glömde en sak. Det Àr en WD TV

Postad 19 November 2009 - 21:29

Dennis_86
  • Dennis_86
  • AnvĂ€ndare

• 106 inlĂ€gg
  • 0

Videochippet som Àr bÀttre & sen NIC stöd & stöd för 2 CH DTS downmix

Nu skriver du om WD TV Live. Han undrar ju vad skillnaden Àr mellan WD TV och WD TV v2.

Postad 19 November 2009 - 22:38

perri
  • perri
  • ForumrĂ€v

• 799 inlĂ€gg
  • 0

Nu skriver du om WD TV Live. Han undrar ju vad skillnaden Àr mellan WD TV och WD TV v2.

V2 Àr en lÄgprismodell som inte klarar av HD utan endast 576p som den sen kan skala upp till 1080p. Troligtvis innehÄller den TVHD processorn som i den upplösningen fungerar utan problem.

Redigerat av perri, 20 November 2009 - 03:46.

Postad 20 November 2009 - 10:56

pege63
  • pege63
  • ForumrĂ€v

• 584 inlĂ€gg
  • 0
skalar upp till 1080p gör ju alla modellerna beroende pÄ vad du matar in dom med för videomatrial

Postad 20 November 2009 - 19:09

Lindfors
  • Lindfors
  • LĂ€rjunge

• 376 inlĂ€gg
  • 0

skalar upp till 1080p gör ju alla modellerna beroende pÄ vad du matar in dom med för videomatrial

Inte WDTV v2 snik. Den skalar enbart upp till 1080i.

/Dragspelarn

Postad 20 November 2009 - 23:53

Caveo
  • Caveo
  • LĂ€rjunge

• 395 inlĂ€gg
  • 0

Vid Avi filer med sub texter bredvid funkar det hur bra som helst. Det Àr vid ISO filer texten inte funkar. Testade att göra om iso filen till video ts, men det kom inte upp nÄn text ÀndÄ. Har testat iso filen pÄ datorn och dÀr Àr det inga problem.

Oj glömde en sak. Det Àr en WD TV

Det verkar vara problem med custom subs pÄ ISO. Fler som har samma problem.

Sök ISO undertexter i trÄden lÀngst ner.

Postad 22 November 2009 - 03:53

perri
  • perri
  • ForumrĂ€v

• 799 inlĂ€gg
  • 0

Visst, men du förstod visst inte svaret. Det hÀr Àr ingen HD modell utan den klarar endast av standardupplöst material typ DVD.

Postad 22 November 2009 - 21:34

Nils Karlsson
  • Nils Karlsson
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0
Jag börjar tröttna pÄ elÀndet.

Den klarar alltsÄ inte ljud via hdmi om man försöker spela upp film i mkv-format.

Den klara inte heller av att "hitta" alla filmer i iso-format.

Visst, den Àr snorbillig och jag förstÄr verklig varför, eftersom den Àr rÀtt usel.

Postad 22 November 2009 - 21:53

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlĂ€gg
  • 0

Jag börjar tröttna pÄ elÀndet.

Den klarar alltsÄ inte ljud via hdmi om man försöker spela upp film i mkv-format.

Den klara inte heller av att "hitta" alla filmer i iso-format.

Visst, den Àr snorbillig och jag förstÄr verklig varför, eftersom den Àr rÀtt usel.

Du gör nÄgot elementÀrt fel om du inte fÄr ljud via HDMI.
Är ljudet i filmerna DTS sĂ„ behöver du en förstĂ€rkare som kan koda av ljudet och det finns inget stöd för DVD-iso enligt specifikationerna. BĂ„da sakerna gĂ„r att lĂ€sa sig till innan man köper "skiten".
Men visst... den Àr inte billigast för att den Àr bÀst. Nu finns ju den nya Live-versionen som Àr snÀppet bÀttre dessutom.

Postad 22 November 2009 - 22:40

Nils Karlsson
  • Nils Karlsson
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0

Du gör nÄgot elementÀrt fel om du inte fÄr ljud via HDMI.
Är ljudet i filmerna DTS sĂ„ behöver du en förstĂ€rkare som kan koda av ljudet och det finns inget stöd för DVD-iso enligt specifikationerna. BĂ„da sakerna gĂ„r att lĂ€sa sig till innan man köper "skiten".
Men visst... den Àr inte billigast för att den Àr bÀst. Nu finns ju den nya Live-versionen som Àr snÀppet bÀttre dessutom.

Nej dÄ, det Àr inget elementÀrt fel jag gör, men visst Àr ljudet DTS och jag fÄr vÀl koppla in min hemmabioreceiver för att fÄ ljud.

NÀr det gÀller film i iso-format sÄ förekom uppgiften att den lilla spelaren klarade detta, dÄ jag köpte den. Det gör den faktiskt ocksÄ i allmÀnhet, Àven om inte filmernas menyer kan anvÀndas sÄ gÄr det att vÀlja "subs".

Undrar hur det Àr med ASUS motsvarighet?

Jag vill bara ha en mediaspelare som lÀtt klarar film i iso/img och mkv-format frÄn extern hÄrddisk. Vilken skulle du rekommendera?

Postad 23 November 2009 - 01:36

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlĂ€gg
  • 0

Nej dÄ, det Àr inget elementÀrt fel jag gör, men visst Àr ljudet DTS och jag fÄr vÀl koppla in min hemmabioreceiver för att fÄ ljud.

NÀr det gÀller film i iso-format sÄ förekom uppgiften att den lilla spelaren klarade detta, dÄ jag köpte den. Det gör den faktiskt ocksÄ i allmÀnhet, Àven om inte filmernas menyer kan anvÀndas sÄ gÄr det att vÀlja "subs".

Undrar hur det Àr med ASUS motsvarighet?

Jag vill bara ha en mediaspelare som lÀtt klarar film i iso/img och mkv-format frÄn extern hÄrddisk. Vilken skulle du rekommendera?

Jag menade bara att WD aldrig gÄtt ut med att den stöder iso-filer. I forumet ska man ta det mesta med en nypa salt.

De flesta mediaspelarna har nÄgon form av problem med iso-filer, men bÄde Popcorn hour och Tvix tar dem pÄ
ett bra sÀtt. Det fungerar som om man sÀtter en DVD i en vanlig stationÀr spelare, med alla features.

Postad 23 November 2009 - 12:15

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlĂ€gg
  • 0
Kan vi inte bara droppa detta snack om ISO dÄ spelaren inte stödjer detta.

Den som köper denna spelare och inte Àr intresserad att lÀsa igenom trÄden och specifikationerna för mediaspelaren och sedan tjatar om ISO filer, ska frÄn och med nu bara nonchaleras. "Troll" finns det gÄtt om hÀr pÄ Minhembio sÄ de ska man inte föda med fortsatta inlÀgg.

Postad 23 November 2009 - 13:11

Nils Karlsson
  • Nils Karlsson
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0

Kan vi inte bara droppa detta snack om ISO dÄ spelaren inte stödjer detta.

Den som köper denna spelare och inte Àr intresserad att lÀsa igenom trÄden och specifikationerna för mediaspelaren och sedan tjatar om ISO filer, ska frÄn och med nu bara nonchaleras. "Troll" finns det gÄtt om hÀr pÄ Minhembio sÄ de ska man inte föda med fortsatta inlÀgg.

Ja, det Àr vÀl kanske inga andra som stÄr ut med den attityd som rÄder i detta forum?

Jag ber sÄ hemskt mycket om ursÀkt om jag stört ert upphöjda lugn genom att stÀlla okunniga, ja rent av dumma frÄgor.

Postad 23 November 2009 - 14:20

perri
  • perri
  • ForumrĂ€v

• 799 inlĂ€gg
  • 0

Ja, det Àr vÀl kanske inga andra som stÄr ut med den attityd som rÄder i detta forum?

Jag ber sÄ hemskt mycket om ursÀkt om jag stört ert upphöjda lugn genom att stÀlla okunniga, ja rent av dumma frÄgor.

Nere till vÀnster finns det en sökfunktion "sök inom trÄden" dÀr du skriver in ordet ISO.
Se nu hur kunskapens förklarande ljus öppnar sig, din dumhet ersÀtts med ett upphöjt lugn och din svans försvinner som genom ett trollslag.
SvÄrare Àn sÄ behöver det ju faktiskt inte vara. :(

Postad 24 November 2009 - 20:56

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • ForumrĂ€v

• 722 inlĂ€gg
  • 0
LÀste tidigare att folk va lite osÀkra ang. varför spelaren gÄr i slowmotion ibland. NÄgon kom fram till att det va med undertexter att göra dÄ spelaren inte klarar av riktigt att spela bÄde filmen och ha en extern text. NÄgon sa Àven att om man bakar in texten försvinner det problemet men dÄ va den en tredje person som va lite osÀker om det va sÄ.

Testade igÄr att spela upp filmen Gamer 1080p med extern undertext och ******** va spelaren inte orkade med det. Blev trött pÄ att stoppa filmen och starta igen och sen efter 2 min samma sak. SÄ jag körde med MKVtoolmix och la in texten i filmen och spelade upp igen pÄ samma hÄrddisk och inte en enda gÄng gick filmen i slowmotion. Helt perfekt, det va bara slappa i soffan och njuta.

SÄ Àr helt sÀker pÄ att om man bakar in texten sÄ slipper man problemet.

Är det inte sĂ„, skriv isĂ„fall.

Postad 25 November 2009 - 01:27

perri
  • perri
  • ForumrĂ€v

• 799 inlĂ€gg
  • 0
Hittar ingen vÀlsynkad svensk srt fil till en film men den har en medföljande engelsk srt som funkar perfekt.
Att föra över och byta ut den engelska texten till den svenska kan man ju naturligtvis göra men med 1200 textremsor blir man trött av bara tanken.
SÄ Àr det nÄgon hÀr pÄ trÄden som vet om det finns nÄgot program som kan göra den uppgiften per automatik?

Postad 26 November 2009 - 13:12

Marquiz78
  • Marquiz78
  • Wannabe

• 42 inlĂ€gg
  • 0

LÀste tidigare att folk va lite osÀkra ang. varför spelaren gÄr i slowmotion ibland. NÄgon kom fram till att det va med undertexter att göra dÄ spelaren inte klarar av riktigt att spela bÄde filmen och ha en extern text. NÄgon sa Àven att om man bakar in texten försvinner det problemet men dÄ va den en tredje person som va lite osÀker om det va sÄ.

Testade igÄr att spela upp filmen Gamer 1080p med extern undertext och ******** va spelaren inte orkade med det. Blev trött pÄ att stoppa filmen och starta igen och sen efter 2 min samma sak. SÄ jag körde med MKVtoolmix och la in texten i filmen och spelade upp igen pÄ samma hÄrddisk och inte en enda gÄng gick filmen i slowmotion. Helt perfekt, det va bara slappa i soffan och njuta.

SÄ Àr helt sÀker pÄ att om man bakar in texten sÄ slipper man problemet.

Är det inte sĂ„, skriv isĂ„fall.

hehe.. jag sÄg exakt samma film igÄr med externa undertexter och det funkade klockrent... men det var 720p versionen.... :lol: Kanske ligger det en grÀns dÀr.

Jag ser nĂ€stan uteslutande pĂ„ 720p mkv-filer dĂ„ min projektor inte klarar mer och jag har vĂ€ldigt sĂ€llan problem med nĂ„gonting överhuvudtaget. Om man inte absolut MÅSTE ha 1080p sĂ„ kan det ju vara ett tips att gĂ„ över till 720p filer.

Redigerat av Marquiz78, 26 November 2009 - 13:19.

Postad 26 November 2009 - 16:15

nilsskytte
  • nilsskytte
  • AnvĂ€ndare

• 116 inlĂ€gg
  • 0
Har köpt en http://www.xtreamer....s/wireless.aspx till min WD.
Men hÀnder inget nÀr jag stoppar in antennen i WD!
Är det nĂ„n som har fĂ„tt det att funka med xtreamer antennen?
Är himla less pĂ„ att bĂ€ra fram min dator till tv bĂ€nken varje gĂ„ng jag ska föra över filer.

Please help

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Använda filter
    johan b-lund
    2026-09-02 18:54:35
  • LFE reference och Center ch
    johan b-lund
    2026-09-02 18:43:15
  • Resultat
    johan b-lund
    2026-08-29 19:05:31
  • johan b-lund
    2026-08-29 18:55:18
  • More is Always Better
    johan b-lund
    2026-08-29 18:47:07
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.