* Officiell tråd - Western Digital TV HD *
3005 svar till detta ämne
Postad 14 november 2009 - 15:12
Ebanhawk
-
Ebanhawk
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
För min del kommer jag mest att spela upp img. filer (4.3gig) och en en och annan divx fil. Ev. nån film med med "lösa" srt filer. Kommer att spela upp till en Samsung plasma på 50 tum. Undrar om det kommer att fungera?
Kommer att funka fint, tänk bara på att du måste byta namn från .img till .iso i filerna. Sen så får du inga DVD menyer i filmerna utan filmerna startar direkt. Själv har jag en projektor som har HDMI v1.3 och tydligen så har WDTVHDn bara v1.2. Går jag miste om nåt då eller är det ingen skillnad ifall wdtvhdn skulle har v1.3??
Redigerat av Ebanhawk, 14 november 2009 - 15:15.
Postad 14 november 2009 - 15:32
Unregistered2956b483
-
Unregistered2956b483
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Kommer att funka fint, tänk bara på att du måste byta namn från .img till .iso i filerna. Sen så får du inga DVD menyer i filmerna utan filmerna startar direkt.
Själv har jag en projektor som har HDMI v1.3 och tydligen så har WDTVHDn bara v1.2. Går jag miste om nåt då eller är det ingen skillnad ifall wdtvhdn skulle har v1.3??
Har det inte varit massa problem med ISO?
Postad 14 november 2009 - 16:53
Ripr
-
Ripr
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag beställde en WDTV Live och en WD Passport 500GB i onsdags och i går fick jag hem sakerna, trodde jag. Det visade sig att butiken hade skickat en vara fel , man hade skickat en WDTV istället för en WDTV Live. Kontaktade därför butiken och rätt version kommer skickas ut på måndag. Hur som helst så har jag under dagen testa WDTV grundligt med allt ifrån lågupplöst material till högupplös rip från Blu-ray på närmare 40GB och denna lilla fantastiska mediaspelare spelar allt jag matar den med utan minsta problem. Jag har också testa flera olika "hackade" firmwares och gillar speciellt "Minimalistic" som är en OSD mod. Ett rent och minimalistiskt interface. Det jag saknar med denna spelaren, som även WDTV Live saknar, är filminformation. Skulle vilja ha det som Apple TV där man kan läsa filmens handling, skådespelare etc. Kommer detta i en firmwareuppdatering blir detta den ultimata mediaspelaren för mig. Ska nu återställa spelaren innan jag packar ner och skickar tillbaka den. Min WDTV Live bör komma på onsdag. Edit: Här hittar ni OSD modden om ni vill ha den.
Redigerat av Ripr, 15 november 2009 - 19:21.
Postad 14 november 2009 - 18:30
Ebanhawk
-
Ebanhawk
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Har det inte varit massa problem med ISO?
Det har inte jag haft iaf.
Postad 15 november 2009 - 16:06
Anavrin
-
Anavrin
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag har nyligen inhandlat en WD TVHD, men har desvärre stött på en del problem.
Vissa bluerayfilmer, framförallt nyare, har inget ljud alls. Det jag misstänker är att filmerna ligger på dts-ljud, så jag undrar därför vad jag behöver fixa för att jag ska få ljud på filmerna?
Jag har testat med att köpa en optisk ljudkabel utöver hdmi;n, men det blev ingen skillnad.
Skulle ett byte till nya Western Digital Live lösa problemet, eller måste jag köpa ett ljudsystem som stödjer något speciellt? Tilläggas bör att jag har en relativt ny tv, så problemet ligger nog inte där. Mycket tacksam för svar!
Postad 15 november 2009 - 16:07
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Har nu testat TVHD Live mot nätverket.
Fixade det själv då die besserwisser nätverkspolaren hade fått någon virus med knorr på.
Det där med att köra en acesspunkt för att slippa ta upp en av USB ingångarna blev bara en massa problem med så det blev en kabel direkt till routern istället.
Den hittade genast min NAS som jag har till mitt Sonos system. Testade att köra ut MP3 och Flac den vägen och det lät inte direkt upplyftande om man säger så...
Men helt rättvist är det ju inte att spela upp musik från den till ett high end system plus att Sonos modulen kostar nästan fyra gånger så mycket. Låter säkert bättre i en billigare anläggning.
Kopplade min film-hårddisk till NAS:en och testade att köra lite 1080p film via nätverket och det gjorde den helt utan problem. Hade faktiskt inte väntat mig det. Inte alls dumt om man i framtiden vill ha en skärm och kolla film i sovrummet också.
Men det som impade mest var faktiskt Tuben som jag inte hade räknat med alls. Verkar som om Live-ägarna har fått en vip-router rakt in då nertankningen var mycket snabb och man kunde se på allt utan några som helst ryck. Detta gällde också HD-filmerna som i proffsvarianterna var riktigt skarpa om än med något begränsat kontrastomfång.
Redigerat av perri, 15 november 2009 - 17:04.
Postad 15 november 2009 - 16:11
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Jag har nyligen inhandlat en WD TVHD, men har desvärre stött på en del problem. Vissa bluerayfilmer, framförallt nyare, har inget ljud alls. Det jag misstänker är att filmerna ligger på dts-ljud, så jag undrar därför vad jag behöver fixa för att jag ska få ljud på filmerna?
Jag har testat med att köpa en optisk ljudkabel utöver hdmi;n, men det blev ingen skillnad.
Skulle ett byte till nya Western Digital Live lösa problemet, eller måste jag köpa ett ljudsystem som stödjer något speciellt? Tilläggas bör att jag har en relativt ny tv, så problemet ligger nog inte där. Mycket tacksam för svar!
Du måste ha en surroundstärkare med DTS och optisk kabel. TVHD Live har en nerskalningsfunktion av DTS som görs om till tvåkanaligt ljud.
Redigerat av perri, 15 november 2009 - 17:07.
Postad 15 november 2009 - 18:27
Ripr
-
Ripr
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
När jag spelar musik på WDTV så klipper den av första två, tre sekunderna av låten. Någon mer som har det så? Är lite orolig att WDTV Live som jag får nu till veckan också kanske har detta problemet.
Postad 15 november 2009 - 21:13
Anavrin
-
Anavrin
-
Rookie
-
3 inlägg
Du måste ha en surroundstärkare med DTS och optisk kabel. TVHD Live har en nerskalningsfunktion av DTS som görs om till tvåkanaligt ljud.
Okej, men skulle det räcka med att bara köpa TVHD Live, eller måste jag helt sonika investera i en surroundstärkare?
Postad 15 november 2009 - 21:22
Ripr
-
Ripr
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Okej, men skulle det räcka med att bara köpa TVHD Live, eller måste jag helt sonika investera i en surroundstärkare?
Det räcker med WDTV Live då den har intern avkodning och skickar ut ljudet i 2-kanaler.
Postad 16 november 2009 - 09:46
Anavrin
-
Anavrin
-
Rookie
-
3 inlägg
Det räcker med WDTV Live då den har intern avkodning och skickar ut ljudet i 2-kanaler.
Okej, tack så mkt! Får helt enkelt se till att försöka sälja min nyköpta WDTV då. WDTV Live, here I come!
Postad 16 november 2009 - 10:37
POMAH
-
POMAH
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Återigen.. nån som har förslag på en USB wifi sticka som man kan beställa som funkar med WDTVn. Slipper man hålla på och rycka ur usbdisken varje gång man ska föra över. Tack på förhand..
Denna borde fungera: http://www.xtreamer....s/wireless.aspx204 SEK för studenter med leverans till din dörr: http://www.dustinhom...5010364602.aspx
Postad 16 november 2009 - 11:53
Ripr
-
Ripr
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Okej, tack så mkt! Får helt enkelt se till att försöka sälja min nyköpta WDTV då.
WDTV Live, here I come!
Eller nyttja ångerrätten om du har en sådan kvar.
Postad 16 november 2009 - 12:29
hedline
-
hedline
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Säljer min WD HD mediaplayer för 600:-. Spelaren finns i norrköping och är sparsamt använd. Aldrig använt fjärrkontrollen då jag använt min multifjärr istället. Haft spelaren i drygt 1år, kvitto finns. Om köparen vill ha den skickad gäller postförskott, eller www.internetgirot.se om det känns tryggare. Köparen står för frakt och eventuell avgift till internetgirot.se. Skicka PM om intresse finns. Mvh// Sam
Redigerat av hedline, 16 november 2009 - 13:58.
Postad 17 november 2009 - 09:55
POMAH
-
POMAH
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Hej, har precis installerat WDLXTV 5.8.1, jag har fått både NFS och wireless att fungera dock så har jag ett g-nätverk och kan inte strömma något innehålll över det, jag skulle dock vilja kunna överföra filer från min dator till hårddisken kopplad till WD'n.
Jag har försökt aktivera NFS servern på WD'n via telnet och sen göra en fil som heter exports med diverse information, men inte fått det att fungera. Skulle någon här kunna förklara ett enkelt och bra sätt på vilket man kan överföra filer från en dator till en hårddisk kopplad till WD. Samba, CIFS, NFS eller FTP spelar ingen roll bara det fungerar och är lagom snabbt. SKriv gärna så utförligt ni kan, är inte helt insatt i linux och de olika telnet kommandona än.
Mvh Roman M.
Postad 17 november 2009 - 12:08
Ripr
-
Ripr
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
När jag spelar musik på WDTV så klipper den av första två, tre sekunderna av låten. Någon mer som har det så? Är lite orolig att WDTV Live som jag får nu till veckan också kanske har detta problemet.
Eftersom ingen tog sig tid att besvara min fråga så gör jag det själv. I dag fick jag hem rätt apparat, WDTV Live, och den klipper inte musiken så som WDTV gjorde så antingen var det ett felexemplar eller så så gör alla WDTV detta. Är hur som helst glad att inte WDTV Live gör detta. Sedan vill jag bara skriva ett mycket kort intryck om WDTV Live; den är blixtsnabb, alltså rejält mycket snabbare än WDTV och OSD:n är trevligare också. Att streama film fungerar mycket smidigt. Jag har varit i kontakt med Western Digital och frågat efter full ISO-support och svaret jag fick var: "This a feature that has not yet been planned, but we take customer's suggestions into account for future firmware releases". Hoppas kan man ju alltid göra.
Postad 17 november 2009 - 12:54
wilhelmrama
-
wilhelmrama
-
Användare
-
-
105 inlägg
Tack för ditt sakliga inlägg. Kändes bra som motvikt till den pubertala reaktionen...
Klarar alltså inte av reframes på över 5. Ja det förklarar ju en del. Att sen 23.976 hz numera fungerar bra på WDTV Live kan jag bara skriva under på. Perfekt flyt så att säga.
Så ni som är nöjda med WDTV fortsätt med det. Ni andra får väl göra som jag, bita i det sura äpplet, ge bort och köpa nytt. Gamla moster Agda behöver säkert en bra MP3 spelare för Jularbo och Pettersson-Berger. Ja menar, den förlusten är ju inte helt katastrofal. Speciellt inte om nu Agda råkar vara arvtanten... 
Från det ena till det andra... jag jobbar i Jularbo:)
Postad 17 november 2009 - 13:51
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Från det ena till det andra... jag jobbar i Jularbo:)
Och spelar dragspel eller?
Postad 17 november 2009 - 14:44
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Jag beställde en WDTV Live och en WD Passport 500GB i onsdags och i går fick jag hem sakerna, trodde jag. Det visade sig att butiken hade skickat en vara fel , man hade skickat en WDTV istället för en WDTV Live. Kontaktade därför butiken och rätt version kommer skickas ut på måndag.
Hur som helst så har jag under dagen testa WDTV grundligt med allt ifrån lågupplöst material till högupplös rip från Blu-ray på närmare 40GB och denna lilla fantastiska mediaspelare spelar allt jag matar den med utan minsta problem. Jag har också testa flera olika "hackade" firmwares och gillar speciellt "Minimalistic" som är en OSD mod. Ett rent och minimalistiskt interface.
Det jag saknar med denna spelaren, som även WDTV Live saknar, är filminformation. Skulle vilja ha det som Apple TV där man kan läsa filmens handling, skådespelare etc. Kommer detta i en firmwareuppdatering blir detta den ultimata mediaspelaren för mig.
Ska nu återställa spelaren innan jag packar ner och skickar tillbaka den. Min WDTV Live bör komma på onsdag.
Edit: Här hittar ni OSD modden om ni vill ha den.

Det finns men det kräver en himmla massa jobb från ens sida att få det rätt med bilder script osv osv men snyggt blir det, men va fan man får hålla på med varje film för sig jädrans jobb om man har över 1xxx antal filmer på 1TB HDD
Postad 17 november 2009 - 14:53
Ripr
-
Ripr
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Det finns men det kräver en himmla massa jobb från ens sida att få det rätt med bilder script osv osv men snyggt blir det, men va fan man får hålla på med varje film för sig jädrans jobb om man har över 1xxx antal filmer på 1TB HDD
Har sökt men inte hittat något så länka gärna.
Postad 17 november 2009 - 15:00
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Postad 17 november 2009 - 15:15
Lindfors
-
Lindfors
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Och spelar dragspel eller? 
Jag spelar faktiskt dragspel, gärna Jularbo
Postad 18 november 2009 - 04:22
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Jag spelar faktiskt dragspel, gärna Jularbo 
Wow alltså! Jag som trodde att ni alla dog ut strax efter Hagströms hädanfärd.
Postad 18 november 2009 - 10:45
t93pan
-
t93pan
-
Beroende
-
-
1 117 inlägg
Ngn som vet vad som skiljer i v2 av den här? Kopplade produkten till tråden. Inget nätverk på den heller? Så det är Live man ska ha isåfall då. Men varför göra en version 2 av denna utan nätverk?
Postad 18 november 2009 - 14:25
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Ngn som vet vad som skiljer i v2 av den här? Kopplade produkten till tråden. Inget nätverk på den heller? Så det är Live man ska ha isåfall då. Men varför göra en version 2 av denna utan nätverk?
Du förvirrar nog dig själv lite här det finns 3 st olika vers; WD TV Mini, WD TV WD T& V Live som är nyaste Det är bara LIVEen som har NIC ingång
Redigerat av pege63, 18 november 2009 - 14:30.
Postad 18 november 2009 - 14:28
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
sök efter movie sheet display http://wdtvforum.com...hp?topic=1645.0
Då kan det se ut så här tex
Sheets.jpg 200,36K
0 Antal nerladdningarSen ser det ut så här i min XBMC xbox
xbmc2.jpg 104,39K
1 Antal nerladdningar
Redigerat av pege63, 18 november 2009 - 14:54.
Postad 18 november 2009 - 14:56
t93pan
-
t93pan
-
Beroende
-
-
1 117 inlägg
Du förvirrar nog dig själv lite här det finns 3 st olika vers; WD TV Mini, WD TV WD T& V Live som är nyaste Det är bara LIVEen som har NIC ingång Jo, så har jag också förstått det, men jag undrar vad som skiljer mellan WD TV (Icke live) version 1 och 2?
Postad 18 november 2009 - 16:14
Nils Karlsson
-
Nils Karlsson
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag kommer inte riktigt överens med min lilla WD T HD.
Den tycks inte "hitta" alla iso-filer. En del blir inte synliga och alltså inte heller uppspelningsbara.
Vad beror det på
Vad är det som apparaten identifierar som en iso?
Tilläggas bör väl att den hittar de flesta.
Postad 18 november 2009 - 21:38
Ice.
-
Ice.
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Sådär ja. Nu har den kommit, och funnit sin plats bredvid plasman. Vilken kanon produkt. Enkel att ha att göra med.
Har bara ett litet problem. Vid iso filer kommer inte texten upp trots att det finns text med. Nån som har nåt tips?
Postad 19 november 2009 - 14:51
DragonZilla
-
DragonZilla
-
Användare
-
-
247 inlägg
Hej på er...
Sitter här o tappade bort en tråd..
Jag tyckte mig läsa att nya firmwaren gjorde så den koda dts till stereo? E jag helt ute o cyklar o har drömt allt o måste köpa live versionen istället?
Ha det
Postad 19 november 2009 - 20:09
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Jo, så har jag också förstått det, men jag undrar vad som skiljer mellan WD TV (Icke live) version 1 och 2?
Videochippet som är bättre & sen NIC stöd & stöd för 2 CH DTS downmix
Postad 19 november 2009 - 20:13
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Sådär ja. Nu har den kommit, och funnit sin plats bredvid plasman. Vilken kanon produkt. Enkel att ha att göra med. Har bara ett litet problem. Vid iso filer kommer inte texten upp trots att det finns text med. Nån som har nåt tips?
Heter dom lika dant så ska det komma upp tex Three Kingdoms.avi Three Kingdoms.sub Vilken har du WD TV Mini, WD TV & WD TV Live?
Postad 19 november 2009 - 20:58
Ice.
-
Ice.
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Vid Avi filer med sub texter bredvid funkar det hur bra som helst. Det är vid ISO filer texten inte funkar. Testade att göra om iso filen till video ts, men det kom inte upp nån text ändå. Har testat iso filen på datorn och där är det inga problem.
Oj glömde en sak. Det är en WD TV
Postad 19 november 2009 - 21:29
Dennis_86
-
Dennis_86
-
Användare
-
-
106 inlägg
Videochippet som är bättre & sen NIC stöd & stöd för 2 CH DTS downmix
Nu skriver du om WD TV Live. Han undrar ju vad skillnaden är mellan WD TV och WD TV v2.
Postad 19 november 2009 - 22:38
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Nu skriver du om WD TV Live. Han undrar ju vad skillnaden är mellan WD TV och WD TV v2.
V2 är en lågprismodell som inte klarar av HD utan endast 576p som den sen kan skala upp till 1080p. Troligtvis innehåller den TVHD processorn som i den upplösningen fungerar utan problem.
Redigerat av perri, 20 november 2009 - 03:46.
Postad 20 november 2009 - 10:56
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
skalar upp till 1080p gör ju alla modellerna beroende på vad du matar in dom med för videomatrial
Postad 20 november 2009 - 19:09
Lindfors
-
Lindfors
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
skalar upp till 1080p gör ju alla modellerna beroende på vad du matar in dom med för videomatrial
Inte WDTV v2 snik. Den skalar enbart upp till 1080i. /Dragspelarn
Postad 20 november 2009 - 23:53
Caveo
-
Caveo
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Vid Avi filer med sub texter bredvid funkar det hur bra som helst. Det är vid ISO filer texten inte funkar. Testade att göra om iso filen till video ts, men det kom inte upp nån text ändå. Har testat iso filen på datorn och där är det inga problem.
Oj glömde en sak. Det är en WD TV
Det verkar vara problem med custom subs på ISO. Fler som har samma problem. Sök ISO undertexter i tråden längst ner.
Postad 22 november 2009 - 03:53
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Visst, men du förstod visst inte svaret. Det här är ingen HD modell utan den klarar endast av standardupplöst material typ DVD.
Postad 22 november 2009 - 21:34
Nils Karlsson
-
Nils Karlsson
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag börjar tröttna på eländet.
Den klarar alltså inte ljud via hdmi om man försöker spela upp film i mkv-format.
Den klara inte heller av att "hitta" alla filmer i iso-format.
Visst, den är snorbillig och jag förstår verklig varför, eftersom den är rätt usel.
Postad 22 november 2009 - 21:53
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Jag börjar tröttna på eländet.
Den klarar alltså inte ljud via hdmi om man försöker spela upp film i mkv-format.
Den klara inte heller av att "hitta" alla filmer i iso-format.
Visst, den är snorbillig och jag förstår verklig varför, eftersom den är rätt usel.
Du gör något elementärt fel om du inte får ljud via HDMI. Är ljudet i filmerna DTS så behöver du en förstärkare som kan koda av ljudet och det finns inget stöd för DVD-iso enligt specifikationerna. Båda sakerna går att läsa sig till innan man köper "skiten". Men visst... den är inte billigast för att den är bäst. Nu finns ju den nya Live-versionen som är snäppet bättre dessutom.
Postad 22 november 2009 - 22:40
Nils Karlsson
-
Nils Karlsson
-
Rookie
-
4 inlägg
Du gör något elementärt fel om du inte får ljud via HDMI. Är ljudet i filmerna DTS så behöver du en förstärkare som kan koda av ljudet och det finns inget stöd för DVD-iso enligt specifikationerna. Båda sakerna går att läsa sig till innan man köper "skiten". Men visst... den är inte billigast för att den är bäst. Nu finns ju den nya Live-versionen som är snäppet bättre dessutom.
Nej då, det är inget elementärt fel jag gör, men visst är ljudet DTS och jag får väl koppla in min hemmabioreceiver för att få ljud. När det gäller film i iso-format så förekom uppgiften att den lilla spelaren klarade detta, då jag köpte den. Det gör den faktiskt också i allmänhet, även om inte filmernas menyer kan användas så går det att välja "subs". Undrar hur det är med ASUS motsvarighet? Jag vill bara ha en mediaspelare som lätt klarar film i iso/img och mkv-format från extern hårddisk. Vilken skulle du rekommendera?
Postad 23 november 2009 - 01:36
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Nej då, det är inget elementärt fel jag gör, men visst är ljudet DTS och jag får väl koppla in min hemmabioreceiver för att få ljud.
När det gäller film i iso-format så förekom uppgiften att den lilla spelaren klarade detta, då jag köpte den. Det gör den faktiskt också i allmänhet, även om inte filmernas menyer kan användas så går det att välja "subs".
Undrar hur det är med ASUS motsvarighet?
Jag vill bara ha en mediaspelare som lätt klarar film i iso/img och mkv-format från extern hårddisk. Vilken skulle du rekommendera?
Jag menade bara att WD aldrig gått ut med att den stöder iso-filer. I forumet ska man ta det mesta med en nypa salt. De flesta mediaspelarna har någon form av problem med iso-filer, men både Popcorn hour och Tvix tar dem på ett bra sätt. Det fungerar som om man sätter en DVD i en vanlig stationär spelare, med alla features.
Postad 23 november 2009 - 12:15
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Kan vi inte bara droppa detta snack om ISO då spelaren inte stödjer detta.
Den som köper denna spelare och inte är intresserad att läsa igenom tråden och specifikationerna för mediaspelaren och sedan tjatar om ISO filer, ska från och med nu bara nonchaleras. "Troll" finns det gått om här på Minhembio så de ska man inte föda med fortsatta inlägg.
Postad 23 november 2009 - 13:11
Nils Karlsson
-
Nils Karlsson
-
Rookie
-
4 inlägg
Kan vi inte bara droppa detta snack om ISO då spelaren inte stödjer detta.
Den som köper denna spelare och inte är intresserad att läsa igenom tråden och specifikationerna för mediaspelaren och sedan tjatar om ISO filer, ska från och med nu bara nonchaleras. "Troll" finns det gått om här på Minhembio så de ska man inte föda med fortsatta inlägg.
Ja, det är väl kanske inga andra som står ut med den attityd som råder i detta forum? Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om jag stört ert upphöjda lugn genom att ställa okunniga, ja rent av dumma frågor.
Postad 23 november 2009 - 14:20
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Ja, det är väl kanske inga andra som står ut med den attityd som råder i detta forum?
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om jag stört ert upphöjda lugn genom att ställa okunniga, ja rent av dumma frågor.
Nere till vänster finns det en sökfunktion "sök inom tråden" där du skriver in ordet ISO. Se nu hur kunskapens förklarande ljus öppnar sig, din dumhet ersätts med ett upphöjt lugn och din svans försvinner som genom ett trollslag. Svårare än så behöver det ju faktiskt inte vara.
Postad 24 november 2009 - 20:56
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
Läste tidigare att folk va lite osäkra ang. varför spelaren går i slowmotion ibland. Någon kom fram till att det va med undertexter att göra då spelaren inte klarar av riktigt att spela både filmen och ha en extern text. Någon sa även att om man bakar in texten försvinner det problemet men då va den en tredje person som va lite osäker om det va så.
Testade igår att spela upp filmen Gamer 1080p med extern undertext och ******** va spelaren inte orkade med det. Blev trött på att stoppa filmen och starta igen och sen efter 2 min samma sak. Så jag körde med MKVtoolmix och la in texten i filmen och spelade upp igen på samma hårddisk och inte en enda gång gick filmen i slowmotion. Helt perfekt, det va bara slappa i soffan och njuta.
Så är helt säker på att om man bakar in texten så slipper man problemet.
Är det inte så, skriv isåfall.
Postad 25 november 2009 - 01:27
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Hittar ingen välsynkad svensk srt fil till en film men den har en medföljande engelsk srt som funkar perfekt.
Att föra över och byta ut den engelska texten till den svenska kan man ju naturligtvis göra men med 1200 textremsor blir man trött av bara tanken.
Så är det någon här på tråden som vet om det finns något program som kan göra den uppgiften per automatik?
Postad 26 november 2009 - 13:12
Marquiz78
-
Marquiz78
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Läste tidigare att folk va lite osäkra ang. varför spelaren går i slowmotion ibland. Någon kom fram till att det va med undertexter att göra då spelaren inte klarar av riktigt att spela både filmen och ha en extern text. Någon sa även att om man bakar in texten försvinner det problemet men då va den en tredje person som va lite osäker om det va så.
Testade igår att spela upp filmen Gamer 1080p med extern undertext och ******** va spelaren inte orkade med det. Blev trött på att stoppa filmen och starta igen och sen efter 2 min samma sak. Så jag körde med MKVtoolmix och la in texten i filmen och spelade upp igen på samma hårddisk och inte en enda gång gick filmen i slowmotion. Helt perfekt, det va bara slappa i soffan och njuta.
Så är helt säker på att om man bakar in texten så slipper man problemet.
Är det inte så, skriv isåfall.
hehe.. jag såg exakt samma film igår med externa undertexter och det funkade klockrent... men det var 720p versionen....  Kanske ligger det en gräns där. Jag ser nästan uteslutande på 720p mkv-filer då min projektor inte klarar mer och jag har väldigt sällan problem med någonting överhuvudtaget. Om man inte absolut MÅSTE ha 1080p så kan det ju vara ett tips att gå över till 720p filer.
Redigerat av Marquiz78, 26 november 2009 - 13:19.
Postad 26 november 2009 - 16:15
nilsskytte
-
nilsskytte
-
Användare
-
-
116 inlägg
Har köpt en http://www.xtreamer....s/wireless.aspx till min WD. Men händer inget när jag stoppar in antennen i WD! Är det nån som har fått det att funka med xtreamer antennen? Är himla less på att bära fram min dator till tv bänken varje gång jag ska föra över filer. Please help
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|