Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 oktober 2010 - 16:48

Unregisterede118cf15
  • Unregisterede118cf15
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Jag har en HDPVR1000-C. Jag kan ärligt inte märka någon skillnad efter uppgradering. Tappade nyss favoritlistan igen. Läppsynk har jag bara tillfälligtvis haft problem med tidigare, men kan inte säga om det blivit bättre eller sämre. Att starta program/inspelningar inifrån EPG:n fungerar som tidigare för mig. Kan ju säga att jag är generellt ruggigt nöjd med boxen, det finns små egenheter med den, men bild och handhavande är kalas. Jag kan jämföra med Bredbandsbolagets HD box, som är ett skämt i jämförelse...

En fundering på förbättring som kom under helgen, är det möjligt att få boxen att förstå att den ska förlänga inspelningen, om programmet drar över schemalagd tid? Har hänt ett otal gånger att exempelvis hockey-matcher går till förlängning, eller att en MotoGP sändning antingen drar ut på tiden eller helt flyttas till annan tidpunkt. (Sen funkar Eurosport, normal, 2 och HD, extremt dålit och visar helt andra program än utannonserat enl. EPG.) Nån gång i VCR:en ungdom kunde man ju skriva in en kod för program som skulle spelas in, och tydligen skickades någon signal ut som identifierade sändningen och triggade inspelningen, eller kommer jag ihåg det helt galet?

Redigerat av Unregisterede118cf15, 31 oktober 2010 - 16:49.

Postad 31 oktober 2010 - 19:39

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 874 inlägg
  • 0

Nån gång i VCR:en ungdom kunde man ju skriva in en kod för program som skulle spelas in, och tydligen skickades någon signal ut som identifierade sändningen och triggade inspelningen, eller kommer jag ihåg det helt galet?

Du kommer ihåg rätt, men det har aldrig fungerat i Sverige. Det hette VPS och fanns bl a i Tyskland. Den kod man har kunnat se i svenska tablåer heter ShowView men den har bara programmerat videon statiskt med start/sluttid och kanal. Dagens EPG fungerar väl på samma sätt, dvs vid programmeringen kopieras informationen i EPG och där sker därefter ingen uppdatering. Det finns alltså ingen signal som triggar inspelningen och den funktionen finns det säkert inget stöd för i DVB. Någon får rätta mig om jag har fel.

Postad 31 oktober 2010 - 20:27

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Imorgon 1-nov startar SVT2 HD, kommer den att finnas från start hos Comhem?

Postad 01 november 2010 - 07:36

ingvar
  • ingvar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Jag har en HDPVR1000-C. Jag kan ärligt inte märka någon skillnad efter uppgradering. Tappade nyss favoritlistan igen. Läppsynk har jag bara tillfälligtvis haft problem med tidigare, men kan inte säga om det blivit bättre eller sämre. Att starta program/inspelningar inifrån EPG:n fungerar som tidigare för mig. Kan ju säga att jag är generellt ruggigt nöjd med boxen, det finns små egenheter med den, men bild och handhavande är kalas. Jag kan jämföra med Bredbandsbolagets HD box, som är ett skämt i jämförelse...

En fundering på förbättring som kom under helgen, är det möjligt att få boxen att förstå att den ska förlänga inspelningen, om programmet drar över schemalagd tid? Har hänt ett otal gånger att exempelvis hockey-matcher går till förlängning, eller att en MotoGP sändning antingen drar ut på tiden eller helt flyttas till annan tidpunkt. (Sen funkar Eurosport, normal, 2 och HD, extremt dålit och visar helt andra program än utannonserat enl. EPG.) Nån gång i VCR:en ungdom kunde man ju skriva in en kod för program som skulle spelas in, och tydligen skickades någon signal ut som identifierade sändningen och triggade inspelningen, eller kommer jag ihåg det helt galet?

+1

Jag hade förväntat mig att boxen faktiskt skulle fungera bättre. Den kostade rätt mycket pengar
och funktionen är för tillfället inte tillräckligt bra.

/Ingvar

Postad 01 november 2010 - 14:09

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Imorgon 1-nov startar SVT2 HD, kommer den att finnas från start hos Comhem?

Hej,

Ja, kanalen kommer att finnas hos oss idag på kanalplats 86.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Postad 01 november 2010 - 14:54

greve12
  • greve12
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Hej! undrar om mtvn hd kommer till Comhem? nu har ju aven marknatet fatt den! :)

Postad 01 november 2010 - 15:00

Unregistered934f9a06
  • Unregistered934f9a06
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Hej, vill bara påpeka ett par saker:
CI+ standarden godkändes i Maj 2008, Conax gruppen gav sitt officiella stöd i september 2008,
d.v.s. standarden är 2 år gammal på er teknikplattform.

Tv apparater med CI+ fanns att köpa i tyskland förra sommaren, bl.a. Samsung UE46B8090

I och med att ingen operatör (läs Comhem) har aktiverat standarden så är det ingen som behöver ta hit sådana modeller.

Ni kunde likaväl ha gjort som norska RiksTV och kört med bara conax pairing i CAM, de har haft det igång sedan 2007.

Man kan helt enkelt säga att det är ert fel att folk fortfarande inte kan köra HD kanaler direkt i sin TV.

Vad gäller era tester så behöver ni inte dra ut på det, släpp CAM'en direkt.
Förra gången ni skulle "genomföra tekniska tester för att säkerställa att vi håller höga kvalitets- och säkerhetskrav",
så gjorde ni en riktig kalkon av Humax CXHD-1000C, en box som i pricip saknade klagomål i tyskland.

Att ni skulle ha kompetens in-house att skriva om firmware för- eller förstå hur en CAM fungerar ser jag som högst osannolikt.
Att elektrisk verifiera 20 tv-modeller mot en CAM tar nog en vecka att utföra..

Får ni ut CAM'en innan oktobers utgång lovar jag att köpa 'HD-paketet' :)

Kan någon svara på när detta kommer.
Köpte en tv i våras förra året med denna funktion efter ja fått medelande av ComHem´s kundservice att dett var under utvärdering och snart skulle komma. Altså 1,5 år senare så har iget hänt.
ComHem är ansedda att vara långsamma med detta är ett skämt. Som sagt gammal standard finns många tv apparater med detta inbyggt ute redan i dag!
Lansera det snarast! Detta borde inte vara en jätte stor sak. Skyll inte på antalet apparater eller hur ny standarden är. Den är äldre än de flesta boxar ni har i dag!

Gör rätt gör om och ge os en tydlig information!

M.v.h en mycket besviken kund!

Postad 01 november 2010 - 15:50

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Kan någon svara på när detta kommer.
Köpte en tv i våras förra året med denna funktion efter ja fått medelande av ComHem´s kundservice att dett var under utvärdering och snart skulle komma. Altså 1,5 år senare så har iget hänt.
ComHem är ansedda att vara långsamma med detta är ett skämt. Som sagt gammal standard finns många tv apparater med detta inbyggt ute redan i dag!
Lansera det snarast! Detta borde inte vara en jätte stor sak. Skyll inte på antalet apparater eller hur ny standarden är. Den är äldre än de flesta boxar ni har i dag!

Gör rätt gör om och ge os en tydlig information!

På ComHem-bloggen har de faktiskt lagt ut hyffsat tydligen information om detta:

Tv-modul för HD är snart här

Där står det bland annat att CI+ modulen börjar säljas "lagom till julhandeln". Bör kunna tydas som före 1 december åtminstone?

Redigerat av distortion2, 01 november 2010 - 15:51.

Postad 01 november 2010 - 16:17

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Hej,

Ja, kanalen kommer att finnas hos oss idag på kanalplats 86.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Tack för svar, hittade den nu i kanallistan.
Är det någon annan eller är det bara jag som har helt värdelös signal på den kanalen? Kvalitetsmätaren ligger och slår vilt mellan 0 och 100% och det hackar så att den är totalt omöjlig att titta på. Alla andra kanaler inkl SVT2 i SD fungerar utan problem.

Postad 01 november 2010 - 16:22

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Hej! undrar om mtvn hd kommer till Comhem? nu har ju aven marknatet fatt den! :)

Hej,

När det gäller nya kanaler och nya kanalpaketeringar så är det en lång process för att vi ska få tillgång och ett giltigt avtal för en specifik kanal. Förhandling mellan oss och programbolagen förs hela tiden vad det gäller nya kanaler, men ibland så kan det ta lite längre tid än vad både vi och våra kunder önskar.

Innan alla avtal är påskrivna och vi har fått klartecken från specifikt programbolag att sända deras kanal i vårt nät, finns det inget positivt syfte med att information går ut tidigare. Det skapar förhoppningar och förväntningar som sedan kanske inte kan infrias vilket vi hoppas att ni kan förstå. Men vi håller med er, vi skulle vilja kunna informera mer än vad som är möjligt idag, men ovanstående begränsar möjligheten.

De önskemål som våra kunder påtalar när de kontaktar Kundservice registreras, eftersom efterfrågan styr vad och vilka kanaler vi ska ta in i vårt utbud.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Postad 01 november 2010 - 20:02

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
SVT2HD funkar inte här i Luleå. bara störningar kan ni snälla kolla upp detta!!

Postad 01 november 2010 - 20:45

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 874 inlägg
  • 0

SVT2HD funkar inte här i Luleå. bara störningar kan ni snälla kolla upp detta!!

Likadant i Göteborg så det måste vara ett generellt problem. Om anställda hos Com Hem använder sina egna tjänster så borde de väl upptäcka detta själva.

Nu när standardkanalerna börjar dyka upp i parallellsända HD-versioner, kan ni inte lägga dem på enklare kanalplatser, exv 21, 22, 24 för SVT1 HD, SVT2 HD och TV4 HD?

Redigerat av hakanh65, 01 november 2010 - 20:58.

Postad 01 november 2010 - 22:51

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Likadant i Göteborg så det måste vara ett generellt problem. Om anställda hos Com Hem använder sina egna tjänster så borde de väl upptäcka detta själva.

Nu när standardkanalerna börjar dyka upp i parallellsända HD-versioner, kan ni inte lägga dem på enklare kanalplatser, exv 21, 22, 24 för SVT1 HD, SVT2 HD och TV4 HD?

håller med nu e kanalerna fruktansvärt lagda spridda på olika platser sen.. sen de som har humax hdpvr kan ju inte numera om kanalerna :) så vill man byta ut svt1 till tex svt1hd så får man dras med att man inte kan trycka nr 1 på dosan för att komma till svt1hd.. hur svårt är det liksom för Comhem att infria det i en FW att få numera om kanalerna:(

Postad 01 november 2010 - 23:03

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Samma i Solna, går inte att titta på SVT2 HD.

Postad 02 november 2010 - 01:12

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Samma i Solna, går inte att titta på SVT2 HD.

Inga problem att kolla på SVT2 HD för mig.

Postad 02 november 2010 - 01:27

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
det är fortfarande fel här :) på svt2hd

Postad 02 november 2010 - 08:53

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
Inga problem i Sundbyberg för TV2 HD

Postad 02 november 2010 - 10:59

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
kan bara säga att samma fel i dag på svt2hd sen den kom har det inte gått att se kanalen

Postad 02 november 2010 - 14:16

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

kan bara säga att samma fel i dag på svt2hd sen den kom har det inte gått att se kanalen

Kanske är så att SVT 2HD ligger på en mer störningskänslig frekvens än de andra kanalerna?

När HD-kanalerna lanserades hade jag problem med Eurosport HD och TV4 HD har jag för mig, de andra kanalerna fungerade bättre. Om jag inte minns fel låg de kanaler jag hade problem med på en högre frekvens än de andra. Byte av antennkabel gjorde det lite bättre men det blev inte riktigt bra förrän ComHem ökade på sändningsstyrkan (om jag inte minns fel).

Postad 02 november 2010 - 15:50

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Kanske är så att SVT 2HD ligger på en mer störningskänslig frekvens än de andra kanalerna?

När HD-kanalerna lanserades hade jag problem med Eurosport HD och TV4 HD har jag för mig, de andra kanalerna fungerade bättre. Om jag inte minns fel låg de kanaler jag hade problem med på en högre frekvens än de andra. Byte av antennkabel gjorde det lite bättre men det blev inte riktigt bra förrän ComHem ökade på sändningsstyrkan (om jag inte minns fel).

inte det som e felet felet är att en gång i sekunden så tappar kanalen all mottagning felet ligger hos comhem det är som nån stänger av frekvensen helt en gång i sekunden

Postad 02 november 2010 - 21:10

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 874 inlägg
  • 0

håller med nu e kanalerna fruktansvärt lagda spridda på olika platser sen.. sen de som har humax hdpvr kan ju inte numera om kanalerna :) så vill man byta ut svt1 till tex svt1hd så får man dras med att man inte kan trycka nr 1 på dosan för att komma till svt1hd.. hur svårt är det liksom för Comhem att infria det i en FW att få numera om kanalerna:(

Det där om att inte kunna numrera om kanalerna är nog ett medvetet val av Comhem. Det har nog varit ett krav från supportavdelningen så att de lättare ska kunna felsöka när kunder har problem med vissa kanaler. Jag har för mig att de har fått exv Sony att införa denna begränsning i Sverige (funkar dock i min lcd men den är några år gammal). Desto viktigare då att kanalerna hamnar på naturliga platsnummer och grupperas vettigare (varför inte efter paket?). Som det är nu är det en enda röra. Om man abonnerar på många kanaler orkar man ju inte heller krångla med favoritlistor så zappandet tar ett tag om man vill komma förbi de kanaler man inte abonnerar på.

Comhem får gärna kommentera detta!

Redigerat av hakanh65, 02 november 2010 - 21:13.

Postad 02 november 2010 - 21:18

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0
Nu när HDPVR-1000C funnits ute i snart 2år så kan man ju undra när ni tänkt åtgärda buggen att man hoppar fram till live-tid när inspelningen är klar? (när man börjar titta på ett program man samtidigt spelar in)

Det är fruktansvärt irriterande att leta sig fram till där man var innan skiten buggade ur...

Postad 04 november 2010 - 09:07

pHfRgCIxsn
  • pHfRgCIxsn
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Ostabil bild comhem SVT2 HD. Kvalitetsmätaren ligger och slår vilt mellan 0 och 100% och det hackar så att den är totalt omöjlig att titta på. Alla andra kanaler inkl SVT1 HD fungerar utan problem. Small abonnemang.

Samtal till kundservice hjälpe inte, testat med 2 fräscha olika antennkablar utan förbättring. Adress är Rymdtorget - Göteborg.

Postad 04 november 2010 - 09:41

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1 242 inlägg
  • 0

Ostabil bild comhem SVT2 HD. Kvalitetsmätaren ligger och slår vilt mellan 0 och 100% och det hackar så att den är totalt omöjlig att titta på. Alla andra kanaler inkl SVT1 HD fungerar utan problem. Small abonnemang.

Samtal till kundservice hjälpe inte, testat med 2 fräscha olika antennkablar utan förbättring. Adress är Rymdtorget - Göteborg.

Samma problem här i Sollentuna med SVT2 HD. SVT1 HD funkar klockrent.
Det är synd att Com Hem inte säger något om dessa problem.
Tragikomiskt att se texten "Det finns inga störningar som berör dig just nu." när man söker
på driftstörningar.

Postad 04 november 2010 - 10:05

joakim_m
  • joakim_m
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Detta verkar inte vara ett problem för HD-kanaler. Det verkar vara en viss frekvens (466Mhz i Göteborg) som har problemet. Tittade på kanal "Test 54" som sänds som SD och ligger på samma frekvens. Den har exakt samma problem.

Postad 04 november 2010 - 11:52

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
här har störningarna försvunnit nu funkar svt2HD utan problem

Postad 04 november 2010 - 11:59

joakim_m
  • joakim_m
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

här har störningarna försvunnit nu funkar svt2HD utan problem

Låter intressant. Är inte hemma och kan testa detta ännu!

Postad 04 november 2010 - 13:55

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Det där om att inte kunna numrera om kanalerna är nog ett medvetet val av Comhem. Det har nog varit ett krav från supportavdelningen så att de lättare ska kunna felsöka när kunder har problem med vissa kanaler. Jag har för mig att de har fått exv Sony att införa denna begränsning i Sverige (funkar dock i min lcd men den är några år gammal). Desto viktigare då att kanalerna hamnar på naturliga platsnummer och grupperas vettigare (varför inte efter paket?). Som det är nu är det en enda röra. Om man abonnerar på många kanaler orkar man ju inte heller krångla med favoritlistor så zappandet tar ett tag om man vill komma förbi de kanaler man inte abonnerar på.

Comhem får gärna kommentera detta!

Hej,

Externa leverantörer och partners har inte möjlighet att ändra på vår kanallista. Kanalerna sänds på en viss kanalplats, för SVT1 HD till exempel plats 66. Dessa måste vara samma för alla box/tv-tillverkare. Däremot har vi aldrig hindrat någon tillverkare från att ha en sorteringsfunktion, en favoritlista, i sina tv-apparater utan ser snarare detta som en bra funktion för kunderna. Om din tv-apparat har denna funktion eller inte kan jag tyvärr inte svara på, men om den har det så är det ingenting som Com Hem på något sätt hindrar leverantörerna att använda.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Postad 04 november 2010 - 14:19

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Hej,

Externa leverantörer och partners har inte möjlighet att ändra på vår kanallista. Kanalerna sänds på en viss kanalplats, för SVT1 HD till exempel plats 66. Dessa måste vara samma för alla box/tv-tillverkare. Däremot har vi aldrig hindrat någon tillverkare från att ha en sorteringsfunktion, en favoritlista, i sina tv-apparater utan ser snarare detta som en bra funktion för kunderna. Om din tv-apparat har denna funktion eller inte kan jag tyvärr inte svara på, men om den har det så är det ingenting som Com Hem på något sätt hindrar leverantörerna att använda.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

och varför har då inte HDPVR1000c möjlighet till omnumrering av kanalerna? tex vill man ha svt1HD på nr1

Redigerat av Duckface21, 04 november 2010 - 14:20.

Postad 04 november 2010 - 14:26

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Nu när HDPVR-1000C funnits ute i snart 2år så kan man ju undra när ni tänkt åtgärda buggen att man hoppar fram till live-tid när inspelningen är klar? (när man börjar titta på ett program man samtidigt spelar in)

Det är fruktansvärt irriterande att leta sig fram till där man var innan skiten buggade ur...

Hej,

Vi har vid vissa tillfällen kunnat framkalla samma symptom, dock endast vid vissa specifika tillfällen då vi kört chasing playback och spolar fram så pass mycket att man helt enkelt till sist hamnar i live-läge.

Om man skulle stoppa spolningen innan live-läge så har symptomen i fråga aldrig uppstått.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Postad 04 november 2010 - 15:21

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Vi har uppmärksammat att en del kunder problem med SVT2 HD. Kanalen ligger i en ny så kallad transportström och vi har där identifierat vissa problem med utsändningen på vissa orter. Ni som kommenterat i tråden och sagt att ni har problem med SVT2 HD får gärna tala om på vilken ort ni bor. Det skulle underlätta vår felsökning. Observera även att det kan ta några dagar innan vi kommer tillrätta med problemet helt och hållet.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Postad 04 november 2010 - 15:31

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0

Hej,

Vi har vid vissa tillfällen kunnat framkalla samma symptom, dock endast vid vissa specifika tillfällen då vi kört chasing playback och spolar fram så pass mycket att man helt enkelt till sist hamnar i live-läge.

Om man skulle stoppa spolningen innan live-läge så har symptomen i fråga aldrig uppstått.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Har problem varje gång.

Ex:
Jag sätter inspelning på ett program, efter 20min så vill jag titta på programmet och går in bland mina inspelningar där programmet jag håller på att spela in ligger. Jag väljer att spela från början, inga problem allt funkar som det ska. Men när det är 20min kvar att titta på inspelningen och inspelningen avslutas så står det "Livesändning" och man kastas fram till realtid, sen måste man spola tillbaka 20min för att komma till där man tittade innan.

Postad 04 november 2010 - 15:42

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Har problem varje gång.

Ex:
Jag sätter inspelning på ett program, efter 20min så vill jag titta på programmet och går in bland mina inspelningar där programmet jag håller på att spela in ligger. Jag väljer att spela från början, inga problem allt funkar som det ska. Men när det är 20min kvar att titta på inspelningen och inspelningen avslutas så står det "Livesändning" och man kastas fram till realtid, sen måste man spola tillbaka 20min för att komma till där man tittade innan.

Jag ska testa detta scenario på min box ikväll. Återkommer med rapport.

Postad 04 november 2010 - 15:58

joakim_m
  • joakim_m
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Vi har uppmärksammat att en del kunder problem med SVT2 HD. Kanalen ligger i en ny så kallad transportström och vi har där identifierat vissa problem med utsändningen på vissa orter. Ni som kommenterat i tråden och sagt att ni har problem med SVT2 HD får gärna tala om på vilken ort ni bor. Det skulle underlätta vår felsökning. Observera även att det kan ta några dagar innan vi kommer tillrätta med problemet helt och hållet.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Ja problemet finns definitivt i Göteborg, som jag sa tidigare. Det verkar som det ligger på 466Mhz här, eftersom även den andra kanalen som sänds på denna frekvensen har samma problem. Men det verkar inte vara i hela Göteborg. En kompis som bor i en annan del av stan har inte problemet.

Postad 04 november 2010 - 16:34

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Nu verkar problemet försvunnit i Solna i alla fall.

Postad 04 november 2010 - 16:36

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 874 inlägg
  • 0

Hej,

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Hej, som jag försökte förklara så är det inte en sorteringsfunktion jag är ute efter utan ett av två alternativ:

1) Möjlighet att numrera om kanalerna (vilket du redan förklarat att man inte kan göra, dock inte varför)

2) Att ni lägger nya - främst parallellsända - HD-kanaler (och kanske andra) på nummer som är logiska. Hur fanken ska man (=min sambo) komma ihåg att SVT1 HD ligger på 66, SVT2 HD på 86, TV4 HD på 72 osv, när SD-versionerna ligger på 1, 2 resp 4? Jag förstår ärligt talat inte logiken i hur ni numrerar kanalerna. Varför hamnade exv TV10, Eurosport och Eurosport 2 på 10, 11 och 12 när övriga sportkanaler ligger på 100+ (inkl Eurosport HD)? Dessutom störs vi zappare av att Canal+ och Viasat Premium ligger ivägen när man ska bläddra bland kanalerna i Large- och Mediumpaketen. Lägg alla premiumkanaler i egna 100-serier långt från de övriga. Går er kanalplanerare på droger? :)

Ja problemet finns definitivt i Göteborg, som jag sa tidigare. Det verkar som det ligger på 466Mhz här, eftersom även den andra kanalen som sänds på denna frekvensen har samma problem. Men det verkar inte vara i hela Göteborg. En kompis som bor i en annan del av stan har inte problemet.

Jag bor i Annedal (Göteborg) och hade fortfarande problemet för 10 minuter sedan. Jag har felanmält till supporten.

Redigerat av hakanh65, 04 november 2010 - 16:46.

Postad 04 november 2010 - 17:25

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1 242 inlägg
  • 0

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Verkar vara ok med SVT2 HD i Sollentuna nu!

Postad 04 november 2010 - 18:24

joakim_m
  • joakim_m
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jag bor i Annedal (Göteborg) och hade fortfarande problemet för 10 minuter sedan. Jag har felanmält till supporten.

Ja likadant i Linné i Göteborg. Fortfarande problem.

Postad 04 november 2010 - 19:55

Unregistered8760a6af
  • Unregistered8760a6af
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Bor i Göteborg Johanneberg
Haft detta problem med en signalkvalitet som slår från 0% kvalitet till 100% konstant med nån sekunds mellanrum på SVT2HD sen sändningarna startades i måndags, hackar konstant och går inte att se på....felanmälde i tisdags och frågade samtidigt om detta var något som supporten kände till . Och fick till svar att dom inte visste något om nåt sånt problem med SVT2HD.
Självklart skulle det stå i "Driftinformation" på ComHems hemsida. Igår ringde dom tillbaka o ville skicka ut tekniker för att undersöka uttaget hemma...problemet verkar dock inte finnas där...när så många är drabbade.

Postad 04 november 2010 - 20:03

Micke t
  • Micke t
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Jag bor i Lund och har störningar på SVT2 HD.

Postad 04 november 2010 - 20:33

Unregisterede118cf15
  • Unregisterede118cf15
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Har problem varje gång.

Ex:

Exakt samma sak här, varje gång. Aptrist om man kikar på nån sport, och kommer in och får höra avslutningssnacket och resultat...

Har också för mig att det är vid detta scenario Favoritlistan glöms?

Postad 04 november 2010 - 21:34

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Har problem varje gång.

Ex:

Nu har jag testat, för mig blir det inte så där. Uppspelningen fortsätter utan att hoppa till live tv. Jag använder inte favoritlistor om det kan ha med det att göra.

Postad 05 november 2010 - 10:04

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0
Ok, men kan du pröva med en favoritlista och se om du har samma problem?

Postad 05 november 2010 - 11:51

acidrob
  • acidrob
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
SVT2 HD har problem med signalstyrkan även här i Göteborg dvs. Johanneberg, Kullegatan.

Sedan undrar jag om det finns några planer på att avskaffa de konverterade analoga kanalerna i Comhem hus och bara köra digitalt? Är detta någon form av avtal som Comhem gjort med husägaren? Det kunde ju iaf vara så att man fick de kanalerna som man har analogt även digitalt utan att betala en gång till för dem, de är ju redan betalda för de ingår ju i hyran.

Postad 05 november 2010 - 12:57

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

SVT2 HD har problem med signalstyrkan även här i Göteborg dvs. Johanneberg, Kullegatan.

Sedan undrar jag om det finns några planer på att avskaffa de konverterade analoga kanalerna i Comhem hus och bara köra digitalt? Är detta någon form av avtal som Comhem gjort med husägaren? Det kunde ju iaf vara så att man fick de kanalerna som man har analogt även digitalt utan att betala en gång till för dem, de är ju redan betalda för de ingår ju i hyran.

Om du läser hela tråden ser du vi redan tagit upp detta,men för o svara kort på din fråga nej dom kommer fortsätta köra analogt till tidens ände...eftersom våra fastighetsägare ÄLSKAR o bjuda oss hyresgäster på detta fenomen analog tv år 2010 snart 2011.Vi får snällt fortsätta betala för något vi inte vill ha.

Postad 05 november 2010 - 13:25

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Om du läser hela tråden ser du vi redan tagit upp detta,men för o svara kort på din fråga nej dom kommer fortsätta köra analogt till tidens ände...eftersom våra fastighetsägare ÄLSKAR o bjuda oss hyresgäster på detta fenomen analog tv år 2010 snart 2011.Vi får snällt fortsätta betala för något vi inte vill ha.

Vid nästa styrelsemöte i Bostadsrättsföreningen säger ni stopp...vill ej förlänga avtalet med comhem beträffande analoga utbudet.

Kräv bättre upp

Postad 05 november 2010 - 13:40

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Vid nästa styrelsemöte i Bostadsrättsföreningen säger ni stopp...vill ej förlänga avtalet med comhem beträffande analoga utbudet.

Kräv bättre upp

Jag bor i en hyresrätt kommunalt bostadsbolag dom har typ 6000 lägenheter och svarar inte på mina mail... tror min chans att påverka är typ zero,nado noll typ .

Postad 05 november 2010 - 15:32

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Hej
Har en fråga angående DD signalen som sedan i våras automatiskt kopplas bort vid lokala nyheter.
Ringde då och fråga varför den inte kommer tbx vid sändningens slut och fick till svar att eran uppfattning
var att inte så många använde sig av det ljudet.
Personen skulle dock lägga in det i listan för saker som skulle fixas men ingenting har hänt till denna
uppdatering, hur går det med detta ?.

Tycker ljudsynk fungerar bra på SVT + BBC men övriga kanaler lite si och så, volym ok förutom 4HD: s
simulerade DD5.1.

/M

Hej,

Vissa digitalboxar gör bara ljudspårskontrollen vid kanalbyte, alltså när Dolby Digital-spåret kommer tillbaka så klarar inte boxen av att byta till detta per automatik utan man måste alltså byta kanal eller aktivt välja DD-spåret.

Följande boxmodeller klarar att automatiskt gå tillbaka till Dolby Digital-ljudet vid växling till rikssändning:
Samsung DCB-P850Z/770Z
Humax CXHD-1000C, CXHD-5000C och HDPVR-1000C

Följande boxmodeller klarar inte att automatiskt gå tillbaka till Dolby Digital-ljudet vid växling till rikssändning (man måste aktivt välja DD-spåret igen eller byta kanal):
Samsung DCB-B260Z, DCB-9401Z och DCB-B270Z
Humax CX-1201C, CX-FOX C och CXC-2000PVR
Motorola VIP 1920-9C

Enligt vad vi vet klarar alla godkända iDTV att hantera växlingen.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Postad 05 november 2010 - 18:03

joakim_m
  • joakim_m
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag ser att SVT2 HD verkar vara fixat i Solna och Sollentuna. Är det någon i Göteborg som tidigare haft problem som nu har fått det fixat?

Postad 06 november 2010 - 07:40

pHfRgCIxsn
  • pHfRgCIxsn
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
SVT2 hd, fortfarande samma ostabila bild här på Rymdtorget - Göteborg.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.